Konusunu Oylayın.: Hanefi Mezhebinde Kunut ile ilgili Hükümler

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Hanefi Mezhebinde Kunut ile ilgili Hükümler
  1. 22.Eylül.2011, 06:34
    1
    Misafir

    Hanefi Mezhebinde Kunut ile ilgili Hükümler

  2. 22.Eylül.2011, 07:36
    2
    Hoca
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 11
    Mesaj Sayısı: 29,586
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 335
    Bulunduğu yer: çalışma odam:)

    Cevap: Hanefi Mezhebinde Kunut ile ilgili Hükümler




    Kunut dualarını okumanın hükmü konusunda:


    1-Hanefi mezhebinde bunlardan birisini vitir namazında okumak vacibdir. Alkıhümme inna nesteînüke." duasına okumak güzeldir, bundan sonra da RasûlulHasan'a öğrettiği "Allahiimehdinîfimen hedeyt..." duasını da eklemek ef-• İdii' Ama sabah namazında kunût okunmaz, çünkü Peygamberimiz sabah namaz­daki kunûtu terk etmiştir, [90]sadece musibet anında okunabilir. [91]


    2-Maliki mezhebine göre sabah namazında kunût okumak müstehabdır. İmam Malik'e göre "Altahümme inna nesteînüke,." duasını okumak müstehabdır. [92]


    3-Şafiî mezhebine göre sabah namazında vitir okumak sünnet-i milekked.ed.ir, terki halinde namaz bozulmaz, ama sehiv secdesi gerekir. Vitir namazmdaki kunût da onlara göre sadece Ramazan ayının son yarısında okunur ve müstehabdır. Ayrıca kunût dualarını birleştirmek de müstehabdır. [93]


    4-Hanbeli mezhebinde İse Rasûlullah'ın Hz. Hasan'a öğrettiği "Allahiimehdinî fimen hedeyt..." duasını okumak müstehap, Hz. Ömer'den nakledilen "Allahümme inna nesteînüke." duası ile birleştirmek güzeldir. Vitir namazmdaki kunûtun sadece Ramazanın son yarısında okunması ile ilgili de İmam Ahmed'den bir rivayet bulunmaktadır. Ayrıca ondan sabah namazında kunûtun okunması ile ilgili iki ayrı görüş nakledilir. [94]
    Kunût duası ile ilgili müctehid imamların diğer görüşleri ve ihtilafları için bk. Müsned Trc. 699/1569 nolu rivayetin açıklaması.
    §Kunût konusu Vitir Namazı bölümünde de zikredilecektir. [95]


    [91] Kâsân , Bedâıu s-imam Muhammed, el-nucce, _
    [92] SehnCm. el-Müdevvenetü'l-kübra, 1/102; ibn Rüsd,
    [93] Nevevi, Mecmu, 111/492, Ezkar, 114, 116
    [94] İbn Kudâme, Muğnu 1/785, 7S7-788
    [95] İmam Ahmed b. Hanbel, El-Müsned, el-Fethu’r-Rabbani Tertibi, Ensar Yayıncılık: 6/66-67.


  3. 22.Eylül.2011, 07:36
    2
    Moderatör



    Kunut dualarını okumanın hükmü konusunda:


    1-Hanefi mezhebinde bunlardan birisini vitir namazında okumak vacibdir. Alkıhümme inna nesteînüke." duasına okumak güzeldir, bundan sonra da RasûlulHasan'a öğrettiği "Allahiimehdinîfimen hedeyt..." duasını da eklemek ef-• İdii' Ama sabah namazında kunût okunmaz, çünkü Peygamberimiz sabah namaz­daki kunûtu terk etmiştir, [90]sadece musibet anında okunabilir. [91]


    2-Maliki mezhebine göre sabah namazında kunût okumak müstehabdır. İmam Malik'e göre "Altahümme inna nesteînüke,." duasını okumak müstehabdır. [92]


    3-Şafiî mezhebine göre sabah namazında vitir okumak sünnet-i milekked.ed.ir, terki halinde namaz bozulmaz, ama sehiv secdesi gerekir. Vitir namazmdaki kunût da onlara göre sadece Ramazan ayının son yarısında okunur ve müstehabdır. Ayrıca kunût dualarını birleştirmek de müstehabdır. [93]


    4-Hanbeli mezhebinde İse Rasûlullah'ın Hz. Hasan'a öğrettiği "Allahiimehdinî fimen hedeyt..." duasını okumak müstehap, Hz. Ömer'den nakledilen "Allahümme inna nesteînüke." duası ile birleştirmek güzeldir. Vitir namazmdaki kunûtun sadece Ramazanın son yarısında okunması ile ilgili de İmam Ahmed'den bir rivayet bulunmaktadır. Ayrıca ondan sabah namazında kunûtun okunması ile ilgili iki ayrı görüş nakledilir. [94]
    Kunût duası ile ilgili müctehid imamların diğer görüşleri ve ihtilafları için bk. Müsned Trc. 699/1569 nolu rivayetin açıklaması.
    §Kunût konusu Vitir Namazı bölümünde de zikredilecektir. [95]


    [91] Kâsân , Bedâıu s-imam Muhammed, el-nucce, _
    [92] SehnCm. el-Müdevvenetü'l-kübra, 1/102; ibn Rüsd,
    [93] Nevevi, Mecmu, 111/492, Ezkar, 114, 116
    [94] İbn Kudâme, Muğnu 1/785, 7S7-788
    [95] İmam Ahmed b. Hanbel, El-Müsned, el-Fethu’r-Rabbani Tertibi, Ensar Yayıncılık: 6/66-67.





+ Yorum Gönder