Konusunu Oylayın.: Mezi ve meni sıvılarını birbirinden nasıl ayırt edebiliriz?

5 üzerinden 3.54 | Toplam : 129 kişi
Mezi ve meni sıvılarını birbirinden nasıl ayırt edebiliriz?
  1. 31.Mayıs.2011, 12:56
    1
    Misafir

    Mezi ve meni sıvılarını birbirinden nasıl ayırt edebiliriz?






    Mezi ve meni sıvılarını birbirinden nasıl ayırt edebiliriz? Mumsema Ben meni ve mezi sıvılarını atırd edemiyorum.
    bu ikisini birbirinden nasıl ayırd edebiliriz bana izah edermisiniz?


  2. 31.Mayıs.2011, 12:56
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
  3. 31.Mayıs.2011, 13:26
    2
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,714
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 228
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    Cevap: Mezi ve meni sıvılarını birbirinden nasıl ayırt edebiliriz?




    İnsandan çıkan sıvılar (mezi,meni,vedi) Guslü gerektiren haller nelerdir?

    Buluğ çağma ermiş kimsenin dört çeşit suyu vardır.

    1- İdrar, 2- Meni, 3- Mezî, 4- Vedî.

    Bunlardan guslü gerektiren yalnız menidir. Meninin üç özelliği vardır:

    1- Sıçrayarak çıkması,
    2- Hazzın hasıl olması.
    3- Yaş iken hamur kokusunu, kuru iken yumurtanın beyaz kısmının kokusunu vermesidir.

    Vedî. idrardan sonra çıkan katı ve beyaz bir sudur. Mezî de beyaz ve ince bir su olup şehvet hissi galebe çaldığı anlarda meydana gelen bir sudur. Binâenaleyh söz konusu “vedi” ve “mezi”den dolayı gusül gerekmez.

    Şehvetten dolayı kadından gelen ıslaklığa ise "kazi" denilmektedir. Bundan dolayı sadece abdest bozulur ancak orucu bozmaz ve gusül gerekmez.

    Guslü Gerektiren Haller:

    1. Cinsel ilişkide bulunmak:Meni gelmese bile erkekle kadının cinsel organları birbirine kavuşursa gusül gerekir.
    Resulullah (s.a.v.) bu konuda şöyle buyurmaktadır: "Kadının ve erkeğin sünnet mahalleri birbirine dokunur da kertik kaybolursa gusül, lazım gelir. "(1)

    2. İhtilam olmak: Erkek veya kadından uyku ya da uyanıklık halindeyken şehvetle meninin çıkması da guslü gerektirir. Resulullah (s.a.v.)'a: "Bir kimse elbisesinde ıslaklık bulsa, ancak ihtilam olduğunu hatırlamasa yıkanması gerekir mi?" diye soruldu. Resulullah (s.a.v.): "Evet gerekir" diye cevapladı. Sonra ihtilam olduğunu görüp de yaşlık göremeyen kimseden soruldu. Resulullah (s.a.v.): "Ona gusül gerekmez" dedi.."(2)

    (1) Buhârî, Gusl 28; Müslim, Hayz 87; Ebu Dâvud, Taharet 84; Nesâî, Taharet 129; Ibn Ma'ce, Taharet 111; Muvatta, Taharet 71
    (2) Ebu Dâvud, Taharet 95; Tirmizî, Taharet 82

    VEDÎ

    İslâm fıkhının taharetle ilgili bir tabiri. Küçük abdestten sonra gelen biraz kalınca yapışkan sıvıdır. Bu sıvı guslü gerektirmez. Çünkü insandan şehvetle gelen meni değildir. Fakat abdesti gerektirir. Yani kişi küçük abdest bozsa ve abdest alsa hemen akabinden de öyle bir sıvı gelse o kimsenin yeniden abdest alması gerekir (el-Merğınanî, el-Hidâye, I, 17; İbnü'l-Hümam, Şerhu Fethu'l-Kadîr I, 60; Ayn el-Binâye Şerhu'l-Kidâye, I, 290).

    Hüseyin KAYAPINAR



    MEZİ

    Erkeğin hanımı ile oynaşırken, idrar yolundan gelen berrak su. Kadınlarda erkeklerden daha çok görülür. Bu kelime "mezy" ve "meziy" şeklinde de okunabilir. Hatta bazıları "meziyy" şeklinde şeddeli okunmasını daha uygun görmüşlerdir (el-Abâdî, Avnul-Ma'bûd Şerh'u Sünen'i Ebi Dâvud, Medine 1968, I, 354).

