Konusunu Oylayın.: Nikahın ilan edilme şartı var mıdır ?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Nikahın ilan edilme şartı var mıdır ?
  1. 22.Eylül.2011, 14:19
    1
    Misafir

    Nikahın ilan edilme şartı var mıdır ?






    Nikahın ilan edilme şartı var mıdır ? Mumsema imam nikahını şahitler huzurunda kıydıktan sonra kimseye söylemesek sıkıntı olurmu(nikahın sıhhatine zarar verirmi.
    2-ben ve eşler hanefi olsa imam şafi olsa nikah olurmu.
    3-insan günah işleye işleye kalbinden nuru imanın çıktığını bilse ama allaha imanı olsa namazını kılmaya devam ediyo olsa bu insanın nikahı geçerlimidir.


  2. 22.Eylül.2011, 14:19
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



    imam nikahını şahitler huzurunda kıydıktan sonra kimseye söylemesek sıkıntı olurmu(nikahın sıhhatine zarar verirmi.
    2-ben ve eşler hanefi olsa imam şafi olsa nikah olurmu.
    3-insan günah işleye işleye kalbinden nuru imanın çıktığını bilse ama allaha imanı olsa namazını kılmaya devam ediyo olsa bu insanın nikahı geçerlimidir.


    Benzer Konular

    - Nikahın gizli değil ilan edilerek yapılması

    - Nikahı konu komşuya ilan etmek şart mıdır ?

    - Nikahı ilan etmek şart mıdır ?

    - Kadere İman, İmanın Şartı mıdır?

    - İmam nikahını ilan etmek şart mıdır?

  3. 23.Eylül.2011, 17:37
    2
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,685
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 227
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    Cevap: Nikahın ilan edilme şartı var mıdır ?




    İmam nikahını ilan etmek şart mıdır?


    Nikâh bir akit, sözleşme ve anlaşmadır Bunun için bazı şartları vardır Bu şartlardan birisi yerine getirilmezse nikâh sahih olmaz

    1 Evlenecek kişilerin veya vekâletlerini verdikleri şahısların hazır bulunması

    2 Tarafların irade beyanı Evlilik akdini kabul ettiklerine dair eşlerin “kabul ettim” şeklinde ifade etmeleri

    3 Kızın velisinin izninin olması Bu hüküm Hanefi mezhebi hariç diğer mezheplere göredir

    4 Şahitlerin hazır olması Bu şahitler, ergenlik çağına ermiş, aklı başında iki erkek veya bir erkekle iki kadın olmalıdır

    Nikâh, talâk diğer bir ifade ile evlilik ve boşanma dinî bir müessesedir; aynı zamanda ibadetler içinde değerlendirilir Çünkü kaynağı Kur'ân ve hadistir Bu hususta yüzlerce âyet-i kerime, binlerce hadis-i şerif vardır Bu âyetler hem evlilik müessesesinin sınırlarını çizer, hem de sorumluluk ve mükellefiyetleri belirler Bazı âyetlerde mesele bütün ayrıntılarıyla verilir Hadisler ise evlilik ve aile müessesesinin bütün ayrıntılarını belirler, anlatır ve öğretir

    Aynı şekilde İslâm hukuku kitaplarında nikâh ve talak bölümü ap ayrı bir bölüm teşkil eder Meselâ kaynak olarak verdiğimiz, Türkçede de kapsamlı bir eser Ömer Nasuhi Bilmen'in 8 ciltlik Hukuk-u İslâmiye ve Istılâhât-ı Fıkhiyye Kamusu'nun bir cildi bu meseleye ayrılmıştır

    Konunun anlaşılmasına yardımcı olması ve bir örnek teşkil etmesi açısından bazı âyetlerin meallerini okuyalım:

    "İçinizden bekâr olanları ve köle ve cariyelerinizden dindar olanlarını evlendirin Onlar fakir iseler, Allah onları lûtfuyla zenginleştirir Allah'ın lütfü geniştir ve O her şeyi hakkıyla bilir

