Konusunu Oylayın.: İmam nikahında erkeğin babasının bulunması şart mı?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
İmam nikahında erkeğin babasının bulunması şart mı?
  1. 13.Temmuz.2011, 19:03
    1
    Misafir

    İmam nikahında erkeğin babasının bulunması şart mı?






    İmam nikahında erkeğin babasının bulunması şart mı? Mumsema imam nikahında erkeğin babasının bulunması şart mı?
    şahidin önceden intiharr etmiş olması şahit olmasına bir engel midir?
    damat kendi nikahını kıyarsa ne demesi gerekir ve şahitlere sorması gerekir mi?


  2. 13.Temmuz.2011, 19:03
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



    imam nikahında erkeğin babasının bulunması şart mı?
    şahidin önceden intiharr etmiş olması şahit olmasına bir engel midir?
    damat kendi nikahını kıyarsa ne demesi gerekir ve şahitlere sorması gerekir mi?


    Benzer Konular

    - İmam nikahında şahit kim olur?

    - İmam nikahında sorulan sorular

    - İmam nikahında kadının boşaması

    - İmam nikahında iddet bekleme

    - Saf Düzeni ve Kadının Namazda Erkeğin Hizasında Bulunması

  3. 19.Temmuz.2011, 14:35
    2
    Muhasibi
    Editör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 22.Ağustos.2007
    Üye No: 12
    Mesaj Sayısı: 15,811
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 160
    Bulunduğu yer: Gönlümün Mürekkep Lekeleri'de Fikir İşçisi

    Cevap: imam nikahında erkeğin babasının bulunması şart mı?




    NİKAHIN ŞARTLARI


    Nikahın bir takım şartlar vardır. Yapılan nikah akdinde bu şartların gerçekleşmesi gerekir:
    Nikahın Şartları 1.Nikahı kıyanın akil (akilli), baliğ (buluğa ermiş) ve nikah akdi hususunda hur (zorla yapıyor olmaması) olması.
    2.Nikahı kıyılanların hayatta mevcut ve nikahlanmalarının helal olması lazımdır.
    3.Nikah akdini yapan erkek ve kadının veya vekillerinin bin birinin icap ve kabul anlamındaki sözlerini işitmeleri gerekir.
    4.Şahitlerin hazır bulunması lazımdır. Fukahanın (fıkıhçıların)çoğuna göre şahit, nikahın caiz (geçerli) olmasının şartıdır.
    Nikah yapılırken hazır bulunan şahit olacak kimseler de dört sıfatın bulunması şarttır: Hürriyet, Akıllı, Ergenlik, Müslüman olması lazımdır. Köle ve esirlerin, delilerin, çocukların ve kafirlerin şahit olmaları ile nikah akdi geçerli olmaz.
    Şahitler; Ya iki erkek, ya da bir erkek iki kadın olması şarttır. Sadece iki kadının şahitliği kafi değildir. Bir erkeğin bulunmasıyla da nikah akdi geçerli olmaz.
