Konusunu Oylayın.: Peygamberler en karizmatik otoriteler olarak görülüyor. Peygamberlerin fiziksel özellikleri bu kadar güzel olmasaydı yin

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Peygamberler en karizmatik otoriteler olarak görülüyor. Peygamberlerin fiziksel özellikleri bu kadar güzel olmasaydı yin
  1. 21.Temmuz.2011, 20:55
    1
    Misafir

    Peygamberler en karizmatik otoriteler olarak görülüyor. Peygamberlerin fiziksel özellikleri bu kadar güzel olmasaydı yin






    Peygamberler en karizmatik otoriteler olarak görülüyor. Peygamberlerin fiziksel özellikleri bu kadar güzel olmasaydı yin Mumsema Peygamberler en karizmatik otoriteler olarak görülüyor. Peygamberlerin fiziksel özellikleri bu kadar güzel olmasaydı yine ona bu kadar bağlanıp severler miydi? Onların verdikleri haberler doğru çıkmasaydı ne olurdu?


  2. 21.Temmuz.2011, 20:55
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



    Peygamberler en karizmatik otoriteler olarak görülüyor. Peygamberlerin fiziksel özellikleri bu kadar güzel olmasaydı yine ona bu kadar bağlanıp severler miydi? Onların verdikleri haberler doğru çıkmasaydı ne olurdu?


    Benzer Konular

    - Hz Ali fiziksel özellikleri nelerdir?

    - Peygamberler olmasaydı neler olurdu

    - Peygamberler ve kutsal kitaplar olmasaydı allahı düşünebilir miydik?

    - Peygamberlerin Ortak Özellikleri ve Diğer Dinlerde Peygamberler

    - Nisa suresi 165. ayet: (Yerine göre) müjdeleyici ve sakındırıcı olarak peygamberler gönderdik ki ins

  3. 21.Temmuz.2011, 21:49
    2
    gökhanagt
    Sorma neden?

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 15.Ekim.2010
    Üye No: 79664
    Mesaj Sayısı: 215
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 3

    Cevap: Peygamberler en karizmatik otoriteler olarak görülüyor. Peygamberlerin fiziksel özellikleri bu kadar güzel olmasa




    Peygamberlerin otoritesi, maddi, fiziksel güzelliklerine bağlı değil, onların ahlakî, ilmî, insanî ve nebevî karakterlerine bağlı olarak ortaya çıkmıştır. Fiziksel güzelliğin ahlakî, ilmî güzellik ve kemalatın yanında çok az bir değere sahip olduğunu bilmeyen yok gibidir.
    Kur’an’da hiçbir peygamberin fiziksel güzelliğine vurgu yapılmaması, buna mukabil onların ahlakî değerlerine dikkat çekilmesi ve özellikle Hz. Muhammed için “Sen muhakkak ki çok yüksek bir ahlak üzeresin” (Kalem, 68/4) denilerek ona övgüde bulunulması peygamberlik otoritesinin kaynağını ortaya koymaktadır.

    Peygamber olduğunu söyleyen bir kimsenin verdiği haberlerin doğru çıkmaması demek, onun hak peygamber olmadığı anlamına gelir. Böyle bir durumda insanların onu terk etmesi aklın ve vicdanın bir gereğidir. Çünkü, ahlakın temel esasını teşkil eden doğruluk ve dürüstlüğün kaybolması, ahlaksızlığın en çirkin sahnesi olan yalancılığın ortaya çıkması, değil peygamberlikle, normal bir insanın değerleriyle de bağdaşmaz.

    Diğer taraftan Peygamberlere karizmatik şahsiyetler demek ve peygamberlik hakikatini de karizma ile izah etmeye çalışmak doğru değildir. Hatta peygamberlere -bazılarının söylediği gibi- dâhi demek de aynı ölçüde yanlış anlaşılabilecek bir ifadedir. Güya bu karizmatik özelliklerinden ve dahi olmalarından dolayı insanları etkilemişler ve ona göre hareket etmişler gibi bir anlam akla gelebilir. Bu da dini açıdan yanlış bir anlayışa neden olur.

    Peygamberler, şahsi becerilerine, sıradışı özellik ve hususiyetlerine -isterseniz buna karizmatik özellikler diyebilirsiniz- bağlı olarak hayatlarını sürdürmemişlerdir. Evet onlar ne sevk ve idarede, ne de hayatın diğer alanlarındaki çalışmalarında ferdi becerilerine, şahsi istek ve arzularına veya kararlarına göre değil, Allah’ın yönlendirmesine göre ve Onun verdiği izne uygun olarak hareket etmişlerdir.
    SİE


  4. 21.Temmuz.2011, 21:49
    2
    Sorma neden?



    Peygamberlerin otoritesi, maddi, fiziksel güzelliklerine bağlı değil, onların ahlakî, ilmî, insanî ve nebevî karakterlerine bağlı olarak ortaya çıkmıştır. Fiziksel güzelliğin ahlakî, ilmî güzellik ve kemalatın yanında çok az bir değere sahip olduğunu bilmeyen yok gibidir.
    Kur’an’da hiçbir peygamberin fiziksel güzelliğine vurgu yapılmaması, buna mukabil onların ahlakî değerlerine dikkat çekilmesi ve özellikle Hz. Muhammed için “Sen muhakkak ki çok yüksek bir ahlak üzeresin” (Kalem, 68/4) denilerek ona övgüde bulunulması peygamberlik otoritesinin kaynağını ortaya koymaktadır.

    Peygamber olduğunu söyleyen bir kimsenin verdiği haberlerin doğru çıkmaması demek, onun hak peygamber olmadığı anlamına gelir. Böyle bir durumda insanların onu terk etmesi aklın ve vicdanın bir gereğidir. Çünkü, ahlakın temel esasını teşkil eden doğruluk ve dürüstlüğün kaybolması, ahlaksızlığın en çirkin sahnesi olan yalancılığın ortaya çıkması, değil peygamberlikle, normal bir insanın değerleriyle de bağdaşmaz.

    Diğer taraftan Peygamberlere karizmatik şahsiyetler demek ve peygamberlik hakikatini de karizma ile izah etmeye çalışmak doğru değildir. Hatta peygamberlere -bazılarının söylediği gibi- dâhi demek de aynı ölçüde yanlış anlaşılabilecek bir ifadedir. Güya bu karizmatik özelliklerinden ve dahi olmalarından dolayı insanları etkilemişler ve ona göre hareket etmişler gibi bir anlam akla gelebilir. Bu da dini açıdan yanlış bir anlayışa neden olur.

    Peygamberler, şahsi becerilerine, sıradışı özellik ve hususiyetlerine -isterseniz buna karizmatik özellikler diyebilirsiniz- bağlı olarak hayatlarını sürdürmemişlerdir. Evet onlar ne sevk ve idarede, ne de hayatın diğer alanlarındaki çalışmalarında ferdi becerilerine, şahsi istek ve arzularına veya kararlarına göre değil, Allah’ın yönlendirmesine göre ve Onun verdiği izne uygun olarak hareket etmişlerdir.
    SİE





+ Yorum Gönder