Konusunu Oylayın.: İbn Hacer`in Buhari`ye yönetilen itirazlara verdiği cevaplar

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
İbn Hacer`in Buhari`ye yönetilen itirazlara verdiği cevaplar
  1. 22.Eylül.2011, 07:14
    1
    Misafir

    İbn Hacer`in Buhari`ye yönetilen itirazlara verdiği cevaplar






    İbn Hacer`in Buhari`ye yönetilen itirazlara verdiği cevaplar Mumsema İbn Hacer`in Buhari`ye yönetilen itirazlara verdiği cevaplar


  2. 22.Eylül.2011, 07:14
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



  3. 24.Eylül.2011, 14:39
    2
    Fetva Meclisi
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 23.Ocak.2007
    Üye No: 6
    Mesaj Sayısı: 9,482
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 102

    Cevap: İbn Hacer`in Buhari`ye yönetilen itirazlara verdiği cevaplar




    ÖNSÖZ
    Beseri bir kurum olan köleligin temeli eski dönemlere dayanır. Tevrat
    metinlerinden Hammurabi kanunlarına; ilkçagda medeniyetin besigi sayılan Roma
    6mparatorlugu’ndan 19. yüzyılın ortalarına kadar, her dönemde ve hemen her
    toplumda kölelilik müessesesine rastlamak mümkündür.
    Allah’ın yemin ederek, en güzel sekilde yarattıgını söyledigi insan, yine
    Allah’ın ifadesiyle, hayvanlardan daha asagı seviyelere inmesine sebep olacak
    davranısları yapmaktan çekinmemistir. 6nsan ırkının tarih boyunca yapmıs oldugu
    kötülüklerin –belki de– en çirkini; insan neslinin kendi hemcinsini her türlü haktan
    mahrum edecek sekilde ortaya koydugu kölelik müessesesidir. 6slam cografyasında
    da köleligin kabul edilmis ve 19. yüzyıl ortalarına kadar devam etmis olması,
    6slam’ın kölelige yaklasımı hakkında yeterince bilgi sahibi olunamaması sebebiyle
    6slam dini, basta oryantalistler olmak üzere, bazı çevreler tarafından elestirilmistir.
    Köleligin tarihin baslangıcından bu yana gelisimini ve 6slam’ın bu konudaki
    tutumunu inceleyen Türkçe bir eserin olmaması bu konudaki eksikligi göz önüne
    sermektedir. Biz, böyle bir çalısma ile bu eksikligi giderme adına küçük de olsa bir
    adım atmıs olmak istedik.
    6slam hukuku, hür insanların kaçırılarak veya borçlandırılarak köle
    yapılmasını kesinlikle yasaklar. Sadece savas esirlerinin, fidye verilmesi, mübadele
    edilmesi gibi anlasma yollarını kabul etmemeleri halinde, kölelestirilmesine izin
    verir; fakat bunu emretmez. Aksine bu yöntemi basvurulacak son çare olarak görür.
    6slam dininin kölelige yaklasımına getirilen çagdas yorumları konu ettigimiz
    çalısmamız; giris ile dört ana bölümden olusmaktadır. Çalısma sırasında kullanılan
    kaynaklar, kullanıldıkları ilk yerlerde tam künyeleriyle verilmistir. Daha sonraki
    kullanımlarda ise kaynaklar, kısa adlarıyla belirtilmistir. Ansiklopedi ve sözlük
    künyeleri de aynı sekilde ilk yerlerde verilmistir. Daha sonraki kullanılıslarında ise
    atıflar, kaynak isimleri kısaltılarak belirtilmistir. Bu kitapların tam künyeleri
    kaynakçada ayrıca verilmistir.
    Çalısmamızın giris bölümünde, tarihin baslangıcından 19. yüzyıl ortalarına



  4. 24.Eylül.2011, 14:39
    2
    Moderatör



    ÖNSÖZ
    Beseri bir kurum olan köleligin temeli eski dönemlere dayanır. Tevrat
    metinlerinden Hammurabi kanunlarına; ilkçagda medeniyetin besigi sayılan Roma
    6mparatorlugu’ndan 19. yüzyılın ortalarına kadar, her dönemde ve hemen her
    toplumda kölelilik müessesesine rastlamak mümkündür.
    Allah’ın yemin ederek, en güzel sekilde yarattıgını söyledigi insan, yine
    Allah’ın ifadesiyle, hayvanlardan daha asagı seviyelere inmesine sebep olacak
    davranısları yapmaktan çekinmemistir. 6nsan ırkının tarih boyunca yapmıs oldugu
    kötülüklerin –belki de– en çirkini; insan neslinin kendi hemcinsini her türlü haktan
    mahrum edecek sekilde ortaya koydugu kölelik müessesesidir. 6slam cografyasında
    da köleligin kabul edilmis ve 19. yüzyıl ortalarına kadar devam etmis olması,
    6slam’ın kölelige yaklasımı hakkında yeterince bilgi sahibi olunamaması sebebiyle
    6slam dini, basta oryantalistler olmak üzere, bazı çevreler tarafından elestirilmistir.
    Köleligin tarihin baslangıcından bu yana gelisimini ve 6slam’ın bu konudaki
    tutumunu inceleyen Türkçe bir eserin olmaması bu konudaki eksikligi göz önüne
    sermektedir. Biz, böyle bir çalısma ile bu eksikligi giderme adına küçük de olsa bir
    adım atmıs olmak istedik.
    6slam hukuku, hür insanların kaçırılarak veya borçlandırılarak köle
    yapılmasını kesinlikle yasaklar. Sadece savas esirlerinin, fidye verilmesi, mübadele
    edilmesi gibi anlasma yollarını kabul etmemeleri halinde, kölelestirilmesine izin
    verir; fakat bunu emretmez. Aksine bu yöntemi basvurulacak son çare olarak görür.
    6slam dininin kölelige yaklasımına getirilen çagdas yorumları konu ettigimiz
    çalısmamız; giris ile dört ana bölümden olusmaktadır. Çalısma sırasında kullanılan
    kaynaklar, kullanıldıkları ilk yerlerde tam künyeleriyle verilmistir. Daha sonraki
    kullanımlarda ise kaynaklar, kısa adlarıyla belirtilmistir. Ansiklopedi ve sözlük
    künyeleri de aynı sekilde ilk yerlerde verilmistir. Daha sonraki kullanılıslarında ise
    atıflar, kaynak isimleri kısaltılarak belirtilmistir. Bu kitapların tam künyeleri
    kaynakçada ayrıca verilmistir.
    Çalısmamızın giris bölümünde, tarihin baslangıcından 19. yüzyıl ortalarına






+ Yorum Gönder