    Evlenecek erkek Müslüman, kadın zımmi (gayrimüslim vatandaş) olursa, Müslüman şahit bulunmazsa, gayrimüslim iki erkeğin şahitliği ile nikah akdi geçerli olur. Evlenecek erkek ve kadının ikisi de Müslüman olursa; 0 zaman gayrimüslimler şahit olamaz, şahitlerin Müslüman olmaları şarttır.
    5. Şahitlerin, icab ve kabul sözlerini işitmeleri şarttır. İki şahitsiz hiçbir nikah geçerli değildir. "Allah (c.c) ve peygamber şahidimiz olsun.." diyerek gizli nikah geçerli değildir.
    6. Kendisi hazır olmayan ve nikahı kıyılan kadının ve erkeğin İsmi anılınca şahitlerin onları rahatlıkla tanımaları lazımdır.
    7.Bakire olsun, dul olsun, ergen olan kadının rızasının alınması da nikahın şartlarındandır. Hanefilerce; Ergen kızın velisi, onu evlendirmeye zorlayamaz.
    Şafilerce; Baba ve dede, bakire kızı ergen de olsa evlendirebilir. Dulun rızasını aldıktan sonra evlendirebilirler.
    8. Evlenecek kadın ile erkeğin; icab ve kabul ile ilgili sözlerinin ayni mecliste söylenmesi ve işitilmesi şarttır. İcab bir mecliste.. kabul başka bir mecliste olursa nikah geçerli olmaz.
    9. Kabulün icaba aykırı bulunmamasıdır. Mesela, erkeğin kadına hitaben;
    -Seni kendime eş kabul ettim... der.
    Kadında, bir sure düşündükten sonra:
    - Kabul ederim... diye geniş veya gelecek zamana alt bir fiil kullanırsa nikah geçerli olmaz. Yani erkek ve bilhassa kadının, geçmiş zamanı;
    -Kabul ettim.! Sözünü kullanması şarttır.
    Bir veli, iki şahit huzurunda:
    -Kızıma sana mehri 1000 altın olmak üzere zevceliğe (aileliğe) verdim... der.
    Erkek ise;
    -Nikahı kabul ettim, ama 1000 altını kabul etmem... derse nikah geberli olmaz.
    Ama;
    -Nikahı kabul ettim.. der de, mehirden söz etmeyip susarsa, nikah akdi geçerli olur.
    Kadın iki şahit huzurunda erkeğe;
    -Kendimi sana 100 altın mehir ile tezvic ettim (sen koca olarak seçtim) derse.
    Erkek de;
    - Seni 200 altın veya 300 altın ile kabul ettim.. der ve kadın buna razı olursa, yapılan akdi geçerli olur.
    10.Evlenecek olan kadın ve erkeğin bilinmesi şarttır. İki kızı olan bir kimse vereceği kızının ismini bildirmeden kızını verirse nikah geçerli olmaz. Açıkça, evlenecek kızın ve oğlanın isimleri belirtilmelidir.
    11.Erkeğin mektupla yazdığı icab teklifini, kadın iki şahit huzu-runda okuduktan sonra:
    -Kabul ettim.. derse nikah geçerli olur.
    Yani mektubun okunmasıyla; İcab ve kabul ayni mecliste olmuş olur.
    12.Nikah akdi, Cuma günü olmak ve mescidde icra olunmak menduptur (uygun olur). İki bayram arasında dahi nikah ve zifaf (kerahetsiz) caizdir.
    Nitekim Peygamberimiz (s.a.v) bir hadisi şeriflerinde; "Nikahı ilan edin, onu mescitlerde yapın." buyurmuştur.