    "Evlenmeye imkân bulamayanlar da, Allah onları lûtfuyla zenginleştirinceye kadar iffetlerini korusunlar" (Nur Sûresi 32 ve 33)

    "Size şu kadınları nikahlamak haram kılındı: Anneleriniz, kızlarınız, kız kardeşleriniz, halalarınız, teyzeleriniz, erkek kardeşlerinizin kızları, kız kardeşlerinizin kızları, sizi emzirmiş olan süt anneleriniz, süt kardeşleriniz, hanımlarınızın anneleri, aranızdan zifaf geçmiş olan kadınlarınızdan doğan üvey kızlarınız Eğer zifaf geçmemişse onların kızlarını nikâhlamakta size günah yoktur Öz oğullarınızın hanımlarını nikahlamanız ve iki kız kardeşi birden nikâhınız altına almanız da size haram kılındıAncak geçmiş olan müstesnadır Muhakkak ki Allah çok bağışlayıcı, çok merhamet edicidir" (Nisa Sûresi 23)

    Nikâhın kendine göre şartları vardır Bu da yukarıda izah edildi Cumhuriyet devrine kadar "dini nikâh, resmi nikâh" diye bir ifade mevcut değildi İslâm hukuku yürürlükten kaldırılıp yerine Batıdan adapte edilen "medenî" hukuk devreye girince ve nikâh akit işlemleri belediyelere verilince bu çeşit sorular gündeme geldi Oysa Yahudilik ve Hıristiyanlık gibi semavi kaynaklı dinlerde önceden olduğu gibi şimdi de nikâh merasimleri sinagog ve kiliselerde yapılır Esasen İslâmda da böyledir

    Peygamberimizin (asm) "Nikâhı duyurun ve onu camilerde yapın" mealindeki hadis-i şerif bu prensibi hatırlatmaktadır Bu işlem camilerden alınıp belediye nikâh salonlarına taşınınca, nikâhın "dinî" bir mahiyet taşıyıp taşımadığı akıllara gelmeye başladı

    Nikâh, evlilik bazı şartlar taşıdığından dolayı bu meseleyi bir bütün olarak âlimler ve din görevlileri bilmektedir Ve öteden beri nikâh akdini âlimler ve imamlar yapmaktadır Bunun için nikâhın halk dilindeki adı "imam nikâhı" şeklinde söylenir olmuştur

    Aslında bu işlem imamlık, hocalık işi değildir Her Müslüman nasıl ibadetlerini önceden öğrenerek yapıyorsa, nikâhı ve nikâhın şartlarını ve sorumluluklarını araştırıp öğrendikten sonra bu hazırlığa girecek, şahitler huzurunda taraflar birbirlerini karı-koca kabul ederek nikâhlarını kıyacaklardır Yani cemaatle namazda olduğu gibi, nikâhta mutlaka imam bulunacak diye bir şart yokturŞartları bellidir ve ona göre akit yapılır

    SİE



  4. 23.Eylül.2011, 17:37
    2
    Silent and lonely rains



    İmam nikahını ilan etmek şart mıdır?


    Nikâh bir akit, sözleşme ve anlaşmadır Bunun için bazı şartları vardır Bu şartlardan birisi yerine getirilmezse nikâh sahih olmaz

    1 Evlenecek kişilerin veya vekâletlerini verdikleri şahısların hazır bulunması

    2 Tarafların irade beyanı Evlilik akdini kabul ettiklerine dair eşlerin “kabul ettim” şeklinde ifade etmeleri

    3 Kızın velisinin izninin olması Bu hüküm Hanefi mezhebi hariç diğer mezheplere göredir

    4 Şahitlerin hazır olması Bu şahitler, ergenlik çağına ermiş, aklı başında iki erkek veya bir erkekle iki kadın olmalıdır

    Nikâh, talâk diğer bir ifade ile evlilik ve boşanma dinî bir müessesedir; aynı zamanda ibadetler içinde değerlendirilir Çünkü kaynağı Kur'ân ve hadistir Bu hususta yüzlerce âyet-i kerime, binlerce hadis-i şerif vardır Bu âyetler hem evlilik müessesesinin sınırlarını çizer, hem de sorumluluk ve mükellefiyetleri belirler Bazı âyetlerde mesele bütün ayrıntılarıyla verilir Hadisler ise evlilik ve aile müessesesinin bütün ayrıntılarını belirler, anlatır ve öğretir

