Konusunu Oylayın.: Bektaşi ne demiş?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Bektaşi ne demiş?
  1. 30.Ağustos.2011, 21:44
    1
    Misafir

    Bektaşi ne demiş?






    Bektaşi ne demiş? Mumsema Bektaşi camiye gitmiş. Hoca kürsüde vaaz veriyor. Allah ne yerdedir, ne göktedir.
    Bektaşi cevap vermiş. Şuna yok diyeceksin de dilin varmıyor.

    İnsan beyninin ne kadar mükemmel oldugunu biliyor musunuz? İnsan vücudunda ki azalarin her birinin bir laboratuar gibi çalıştıgının farkında mısınız?

    Yaptıtnıa kader anlatımıyle ne kadar cahil oldugunuzun farkında mısınız. İnsan beyni ve insan vücudu harika işlevleriyle zaten kerametler üstü keramet görünümündedir. Bunların farkına varmada güya Allah'ı yüceltmek için cahil mantıgınızla mantıksızlıklar üretmeyin. Bırakın insancıklar, Allahın bahşettigi akılları ile serbestçe düşünerek ve çalışarak hayatlarını güzelleştirsinler.

    Cahilin sofusu şeytanın maskarası degil de nedir?


  2. 30.Ağustos.2011, 21:44
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



    Bektaşi camiye gitmiş. Hoca kürsüde vaaz veriyor. Allah ne yerdedir, ne göktedir.
    Bektaşi cevap vermiş. Şuna yok diyeceksin de dilin varmıyor.

    İnsan beyninin ne kadar mükemmel oldugunu biliyor musunuz? İnsan vücudunda ki azalarin her birinin bir laboratuar gibi çalıştıgının farkında mısınız?

    Yaptıtnıa kader anlatımıyle ne kadar cahil oldugunuzun farkında mısınız. İnsan beyni ve insan vücudu harika işlevleriyle zaten kerametler üstü keramet görünümündedir. Bunların farkına varmada güya Allah'ı yüceltmek için cahil mantıgınızla mantıksızlıklar üretmeyin. Bırakın insancıklar, Allahın bahşettigi akılları ile serbestçe düşünerek ve çalışarak hayatlarını güzelleştirsinler.

    Cahilin sofusu şeytanın maskarası degil de nedir?


    Benzer Konular

    - Hz. Osman, “Bakıyorum biriniz yanıma geliyor, zinanın izleri gözlerinden okunuyor.” demiş midir? Dem

    - Hacı bektaşi veli sözleri

    - Hurûfî-Bektâşî inancı nedir?

    - Bektaşi yada alevi ocakları nedir bilgi verir misiniz?

    - Hacı Bektaşi Velinin hoşgörü ve birlikle ilgili sözleri

  3. 01.Eylül.2011, 12:16
    2
    Fetva Meclisi
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 23.Ocak.2007
    Üye No: 6
    Mesaj Sayısı: 9,482
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 102

    Cevap: Bektaşi ne demiş?




    İlimsiz amel fayda vermez.Hazreti Muhammed sallahu aleyhi ve sellemden bize gelen bir çok hadis bizleri hiç yoktan bilmemiz gereken temel meseleleri bilmeye yöneltmiş emir vermiştir.Mesela İbn Mace de geçen şu hadis:

    İlim öğrenmek her müslümana farzdır

    Emir açık ve net kadın erkek herkes ilim öğrenecek bilmesi gerekenleri öğrenecek.Ha keza ayetlerde de yok mu ilme teşvik alim ile cahil arasında ki farkı bildiren ayetler.Evet var.Mesela:

    De ki: Hiç bilenlerle bilmeyenler bir olur mu?-Zumer 8-

    Başka bir ayette yüce Mevla azze ve celle şöyle buyurur:

    Allahtan hakkıyla alimler korkarlar.-Fatır 28-

    Ayette korku haşyet olarak geçmekte havf olarak geçmiyor neden? Çünkü haşyet bilgiye marifete dayalı korkudur.Havf ise öyle değildir.Mesela bir köpeğin bize Allahın izniyle ısırmasından zarar vermesinden korkmamız mahlukattan korkmamız bu türden dir.Fakat Allah Tealanın Kendisinin Allah olmasından Kendisini tanıttığı o yüce vasıflarından dolayı olan korkudur haşyet.

    Bilen diri bilmeyen ölüdür denir.

    Ve alimler Nebi sallahu aleyhi ve sellemin varisleridir.Onlar yazılarıyla konuşmalarıyla kurana sünnete uygun amelleriyle kavilleriyle bilinirler.Alimlerimizin sayıları sayılamayacak kadar çoktur.Burada isim isim vermeye çalışsak elbette buna gücümüz yetmez Ha keza kitapları da o denli çoktur.

    Fakat ne yazık ki insanlarımız kurana ve sünnete yönelmedikleri için Cahil kişileri alim olarak nitelendirerek bu sapık kişilerin arkalarından gitmeleri.Ve bu kimselerin sözleri kurana ve sünnete ters düşse de kuranı ve sünneti bir kenara itip bu kişilerin sözlerine kulak asmaları.Bizleri üzmektedir.

