Konusunu Oylayın.: Peygamberimiz çocuğun eğitiminin kişilik gelişimi için önemli olduğunu buyuruyor. Tıp ise kişinin davranışlarında

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Peygamberimiz çocuğun eğitiminin kişilik gelişimi için önemli olduğunu buyuruyor. Tıp ise kişinin davranışlarında
  1. 21.Haziran.2011, 11:41
    1
    Misafir

    Peygamberimiz çocuğun eğitiminin kişilik gelişimi için önemli olduğunu buyuruyor. Tıp ise kişinin davranışlarında






    Peygamberimiz çocuğun eğitiminin kişilik gelişimi için önemli olduğunu buyuruyor. Tıp ise kişinin davranışlarında Mumsema Peygamberimiz (asm) çocuğun eğitiminin kişilik gelişimi için önemli olduğunu buyuruyor. Tıp ise kişinin davranışlarında genlerin etkili olduğunu belirtiyor. Kişinin karakterinin oturmasında anne-babadan soydan gelen gen mi yoksa aldığı eğitim mi önemlidir


  2. 21.Haziran.2011, 11:41
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



    Peygamberimiz (asm) çocuğun eğitiminin kişilik gelişimi için önemli olduğunu buyuruyor. Tıp ise kişinin davranışlarında genlerin etkili olduğunu belirtiyor. Kişinin karakterinin oturmasında anne-babadan soydan gelen gen mi yoksa aldığı eğitim mi önemlidir


    Benzer Konular

    - İnsan olmak için ;''Duygu eğitiminin önemi'' -Hamdi Kalyoncu

    - Peygamberimiz için Pazartesi neden önemli?

    - Bir şeyin haram olduğunu bilmediği için, bu helaldir diye yemin eden kişinin durumu nedir?

    - Bana kötülük yapan bir kişinin bana itiraf etmesi kim olduğunu bilmek için bir dua varmı?

    - Çocuklarda sorumluluk duygusu ve kişilik gelişimi

  3. 21.Haziran.2011, 11:50
    2
    Muhasibi
    Editör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 22.Ağustos.2007
    Üye No: 12
    Mesaj Sayısı: 15,810
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 160
    Bulunduğu yer: Gönlümün Mürekkep Lekeleri'de Fikir İşçisi

    Cevap: Peygamberimiz (asm) çocuğun eğitiminin kişilik gelişimi için önemli olduğunu buyuruyor. Tıp ise kişinin davranışl




    Değerli kardeşimiz;



    Genetik kodların eğitimin yolunu kapatacak şekilde bir etkiye sahip olduğunu düşünmek, ne ilme ne de dine uygun değildir. Bu gün bütün dünyada yapılan eğitim-öğretim programlarının varlığı, öğrencinin genetik kodlarının ne olduğuna bakılmadan belli bilgi kriterlerin esas alınması bu gerçeği göstergesidir. Nice hamalların çocuklarının ilmin zirvelerinde dolaşması, nice ilim adamlarının çocuklarının da cehaletin zirvesine tırmanmaları kalıtım etkilerinin de çok sınırlı olduğunu gösterir.
    İnsanları genetik kodların hapsine aldıktan sonra, onları formalite icabı imtihana tabi tutmak Allah’ın sonsuz adaletine, nihayetsiz hikmetine, namütenahi rahmetine aykırı olduğu gibi, meleklerden farklı olup -hep aynı makamda değil- çalışmalarıyla en üst bir mertebe ile en alt bir dereke arasında dolaşabilen bir varlık olma özelliğine de aykırıdır.
    Tıp dünyasında genetik faktörlerin etkisini söyliyor, ama onun gerçekten insanların elini- kolunu bağlayıp onu bir robot haline getirdiğini söylemiyor, söyleyemiyor ve söyleyemeyecektir.
    Hayattaki realiteler öyle bir şeyin doğru olmadığını ortaya koyduğu gibi, Kur’an ve sünnette de öyle bir şeyin olmayacağına dair pek çok açıklamalar vardır. “Anne-babanın, çevrenin çocuklar üzerindeki rolünü” seslendiren bazı hadislerdeki vurgular, genetik formüller ağına değil, yanlış eğitim ve öğretimin etkisine işaret etmektedir.
    Tıp fakültesinde okuyan bir öğrencinin mühendis olarak mezun olduğunu, veteriner fakültesinde okuyan bir öğrencinin diş hekimi uzmanı olarak mezun olduğunu, inşaat mühendisliğini bitiren bir kimsenin avukat veya hakim olarak kabul gördüğünü gören varsa söylesin. Demek ki genetik kodun-modun buralarda çok ciddi etkileri yoktur; ilgili herhangi bir alanda çalışan alnın teriyle uygun bir meslek sahibi oluyor.
    ”Dinde zorlama yoktur” ayeti ortada olduğu halde, genetik zorlamanın varlığı nasıl kabul edilebilir? “Dileyen iman etsin, dileyen inkâr etsin..” mealindeki ayette insanoğluna verilen bu özgürlük alanını -ulaşıma-kapatmak kimin haddine..
    Yıllarca hayatını çobanlıkla geçiren bir insanın daha sonra okuyup fizik mühendisi olması ne ile izah edilebilir?


