Konusunu Oylayın.: Korkunç görünümlü genetik bozukluklu bebeklerin yaratılması

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Korkunç görünümlü genetik bozukluklu bebeklerin yaratılması
  1. 24.Haziran.2011, 08:18
    1
    Misafir

    Korkunç görünümlü genetik bozukluklu bebeklerin yaratılması






    Korkunç görünümlü genetik bozukluklu bebeklerin yaratılması Mumsema Korkunç görünümlü genetik bozukluklu bebeklerin yaratılmasını “Yarattığı her şeyi güzel yarattı” (Secde 7) ayetiye beraber değerlendirebilir misiniz?


  2. 24.Haziran.2011, 08:18
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



    Korkunç görünümlü genetik bozukluklu bebeklerin yaratılmasını “Yarattığı her şeyi güzel yarattı” (Secde 7) ayetiye beraber değerlendirebilir misiniz?


    Benzer Konular

    - Rüyada at görünümlü insan görmek

    - Genetik kopyalama nedir?

    - Genetik ve toplum

    - Bazıları genetik mühendisi olmak doğru değil diyorlar. Dedikleri gibi genetik mühendis olmak doğru d

    - Deniz dalgalarından korkunç görüntüler... görüntüsü bile korkunç..

  3. 24.Haziran.2011, 08:22
    2
    Muhasibi
    Editör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 22.Ağustos.2007
    Üye No: 12
    Mesaj Sayısı: 15,810
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 160
    Bulunduğu yer: Gönlümün Mürekkep Lekeleri'de Fikir İşçisi

    Cevap: Korkunç görünümlü genetik bozukluklu bebeklerin yaratılmasını “Yarattığı her şeyi güzel yarattı” (Secde 7) ayetiy




    Değerli kardeşimiz;



    Ayetin meali: “Yarattığı her şeyi güzel ve mükemmel yaptı”
    Burada kullanılan “güzel” kavramı fiziksel güzellikten çok, varlığın konumuna uygun olan bir şeklin, bir istidat ve kabiliyetin verilmesi manasınadır.
    Mükemmellik bizatihi güzeldir. Her varlığın kendine mahsus yanları, yönleri var ve bu yönleri onun kendi konumuna göre güzeldir ve mükemmeldir. Mesela; bir devenin boynunu, bir filin kuyruğuyla kıyaslayamazsınız. Biri için uzunluk, diğeri için kısalık güzellik ve mükemmelliktir.
    Bir karıncanın ince belini, Hacivat oyunundaki kuklalar için kullanmak bile komiktir. Fakat karıncalar için en mükemmeldir.
    Kâinatın her tarafında aynı güzellik ve mükemmelliği aramak yanlıştır. Varlıklar, ya bizzat güzeldir yahut neticeleri itibariyle güzeldir. “Her şey zıddıyla bilinir” kaidesi gereğince, İlahî hikmet bazı şeylerin güzelliğini, yanındaki -görünürde- çirkin olanın varlığıyla göstermek ister. Bu çirkin denen varlık da dolaylı olarak güzellik kazanmış olur. Sözgelimi, gecenin karanlığı Ayın mehtabını daha güzel gösterir. Onun için mehtaplı geceler aşıkların divanlarına geçmiştir. İnsanlar da bu gerçeği gördükleri için, bazen güzel donanıma sahip bir parkta çok değişik çirkin bir kütük, bir kayalık, birkaç kaba taş koymak suretiyle, onun manzarasının güzelliğini ve de mükemmelliğini bir kat daha artırmayı hedefliyorlar.

    Her şeyin güzelliği kendisini bütünleştiren bütün yönlerinin varlık amacına yönelik bir kompozisyon içine girmesiyle ortaya çıkar.
    Mesela, insan bir at gibi koşamadığı, bir kuş gibi uçamadığı, bir deve gibi yük taşıyamadığı için üzülmez ve bunu kendisi için bir kusur olarak görmez. Buna mukabil, uçamayan bir kuş, koşamayan bir at, yük taşıyamayan bir deve görse bunu çok ciddi bir kusur olarak değerlendirir.
    Maymunun yüzüne benzer bir yüze sahip olan kimse çirkin sayılır. Aynı yüz maymunun yüzünde çok güzel bir yüzdür. Buna diğer bütün hayvanları ve nesneleri kıyaslayabilirisiniz.
    Her şey kendi konumunda çok güzel ve pek mükemmeldir.


    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiyet




  4. 24.Haziran.2011, 08:22
    2
    Editör



    Değerli kardeşimiz;



    Ayetin meali: “Yarattığı her şeyi güzel ve mükemmel yaptı”
    Burada kullanılan “güzel” kavramı fiziksel güzellikten çok, varlığın konumuna uygun olan bir şeklin, bir istidat ve kabiliyetin verilmesi manasınadır.
    Mükemmellik bizatihi güzeldir. Her varlığın kendine mahsus yanları, yönleri var ve bu yönleri onun kendi konumuna göre güzeldir ve mükemmeldir. Mesela; bir devenin boynunu, bir filin kuyruğuyla kıyaslayamazsınız. Biri için uzunluk, diğeri için kısalık güzellik ve mükemmelliktir.
    Bir karıncanın ince belini, Hacivat oyunundaki kuklalar için kullanmak bile komiktir. Fakat karıncalar için en mükemmeldir.
    Kâinatın her tarafında aynı güzellik ve mükemmelliği aramak yanlıştır. Varlıklar, ya bizzat güzeldir yahut neticeleri itibariyle güzeldir. “Her şey zıddıyla bilinir” kaidesi gereğince, İlahî hikmet bazı şeylerin güzelliğini, yanındaki -görünürde- çirkin olanın varlığıyla göstermek ister. Bu çirkin denen varlık da dolaylı olarak güzellik kazanmış olur. Sözgelimi, gecenin karanlığı Ayın mehtabını daha güzel gösterir. Onun için mehtaplı geceler aşıkların divanlarına geçmiştir. İnsanlar da bu gerçeği gördükleri için, bazen güzel donanıma sahip bir parkta çok değişik çirkin bir kütük, bir kayalık, birkaç kaba taş koymak suretiyle, onun manzarasının güzelliğini ve de mükemmelliğini bir kat daha artırmayı hedefliyorlar.

    Her şeyin güzelliği kendisini bütünleştiren bütün yönlerinin varlık amacına yönelik bir kompozisyon içine girmesiyle ortaya çıkar.
    Mesela, insan bir at gibi koşamadığı, bir kuş gibi uçamadığı, bir deve gibi yük taşıyamadığı için üzülmez ve bunu kendisi için bir kusur olarak görmez. Buna mukabil, uçamayan bir kuş, koşamayan bir at, yük taşıyamayan bir deve görse bunu çok ciddi bir kusur olarak değerlendirir.
    Maymunun yüzüne benzer bir yüze sahip olan kimse çirkin sayılır. Aynı yüz maymunun yüzünde çok güzel bir yüzdür. Buna diğer bütün hayvanları ve nesneleri kıyaslayabilirisiniz.
    Her şey kendi konumunda çok güzel ve pek mükemmeldir.


    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiyet







+ Yorum Gönder