Konusunu Oylayın.: İntihar eder kişi için mevlüt okutmak caizmidir?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
İntihar eder kişi için mevlüt okutmak caizmidir?
  1. 13.Temmuz.2011, 10:02
    1
    Misafir

    İntihar eder kişi için mevlüt okutmak caizmidir?






    İntihar eder kişi için mevlüt okutmak caizmidir? Mumsema benim kaynım ceza evinde kendini astı ve ben onun icin mevlüt okutmak isdiyorum bir sakıncası olurmu niye böyle birşey soruyorum cünkü kendi cannına kıyan kişi bu dünyasınıda ahiretinide mahveder o bakımdan soruyorum okud sam günaha girermiyim?beni aydın ladırsanız sevinirim hocam şimdiden teşekkürler.


  2. 13.Temmuz.2011, 10:02
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



    benim kaynım ceza evinde kendini astı ve ben onun icin mevlüt okutmak isdiyorum bir sakıncası olurmu niye böyle birşey soruyorum cünkü kendi cannına kıyan kişi bu dünyasınıda ahiretinide mahveder o bakımdan soruyorum okud sam günaha girermiyim?beni aydın ladırsanız sevinirim hocam şimdiden teşekkürler.

  3. 13.Temmuz.2011, 13:40
    2
    Muhasibi
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 22.Ağustos.2007
    Üye No: 12
    Mesaj Sayısı: 15,775
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 159
    Bulunduğu yer: Gönlümün Mürekkep Lekeleri'de Fikir İşçisi

    Cevap: İntihar eder kişi için mevlüt okutmak caizmidir?




    İnsanın kendi canına kıyması, şu veya bu sebepten dolayı intihar etmesi ne aklen, ne dinen hiçbir şekilde meşru karşılanmaz, caiz görülmez. Çünkü, böyle bir teşebbüste bulunan kişi, herşeyden önce Allah tarafından kendisine emanet edilen hayat nimetine tecavüz etmiş, büyük bir vebal altına girmiş olur.

    Ayrıca böyle bir insan Müslümanların gözünde iyi olarak anılmaz, hakkında iyi düşünülmez. Büyük bir günaha girdiği için âhirette de Cehennem azabını hak eder.1 Bununla beraber cenabı hak dilerse bu kulunu affedebilir.

    Peygamber Efendimiz (a.s.m.) pekçok hadis-i şeriflerinde kendi canına kıyan kimselerin büyük bir günaha girdiklerini, Cehennem azabına uğrayacaklarını bildirmiştir. Zaten toplumda gördüğümüz kadarıyla bu çeşit bir duruma düşen kimse, genellikle dini ve mânevi yönden zayıf olanlardır.

    İntihar etmek her ne kadar büyük bir günah ise de; intihar eden küfre girmez, kâfir olmaz. Çünkü, ancak iman esaslarından birisini inkâr etmiş olması kişiyi imansız eder. Bunun için, diğer Müslümanlar gibi cenaze namazı kılınır. Başta İmam-ı Âzam ve İmam-ı Muhammed olmak üzere İslâm âlimlerinin ekserisinin görüşü bu şekildedir. İster kazâen, yani elinde olmadan olsun, isterse kasdi olarak olsun cenaze namazı kılınır.

    Ancak İmam Ebû Yusuf, "Hata veya şiddetli bir ağrıdan kurtulmak maksadıyla olmadıkça kendi canına kıyan kimsenin üzerine cenaze namazı kılınmaz" demektedir. Fakat, cumhur-u ulemânın görüşü, intihar eden kimsenin namazının kılınacağı şeklindedir.2

    1 Müslim, İman: 175.
    2 el-Feteva'l-Hindiyye, 1:163.



  4. 13.Temmuz.2011, 13:40
    2
    Devamlı Üye



    İnsanın kendi canına kıyması, şu veya bu sebepten dolayı intihar etmesi ne aklen, ne dinen hiçbir şekilde meşru karşılanmaz, caiz görülmez. Çünkü, böyle bir teşebbüste bulunan kişi, herşeyden önce Allah tarafından kendisine emanet edilen hayat nimetine tecavüz etmiş, büyük bir vebal altına girmiş olur.

    Ayrıca böyle bir insan Müslümanların gözünde iyi olarak anılmaz, hakkında iyi düşünülmez. Büyük bir günaha girdiği için âhirette de Cehennem azabını hak eder.1 Bununla beraber cenabı hak dilerse bu kulunu affedebilir.

    Peygamber Efendimiz (a.s.m.) pekçok hadis-i şeriflerinde kendi canına kıyan kimselerin büyük bir günaha girdiklerini, Cehennem azabına uğrayacaklarını bildirmiştir. Zaten toplumda gördüğümüz kadarıyla bu çeşit bir duruma düşen kimse, genellikle dini ve mânevi yönden zayıf olanlardır.

    İntihar etmek her ne kadar büyük bir günah ise de; intihar eden küfre girmez, kâfir olmaz. Çünkü, ancak iman esaslarından birisini inkâr etmiş olması kişiyi imansız eder. Bunun için, diğer Müslümanlar gibi cenaze namazı kılınır. Başta İmam-ı Âzam ve İmam-ı Muhammed olmak üzere İslâm âlimlerinin ekserisinin görüşü bu şekildedir. İster kazâen, yani elinde olmadan olsun, isterse kasdi olarak olsun cenaze namazı kılınır.

    Ancak İmam Ebû Yusuf, "Hata veya şiddetli bir ağrıdan kurtulmak maksadıyla olmadıkça kendi canına kıyan kimsenin üzerine cenaze namazı kılınmaz" demektedir. Fakat, cumhur-u ulemânın görüşü, intihar eden kimsenin namazının kılınacağı şeklindedir.2

    1 Müslim, İman: 175.
    2 el-Feteva'l-Hindiyye, 1:163.





+ Yorum Gönder