    Dedikleri gibi Cahilin sofusu şeytanın maskarası! Bu sapık şeyhler şeytanın elinde oyuncak olmuşlar ve muridlerine islamda olmayan sapık küfür amelleri yapmalarını söylemekte ve kendileri de bu küfür amelleri işlemektedirler.

    Bu genelde günümüz tarikatlarının hepsinde mevcuddur.Şeyhlere kamili mürşid denilip arkalarından gidilmekte eteklerine yapışmakta ve haşa kella Allahla aralarına vasıta koymalarıdır.

    Bunların yaptıklarının delili mesnedi yoktur.Allah Teala kerim kitabından bu tür amellerin şirk olduğunu bildirmiş mesela şu ayet:

    Ena karibun ed unii istecib lekum –Ben size yakınım bana dua edin size icabet edeyim- Bu ayet şu olay üzere nazil oldu:

    Müşrikler o putlarını Allahla aralarında aracı koymuşlar kendilerince vesile edinmişlerdir.Ve diyorlardı ki Allah çok yüce biri bizler bu amellerimizle ona erişemeyiz ne yapalım bu putları aracı edinelim-ki bu putlar ilk başta ibn abbasın r.a. nında bildirdiği gibi allah dostu iyi kimselerdi-

    İşte ayet bunların bu tavrını reddetmekte şirktir demekte.Günümüz tarikatlarında mürşid mürid arasındaki bu şirki ayet işte nasıl reddediyor.

    Başka bir ayet:Onlar Allahla birlikte başka bir ilaha dua etmezler.

    Ayette geçen''mea'' birlikte sözü anahtar kelimedir.Zaten şirkte ortak koşma demektir.Yani önce Allahtan sonra falan veli zattır sonra ondan diye bir şey söz konusu olamaz istediğinden önce iste yalnız Allahtan istemediğin müddet Allaha şirk koşan bir müşriksin demektir.

    Dua dae demektir yani çağırmak elimi açıp Allahım bana şunu ver dediğimde dua etmiş olurum.Bazı cahillerin şeyhlerinden yardım himmet istedikleri gibi.

    Bu kimseler kendilerince delil öne sürerek şöyle derler:Mesela sen krala ulaşmak için bir aracıyla önce haber yollarsın işte Allahla da böyledir derler.

    Biz deriz ki bu söz hem ayetlere terstir hem de ontolojik açıdan hatalıdır.Şöyle ki buradaki kişi insan- insan ilişkisiyle Allah- insan ilişkisini bir tutmakta halbuki ayette leyse kemislihi şeyhe Onun hiçbir benzeri yoktur denmektedir.

    Muhammed eman el camii nin bir sohbetinde dinlemiştim diyordu ki bu tarikatlardan uzak durun diyordu.Niye? Çünkü bu muridler olaylara taassupla yaklaşıyorlar.Ayet hadis söyle şeyhine ters olduğu için ayet ve hadis kabul etmiyor.Ben böyle bir çok kişiyle karşılaştım.Ve bir farklılık göremedim.

    Eğer olaylara düstur ile yaklaşırsak hakkı görebilir ve batılı bırakarak hakla amel edebiliriz.

    Şeytanın elinde oyuncak olmuş bu tarikat şeyhlerinin ellerinde sizlerde oyuncak olmayın.Kuran okuyun hadis okuyun.İlmi kaynağından öğrenin.

    Resulullah sallahu aleyhi ve sellem buyuruyor işteri nefseki minallah nefsini Allahdan satın al!

    Yani güvenme diyor ona buna.Sen kendine bak İlk dönem selef alimlerinin dediği gibi:

    Sizler bu kurana olan ilginizden dolayı sorumlu tutulacaksınız!

    İyi düşünelim.Bizlerde ek serunnasu la yeğgilun Anlamayan çoğunluktan olmayalım…


  4. 01.Eylül.2011, 12:16
    2
    Moderatör



    İlimsiz amel fayda vermez.Hazreti Muhammed sallahu aleyhi ve sellemden bize gelen bir çok hadis bizleri hiç yoktan bilmemiz gereken temel meseleleri bilmeye yöneltmiş emir vermiştir.Mesela İbn Mace de geçen şu hadis:

    İlim öğrenmek her müslümana farzdır

    Emir açık ve net kadın erkek herkes ilim öğrenecek bilmesi gerekenleri öğrenecek.Ha keza ayetlerde de yok mu ilme teşvik alim ile cahil arasında ki farkı bildiren ayetler.Evet var.Mesela:

    De ki: Hiç bilenlerle bilmeyenler bir olur mu?-Zumer 8-

    Başka bir ayette yüce Mevla azze ve celle şöyle buyurur:

    Allahtan hakkıyla alimler korkarlar.-Fatır 28-

    Ayette korku haşyet olarak geçmekte havf olarak geçmiyor neden? Çünkü haşyet bilgiye marifete dayalı korkudur.Havf ise öyle değildir.Mesela bir köpeğin bize Allahın izniyle ısırmasından zarar vermesinden korkmamız mahlukattan korkmamız bu türden dir.Fakat Allah Tealanın Kendisinin Allah olmasından Kendisini tanıttığı o yüce vasıflarından dolayı olan korkudur haşyet.

