Konusunu Oylayın.: Eşimin zorlaması ile Kuran'a el basarak yemin ettim ne yapmam gerkli?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Eşimin zorlaması ile Kuran'a el basarak yemin ettim ne yapmam gerkli?
  1. 07.Eylül.2011, 14:42
    1
    Misafir

    Eşimin zorlaması ile Kuran'a el basarak yemin ettim ne yapmam gerkli?






    Eşimin zorlaması ile Kuran'a el basarak yemin ettim ne yapmam gerkli? Mumsema Eşim sigaraiçmem karşıydı ve 1,5 sene sakladım sonunda anladı ve bana kuran-ı kerime el basmazsan evi terkederim dedi.bende allah ve melekleri şahit olsun ki bi daha sigara içmeyecegim diye kuran a el basarak yemin ettm.bu yemin baskı ile olduğu için gecerli olurmu sigarayıda bırakamıyorum.içemiyorumda lütfen cevap bekliyorum.


  2. 07.Eylül.2011, 14:42
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



    Eşim sigaraiçmem karşıydı ve 1,5 sene sakladım sonunda anladı ve bana kuran-ı kerime el basmazsan evi terkederim dedi.bende allah ve melekleri şahit olsun ki bi daha sigara içmeyecegim diye kuran a el basarak yemin ettm.bu yemin baskı ile olduğu için gecerli olurmu sigarayıda bırakamıyorum.içemiyorumda lütfen cevap bekliyorum.


    Benzer Konular

    - Yalan yere yemin ettim ne yapmam gerekir

    - Dinim üzerine yemin ettim ne yapmam gerekiyor

    - Geçmişimle ilgili yalan soyleyip yemin ederek kurana el basarak çocuğum uzerine yemin ettim

    - Yemin ettim ve bozdum ne yapmam gerekir?

    - 1-3 sene önce olsa gerek,bir korkuyla bunu birdaha oynamayacağım yapmayacağım diye kuran üstüne yemi

  3. 07.Eylül.2011, 18:24
    2
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,685
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 227
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    Cevap: Eşimin zorlaması ile Kuran'a el basarak yemin ettim ne yapmam gerkli?




    Kur’an’a el basarak yemin edilebilir mi? Bu yemin geçerli midir?

    İslami manadaki yemin, genellikle Allah adına yapılır Bu da “Vallahi, Billahi” gibi ifadelerin söylenmesiyle olur Fakat bu arada başta Kur’an-ı Kerim ve Kabe olmak üzere mukaddesler üzerine yapılan yeminler de yemin mefhumuna girer ve bunlar üzerine yapılan yeminler geçerlidir

    Yeminler çok kere örf ve adete göre şekillenir ve ona göre yemin edilir Bilhassa ülkemizde bölgeden bölgeye değişen pek çok yemin çeşitleri vardır Kur’an-ı Kerim üzerine yapılan yeminler de adet haline gelmiş olan yeminlerden birisidirMesela, “Kur’an üzerine yemin ederim ki, Kur’an hakkı için şu işi mutlaka yapacağım veya yapmayacağım” şeklinde yemin etmek gibi Hatta bu yemin halk arasında diğer yeminlerden daha büyük ve mes’uliyeti daha ağır bir yemin çeşidi olarak bilinir Bir mesele üzerinde anlaşamayan, mutabakata varamayan taraflar birbirlerini Kur’an’a el basmaya davet eder Zaten çok ciddi bir mesele olmadıkça ve insan haklılığından tam emin olmadıkça böyle bir yemine teşebbüs ve cesaret de edemez

    Meselenin fıkhi yönüne gelince; Kur’an’la yemin etmek caizdir ve bu yemin sayılır Çünkü, Allah’ın ezeli bir kelamı olan Kur’an’la yemin etmek Allah’ın İzzet ve Celaline yemin etmek gibidir

    İbni Kudame el-Muğni isimli eserinde “Kur’an ile, ondan bir ayetle ve kelamullah ile yemin etmek yemin olurİbni Mes’ud, Katade, İmam malik ve Şafii ve bütün ehl-i ilim aynı şeyi söylemişlerdir” (el-muğni, 9:407(7981Mesele)

    Yukarıda da ifadeye çalıştığımız gibi, Kur’an üzerine yemin denilince, insanlar “Mushaf‘” üzerine el basarak yapılan yemin olarak bilirler Bu da bir çeşit Allah’ın Kelam sıfatı üzerine yemin etmektir ki, o da yemindir

