Konusunu Oylayın.: Haksız yere öldürülen hiçbir kimse yoktur ki onun kanından Âdem´in ilk oğluna bir pay ayrılmasın hadisi kimse başkasını

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Haksız yere öldürülen hiçbir kimse yoktur ki onun kanından Âdem´in ilk oğluna bir pay ayrılmasın hadisi kimse başkasını
  1. 10.Eylül.2011, 11:44
    1
    Misafir

    Haksız yere öldürülen hiçbir kimse yoktur ki onun kanından Âdem´in ilk oğluna bir pay ayrılmasın hadisi kimse başkasını






    Haksız yere öldürülen hiçbir kimse yoktur ki onun kanından Âdem´in ilk oğluna bir pay ayrılmasın hadisi kimse başkasını Mumsema "Haksız yere öldürülen hiçbir kimse yoktur ki onun kanından Âdem´in ilk oğluna bir pay ayrılmasın hadisi kimse başkasının günahını yüklenmez ayetine ters değil midir? Günaha sebep olmak kişiye günah kazandırır mı?


  2. 10.Eylül.2011, 11:44
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



    "Haksız yere öldürülen hiçbir kimse yoktur ki onun kanından Âdem´in ilk oğluna bir pay ayrılmasın hadisi kimse başkasının günahını yüklenmez ayetine ters değil midir? Günaha sebep olmak kişiye günah kazandırır mı?


    Benzer Konular

    - Ölen bir kimse adına yetkili olan kimse onun kefenini güzelinden yapsın

    - İslamda Devlete Baş Kaldırıp Öldürülen Kimse

    - Bir müslümani haksız yere öldüren kimse ebedi cehennemlik mi?

    - Hac (yaptırıvermek) için vasi tayin olunan kimse, başkasını hacca göndermeyip, kendisi (ölen kimse a

    - Haksız yere kocası tarafından bogularak öldürülen kızım şehit olurmu?

  3. 10.Eylül.2011, 11:51
    2
    Muhasibi
    Editör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 22.Ağustos.2007
    Üye No: 12
    Mesaj Sayısı: 15,810
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 160
    Bulunduğu yer: Gönlümün Mürekkep Lekeleri'de Fikir İşçisi

    Cevap: "Haksız yere öldürülen hiçbir kimse yoktur ki onun kanından Âdem´in ilk oğluna bir pay ayrılmasın hadisi kimse ba




    Kur’an’da yer alan “kimse başkasının günahını yüklenmez” manasına gelen kaide İslam’ın açık bir prensibidir. Hiç kimse -durup dururken-başkasının suçuna ortak olmaz, başkasının günahını yüklenmez.
    Hadiste ise, insanların doğrudan olmasa da dolaylı olarak bir suçun işlenmesine sebebiyet verdiği takdirde, o da o suçu işleyenin suçuna ortak olduğu gerçeğine vurgu yapılmıştır. Çünkü, “es-sebebu kel-fail= sebep olan yapan gibidir” kaidesi gereğince, hayra sebep olan ona ortak olur, şerre sebep olan da ona ortak olur. Demek ki, hadiste söz konusu olan husus, kişinin başkasının günahını yüklenmesi değil, sebebiyet verdiği için dolaylı olarak işlediği bir suçun cezasını çekmesidir. Nitekim bir hadis-i şerifte -meal olarak-şu ifadelere yer verilmiştir.
    “Bir kimse İslâm'da güzel bir çığır açar da, kendisinden sonra onunla amel edilirse, o kimseye bu çığırla amel edenlerin ecri kadar sevab yazılır. Amel edenlerin ecirlerinden de bir şey eksilmez. Ve her kim islâm'da kötü bir çığır açar da kendinden sonra onunla amel olunursa, o kimsenin aley­hine- bu çığırla amel edenlerin günahı kadar- günah yazılır. Amel edenlerin günahlarından da birşey eksilmez” (Müslim, İlim, 15).


  4. 10.Eylül.2011, 11:51
    2
    Editör



    Kur’an’da yer alan “kimse başkasının günahını yüklenmez” manasına gelen kaide İslam’ın açık bir prensibidir. Hiç kimse -durup dururken-başkasının suçuna ortak olmaz, başkasının günahını yüklenmez.
    Hadiste ise, insanların doğrudan olmasa da dolaylı olarak bir suçun işlenmesine sebebiyet verdiği takdirde, o da o suçu işleyenin suçuna ortak olduğu gerçeğine vurgu yapılmıştır. Çünkü, “es-sebebu kel-fail= sebep olan yapan gibidir” kaidesi gereğince, hayra sebep olan ona ortak olur, şerre sebep olan da ona ortak olur. Demek ki, hadiste söz konusu olan husus, kişinin başkasının günahını yüklenmesi değil, sebebiyet verdiği için dolaylı olarak işlediği bir suçun cezasını çekmesidir. Nitekim bir hadis-i şerifte -meal olarak-şu ifadelere yer verilmiştir.
    “Bir kimse İslâm'da güzel bir çığır açar da, kendisinden sonra onunla amel edilirse, o kimseye bu çığırla amel edenlerin ecri kadar sevab yazılır. Amel edenlerin ecirlerinden de bir şey eksilmez. Ve her kim islâm'da kötü bir çığır açar da kendinden sonra onunla amel olunursa, o kimsenin aley­hine- bu çığırla amel edenlerin günahı kadar- günah yazılır. Amel edenlerin günahlarından da birşey eksilmez” (Müslim, İlim, 15).





+ Yorum Gönder