Konusunu Oylayın.: Peygamberimiz bir şeyi sürekli yaparsa o şey farz kılınır. Bu yüzden teravih namazını cemaatle kıldırmaya devam

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Peygamberimiz bir şeyi sürekli yaparsa o şey farz kılınır. Bu yüzden teravih namazını cemaatle kıldırmaya devam
  1. 24.Ağustos.2011, 00:37
    1
    Misafir

    Peygamberimiz bir şeyi sürekli yaparsa o şey farz kılınır. Bu yüzden teravih namazını cemaatle kıldırmaya devam






    Peygamberimiz bir şeyi sürekli yaparsa o şey farz kılınır. Bu yüzden teravih namazını cemaatle kıldırmaya devam Mumsema Peygamberimiz (a.s.m) bir şeyi sürekli yaparsa o şey farz kılınır. Bu yüzden teravih namazını cemaatle kıldırmaya devam ettirmedi. Buna göre Peygamberimiz (a.s.m) bir şeyi sürekli yaparsa o şey farz kılınır ifadesini açıklayabilir misiniz?


  2. 24.Ağustos.2011, 00:37
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



    Peygamberimiz (a.s.m) bir şeyi sürekli yaparsa o şey farz kılınır. Bu yüzden teravih namazını cemaatle kıldırmaya devam ettirmedi. Buna göre Peygamberimiz (a.s.m) bir şeyi sürekli yaparsa o şey farz kılınır ifadesini açıklayabilir misiniz?


    Benzer Konular

    - Dört mezhebe göre teravih namazını cemaatle kılmak farz mıdır?

    - Terâvih namazını cemaatle veya tek başına kılmanın hükmü nedir?

    - Vtir namazını sürekli cemaatle kılsak olur mu?

    - Teravih cemaatle mi kılınır

    - Teravih Namazı Peygamberimiz (s.a.v.) zamanında cemaatle mi kılındı?

  3. 24.Ağustos.2011, 01:02
    2
    Candle
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 31.Mayıs.2007
    Üye No: 866
    Mesaj Sayısı: 864
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10

    Cevap: Peygamberimiz (a.s.m) bir şeyi sürekli yaparsa o şey farz kılınır. Bu yüzden teravih namazını cemaatle kıldırmaya




    Bildiğimiz kadarıyla, "Peygamberimiz (a.s.m) bir şeyi sürekli yaparsa o şey farz kılınır” hükmü herhangi bir ayet veya hadiste bulunmamaktadır. Efendimiz’den öyle bir söz nakledilmemiştir.

    Teravih konusunda Efendimizin “korktum ki farz kılınır” manasındaki ifadesi, “bir şeyi sürekli yaparsa o şey farz kılınır” anlamını çıkarmak isabetli değildir. O sadece farz olmayan bir şeyin farz olma endişesinden kaynaklanıyor. Yani bu endişe “peygamberin sürekli kıldığı bir şey farz olur” hükmünü ihtiva etmez. Nitekim, Efendimiz, sürekli misvak kullandığı halde farz olmamıştır. Bazı namazalara bağlı ratibeleri/müekked sünnetleri sürekli kıldığı halde farz olmamıştır. İslam’da ne kadar müekket sünnet varsa, hepsi genellikle sürekliliği ifade edecek kadar devamlı yapılmış fakat farz olmamışlardır. Bunlar da gösteriyor ki, soruda olduğu gibi öyle bir hüküm çıkarmak isabetli değildir.


    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiyet


  4. 24.Ağustos.2011, 01:02
    2
    Devamlı Üye



    Bildiğimiz kadarıyla, "Peygamberimiz (a.s.m) bir şeyi sürekli yaparsa o şey farz kılınır” hükmü herhangi bir ayet veya hadiste bulunmamaktadır. Efendimiz’den öyle bir söz nakledilmemiştir.

    Teravih konusunda Efendimizin “korktum ki farz kılınır” manasındaki ifadesi, “bir şeyi sürekli yaparsa o şey farz kılınır” anlamını çıkarmak isabetli değildir. O sadece farz olmayan bir şeyin farz olma endişesinden kaynaklanıyor. Yani bu endişe “peygamberin sürekli kıldığı bir şey farz olur” hükmünü ihtiva etmez. Nitekim, Efendimiz, sürekli misvak kullandığı halde farz olmamıştır. Bazı namazalara bağlı ratibeleri/müekked sünnetleri sürekli kıldığı halde farz olmamıştır. İslam’da ne kadar müekket sünnet varsa, hepsi genellikle sürekliliği ifade edecek kadar devamlı yapılmış fakat farz olmamışlardır. Bunlar da gösteriyor ki, soruda olduğu gibi öyle bir hüküm çıkarmak isabetli değildir.


    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiyet





+ Yorum Gönder