Konusunu Oylayın.: Cünüpken giydigimiz bir giysiyi bir daha giyersek, yine cünüp olur muyuz?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Cünüpken giydigimiz bir giysiyi bir daha giyersek, yine cünüp olur muyuz?
  1. 02.Temmuz.2011, 11:09
    1
    Misafir

    Cünüpken giydigimiz bir giysiyi bir daha giyersek, yine cünüp olur muyuz?






    Cünüpken giydigimiz bir giysiyi bir daha giyersek, yine cünüp olur muyuz? Mumsema Cünüpken giydigimiz bir giysiyi bir daha giyersek, yine cünüp olur muyuz?

    birde kötülüklerden korunmak için dua


  2. 02.Temmuz.2011, 23:56
    2
    Hoca
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 06.Şubat.2007
    Üye No: 11
    Mesaj Sayısı: 29,584
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 335
    Bulunduğu yer: çalışma odam:)

    Cevap: Cünüpken giydigimiz bir giysiyi bir daha giyersek, yine cünüp olur muyuz?




    İhtilam olan kişinin elbiseleri temiz olduğu için onları tekrar giymesinde bir sakınca yoktur. Ayrıca meni elbiseye bulaşsa da giyilebilir. Bu elbise ile namaz kılmaya gelince, meni necis olduğu için elbiseye veya bedene değmesi namaza manidir. Ancak elbiseye veya bedene değen kısmı avuç içini geçmeyecek kadar az ise, yine de namaza mani olmaz.
    Meni ve mezi necistir. Bu pisliğin, kuru veya yaş bir madde olup olmamasına göre, namazın sıhhatine mâni olan miktar değişir. Şöyle ki: Galiz necaset tabir edilen ağır pislik, kuru bir madde ise, bir dirhem, yani, üç gramdan az olmalıdır. Üç gramdan fazlası, namazın sıhhatine mâni olur.
    Eğer yaş bir madde ise, el ayası dediğimiz avuç içinden daha geniş bir alana yayılmamış olması şarttır. El ayasından fazla bir kısmı ıslatmış olan pislik, namaza mânidir. Namaz kılabilmek için bu miktardaki pisliklerden temizlenmek farzdır.
    Bu miktarlardan aşağı olan pislikler, namazın sıhhatine engel teşkil etmez. Ancak yine de bu miktar pisliğin -eğer mümkünse- yok edilmesi sünnettir.
    İnsanların kurumuş olan menileri ise ovalamakla temizlenebilir.
    Dokunmuş olduğu elbise astarlı olsa da, yine ovalamak yeterlidir. Fakat yaş halde olan meniyi mutlaka su ile yıkamak gerekir. Bununla beraber elbiseye dokunup kurumuş olan bir meni, ovalanmakla temizlendikten sonra, o elbise ile namaz kılınabilirse de, o yer sonra ıslanmış olsa, sahih kabul edilen görüşe göre pislik hali geri döner; onu tekrar kurutup ovalamak veya yıkamak gerekir.
    Mezi ve vedi de meni gibidir.
    S.İslam


  3. 02.Temmuz.2011, 23:56
    2
    Moderatör



    İhtilam olan kişinin elbiseleri temiz olduğu için onları tekrar giymesinde bir sakınca yoktur. Ayrıca meni elbiseye bulaşsa da giyilebilir. Bu elbise ile namaz kılmaya gelince, meni necis olduğu için elbiseye veya bedene değmesi namaza manidir. Ancak elbiseye veya bedene değen kısmı avuç içini geçmeyecek kadar az ise, yine de namaza mani olmaz.
    Meni ve mezi necistir. Bu pisliğin, kuru veya yaş bir madde olup olmamasına göre, namazın sıhhatine mâni olan miktar değişir. Şöyle ki: Galiz necaset tabir edilen ağır pislik, kuru bir madde ise, bir dirhem, yani, üç gramdan az olmalıdır. Üç gramdan fazlası, namazın sıhhatine mâni olur.
    Eğer yaş bir madde ise, el ayası dediğimiz avuç içinden daha geniş bir alana yayılmamış olması şarttır. El ayasından fazla bir kısmı ıslatmış olan pislik, namaza mânidir. Namaz kılabilmek için bu miktardaki pisliklerden temizlenmek farzdır.
    Bu miktarlardan aşağı olan pislikler, namazın sıhhatine engel teşkil etmez. Ancak yine de bu miktar pisliğin -eğer mümkünse- yok edilmesi sünnettir.
    İnsanların kurumuş olan menileri ise ovalamakla temizlenebilir.
    Dokunmuş olduğu elbise astarlı olsa da, yine ovalamak yeterlidir. Fakat yaş halde olan meniyi mutlaka su ile yıkamak gerekir. Bununla beraber elbiseye dokunup kurumuş olan bir meni, ovalanmakla temizlendikten sonra, o elbise ile namaz kılınabilirse de, o yer sonra ıslanmış olsa, sahih kabul edilen görüşe göre pislik hali geri döner; onu tekrar kurutup ovalamak veya yıkamak gerekir.
    Mezi ve vedi de meni gibidir.
    S.İslam





+ Yorum Gönder