Konusunu Oylayın.: Başka dinden olanı dışlamak

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Başka dinden olanı dışlamak
  1. 27.Temmuz.2011, 01:23
    1
    Misafir

    Başka dinden olanı dışlamak






    Başka dinden olanı dışlamak Mumsema Selamunaleykum

    Ben bir sunum hazirliyorum, irkcilik, dislamak hakkinda.

    Ve aklima takilan, icimi birtürlü rahat ettirmeyen bir konu var

    Insanlar irkindan, rengingen, dininden dolayi dislanir.

    Peki bizler müslüman olarak (kafirlerle dostluk kurmamamiz yasaklanmis) onlari dislamiyacagiz dimi?
    Sanirim saygi göstermek, belkide onlarin dinine saygi göstermek sebebiyle Allah (cc) korusun imanimizdan ede bilir?

    Bu durumda ne yapacagiz? Saygimi? Dislamakmi? yada bunun ortasi nedir?

    Allah (cc) sizlerden razi olsun


  2. 27.Temmuz.2011, 01:23
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



    Selamunaleykum

    Ben bir sunum hazirliyorum, irkcilik, dislamak hakkinda.

    Ve aklima takilan, icimi birtürlü rahat ettirmeyen bir konu var

    Insanlar irkindan, rengingen, dininden dolayi dislanir.

    Peki bizler müslüman olarak (kafirlerle dostluk kurmamamiz yasaklanmis) onlari dislamiyacagiz dimi?
    Sanirim saygi göstermek, belkide onlarin dinine saygi göstermek sebebiyle Allah (cc) korusun imanimizdan ede bilir?

    Bu durumda ne yapacagiz? Saygimi? Dislamakmi? yada bunun ortasi nedir?

    Allah (cc) sizlerden razi olsun


    Benzer Konular

    - Başka dinden biriyle sohbet etmek günah mı?

    - Fatiha süresi okurken başka bir şey düşünsek dinden çıkarır mı?

    - Başka dinden bir insan çok dindarsa ?

    - Benzer olanı ve farklı olanı bulma

    - Sadaka verdiğimizde neden az olanı yada adi kötü işe yaramaz olanı seçeriz?

  3. 27.Temmuz.2011, 11:35
    2
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,685
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 227
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    Cevap: Baska dinden olanı dışlamak




    Dostluk kurmak başka,onları Allah c.c yarattığı bir insan olarak
    görmek haklarına tecavüz etmemek,incitmemek başka
    Elbetteki onlarla dost olmak bize yasaklanmıştır.
    Konu ile ilgili hadisleri okuyabilirsiniz

    --------------------------------


    1. Hz. Peygamber şöyle buyurmuştur:
    “Bir zimmiyi (sorumluluk altına alınan kişi) haksız yere öldüren cennetin kokusunu duyamaz. Halbuki onun kokusunu kırk yıllık yoldan duyabilir.” (Buhari, Cizye, 5)

    2. Peygamber Efendimiz (sav),
    “Her kim zımmiye zulmeder veya taşımaktan aciz olduğu yükü yüklerse, o kimsenin hasmıyım”

    3. “Kim bir muahime zulmeder veya gücünün üstünde bir iş yükler ya da zorla ondan bir şey alırsa kıyamet günü ben onun hasmıyım.”
    (Ebu Davud, Harac, 31-33)
    4. “Kim bir zimmiye eziyet ederse ben onun davacısıyım. Ben kime (bu dünyada) davacı olursam, kıyamet gününde de davacı olurum.”
    (Acluni, Keşfu’l-Hafa’ II, 218)

    5. Hz. Peygamber buyuruyor:“Sakının! Kim, böyle insanlara (yani kendileriyle anlaşma yapılmış olanlara) zalim ve sert olursa, onların haklarını kısarsa veya tahammül edebileceğinden fazlasını yüklerse veya hür iradeleri dışında onlardan bir şey alırsa, hüküm günü onlardan ben davacı olacağım.” (Ebu Davut, Cihat; (İslamda Devlet Nizamı, Ebu-l A’la-El Mevdudi, Hilal Yayınları, 1967, s. 71)

    6. Hz. Ömer zamanında fethedilen ülkelerin hiçbirinde, tek bir ibadet yerine bile, hiçbir zaman saygısıda kusur edilmemiştir. Ebu Yusuf yazıyor:
    “Bütün ibadet yerleri olduğu gibi bırakıldı. Ne onlar yerle bir edildi, ne de mağluplar eşya ve mallarından yoksun bırakıldı.” (Ebu Yusuf, Kitab-ül Haraç; İslamda Devlet Nizamı, Ebu-l A’la-El Mevdudi, Hilal Yayınları, 1967, s. 74)

    7. Hz. Ali:
    “Her kim ki bizim zımmimizdir, onun kanı bizimki kadar kutsaldır, malları bizim mallarımız kadar tecavüzden masundur” dedi. Başka bir kaynakta, Hz. Ali’nin şöyle dediği naklediliyor: “Zımmi durumunu açıkça kabul edenlerin malları ve hayatları bizimki (yani Müslümanlarınki) gibi kutsaldır.” (İslamda Devlet Nizamı, Ebu-l A’la-El Mevdudi, Hilal Yayınları, 1967, s. 76)

