Konusunu Oylayın.: Hacerül Esved put mudur, onu öpmek şirk midir? Hacerül Esved´in kıyamet günü şefaatçi olacağı, Allah’ın sağ eli olduğu d

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Hacerül Esved put mudur, onu öpmek şirk midir? Hacerül Esved´in kıyamet günü şefaatçi olacağı, Allah’ın sağ eli olduğu d
  1. 09.Haziran.2011, 10:26
    1
    Misafir

    Hacerül Esved put mudur, onu öpmek şirk midir? Hacerül Esved´in kıyamet günü şefaatçi olacağı, Allah’ın sağ eli olduğu d






    Hacerül Esved put mudur, onu öpmek şirk midir? Hacerül Esved´in kıyamet günü şefaatçi olacağı, Allah’ın sağ eli olduğu d Mumsema Hacerül Esved put mudur, onu öpmek şirk midir? Hacerül Esved´in kıyamet günü şefaatçi olacağı, Allah’ın sağ eli olduğu doğru mudur?


  2. 09.Haziran.2011, 10:26
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



  3. 09.Haziran.2011, 10:31
    2
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,685
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 227
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    Cevap: Hacerül Esved put mudur, onu öpmek şirk midir? Hacerül Esved´in kıyamet günü şefaatçi olacağı, Allah’ın sağ eli o




    Kıyamet günü haceru’l-esvedin şefaatçı olacağına dair bir bilgiye rastlayamadık.

    Bir hadis-i şerifte Abdullah b. Abbas’tan rivayet edildiğine göre, peygamberimiz şöyle buyurmuştur: “Şüphesiz Allah kıyamet günü Haceru’l-esvedi -gören iki gözü, konuşan bir dili olduğu halde (mahşer meydanına) gönderir; o da kendisini hakkıyla selamlayanların lehinde (şefaat değil) şehadet/şahitlik yapar.“(Kenzu’l-Ummal, h. no:34748).

    Kıyamet günü insanların -konuşmaması gereken- eli,ayağı aleyhinde şahitlik edeceği ayetle sabittir. ((bk. Yasin, 36/65) Ayağı konuşturan Allah, taşı da konuşturabilir. Bu gibi hadislerde ifade edilen husus, Haccın önemini belirtmek, haceru’l-esvedi selamlamak gibi en küçük bir adabına dikkat etmenin önemine işaret etmektir.

    Abdullah b. Sercis anlatıyor: “Hz.Ömer’in haceru’l-esved’i öptüğünü gördüm; sonra şöyle dedi: “Ben seni öpüyorum, ama senin ne zararı ne de yararı olmayan bir taş olduğunu çok iyi bilirim. Ve muhakkak ki benim rabbim Allah’tır. Eğer resulullah’ın/Allah’ın elçisinin seni öptüğünü görmeseydim, seni öpmezdim”(Müslim, Hac, 25248-251; Buharî, Hac,57).

    İslam inancında hiç bir zaman putçuluğa yer verilmemiştir. Allah’ın yeryüzünde ilk mabedi ve tevhidinin bir simgesi olan Kabe’nin etrafında tavaf etmek, ona doğru namaz kılmak, -haşa- bir şirk olmadığı gibi, Kâbe’nin en kutsal köşe taşı olan haceru’l-esvede saygı göstermek de şirkle yakından uzaktan bir alakası yoktur. Hz. Ömer’in bu tavrı bunun açık göstergesidir.

    Deylemî’nin Hz. Enes’ten rivayet ettiğine göre, Peygamberimiz: “Haceru’l-esved Allah’ın sağıdır/sağ elidir, bu taşa el süren kimse, Allah’a isyan etmeyeceğine dair biat etmiş/söz vermiş olur”(bk. Kenzu’l-ummal, h. no: 34744)

    Hadiste yer alan “Haceru’l-esved Allah’ın sağıdır/sağ elidir” ifadesi, mecaz/metafor bir ifadedir. İnsanların günahlarının affına vesile olan hacc gibi ömürlük bir ibadetin değerine dikkat çekmeye yöneliktir.

