Konusunu Oylayın.: Müstehcen hikayeler dinlemek,anlatmak günahmı dır?

5 üzerinden 4.75 | Toplam : 4 kişi
Müstehcen hikayeler dinlemek,anlatmak günahmı dır?
  1. 29.Temmuz.2011, 10:44
    1
    Misafir

    Müstehcen hikayeler dinlemek,anlatmak günahmı dır?






    Müstehcen hikayeler dinlemek,anlatmak günahmı dır? Mumsema selamün aleyküm.....erotik hikayelerde mi büyük günah....teşekkürler Müstehcen hikayeler dinlemek,anlatmak günah mıdır?


  2. 29.Temmuz.2011, 10:44
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



    selamün aleyküm.....erotik hikayelerde mi büyük günah....teşekkürler Müstehcen hikayeler dinlemek,anlatmak günah mıdır?


    Benzer Konular

    - Müzik dinlemek günahmı?

    - Sözsüz muzik dinlemek günahmı?

    - Şarkı dinlemek günahmı?

    - Sesli Dini Hikayeler Dinlemek isteyenler İçin

    - Tv deki müstehcen görüntüleri seyretmek günahmı?

  3. 29.Temmuz.2011, 11:00
    2
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,685
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 227
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    Cevap: Müstehcen hikayeler dinlemek,anlatmak günahmı dır?




    Hadika’da buyuruluyor ki:

    Fuhuş, çirkin söz demektir Haddi aşan her şeye fahiş denir Buradaki manası çirkin olan işleri açık kelimelerle anlatmak, müstehcen konuşmak demektir Cima için ve abdest bozmak için kullanılan kelimeleri söylemek böyledir Bu kelimeleri söylemek fuhuştur Çünkü bunları söylemek, mürüvvete ve diyanete uygun değildir, hayayı, utanmayı giderir ve başkalarını gücendirir Cimayı, abdest bozmayı ve necaseti anlatmak gerektiği zaman, açık olarak söylememeli, kinaye olarak söylemelidir! Kinaye,bir şeyi, açık manaları başka olan kelimelerle anlatmaktır Edepli olan, salih olan, fuhuş söylemeye mecbur olunca, kinaye olarak söyler Mesela, Allahü teâlâ, Kur'an-ı kerimde, cima için lems [dokunmak] kelimesini söylemiştir Hadis-i şerifte buyuruldu ki:
    (Fuhuş söyleyene Cennet haramdır)[Ebu Nuaym]

    Dinimizde hayanın, utanmanın yeri çok mühimdir Hayası olan, Allahü teâlâdan utandığı için günah işlemekten çekinir İnsanlardan utanmayan Allah’tan da utanmaz Açıktan günah işleyen kimse, hem insanlardan, hem de Allah’tan çekinmediğini gösterir (Allah’ın bildiğini kuldan ne saklıyayım) demek doğru değildir Gizli işlediği bir günahı başkalarına açıklamak doğru değildir, hayasızlıktır

    Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki:
    (Haya ve az konuşmak imandan, fahiş söz ve çok söz nifaktandır) [Tirmizi]

    (Kim, dünyada günahını gizlerse, Allahü teâlâ da, Kıyamette, o günahı herkesten saklar) [Müslim]

    (Bir günaha düşen, Allah’ın örtüsünü, onun üzerinde bulundurmalıdır!) [Müslim]

    İnsanlardan utanarak günahı gizlemek de hayadandır Haya da imandandır Günah gizlenmezse, fasıklar bundan cesaret alır (Falanca günah işliyor Ben de işlesem ne çıkar?) diyebilir Riya olmaması için ibadeti gizlemek caizdir Onun için (Kabahat da gizli, ibadet de gizlidir) denmiştir

    Bunun gibi atasözlerinin çoğu bir hadis-i şerife dayanmaktadır (Haya elbisesine bürünenin aybı görülmez Duyulunca hoşlanılacak şeyleri yap! Kimsenin duymasını istemediğin ve duyulunca insanların hoşlanmıyacağı şeylerden kaç!) buyurulmuştur