    Mezi, meni gibi şehvetle akmaz. Aktığı zaman, insan tarafından hissedilmez. Mezinin akması ile şehvet kesilmez (Ahmed b. Muhammed b. İsmail et-Tahtâvî, Haşiye ula Merakil-Felâh Şerhu Nuril-İzâh, Mısır 1970, s. 80).

    Kur'ân-ı Kerim'de mezi hakkında herhangi bir bilgiye tesadüf edilememesine karşılık ilgili bazı hadisler bu konu ile ilgili açıklayıcı bilgiler verir.

    Mikdâd b. el-Esved'den nakledildiğine göre, Hz. Ali ona şöyle buyurmuş: Ben Hz. Peygamber (s.a.s)'ın damadıyım. Onun için O'ndan utanıyorum. Sen O'ndan sor. Bir adam hanımı ile şakalaşırken idrar yolundan mezi gelirse, ne yapmak gerekir Hz. Mikdâd: bu durumu Hz. Muharnmed (s.a.s)'e sordum, aşağıdaki cevâbı verdi, demiş:

    "Herhangi birinizin idrâr yolundan bu şekilde mezi gelirse, avret yerini (zekerini) yıkasın ve namazı için abdest alsın " (İmâm Malik, el-Muvaıta, Tahare, 53; Buharî, Gusl, 13; Müslim, hayz, 4; Ebu Davut, Tahare, 82).

    Rivâyet edildiğine göre, Sehl b. Huzeyf; "benden çok mezi geliyordu ve ben her seferinde gusledip yıkanıyordum" demiş ve bu durumu Hz. Peygamber (s.a.s)'e sorduğunu söylemiş Hz. Peygamber (s.a.s) ona, mezinin guslü gerektirmediğini, yalnız abdesti bozduğunu buyurmuş. Tekrar: "Yâ Resûlâllah, elbiseden mezinin bulaştığı yeri ne yapmak gerekir?" diye sorunca, Rasûlullah (s.a.s), mezinin bulaştığına kanaat getirilen yerlerin su ile silinmesinin yeterli olduğunu açıklamıştır (Ebu Davud, Tahare, 82; Tirmizî, Tahare, 84).

    Hz. Ali, Rasûlullah (s.a.s)'den mezi ile ilgili soru sormuş. O da; "Mezi abdesti ve meni guslü gerektirir" diye buyurmuştur (Tirmizi, Tahare, 83).

    Meziden dolayı gusül yapmak, yıkanmak gerekmez. Ancak mezi abdesti bozar. Bunun için abdesti yenilemek gerekir.

    Hadislerde de işâret edildiği gibi, mezinin bulaştığı yerleri yıkamak icâb eder. Çünkü mezi necistir (İbnul-Humâm, Şerhu Fethil-Kadir, Mısır 1315, I, 46; Vehbe ez-Zuheylî, el Fıkhul-İslâmî ve Edilletuhu, Dımaşk 1989, I, 368).

    Nureddin TURGAY


    MENİ

    Erlik suyu, döl suyu, atmık, sperma. Menî kelimesinin çoğulu "münyün"dür. Cenab-ı Hak, pek çok canlı çeşitlerinin üremesini çiftleşme esasına bağlamıştır. Erkekle dişinin çiftleşme sırasında, orgazmı halinde oluşan erkek sperması dişide döllenme meydana getirir ve doğum olayı bunu izler. Ancak erkek veya dişiden spermama gelişi, normal çiftleşme olmaksızın da kendiliğinden veya bir dış etkenle olabilir. Karşı cinsi düşünme, ona bakma, rüyada uyarılma veya el ile oynama bu etkenler arasında sayılabilir.

    Spermanın asıl yapı taşını su teşkil ettiği için, menî "bir damla su" olarak algılanmıştır. Kur'an-ı Kerimde Biz her canlıyı sudan yaratmışızdır" (el-Enbiyâ, 21/30) buyurulur. Meni sözcüğü bir âyette şöyle yer alır: "O, rahme dökülen meniden bir damlacık su değil miydi... Sonra o damla bir kan pıhtısı olmuş, derken Allah onu yaratıp güzel bir şekle koymuş, ondan erkek ve dişi iki cins yaratmıştır" (el-Kıyâme, 75/37-39).