    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiyet




  4. 21.Haziran.2011, 11:50
    2
    Editör



    Değerli kardeşimiz;



    Genetik kodların eğitimin yolunu kapatacak şekilde bir etkiye sahip olduğunu düşünmek, ne ilme ne de dine uygun değildir. Bu gün bütün dünyada yapılan eğitim-öğretim programlarının varlığı, öğrencinin genetik kodlarının ne olduğuna bakılmadan belli bilgi kriterlerin esas alınması bu gerçeği göstergesidir. Nice hamalların çocuklarının ilmin zirvelerinde dolaşması, nice ilim adamlarının çocuklarının da cehaletin zirvesine tırmanmaları kalıtım etkilerinin de çok sınırlı olduğunu gösterir.
    İnsanları genetik kodların hapsine aldıktan sonra, onları formalite icabı imtihana tabi tutmak Allah’ın sonsuz adaletine, nihayetsiz hikmetine, namütenahi rahmetine aykırı olduğu gibi, meleklerden farklı olup -hep aynı makamda değil- çalışmalarıyla en üst bir mertebe ile en alt bir dereke arasında dolaşabilen bir varlık olma özelliğine de aykırıdır.
    Tıp dünyasında genetik faktörlerin etkisini söyliyor, ama onun gerçekten insanların elini- kolunu bağlayıp onu bir robot haline getirdiğini söylemiyor, söyleyemiyor ve söyleyemeyecektir.
    Hayattaki realiteler öyle bir şeyin doğru olmadığını ortaya koyduğu gibi, Kur’an ve sünnette de öyle bir şeyin olmayacağına dair pek çok açıklamalar vardır. “Anne-babanın, çevrenin çocuklar üzerindeki rolünü” seslendiren bazı hadislerdeki vurgular, genetik formüller ağına değil, yanlış eğitim ve öğretimin etkisine işaret etmektedir.
    Tıp fakültesinde okuyan bir öğrencinin mühendis olarak mezun olduğunu, veteriner fakültesinde okuyan bir öğrencinin diş hekimi uzmanı olarak mezun olduğunu, inşaat mühendisliğini bitiren bir kimsenin avukat veya hakim olarak kabul gördüğünü gören varsa söylesin. Demek ki genetik kodun-modun buralarda çok ciddi etkileri yoktur; ilgili herhangi bir alanda çalışan alnın teriyle uygun bir meslek sahibi oluyor.
    ”Dinde zorlama yoktur” ayeti ortada olduğu halde, genetik zorlamanın varlığı nasıl kabul edilebilir? “Dileyen iman etsin, dileyen inkâr etsin..” mealindeki ayette insanoğluna verilen bu özgürlük alanını -ulaşıma-kapatmak kimin haddine..
    Yıllarca hayatını çobanlıkla geçiren bir insanın daha sonra okuyup fizik mühendisi olması ne ile izah edilebilir?


    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiyet







+ Yorum Gönder