    Haya, imanın esasındandır
    Allahü teâlâdan utanmak, imanın kuvvetli olduğuna, hayasızlık da imanın zayıf olduğuna alamettir Hayasız kimsenin küfre düşmesi kolay olur Hadis-i şerifte, (Hayanın azlığı küfürdür) buyuruldu (Hakim)

    Hayasız kimse, zamanla küfre kadar gidebilir Haya, imanın esasındandır
    Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki:
    (Haya, iffet, dile hakim olmak ve akıl imandandır Cimrilik, fuhuş, çirkin sözlü olmak ise hayasızlıktan ve münafıklıktandır) [Beyheki]

    (Fahiş ve çirkin sözlerden şiddetle kaçının! ) [Nesai]
    (Mümin, ayıplamaz, lanet etmez, fahiş söz söylemez) [Tirmizi]

    (Cennet, fahiş ve çirkin söz konuşana haramdır) [İbni Ebiddünya]
    (Allahü teâlâ, fahiş ve çirkin söz söyleyeni sevmez) [İbni Ebiddünya]

    Görüldüğü gibi, hayanın iman ile, hayasızlığın da imansızlık ile alakası büyüktür İnsanlardan utanan kimsenin, Allahü teâlâdan da utandığı anlaşılır Çünkü hadis-i şerifte, (Allah’tan sakınan, insanlardan da sakınır) buyuruluyor Hayasız olan mürüvvetsiz olur İnsanları, böyle kimselerin zararından sakındırmak için onların gıybetini yapmak caizdir Hadis-i şerifte, (Haya cilbabını [örtüsünü] üzerinden atanları gıybet etmek günah olmaz) buyuruldu (Harâiti)

    Sual: Porno film seyrediyoruz, müstehcen fuhuş sözler ediyoruz Günah mıdır?
    CEVAP
    Elbette günahtır Bir hadis-i şerif meali şöyledir:
    (Çirkin hareketler yapan, çirkin sözler söyleyenden Allahü teâlâ nefret eder) [Tirmizi]

    Güzel ahlaklı olmalı Çünkü bir hadis-i şerifte buyuruluyor ki:
    (Kıyamette müminin terazisinde güzel ahlaktan daha ağır bir şey bulunmaz) [Tirmizi]


  4. 29.Temmuz.2011, 11:00
    2
    Silent and lonely rains



    Hadika’da buyuruluyor ki:

    Fuhuş, çirkin söz demektir Haddi aşan her şeye fahiş denir Buradaki manası çirkin olan işleri açık kelimelerle anlatmak, müstehcen konuşmak demektir Cima için ve abdest bozmak için kullanılan kelimeleri söylemek böyledir Bu kelimeleri söylemek fuhuştur Çünkü bunları söylemek, mürüvvete ve diyanete uygun değildir, hayayı, utanmayı giderir ve başkalarını gücendirir Cimayı, abdest bozmayı ve necaseti anlatmak gerektiği zaman, açık olarak söylememeli, kinaye olarak söylemelidir! Kinaye,bir şeyi, açık manaları başka olan kelimelerle anlatmaktır Edepli olan, salih olan, fuhuş söylemeye mecbur olunca, kinaye olarak söyler Mesela, Allahü teâlâ, Kur'an-ı kerimde, cima için lems [dokunmak] kelimesini söylemiştir Hadis-i şerifte buyuruldu ki:
    (Fuhuş söyleyene Cennet haramdır)[Ebu Nuaym]

    Dinimizde hayanın, utanmanın yeri çok mühimdir Hayası olan, Allahü teâlâdan utandığı için günah işlemekten çekinir İnsanlardan utanmayan Allah’tan da utanmaz Açıktan günah işleyen kimse, hem insanlardan, hem de Allah’tan çekinmediğini gösterir (Allah’ın bildiğini kuldan ne saklıyayım) demek doğru değildir Gizli işlediği bir günahı başkalarına açıklamak doğru değildir, hayasızlıktır

    Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki:
    (Haya ve az konuşmak imandan, fahiş söz ve çok söz nifaktandır) [Tirmizi]

    (Kim, dünyada günahını gizlerse, Allahü teâlâ da, Kıyamette, o günahı herkesten saklar) [Müslim]

