Konusunu Oylayın.: Bir ayette "... Allah bundan sonra ahiret hayatını yaratacaktır..." (Ankebut, 29/20) deniliyor. Bu ifade ahiretin henüz

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 3 kişi
Bir ayette "... Allah bundan sonra ahiret hayatını yaratacaktır..." (Ankebut, 29/20) deniliyor. Bu ifade ahiretin henüz
  1. 09.Haziran.2011, 10:12
    1
    Misafir

    Bir ayette "... Allah bundan sonra ahiret hayatını yaratacaktır..." (Ankebut, 29/20) deniliyor. Bu ifade ahiretin henüz






    Bir ayette "... Allah bundan sonra ahiret hayatını yaratacaktır..." (Ankebut, 29/20) deniliyor. Bu ifade ahiretin henüz Mumsema Bir ayette "... Allah bundan sonra ahiret hayatını yaratacaktır..." (Ankebut, 29/20) deniliyor. Bu ifade ahiretin henüz yaratılmadığını ve ileride yaratılacağını mı göstermektedir?


  2. 09.Haziran.2011, 10:12
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
  3. 09.Haziran.2011, 10:26
    2
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,685
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 227
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    Cevap: Bir ayette "... Allah bundan sonra ahiret hayatını yaratacaktır..." (Ankebut, 29/20) deniliyor. Bu ifade ahiretin




    De ki: Dünyayı gezin dolaşın da, Allah’ın yaratmaya nasıl başladığını anlamaya çalışın. Sonra Allah, tekrar yaratmayı / ölümden sonra diriltmeyi de gerçekleştirecektir. Şüphesiz ki, Allah her şeye kadirdir.”(Ankebut, 29/20).
    Ayette geçen “en-neş’te’l-âhirete” demek, ahireti veya ahiret hayatını yaratmak demek değildir. “Neş’e” kelimesi, inşa etmek, yaratmak; “ahiret” kelimesi ise, diğeri, öbürü anlamındadır. Eğer, ilk kelime el takısı almadan “neş’ete’l-âhireti” şelinde bir isim tamlaması olsaydı, o zaman “ahiretin yaratılması” akla gelebilirdi. Halbuki şu haliyle “en-neş’te’l-âhirete” terkibi bir sıfat tamlaması olup, “diğer yaratma” yani, kıyamet kopup her şey yıkıldıktan, öldükten sonra “yeniden onları diriltme” anlamına gelir.
    Nitekim, gördüğümüz bütün müfessirler, ayeti bu şekilde açıklamışlardır.(Örnek olarak bk. Taberî, Zemahşerî, İbn Kesir, Razî, Ebu’s-Suud, Bedavî, ilgili ayetin tefsiri).
    Bu ayetin bir benzeri de Run Suresinin 27. ayetidir. Mali şöyledir:
    “Mahlukları / yaratıkları ilkin yoktan yaratan, ölümden sonra tekrar dirilten O’dur. Bu diriltme O’na göre pek kolaydır.”
    Ehl-i Sünnet ve cemaate göre –cennetiyle, cehennemiyle- ahiret yurdu şu anda mevcuttur. Cennet ve cehennemi tasvir eden ayetler, ahiretin mevcudiyetine işaret ettiği gibi, bir çok sahih hadis-i şerifte bu gerçeği açıkça ifade etmiştir.


  4. 09.Haziran.2011, 10:26
    2
    Silent and lonely rains



    De ki: Dünyayı gezin dolaşın da, Allah’ın yaratmaya nasıl başladığını anlamaya çalışın. Sonra Allah, tekrar yaratmayı / ölümden sonra diriltmeyi de gerçekleştirecektir. Şüphesiz ki, Allah her şeye kadirdir.”(Ankebut, 29/20).
    Ayette geçen “en-neş’te’l-âhirete” demek, ahireti veya ahiret hayatını yaratmak demek değildir. “Neş’e” kelimesi, inşa etmek, yaratmak; “ahiret” kelimesi ise, diğeri, öbürü anlamındadır. Eğer, ilk kelime el takısı almadan “neş’ete’l-âhireti” şelinde bir isim tamlaması olsaydı, o zaman “ahiretin yaratılması” akla gelebilirdi. Halbuki şu haliyle “en-neş’te’l-âhirete” terkibi bir sıfat tamlaması olup, “diğer yaratma” yani, kıyamet kopup her şey yıkıldıktan, öldükten sonra “yeniden onları diriltme” anlamına gelir.
    Nitekim, gördüğümüz bütün müfessirler, ayeti bu şekilde açıklamışlardır.(Örnek olarak bk. Taberî, Zemahşerî, İbn Kesir, Razî, Ebu’s-Suud, Bedavî, ilgili ayetin tefsiri).
    Bu ayetin bir benzeri de Run Suresinin 27. ayetidir. Mali şöyledir:
    “Mahlukları / yaratıkları ilkin yoktan yaratan, ölümden sonra tekrar dirilten O’dur. Bu diriltme O’na göre pek kolaydır.”
    Ehl-i Sünnet ve cemaate göre –cennetiyle, cehennemiyle- ahiret yurdu şu anda mevcuttur. Cennet ve cehennemi tasvir eden ayetler, ahiretin mevcudiyetine işaret ettiği gibi, bir çok sahih hadis-i şerifte bu gerçeği açıkça ifade etmiştir.





+ Yorum Gönder