    Aynı şekilde İslâm hukuku kitaplarında nikâh ve talak bölümü ap ayrı bir bölüm teşkil eder Meselâ kaynak olarak verdiğimiz, Türkçede de kapsamlı bir eser Ömer Nasuhi Bilmen'in 8 ciltlik Hukuk-u İslâmiye ve Istılâhât-ı Fıkhiyye Kamusu'nun bir cildi bu meseleye ayrılmıştır

    Konunun anlaşılmasına yardımcı olması ve bir örnek teşkil etmesi açısından bazı âyetlerin meallerini okuyalım:

    "İçinizden bekâr olanları ve köle ve cariyelerinizden dindar olanlarını evlendirin Onlar fakir iseler, Allah onları lûtfuyla zenginleştirir Allah'ın lütfü geniştir ve O her şeyi hakkıyla bilir

    "Evlenmeye imkân bulamayanlar da, Allah onları lûtfuyla zenginleştirinceye kadar iffetlerini korusunlar" (Nur Sûresi 32 ve 33)

    "Size şu kadınları nikahlamak haram kılındı: Anneleriniz, kızlarınız, kız kardeşleriniz, halalarınız, teyzeleriniz, erkek kardeşlerinizin kızları, kız kardeşlerinizin kızları, sizi emzirmiş olan süt anneleriniz, süt kardeşleriniz, hanımlarınızın anneleri, aranızdan zifaf geçmiş olan kadınlarınızdan doğan üvey kızlarınız Eğer zifaf geçmemişse onların kızlarını nikâhlamakta size günah yoktur Öz oğullarınızın hanımlarını nikahlamanız ve iki kız kardeşi birden nikâhınız altına almanız da size haram kılındıAncak geçmiş olan müstesnadır Muhakkak ki Allah çok bağışlayıcı, çok merhamet edicidir" (Nisa Sûresi 23)

    Nikâhın kendine göre şartları vardır Bu da yukarıda izah edildi Cumhuriyet devrine kadar "dini nikâh, resmi nikâh" diye bir ifade mevcut değildi İslâm hukuku yürürlükten kaldırılıp yerine Batıdan adapte edilen "medenî" hukuk devreye girince ve nikâh akit işlemleri belediyelere verilince bu çeşit sorular gündeme geldi Oysa Yahudilik ve Hıristiyanlık gibi semavi kaynaklı dinlerde önceden olduğu gibi şimdi de nikâh merasimleri sinagog ve kiliselerde yapılır Esasen İslâmda da böyledir

    Peygamberimizin (asm) "Nikâhı duyurun ve onu camilerde yapın" mealindeki hadis-i şerif bu prensibi hatırlatmaktadır Bu işlem camilerden alınıp belediye nikâh salonlarına taşınınca, nikâhın "dinî" bir mahiyet taşıyıp taşımadığı akıllara gelmeye başladı

    Nikâh, evlilik bazı şartlar taşıdığından dolayı bu meseleyi bir bütün olarak âlimler ve din görevlileri bilmektedir Ve öteden beri nikâh akdini âlimler ve imamlar yapmaktadır Bunun için nikâhın halk dilindeki adı "imam nikâhı" şeklinde söylenir olmuştur

    Aslında bu işlem imamlık, hocalık işi değildir Her Müslüman nasıl ibadetlerini önceden öğrenerek yapıyorsa, nikâhı ve nikâhın şartlarını ve sorumluluklarını araştırıp öğrendikten sonra bu hazırlığa girecek, şahitler huzurunda taraflar birbirlerini karı-koca kabul ederek nikâhlarını kıyacaklardır Yani cemaatle namazda olduğu gibi, nikâhta mutlaka imam bulunacak diye bir şart yokturŞartları bellidir ve ona göre akit yapılır

    SİE






+ Yorum Gönder