    İslâm fıkhında erkek veya kadında herhangi bir etkenle meninin şehvetle yerinden ayrılması gusül abdestini gerektirir (bk. "Gusül" mad.). Şehvetle yerinden ayrılıp, şehvet kesildikten sonra dışarıya atılan meniden dolayı da Ebû Hanîfe ve İmam Muhammed'e göre gusül lâzım gelir. Ebû Yûsuf'a göre lazım gelmez. Bu duruma göre, rüyada veya bir kadına bakma sonucunda, şehvetle yerinden ayrılan menî, cinsiyet uzvu tutulup şehvet sükün bulduktan sonra dışarıya akıtılsa ilk iki imama göre gusül abdesti gerekirken, Ebû Yûsuf'a göre ise, menî şehvet kesildikten sonra dışarı aktığı için guslü gerektirmez. Bu sonuncu görüş yolculuk halinde veya kış mevsiminde kolaylık sağlar. Bu yüzden, bu görüşün fetvaya esas olan görüş olduğunu söyleyenler vardır (el-Fetâvâl-Hindiyye, Beyrut 1400/1980, I, 14).

    Cünüplük üç yolla sabit olur:
    a) Menînin, dışarıya atılarak çıkması,
    b) Cinsiyet uzvu girmeksizin dokunma, bakma, ihtilâm olma veya el ile oynama sonucunda, menînin şehvetle çıkması,
    c) Menî gelmese de mücerred çiftleşme ile. Çiftleşmekte cinsiyet uzuvlarının, sünnet mahalli kaybolacak kadar, birbirine teması guslü gerektirir.

    Ebû Hureyre (r.a) şöyle demiştir:

    "Rasûlüllah (s.a.s); erkek kadının dört dolu arasına oturup da mübaşerette bulunduğu zaman menî gelsin gelmesin gusül vacip olur" (Nesaî, Tahâre, 128; Ahmed b. Hanbel, Müsned Tahâre, III). Diğer yandan başka bir hadiste "Yıkanmak ancak menîden dolayı lâzım gelir" (Müslim, Hayz, 81; Ebû Dâvud, Tahâre, 83; Tirmizi, Tahare, 81; Nesaî, Tahâre 131; İbn Mâce, Tahâre, 110; Ahmed. b. Hanbel, III, 29, 36, V, 115, 116, 416, 421) buyurulur. Bununla, cünüplüğün aslı, menînin inmesine bağlanmıştır. Bu duruma göre sünnet mahallinin girmesini de menînin inmesi hükmünde saymak gerekir. Böylece, ilk hadisi mensuh saymak yerine iki hadisin arası bulunmuş olur.

    Erkeğin menîsi beyaz, kadının menîsi sarıdır. Cünüp olan erkek idrarını yapmadan veya uyumadan önce yıkansa ve namaz kılsa, daha sonra kendisinden menî kalıntısı gelse Ebu Yusuf'un aksine, Ebû Hanife ve Muhammed'e göre yeniden yıkanması gerekir. Fakat ittifakla, kıldığı namazı iade etmesi gerekmez. Ancak idrarını yaptıktan veya biraz yürüdükten veya uyuduktan sonra şehvetsiz olarak gelecek menî guslü gerektirmez. Çünkü bu durumda, o menî yerinden şehvet olmaksızın ayrılmış bulunur. Yine bir kadın, yıkandıktan sonra, kocasının menisi çıkacak olsa yeniden yıkanması gerekmez (el-Fetâvâl-Hindiyye, I, 14; İbn Âbidin, Reddü'l Muhtar, İstanbul 1984, I, 159 vd.).

    Bir erkek veya kadın rüyasında ihtilâm olduğu halde, meni dışarıya çıkmış bulunmazsa yıkanması gerekmez. İmam Muhammed'e göre, bu durumda kadının ihtiyaten yıkanması icap eder. Çünkü kadından çıkacak sıvının yine kendisine dönmesi mümkündür.

    Bir erkek idrarını yaptıktan sonra, cinsiyet uzvundan meni gelse, eğer uzvu sertleşmiş durumda ise, gusül abdesti gerekir. Uzvu sertleşmiş değilse gusül değil yalnız abdest alması yeterlidir (el-Fetâvâl-Hindiyye, I,14,15).