    Sahih-i Buhari’yi 32 ciltlik eseriyle şerh eden İmam Bedrüddin Ayni şunları söyler:
    “Bana göre, bir kimse Mushaf ile yemin ederse veya üstüne elini koyarsa veya ‘Bunun hakkı için’ derse, o yemin sayılır Bilhassa yalan yere yapılan yeminlerin çoğaldığı ve halkın Mushafla yemin etmeye çok rağbet ettikleri bu devirde” Bu vesileyle İmam Ayni’nin 1440 senesinde rahmet-i Rahman’a kavuştuğuna da belirtelim

    Son devir alimlerinden Allame Kemal de bu hususta şöyle der:
    “Şüphesiz, Kur‘an-ı Kerimle yemin etmek şimdi adet haline gelmiştir Öyle ise onunla yemin etmek yemin sayılır Çünkü yeminler örf ve adete göredir” Bütün bu izahlar açıkça göstermektedir ki, Kur‘an üzerine el basılarak edilen yemin bağlayıcılığı olan ve bozulunca keffareti gereken yemin sınıfına girer



  4. 07.Eylül.2011, 18:24
    2
    Silent and lonely rains



    Kur’an’a el basarak yemin edilebilir mi? Bu yemin geçerli midir?

    İslami manadaki yemin, genellikle Allah adına yapılır Bu da “Vallahi, Billahi” gibi ifadelerin söylenmesiyle olur Fakat bu arada başta Kur’an-ı Kerim ve Kabe olmak üzere mukaddesler üzerine yapılan yeminler de yemin mefhumuna girer ve bunlar üzerine yapılan yeminler geçerlidir

    Yeminler çok kere örf ve adete göre şekillenir ve ona göre yemin edilir Bilhassa ülkemizde bölgeden bölgeye değişen pek çok yemin çeşitleri vardır Kur’an-ı Kerim üzerine yapılan yeminler de adet haline gelmiş olan yeminlerden birisidirMesela, “Kur’an üzerine yemin ederim ki, Kur’an hakkı için şu işi mutlaka yapacağım veya yapmayacağım” şeklinde yemin etmek gibi Hatta bu yemin halk arasında diğer yeminlerden daha büyük ve mes’uliyeti daha ağır bir yemin çeşidi olarak bilinir Bir mesele üzerinde anlaşamayan, mutabakata varamayan taraflar birbirlerini Kur’an’a el basmaya davet eder Zaten çok ciddi bir mesele olmadıkça ve insan haklılığından tam emin olmadıkça böyle bir yemine teşebbüs ve cesaret de edemez

    Meselenin fıkhi yönüne gelince; Kur’an’la yemin etmek caizdir ve bu yemin sayılır Çünkü, Allah’ın ezeli bir kelamı olan Kur’an’la yemin etmek Allah’ın İzzet ve Celaline yemin etmek gibidir

    İbni Kudame el-Muğni isimli eserinde “Kur’an ile, ondan bir ayetle ve kelamullah ile yemin etmek yemin olurİbni Mes’ud, Katade, İmam malik ve Şafii ve bütün ehl-i ilim aynı şeyi söylemişlerdir” (el-muğni, 9:407(7981Mesele)

    Yukarıda da ifadeye çalıştığımız gibi, Kur’an üzerine yemin denilince, insanlar “Mushaf‘” üzerine el basarak yapılan yemin olarak bilirler Bu da bir çeşit Allah’ın Kelam sıfatı üzerine yemin etmektir ki, o da yemindir

    Sahih-i Buhari’yi 32 ciltlik eseriyle şerh eden İmam Bedrüddin Ayni şunları söyler:
    “Bana göre, bir kimse Mushaf ile yemin ederse veya üstüne elini koyarsa veya ‘Bunun hakkı için’ derse, o yemin sayılır Bilhassa yalan yere yapılan yeminlerin çoğaldığı ve halkın Mushafla yemin etmeye çok rağbet ettikleri bu devirde” Bu vesileyle İmam Ayni’nin 1440 senesinde rahmet-i Rahman’a kavuştuğuna da belirtelim

    Son devir alimlerinden Allame Kemal de bu hususta şöyle der:
    “Şüphesiz, Kur‘an-ı Kerimle yemin etmek şimdi adet haline gelmiştir Öyle ise onunla yemin etmek yemin sayılır Çünkü yeminler örf ve adete göredir” Bütün bu izahlar açıkça göstermektedir ki, Kur‘an üzerine el basılarak edilen yemin bağlayıcılığı olan ve bozulunca keffareti gereken yemin sınıfına girer






+ Yorum Gönder