Konusunu Oylayın.: İnsanların Allah’a verdikleri isimlere bakış açımız nasıl olmalıdır?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
İnsanların Allah’a verdikleri isimlere bakış açımız nasıl olmalıdır?
  1. 14.Temmuz.2011, 02:20
    1
    Misafir

    İnsanların Allah’a verdikleri isimlere bakış açımız nasıl olmalıdır?






    İnsanların Allah’a verdikleri isimlere bakış açımız nasıl olmalıdır? Mumsema İnsanların Allah’a verdikleri isimlere bakış açımız nasıl olmalıdır?


  2. 14.Temmuz.2011, 02:20
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
  3. 14.Temmuz.2011, 22:14
    2
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,685
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 227
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    Cevap: İnsanların Allah’a verdikleri isimlere bakış açımız nasıl olmalıdır?




    Bir şeyin günah olması, mutlaka onun şirk olduğu anlamına gelmez. Bu sebeple, her şeye şirk damgasını vurmak isabetli bir tespit değildir.

    - Allah’ın isimlerinin tevkifî olup olmadığı; Allah ve Resulü (asv)'den başkası tarafından verilip verilmeyeceği hususunda, alimler arasında farklı görüşler vardır. Bazı alimlere göre şeriatta/Kitap ve sünnette yer almayan isim ve sıfatları Allah hakkında kullanmak caiz değildir. Bazılarına göre ise, Kitap ve Sünnette olmamakla beraber, Allah’ın şanına yakışan sözcükleri bir sıfat olarak kullanmakta bir sakınca yoktur.(bk.İbn Atiye; İbn Aşur; Alusî, Ta Ha Suresinin 180. ayetinin tefsiri.)

    - Kur’an dışındaki isimlerin tamamen vahiy olduğunu söyleyemeyiz. Çünkü, Tirmizî’nin rivayet ettiği isimler 99 tanedir. Oysa, bazı alimlere göre, bu sayı binden fazladır. Bazılarına göre ise Allah’ın dört binden fazla isim ve sıfatları vardır. Bir kısım tasavvuf ehline göre, Allah’ın sayısız isim ve sıfatları vardır(bk. Alusî, a.g.y).

    - Kitap ve sünnette olmamakla beraber, ümmetin icmaıyla kabul edilen isim ve sıfatların kullanılmasında bir sakıncanın olmadığı hususu, alimlerin ortak görüşüdür.

    - Allah hakkında kullanılan isim ve sıfatlarının ezeli olması, bu sözcüklerin ezeli olması anlamında değil, bu unvanların delalet ettiği Allah’ın zat, şuunat, sıfat ve isimlerin ezelî olduğu anlamına gelir.



  4. 14.Temmuz.2011, 22:14
    2
    Silent and lonely rains



    Bir şeyin günah olması, mutlaka onun şirk olduğu anlamına gelmez. Bu sebeple, her şeye şirk damgasını vurmak isabetli bir tespit değildir.

    - Allah’ın isimlerinin tevkifî olup olmadığı; Allah ve Resulü (asv)'den başkası tarafından verilip verilmeyeceği hususunda, alimler arasında farklı görüşler vardır. Bazı alimlere göre şeriatta/Kitap ve sünnette yer almayan isim ve sıfatları Allah hakkında kullanmak caiz değildir. Bazılarına göre ise, Kitap ve Sünnette olmamakla beraber, Allah’ın şanına yakışan sözcükleri bir sıfat olarak kullanmakta bir sakınca yoktur.(bk.İbn Atiye; İbn Aşur; Alusî, Ta Ha Suresinin 180. ayetinin tefsiri.)

    - Kur’an dışındaki isimlerin tamamen vahiy olduğunu söyleyemeyiz. Çünkü, Tirmizî’nin rivayet ettiği isimler 99 tanedir. Oysa, bazı alimlere göre, bu sayı binden fazladır. Bazılarına göre ise Allah’ın dört binden fazla isim ve sıfatları vardır. Bir kısım tasavvuf ehline göre, Allah’ın sayısız isim ve sıfatları vardır(bk. Alusî, a.g.y).

    - Kitap ve sünnette olmamakla beraber, ümmetin icmaıyla kabul edilen isim ve sıfatların kullanılmasında bir sakıncanın olmadığı hususu, alimlerin ortak görüşüdür.

    - Allah hakkında kullanılan isim ve sıfatlarının ezeli olması, bu sözcüklerin ezeli olması anlamında değil, bu unvanların delalet ettiği Allah’ın zat, şuunat, sıfat ve isimlerin ezelî olduğu anlamına gelir.






+ Yorum Gönder