Konusunu Oylayın.: Hadisi kudsi kaynağı

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Hadisi kudsi kaynağı
  1. 19.Temmuz.2011, 12:18
    1
    Misafir

    Hadisi kudsi kaynağı






    Hadisi kudsi kaynağı Mumsema Allah azze ve celle şöyle buyurur,
    ey adem oglu şayet benim sana (dünya nimetlerinden) taksim ettigim şeye razı olursan kalbini rahatlatmışımdır.
    şayet benim sana taksim ettiğim şeye razı olmazsan izettim ve celalim adına yemin olsunki dünyayı sana öyle bir musallat ederim ki sen onda vahşi hayvanların karada kişneyip koşuşturdugu gibi koşturup durusunuz.
    dünya dan da ancak sana taksim ettigim kadarını elde edebilirsin ve yanımda kınanmış olursunuz. HADİSİ KUDSİ


  2. 19.Temmuz.2011, 12:18
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



    Allah azze ve celle şöyle buyurur,
    ey adem oglu şayet benim sana (dünya nimetlerinden) taksim ettigim şeye razı olursan kalbini rahatlatmışımdır.
    şayet benim sana taksim ettiğim şeye razı olmazsan izettim ve celalim adına yemin olsunki dünyayı sana öyle bir musallat ederim ki sen onda vahşi hayvanların karada kişneyip koşuşturdugu gibi koşturup durusunuz.
    dünya dan da ancak sana taksim ettigim kadarını elde edebilirsin ve yanımda kınanmış olursunuz. HADİSİ KUDSİ


    Benzer Konular

    - Kayın ateştir hadisi ve kaynağı

    - Kişi sevdiğiyle beraberdir (Hadisi ve kaynağı)

    - Sen olmasaydın, ey Habîbim, felekleri [kâinatı] yaratmazdım kudsî hadisi ne anlama gelmektedir?

    - Sen olmasaydın alemleri yaratmzdım hadisi kudsisinin kaynağı nedir

    - Kim bir kavme benzerse o kişi o kavimdendir hadisi şerifin kaynağı nedir?

  3. 19.Temmuz.2011, 12:57
    2
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,685
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 227
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    Cevap: hadisi kudsi kaynagı




    Bu hadis-i kutsi başaka bir yerde de aşağıdaki gibi geçiyor
    açıklaması ile birlikte ama nakil kaynağını bulamadım.

    Alıntı
    “Allahü Teâlâ şöyle buyurdu:
    - Ey Ademoğlu, senin için yaptığım taksime râzı olursan kalbini ve bedenini rahata kavuştururum… Sevimli bir kul olmakla kısmetin sana gelir. Şayet senin için yaptığım taksime râzı olmazsan, dünyayı sana musallat ederim… Ve sen bir vahşet içinde, yabanda tepinip durursun. Sonra, İzzetim ve Celâlim hakkı için o dünyalıktan ancak kısmet ettiğime nail olursun…Sen de bir kötü kul olaraktan.”
    Anlaşıldığı gibi bu da Kudsî bir Hadis-i Şeriftir. Özünde, şu âyeti kerimenin manasına işaret vardır:

    “Allah onlardan razı olmuştur, onlar da Allah’tan…” (Mâide Suresi, Ayet-119)

    Şimdi, bu Hadis-i Şerife verilecek mana üzerinde duralım. Anlatılmak istenen mana özet olarak şudur:
    “Âdemoğlu, ezellerin ilk deminde, onun zâti ve fikrî haline ve istidadına uyan bir şekilde verdiğime razı olsaydı, kendisine nasib olmayanı aramak zahmetinden onu alırdım.” Çünkü tecelli, tecelli sahibine ait takdirle olur. Bunun dışına çıkılamaz. Artma veya eksilme olmaz. Bu durumda o, kader sırrını, istidad kitabının hakikat sayfasında müşahede ve mütalaa eden bir kuldur.
    paylaşım için teşekkürler


  4. 19.Temmuz.2011, 12:57
    2
    Silent and lonely rains



    Bu hadis-i kutsi başaka bir yerde de aşağıdaki gibi geçiyor
    açıklaması ile birlikte ama nakil kaynağını bulamadım.

    Alıntı
    “Allahü Teâlâ şöyle buyurdu:
    - Ey Ademoğlu, senin için yaptığım taksime râzı olursan kalbini ve bedenini rahata kavuştururum… Sevimli bir kul olmakla kısmetin sana gelir. Şayet senin için yaptığım taksime râzı olmazsan, dünyayı sana musallat ederim… Ve sen bir vahşet içinde, yabanda tepinip durursun. Sonra, İzzetim ve Celâlim hakkı için o dünyalıktan ancak kısmet ettiğime nail olursun…Sen de bir kötü kul olaraktan.”
    Anlaşıldığı gibi bu da Kudsî bir Hadis-i Şeriftir. Özünde, şu âyeti kerimenin manasına işaret vardır:

    “Allah onlardan razı olmuştur, onlar da Allah’tan…” (Mâide Suresi, Ayet-119)

    Şimdi, bu Hadis-i Şerife verilecek mana üzerinde duralım. Anlatılmak istenen mana özet olarak şudur:
    “Âdemoğlu, ezellerin ilk deminde, onun zâti ve fikrî haline ve istidadına uyan bir şekilde verdiğime razı olsaydı, kendisine nasib olmayanı aramak zahmetinden onu alırdım.” Çünkü tecelli, tecelli sahibine ait takdirle olur. Bunun dışına çıkılamaz. Artma veya eksilme olmaz. Bu durumda o, kader sırrını, istidad kitabının hakikat sayfasında müşahede ve mütalaa eden bir kuldur.
    paylaşım için teşekkürler





+ Yorum Gönder