Konusunu Oylayın.: Yemin ettirilmenin hükmü

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Yemin ettirilmenin hükmü
  1. 23.Temmuz.2011, 12:43
    1
    Misafir

    Yemin ettirilmenin hükmü






    Yemin ettirilmenin hükmü Mumsema korkarak zorla kurana el bastirilarak yemin ettirilmenin hükmü gecerlimi cevap yaziniz lütfen


  2. 23.Temmuz.2011, 12:43
    1
    zulümeugramis - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    zulümeugramis
    Misafir



  3. 23.Temmuz.2011, 13:31
    2
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,685
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 227
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    Cevap: yemin ettirilmenin hükmü




    Peygamberimiz (sallallâhu aleyhi ve sellem); 'kim bir yemin*de bulunduktan sonra, onun dışında bir hayır görürse, hayırlı olanı yapsın; yemini için kefarette bulunsun.[33]
    Ailesiyle ilgili bir yeminde bulunan kişinin, yemininden do*layı zarar görmeleri halinde, yeminini bozup, kefaretini yapması vaciptir.
    Ebû Hureyre (radiyallâhu anh) anlatıyor; 'Peygamber (sallallâhu aleyhi ve sellem) buyurdu ki; "Allah'ın adına yemin ederim ki, ailesi ile ilgili (yemin edip de) yemininde ısrar etmesi, Allah katında kendisi için yeminini bozup da Allah'ın farz kıldığı kefaretini vermesinden daha günahtır.[34]
    Takvayı tercih ediyor ve yeminimi bozmuyorum, yeminimi bozarsam günaha girmekten endişe ediyorum' diyen kişi, hata etmiş olur. Çünkü yeminini bozmaması nedeniyle aiîesi zarar gö*ren kişi, yeminini bozmasından daha büyük günaha girmiş olur.
    5. Yemin edenin mi, yemin ettirenin mi niyeti esastır?
    a) Yeminde, yemin edenin niyeti esastır. Çünkü 'ameller ni*yetlere göredir'. Tabi bu kul hakkı olmayan konularda böyledir.
    b) Kul hakkıyla ilgili yeminlerde ise, yemin ettirenin niyeti esastır. Bu durumda yemin eden takiyye yaparak, bir şey için yemin ederken başka bir şeye niyet etse dahi, sonuçta başkasının hakkı ihlal oluyorsa niyetinin ona bir faydası olmaz. Çünkü Pey*gamberimiz {sallallâhu aleyhi ve sellem): Yemin, yemin ettirenin niyetine göredir'; Senin yeminin, arkadaşının seni tasdik ettiği şey üzerinedir [35] buyurmuştur.


  4. 23.Temmuz.2011, 13:31
    2
    Silent and lonely rains



    Peygamberimiz (sallallâhu aleyhi ve sellem); 'kim bir yemin*de bulunduktan sonra, onun dışında bir hayır görürse, hayırlı olanı yapsın; yemini için kefarette bulunsun.[33]
    Ailesiyle ilgili bir yeminde bulunan kişinin, yemininden do*layı zarar görmeleri halinde, yeminini bozup, kefaretini yapması vaciptir.
    Ebû Hureyre (radiyallâhu anh) anlatıyor; 'Peygamber (sallallâhu aleyhi ve sellem) buyurdu ki; "Allah'ın adına yemin ederim ki, ailesi ile ilgili (yemin edip de) yemininde ısrar etmesi, Allah katında kendisi için yeminini bozup da Allah'ın farz kıldığı kefaretini vermesinden daha günahtır.[34]
    Takvayı tercih ediyor ve yeminimi bozmuyorum, yeminimi bozarsam günaha girmekten endişe ediyorum' diyen kişi, hata etmiş olur. Çünkü yeminini bozmaması nedeniyle aiîesi zarar gö*ren kişi, yeminini bozmasından daha büyük günaha girmiş olur.
    5. Yemin edenin mi, yemin ettirenin mi niyeti esastır?
    a) Yeminde, yemin edenin niyeti esastır. Çünkü 'ameller ni*yetlere göredir'. Tabi bu kul hakkı olmayan konularda böyledir.
    b) Kul hakkıyla ilgili yeminlerde ise, yemin ettirenin niyeti esastır. Bu durumda yemin eden takiyye yaparak, bir şey için yemin ederken başka bir şeye niyet etse dahi, sonuçta başkasının hakkı ihlal oluyorsa niyetinin ona bir faydası olmaz. Çünkü Pey*gamberimiz {sallallâhu aleyhi ve sellem): Yemin, yemin ettirenin niyetine göredir'; Senin yeminin, arkadaşının seni tasdik ettiği şey üzerinedir [35] buyurmuştur.





+ Yorum Gönder