Konusunu Oylayın.: Sıgara necis midir elbisemize değerse elbisemiz necis olur mu?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Sıgara necis midir elbisemize değerse elbisemiz necis olur mu?
  1. 23.Eylül.2011, 12:48
    1
    Misafir

    Sıgara necis midir elbisemize değerse elbisemiz necis olur mu?






    Sıgara necis midir elbisemize değerse elbisemiz necis olur mu? Mumsema eger sigara bedenimize veya elbisemize degerse necis eder mi? namaz kila bilmek icin yikamali miyiz??


  2. 23.Eylül.2011, 13:51
    2
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,685
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 227
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    Cevap: Sıgara necis midir elbisemize değerse elbisemiz necis olur mu?




    Sigara, insan vücuduna zarar veren şeylerdendir. Onu kullanmanın, satmanın ve satın almanın haram olduğuna dair birçok fetvalar verilmiştir. Günümüzde ise bunda hiçbir şek ve şüphe yoktur.

    Sigaranın haram oluşu, bunun necis olduğu manasına gelmez. Her haram, necis olarak sayılmaz. Mesela, zehir içmek haramdır. Ancak ondan elbiseye bulaşırsa onu yıkamak gerekmez, o elbise ile namaz kılmak sahih olur. Sigara da böyledir. Onu kullanmak haramdır, lâkin onu taşıyanı necis kılmaz. Sigara üzerinde olduğu halde kılınan namaz geçerli olur. Onun necis olduğuna dair bir delil yoktur.

    “Mevsû’atul-Fıkhiyye” (10/111-112) adlı kitapta şöyle denilmiştir:

    “Maliki ve Şafiiler sigaranın temiz olduğunu söylemişlerdir.

    Ed-Derdîr şöyle dedi: Tütün, temiz olan bitkilerd endir ve diğer çeşitlerini de kapsamakt adır.

    Es-Savi şöyle dedi: Sigara da öyledir.

    Daimi Fetva Lecnesi’ne şu soru soruldu:

    “Ravza’da namaz kılan bir adamın cebinden sigara paketi düştü. Bu fiilinin hükmü nedir? Mescidler de sigara taşımak caiz midir?”

    Bu soruya onlar şu cevabı verdiler:

    “Şayet sorudan kasıt, sigarayı mescide taşımak ise: Hiç şüphe yok ki sigara münker ve pis şeylerdendir. Topluma, mala ve nefse olan zararlarından ve onda bir maslahatın olmamasından dolayı sigara içmek haramdır. Bu pis şeyin Allah’ın evlerinde n uzak tutulmaı gerekir. Sigaranın orada taşınması Allah’ın evlerinin tazimi ve ikramına zıttır ki bu caiz değildir.

    Şayet soru namazla alakalı ise: Sigaranın cebinden düşmesi ile namazı ifsat eder mi veya iptal eder mi? Namaz esnasında cebinden sigara paketi düşerse namazı geçerlidir.”

    [“Fetâvâ el-Lecnetid-Dâime” 22/183]

    Şeyh İbnu Useymin’e -Allah ona rahmet etsin- şu soru soruldu:
    “Mescide sigara paketi taşımanın hükmü nedir?”

    Şeyh Useymin -Allah ona rahmet etsin- şöyle cevap verdi:

    “Ben, onun taşınması helaldir, deyim mi, bilmiyoru m. Şayet ben, onu taşımak helaldir, dersem, bunun manası onu içmek helaldir, olur. Şayet ben, onu taşımak haramdır, dersem, insanlar: Bizler, onu taşımak haramdır dersek, bununla, o üzerinde olduğu halde kılınan namaz geçerli değildir, zannederl er. Lâkin ben şöyle diyorum:

    Sigara üzerinde olsa bile namaz geçerlidir. Çünkü sigara necis değildir. Her haram necis olmaz. Necis ise haramdır. Şu iki kaideyi ilim talebesin in iyi anlaması gerekir: Her haram necis değildir. İkinci kaide ise: Her necis haramdır. Birinci kaide, “Her haram necis değildir”: bizler, zehiri haram olarak görüyoruz. Ama necis değildir. Cemaate gelmemek için soğan yemek isteyen kimsenin soğan yemesi haramdır. Soğan ise necis değildir. Tedavi amaçlı veya canı çeken birinin soğan yemesi ise, onu cemaati terk etmeye götürse bile bunda bir sakınca yoktur. Çünkü o, cemaate gelmemeyi kastetmed i. Bizler, sigaraya haram olarak buluyoruz, necis olarak görmüyoruz.

    İkinci Kaide: “Her necis haramdır.” Bunun delili ise Allah Tebârake ve Teâlâ’nın şu kavlidir:

    ﴿ قُلْ لا أَجِدُ فِي مَا أُوحِيَ إِلَيَّ مُحَرَّماً عَلَى طَاعِمٍ يَطْعَمُهُ إِلَّا أَنْ يَكُونَ مَيْتَةً أَوْ دَماً مَسْفُوحاً أَوْ لَحْمَ خِنْزِيرٍ فَإِنَّهُ رِجْسٌ﴾

    «(Ey Muhammedi) De ki: "Bana vahyoluna nlar arasında, yiyen bir kimseye, ölü eti, yahut akıtılmış kan, yahut zaten bir pislik olan domuz eti, yahutta Allah'tan başkası adına kesilmiş fisk (hayvan eti) dışında yediği bir şeyin haram kıldığını göremiyorum.» (En’âm: 6/145)

    [“Nûrun aled-Derb Fetvaları” (Namaz/Namazın Mekruhları)]

    Allah, en iyi bilendir.