  4. 19.Temmuz.2011, 14:35
    2
    Editör



    NİKAHIN ŞARTLARI


    Nikahın bir takım şartlar vardır. Yapılan nikah akdinde bu şartların gerçekleşmesi gerekir:
    Nikahın Şartları 1.Nikahı kıyanın akil (akilli), baliğ (buluğa ermiş) ve nikah akdi hususunda hur (zorla yapıyor olmaması) olması.
    2.Nikahı kıyılanların hayatta mevcut ve nikahlanmalarının helal olması lazımdır.
    3.Nikah akdini yapan erkek ve kadının veya vekillerinin bin birinin icap ve kabul anlamındaki sözlerini işitmeleri gerekir.
    4.Şahitlerin hazır bulunması lazımdır. Fukahanın (fıkıhçıların)çoğuna göre şahit, nikahın caiz (geçerli) olmasının şartıdır.
    Nikah yapılırken hazır bulunan şahit olacak kimseler de dört sıfatın bulunması şarttır: Hürriyet, Akıllı, Ergenlik, Müslüman olması lazımdır. Köle ve esirlerin, delilerin, çocukların ve kafirlerin şahit olmaları ile nikah akdi geçerli olmaz.
    Şahitler; Ya iki erkek, ya da bir erkek iki kadın olması şarttır. Sadece iki kadının şahitliği kafi değildir. Bir erkeğin bulunmasıyla da nikah akdi geçerli olmaz.
    Evlenecek erkek Müslüman, kadın zımmi (gayrimüslim vatandaş) olursa, Müslüman şahit bulunmazsa, gayrimüslim iki erkeğin şahitliği ile nikah akdi geçerli olur. Evlenecek erkek ve kadının ikisi de Müslüman olursa; 0 zaman gayrimüslimler şahit olamaz, şahitlerin Müslüman olmaları şarttır.
    5. Şahitlerin, icab ve kabul sözlerini işitmeleri şarttır. İki şahitsiz hiçbir nikah geçerli değildir. "Allah (c.c) ve peygamber şahidimiz olsun.." diyerek gizli nikah geçerli değildir.
    6. Kendisi hazır olmayan ve nikahı kıyılan kadının ve erkeğin İsmi anılınca şahitlerin onları rahatlıkla tanımaları lazımdır.
    7.Bakire olsun, dul olsun, ergen olan kadının rızasının alınması da nikahın şartlarındandır. Hanefilerce; Ergen kızın velisi, onu evlendirmeye zorlayamaz.
    Şafilerce; Baba ve dede, bakire kızı ergen de olsa evlendirebilir. Dulun rızasını aldıktan sonra evlendirebilirler.
    8. Evlenecek kadın ile erkeğin; icab ve kabul ile ilgili sözlerinin ayni mecliste söylenmesi ve işitilmesi şarttır. İcab bir mecliste.. kabul başka bir mecliste olursa nikah geçerli olmaz.
    9. Kabulün icaba aykırı bulunmamasıdır. Mesela, erkeğin kadına hitaben;
    -Seni kendime eş kabul ettim... der.
    Kadında, bir sure düşündükten sonra:
    - Kabul ederim... diye geniş veya gelecek zamana alt bir fiil kullanırsa nikah geçerli olmaz. Yani erkek ve bilhassa kadının, geçmiş zamanı;
    -Kabul ettim.! Sözünü kullanması şarttır.
    Bir veli, iki şahit huzurunda:
    -Kızıma sana mehri 1000 altın olmak üzere zevceliğe (aileliğe) verdim... der.
    Erkek ise;
    -Nikahı kabul ettim, ama 1000 altını kabul etmem... derse nikah geberli olmaz.
    Ama;
    -Nikahı kabul ettim.. der de, mehirden söz etmeyip susarsa, nikah akdi geçerli olur.
    Kadın iki şahit huzurunda erkeğe;
    -Kendimi sana 100 altın mehir ile tezvic ettim (sen koca olarak seçtim) derse.
    Erkek de;
    - Seni 200 altın veya 300 altın ile kabul ettim.. der ve kadın buna razı olursa, yapılan akdi geçerli olur.
    10.Evlenecek olan kadın ve erkeğin bilinmesi şarttır. İki kızı olan bir kimse vereceği kızının ismini bildirmeden kızını verirse nikah geçerli olmaz. Açıkça, evlenecek kızın ve oğlanın isimleri belirtilmelidir.
    11.Erkeğin mektupla yazdığı icab teklifini, kadın iki şahit huzu-runda okuduktan sonra:
    -Kabul ettim.. derse nikah geçerli olur.
    Yani mektubun okunmasıyla; İcab ve kabul ayni mecliste olmuş olur.
    12.Nikah akdi, Cuma günü olmak ve mescidde icra olunmak menduptur (uygun olur). İki bayram arasında dahi nikah ve zifaf (kerahetsiz) caizdir.
    Nitekim Peygamberimiz (s.a.v) bir hadisi şeriflerinde; "Nikahı ilan edin, onu mescitlerde yapın." buyurmuştur.


  5. 19.Temmuz.2011, 17:30
    3
    sevgiii
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 03.Eylül.2008
    Üye No: 30658
    Mesaj Sayısı: 312
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 4
    Yaş: 37

    Cevap: imam nikahında erkeğin babasının bulunması şart mı?

    a.s. imam nikahı kıyılacak kişilrin abdestli olması lazımmı?


  6. 19.Temmuz.2011, 17:30
    3
    sevgiii - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye
    a.s. imam nikahı kıyılacak kişilrin abdestli olması lazımmı?


  7. 20.Temmuz.2011, 12:22
    4
    Muhasibi
    Editör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 22.Ağustos.2007
    Üye No: 12
    Mesaj Sayısı: 15,811
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 160
    Bulunduğu yer: Gönlümün Mürekkep Lekeleri'de Fikir İşçisi

    Cevap: imam nikahında erkeğin babasının bulunması şart mı?

    Alıntı
    a.s. imam nikahı kıyılacak kişilrin abdestli olması lazımmı?
    Abdestli olmaları şart değildir Fakat abdestli olmak daha iyidir.


  8. 20.Temmuz.2011, 12:22
    4
    Editör
    Alıntı
    a.s. imam nikahı kıyılacak kişilrin abdestli olması lazımmı?
    Abdestli olmaları şart değildir Fakat abdestli olmak daha iyidir.





+ Yorum Gönder