    (Bir günaha düşen, Allah’ın örtüsünü, onun üzerinde bulundurmalıdır!) [Müslim]

    İnsanlardan utanarak günahı gizlemek de hayadandır Haya da imandandır Günah gizlenmezse, fasıklar bundan cesaret alır (Falanca günah işliyor Ben de işlesem ne çıkar?) diyebilir Riya olmaması için ibadeti gizlemek caizdir Onun için (Kabahat da gizli, ibadet de gizlidir) denmiştir

    Bunun gibi atasözlerinin çoğu bir hadis-i şerife dayanmaktadır (Haya elbisesine bürünenin aybı görülmez Duyulunca hoşlanılacak şeyleri yap! Kimsenin duymasını istemediğin ve duyulunca insanların hoşlanmıyacağı şeylerden kaç!) buyurulmuştur

    Haya, imanın esasındandır
    Allahü teâlâdan utanmak, imanın kuvvetli olduğuna, hayasızlık da imanın zayıf olduğuna alamettir Hayasız kimsenin küfre düşmesi kolay olur Hadis-i şerifte, (Hayanın azlığı küfürdür) buyuruldu (Hakim)

    Hayasız kimse, zamanla küfre kadar gidebilir Haya, imanın esasındandır
    Hadis-i şeriflerde buyuruldu ki:
    (Haya, iffet, dile hakim olmak ve akıl imandandır Cimrilik, fuhuş, çirkin sözlü olmak ise hayasızlıktan ve münafıklıktandır) [Beyheki]

    (Fahiş ve çirkin sözlerden şiddetle kaçının! ) [Nesai]
    (Mümin, ayıplamaz, lanet etmez, fahiş söz söylemez) [Tirmizi]

    (Cennet, fahiş ve çirkin söz konuşana haramdır) [İbni Ebiddünya]
    (Allahü teâlâ, fahiş ve çirkin söz söyleyeni sevmez) [İbni Ebiddünya]

    Görüldüğü gibi, hayanın iman ile, hayasızlığın da imansızlık ile alakası büyüktür İnsanlardan utanan kimsenin, Allahü teâlâdan da utandığı anlaşılır Çünkü hadis-i şerifte, (Allah’tan sakınan, insanlardan da sakınır) buyuruluyor Hayasız olan mürüvvetsiz olur İnsanları, böyle kimselerin zararından sakındırmak için onların gıybetini yapmak caizdir Hadis-i şerifte, (Haya cilbabını [örtüsünü] üzerinden atanları gıybet etmek günah olmaz) buyuruldu (Harâiti)

    Sual: Porno film seyrediyoruz, müstehcen fuhuş sözler ediyoruz Günah mıdır?
    CEVAP
    Elbette günahtır Bir hadis-i şerif meali şöyledir:
    (Çirkin hareketler yapan, çirkin sözler söyleyenden Allahü teâlâ nefret eder) [Tirmizi]

    Güzel ahlaklı olmalı Çünkü bir hadis-i şerifte buyuruluyor ki:
    (Kıyamette müminin terazisinde güzel ahlaktan daha ağır bir şey bulunmaz) [Tirmizi]


  5. 29.Temmuz.2011, 11:02
    3
    Ercan
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 04.Temmuz.2011
    Üye No: 88468
    Mesaj Sayısı: 3,121
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 33
    Bulunduğu yer: Gaziantep

    Cevap: Müstehcen hikayeler dinlemek,anlatmak günahmı dır?

    Aleykumselam Kardeşim.
    İnsanı zinaya yaklaştıran her türlü davranış, söz haramdır. Uzak durmak lazım.

    Allah (c.c) İsra suresinde; “Zinaya yaklaşmayın,çünkü o,şüphesiz bir hayasızlıktır,kötü bir yoldur.” buyurmuştur.


  6. 29.Temmuz.2011, 11:02
    3
    Devamlı Üye
    Aleykumselam Kardeşim.
    İnsanı zinaya yaklaştıran her türlü davranış, söz haramdır. Uzak durmak lazım.

    Allah (c.c) İsra suresinde; “Zinaya yaklaşmayın,çünkü o,şüphesiz bir hayasızlıktır,kötü bir yoldur.” buyurmuştur.





+ Yorum Gönder