  3. 23.Eylül.2011, 13:51
    2
    Silent and lonely rains



    Sigara, insan vücuduna zarar veren şeylerdendir. Onu kullanmanın, satmanın ve satın almanın haram olduğuna dair birçok fetvalar verilmiştir. Günümüzde ise bunda hiçbir şek ve şüphe yoktur.

    Sigaranın haram oluşu, bunun necis olduğu manasına gelmez. Her haram, necis olarak sayılmaz. Mesela, zehir içmek haramdır. Ancak ondan elbiseye bulaşırsa onu yıkamak gerekmez, o elbise ile namaz kılmak sahih olur. Sigara da böyledir. Onu kullanmak haramdır, lâkin onu taşıyanı necis kılmaz. Sigara üzerinde olduğu halde kılınan namaz geçerli olur. Onun necis olduğuna dair bir delil yoktur.

    “Mevsû’atul-Fıkhiyye” (10/111-112) adlı kitapta şöyle denilmiştir:

    “Maliki ve Şafiiler sigaranın temiz olduğunu söylemişlerdir.

    Ed-Derdîr şöyle dedi: Tütün, temiz olan bitkilerd endir ve diğer çeşitlerini de kapsamakt adır.

    Es-Savi şöyle dedi: Sigara da öyledir.

    Daimi Fetva Lecnesi’ne şu soru soruldu:

    “Ravza’da namaz kılan bir adamın cebinden sigara paketi düştü. Bu fiilinin hükmü nedir? Mescidler de sigara taşımak caiz midir?”

    Bu soruya onlar şu cevabı verdiler:

    “Şayet sorudan kasıt, sigarayı mescide taşımak ise: Hiç şüphe yok ki sigara münker ve pis şeylerdendir. Topluma, mala ve nefse olan zararlarından ve onda bir maslahatın olmamasından dolayı sigara içmek haramdır. Bu pis şeyin Allah’ın evlerinde n uzak tutulmaı gerekir. Sigaranın orada taşınması Allah’ın evlerinin tazimi ve ikramına zıttır ki bu caiz değildir.

    Şayet soru namazla alakalı ise: Sigaranın cebinden düşmesi ile namazı ifsat eder mi veya iptal eder mi? Namaz esnasında cebinden sigara paketi düşerse namazı geçerlidir.”

    [“Fetâvâ el-Lecnetid-Dâime” 22/183]

    Şeyh İbnu Useymin’e -Allah ona rahmet etsin- şu soru soruldu:
    “Mescide sigara paketi taşımanın hükmü nedir?”

    Şeyh Useymin -Allah ona rahmet etsin- şöyle cevap verdi:

    “Ben, onun taşınması helaldir, deyim mi, bilmiyoru m. Şayet ben, onu taşımak helaldir, dersem, bunun manası onu içmek helaldir, olur. Şayet ben, onu taşımak haramdır, dersem, insanlar: Bizler, onu taşımak haramdır dersek, bununla, o üzerinde olduğu halde kılınan namaz geçerli değildir, zannederl er. Lâkin ben şöyle diyorum:

    Sigara üzerinde olsa bile namaz geçerlidir. Çünkü sigara necis değildir. Her haram necis olmaz. Necis ise haramdır. Şu iki kaideyi ilim talebesin in iyi anlaması gerekir: Her haram necis değildir. İkinci kaide ise: Her necis haramdır. Birinci kaide, “Her haram necis değildir”: bizler, zehiri haram olarak görüyoruz. Ama necis değildir. Cemaate gelmemek için soğan yemek isteyen kimsenin soğan yemesi haramdır. Soğan ise necis değildir. Tedavi amaçlı veya canı çeken birinin soğan yemesi ise, onu cemaati terk etmeye götürse bile bunda bir sakınca yoktur. Çünkü o, cemaate gelmemeyi kastetmed i. Bizler, sigaraya haram olarak buluyoruz, necis olarak görmüyoruz.

    İkinci Kaide: “Her necis haramdır.” Bunun delili ise Allah Tebârake ve Teâlâ’nın şu kavlidir:

    ﴿ قُلْ لا أَجِدُ فِي مَا أُوحِيَ إِلَيَّ مُحَرَّماً عَلَى طَاعِمٍ يَطْعَمُهُ إِلَّا أَنْ يَكُونَ مَيْتَةً أَوْ دَماً مَسْفُوحاً أَوْ لَحْمَ خِنْزِيرٍ فَإِنَّهُ رِجْسٌ﴾

    «(Ey Muhammedi) De ki: "Bana vahyoluna nlar arasında, yiyen bir kimseye, ölü eti, yahut akıtılmış kan, yahut zaten bir pislik olan domuz eti, yahutta Allah'tan başkası adına kesilmiş fisk (hayvan eti) dışında yediği bir şeyin haram kıldığını göremiyorum.» (En’âm: 6/145)

    [“Nûrun aled-Derb Fetvaları” (Namaz/Namazın Mekruhları)]

    Allah, en iyi bilendir.





+ Yorum Gönder