    Bilen diri bilmeyen ölüdür denir.

    Ve alimler Nebi sallahu aleyhi ve sellemin varisleridir.Onlar yazılarıyla konuşmalarıyla kurana sünnete uygun amelleriyle kavilleriyle bilinirler.Alimlerimizin sayıları sayılamayacak kadar çoktur.Burada isim isim vermeye çalışsak elbette buna gücümüz yetmez Ha keza kitapları da o denli çoktur.

    Fakat ne yazık ki insanlarımız kurana ve sünnete yönelmedikleri için Cahil kişileri alim olarak nitelendirerek bu sapık kişilerin arkalarından gitmeleri.Ve bu kimselerin sözleri kurana ve sünnete ters düşse de kuranı ve sünneti bir kenara itip bu kişilerin sözlerine kulak asmaları.Bizleri üzmektedir.

    Dedikleri gibi Cahilin sofusu şeytanın maskarası! Bu sapık şeyhler şeytanın elinde oyuncak olmuşlar ve muridlerine islamda olmayan sapık küfür amelleri yapmalarını söylemekte ve kendileri de bu küfür amelleri işlemektedirler.

    Bu genelde günümüz tarikatlarının hepsinde mevcuddur.Şeyhlere kamili mürşid denilip arkalarından gidilmekte eteklerine yapışmakta ve haşa kella Allahla aralarına vasıta koymalarıdır.

    Bunların yaptıklarının delili mesnedi yoktur.Allah Teala kerim kitabından bu tür amellerin şirk olduğunu bildirmiş mesela şu ayet:

    Ena karibun ed unii istecib lekum –Ben size yakınım bana dua edin size icabet edeyim- Bu ayet şu olay üzere nazil oldu:

    Müşrikler o putlarını Allahla aralarında aracı koymuşlar kendilerince vesile edinmişlerdir.Ve diyorlardı ki Allah çok yüce biri bizler bu amellerimizle ona erişemeyiz ne yapalım bu putları aracı edinelim-ki bu putlar ilk başta ibn abbasın r.a. nında bildirdiği gibi allah dostu iyi kimselerdi-

    İşte ayet bunların bu tavrını reddetmekte şirktir demekte.Günümüz tarikatlarında mürşid mürid arasındaki bu şirki ayet işte nasıl reddediyor.

    Başka bir ayet:Onlar Allahla birlikte başka bir ilaha dua etmezler.

    Ayette geçen''mea'' birlikte sözü anahtar kelimedir.Zaten şirkte ortak koşma demektir.Yani önce Allahtan sonra falan veli zattır sonra ondan diye bir şey söz konusu olamaz istediğinden önce iste yalnız Allahtan istemediğin müddet Allaha şirk koşan bir müşriksin demektir.

    Dua dae demektir yani çağırmak elimi açıp Allahım bana şunu ver dediğimde dua etmiş olurum.Bazı cahillerin şeyhlerinden yardım himmet istedikleri gibi.

    Bu kimseler kendilerince delil öne sürerek şöyle derler:Mesela sen krala ulaşmak için bir aracıyla önce haber yollarsın işte Allahla da böyledir derler.

    Biz deriz ki bu söz hem ayetlere terstir hem de ontolojik açıdan hatalıdır.Şöyle ki buradaki kişi insan- insan ilişkisiyle Allah- insan ilişkisini bir tutmakta halbuki ayette leyse kemislihi şeyhe Onun hiçbir benzeri yoktur denmektedir.

    Muhammed eman el camii nin bir sohbetinde dinlemiştim diyordu ki bu tarikatlardan uzak durun diyordu.Niye? Çünkü bu muridler olaylara taassupla yaklaşıyorlar.Ayet hadis söyle şeyhine ters olduğu için ayet ve hadis kabul etmiyor.Ben böyle bir çok kişiyle karşılaştım.Ve bir farklılık göremedim.

    Eğer olaylara düstur ile yaklaşırsak hakkı görebilir ve batılı bırakarak hakla amel edebiliriz.

    Şeytanın elinde oyuncak olmuş bu tarikat şeyhlerinin ellerinde sizlerde oyuncak olmayın.Kuran okuyun hadis okuyun.İlmi kaynağından öğrenin.

    Resulullah sallahu aleyhi ve sellem buyuruyor işteri nefseki minallah nefsini Allahdan satın al!

    Yani güvenme diyor ona buna.Sen kendine bak İlk dönem selef alimlerinin dediği gibi:

    Sizler bu kurana olan ilginizden dolayı sorumlu tutulacaksınız!

    İyi düşünelim.Bizlerde ek serunnasu la yeğgilun Anlamayan çoğunluktan olmayalım…





+ Yorum Gönder