    8. Hz. Peygamber (s.a.v.), Hıristiyan olan İbn Harris b. Ka’b ve dindaşlarına yazdırdığı anlaşma metninde:

    “Şarkta ve Grapta yaşayan tüm hıristiyanların dinleri, kiliseleri, canları, ırzları ve malları Allah’ın, Peygamber’in ve tüm müminlerin himayesindedir. Nasraniyet dini üzere yaşayanlardan hiç kimse kerhen İslam’a icbar edilmeyecektir. Hıristiyanlardan birisi herhangi bir cinayete veya haksızlığa maruz kalırsa müslümanlar ona yardım etmek zorundadırlar” maddelerini yazdırdıktan sonra: “Ehl-i Kitap ile ancak en güzel yöntemlerle mücadele edin…(Ankebut, 29/46) ayetini okudu. (İbn Hişam, Ebu Muhammed Abdulmelik, (v.218/834), es-Siretü’n-Nebeviyye, Daru’t-Turasi’l-Arabiyye, Beyrut, 1396/1971, IV/241-242; Hamidullah, el-Vesaik, s.154-155, No.96-97; Doğu Batı kaynaklarında birlikte yaşama, s.95


  4. 27.Temmuz.2011, 11:35
    2
    Silent and lonely rains



    Dostluk kurmak başka,onları Allah c.c yarattığı bir insan olarak
    görmek haklarına tecavüz etmemek,incitmemek başka
    Elbetteki onlarla dost olmak bize yasaklanmıştır.
    Konu ile ilgili hadisleri okuyabilirsiniz

    --------------------------------


    1. Hz. Peygamber şöyle buyurmuştur:
    “Bir zimmiyi (sorumluluk altına alınan kişi) haksız yere öldüren cennetin kokusunu duyamaz. Halbuki onun kokusunu kırk yıllık yoldan duyabilir.” (Buhari, Cizye, 5)

    2. Peygamber Efendimiz (sav),
    “Her kim zımmiye zulmeder veya taşımaktan aciz olduğu yükü yüklerse, o kimsenin hasmıyım”

    3. “Kim bir muahime zulmeder veya gücünün üstünde bir iş yükler ya da zorla ondan bir şey alırsa kıyamet günü ben onun hasmıyım.”
    (Ebu Davud, Harac, 31-33)
    4. “Kim bir zimmiye eziyet ederse ben onun davacısıyım. Ben kime (bu dünyada) davacı olursam, kıyamet gününde de davacı olurum.”
    (Acluni, Keşfu’l-Hafa’ II, 218)

    5. Hz. Peygamber buyuruyor:“Sakının! Kim, böyle insanlara (yani kendileriyle anlaşma yapılmış olanlara) zalim ve sert olursa, onların haklarını kısarsa veya tahammül edebileceğinden fazlasını yüklerse veya hür iradeleri dışında onlardan bir şey alırsa, hüküm günü onlardan ben davacı olacağım.” (Ebu Davut, Cihat; (İslamda Devlet Nizamı, Ebu-l A’la-El Mevdudi, Hilal Yayınları, 1967, s. 71)

    6. Hz. Ömer zamanında fethedilen ülkelerin hiçbirinde, tek bir ibadet yerine bile, hiçbir zaman saygısıda kusur edilmemiştir. Ebu Yusuf yazıyor:
    “Bütün ibadet yerleri olduğu gibi bırakıldı. Ne onlar yerle bir edildi, ne de mağluplar eşya ve mallarından yoksun bırakıldı.” (Ebu Yusuf, Kitab-ül Haraç; İslamda Devlet Nizamı, Ebu-l A’la-El Mevdudi, Hilal Yayınları, 1967, s. 74)

    7. Hz. Ali:
    “Her kim ki bizim zımmimizdir, onun kanı bizimki kadar kutsaldır, malları bizim mallarımız kadar tecavüzden masundur” dedi. Başka bir kaynakta, Hz. Ali’nin şöyle dediği naklediliyor: “Zımmi durumunu açıkça kabul edenlerin malları ve hayatları bizimki (yani Müslümanlarınki) gibi kutsaldır.” (İslamda Devlet Nizamı, Ebu-l A’la-El Mevdudi, Hilal Yayınları, 1967, s. 76)

    8. Hz. Peygamber (s.a.v.), Hıristiyan olan İbn Harris b. Ka’b ve dindaşlarına yazdırdığı anlaşma metninde:

    “Şarkta ve Grapta yaşayan tüm hıristiyanların dinleri, kiliseleri, canları, ırzları ve malları Allah’ın, Peygamber’in ve tüm müminlerin himayesindedir. Nasraniyet dini üzere yaşayanlardan hiç kimse kerhen İslam’a icbar edilmeyecektir. Hıristiyanlardan birisi herhangi bir cinayete veya haksızlığa maruz kalırsa müslümanlar ona yardım etmek zorundadırlar” maddelerini yazdırdıktan sonra: “Ehl-i Kitap ile ancak en güzel yöntemlerle mücadele edin…(Ankebut, 29/46) ayetini okudu. (İbn Hişam, Ebu Muhammed Abdulmelik, (v.218/834), es-Siretü’n-Nebeviyye, Daru’t-Turasi’l-Arabiyye, Beyrut, 1396/1971, IV/241-242; Hamidullah, el-Vesaik, s.154-155, No.96-97; Doğu Batı kaynaklarında birlikte yaşama, s.95





+ Yorum Gönder