    Allah’ın yeryüzünde -Allah’ın emriyle- ilk tesis edilen beytullah gibi tevhidin simgesi olan evini ziyaret edenlerin Allah’ı ziyaret etmiş gibi sevap kazanacaklarına işaret olduğu gibi, bu kâbeyi tavaf edenlerin, bundan böyle Allah’a isyan etmeyeceklerine dair yeni bir biat ve teslimiyet, taze bir inanç gücüne kavuşacaklarına vurgu yapılmış ve hacıların yeni hayatlarını daha disiplinli bir şekilde geçirmeleri için kuvvetli bir uyarı yapılmıştır. Hac’ta kabeyi tavaf etmek, Haceru’l-esvedden başladığı için, ona vurgu yapılmıştır.



  4. 09.Haziran.2011, 10:31
    2
    Silent and lonely rains



    Kıyamet günü haceru’l-esvedin şefaatçı olacağına dair bir bilgiye rastlayamadık.

    Bir hadis-i şerifte Abdullah b. Abbas’tan rivayet edildiğine göre, peygamberimiz şöyle buyurmuştur: “Şüphesiz Allah kıyamet günü Haceru’l-esvedi -gören iki gözü, konuşan bir dili olduğu halde (mahşer meydanına) gönderir; o da kendisini hakkıyla selamlayanların lehinde (şefaat değil) şehadet/şahitlik yapar.“(Kenzu’l-Ummal, h. no:34748).

    Kıyamet günü insanların -konuşmaması gereken- eli,ayağı aleyhinde şahitlik edeceği ayetle sabittir. ((bk. Yasin, 36/65) Ayağı konuşturan Allah, taşı da konuşturabilir. Bu gibi hadislerde ifade edilen husus, Haccın önemini belirtmek, haceru’l-esvedi selamlamak gibi en küçük bir adabına dikkat etmenin önemine işaret etmektir.

    Abdullah b. Sercis anlatıyor: “Hz.Ömer’in haceru’l-esved’i öptüğünü gördüm; sonra şöyle dedi: “Ben seni öpüyorum, ama senin ne zararı ne de yararı olmayan bir taş olduğunu çok iyi bilirim. Ve muhakkak ki benim rabbim Allah’tır. Eğer resulullah’ın/Allah’ın elçisinin seni öptüğünü görmeseydim, seni öpmezdim”(Müslim, Hac, 25248-251; Buharî, Hac,57).

    İslam inancında hiç bir zaman putçuluğa yer verilmemiştir. Allah’ın yeryüzünde ilk mabedi ve tevhidinin bir simgesi olan Kabe’nin etrafında tavaf etmek, ona doğru namaz kılmak, -haşa- bir şirk olmadığı gibi, Kâbe’nin en kutsal köşe taşı olan haceru’l-esvede saygı göstermek de şirkle yakından uzaktan bir alakası yoktur. Hz. Ömer’in bu tavrı bunun açık göstergesidir.

    Deylemî’nin Hz. Enes’ten rivayet ettiğine göre, Peygamberimiz: “Haceru’l-esved Allah’ın sağıdır/sağ elidir, bu taşa el süren kimse, Allah’a isyan etmeyeceğine dair biat etmiş/söz vermiş olur”(bk. Kenzu’l-ummal, h. no: 34744)

    Hadiste yer alan “Haceru’l-esved Allah’ın sağıdır/sağ elidir” ifadesi, mecaz/metafor bir ifadedir. İnsanların günahlarının affına vesile olan hacc gibi ömürlük bir ibadetin değerine dikkat çekmeye yöneliktir.

    Allah’ın yeryüzünde -Allah’ın emriyle- ilk tesis edilen beytullah gibi tevhidin simgesi olan evini ziyaret edenlerin Allah’ı ziyaret etmiş gibi sevap kazanacaklarına işaret olduğu gibi, bu kâbeyi tavaf edenlerin, bundan böyle Allah’a isyan etmeyeceklerine dair yeni bir biat ve teslimiyet, taze bir inanç gücüne kavuşacaklarına vurgu yapılmış ve hacıların yeni hayatlarını daha disiplinli bir şekilde geçirmeleri için kuvvetli bir uyarı yapılmıştır. Hac’ta kabeyi tavaf etmek, Haceru’l-esvedden başladığı için, ona vurgu yapılmıştır.






+ Yorum Gönder