    Cinsiyet uzvundan meni dışında gelebilen iki çeşit sıvı daha vardır. Meziy ve vediy. Meziy; şehvetlenen erkekten gelen, meniden başka yapışkan ince ve beyazımsı bir sıvı olup, eşiyle cinsel temastan önceki devrede ortaya çıkabilir. Meziy, gusül gerektirmez, ancak abdesti bozduğu için, namaz abdesti almakla yetinilir. Vediy ise; idrar yaptıktan sonra, cinsiyet uzvundan gelen ve sidiğe göre, biraz daha koyu renkte olan bir sıvıdır. Vediy, küçük abdest bozduktan sonra ortaya çıkabildiğine göre, abdesti bozduğunda şüphe yoktur.

    Hanefilere göre meni pis sayılır, bedene veya elbiseye bulaşması halinde suyla yıkanması gerekir. Eğer kurumuşsa ovalamak suretiyle de temizlenmiş sayılır. Ancak Ebû Hanife'ye göre, kuru menîye, yeniden su isabet eder ve ıslanırsa pisliği geri döner.

    İmam Şafiî ve Ahmed b. Hanbel'e göre, menî temizdir. Diğer yandan İmam Mâlik ve Züfer meniyi pis kabul etmekle birlikte, kuru meninin ovmak yoluyla temizlenemeyeceği görüşünü savunurlar.

    Yatağından uyanıp kalkan kimseler, ihtilâm olduğunu hatırladığı halde yatağında veya elbisesinde yaşlık görse, bunun menî mi yoksa meziy'mi olduğunu bilmese, gusül abdesti gerekli olur. Vediy olduğuna kanaat getirirse gusül gerekmez. Ayakta veya oturduğu yerde uyuyan kimse uyandığı zaman uzvunda böyle bir yaşlık görse, eğer bu yaşlığın meni olduğuna kanaati var ise veya uyumadan önce bu uzvu hareketsiz bir halde bulunmuş ise gusül abdesti gerekir. Fakat bu ıslaklığın meni olduğu kanaati bulunmaz da, cinsiyet uzvu daha önceden sertleşmiş durumda ise gusül abdesti lazım gelmez. Bu yaşlığın meziy olduğuna hükmedilir. Çünkü uzvun sertleşmiş durumda bulunması, mezinin çıkma belirtisidir. Küçük abdestini bozan kimseden cinsiyet uzvu sertleşmiş olduğu halde meni gelse, yıkanması gerekir. Sertleşme olmayınca yıkanma gerekmez. Çünkü sertleşme, şehvetin varlığını gösterir (el-Fetâvâl-Hindiyye, I, 14 15; İbn Âbidin, a.g.e, I,162,163 vd.; Mehmed Zihni, Ni'met-i İslâm, İstanbul, ty, s. 68 vd.; Kâmus Tercemesi,

    "Menî, Meziy ve Vediy" maddeleri Ö. Nasuhi Bilmen, Büyük İslâm İlmihali, İstanbul 1985, s. 89 vd.).

    Hamdi DÖNDÜREN


  4. 31.Mayıs.2011, 13:26
    2
    Silent and lonely rains



    İnsandan çıkan sıvılar (mezi,meni,vedi) Guslü gerektiren haller nelerdir?

    Buluğ çağma ermiş kimsenin dört çeşit suyu vardır.

    1- İdrar, 2- Meni, 3- Mezî, 4- Vedî.

    Bunlardan guslü gerektiren yalnız menidir. Meninin üç özelliği vardır:

    1- Sıçrayarak çıkması,
    2- Hazzın hasıl olması.
    3- Yaş iken hamur kokusunu, kuru iken yumurtanın beyaz kısmının kokusunu vermesidir.

    Vedî. idrardan sonra çıkan katı ve beyaz bir sudur. Mezî de beyaz ve ince bir su olup şehvet hissi galebe çaldığı anlarda meydana gelen bir sudur. Binâenaleyh söz konusu “vedi” ve “mezi”den dolayı gusül gerekmez.

    Şehvetten dolayı kadından gelen ıslaklığa ise "kazi" denilmektedir. Bundan dolayı sadece abdest bozulur ancak orucu bozmaz ve gusül gerekmez.

    Guslü Gerektiren Haller:

    1. Cinsel ilişkide bulunmak:Meni gelmese bile erkekle kadının cinsel organları birbirine kavuşursa gusül gerekir.
    Resulullah (s.a.v.) bu konuda şöyle buyurmaktadır: "Kadının ve erkeğin sünnet mahalleri birbirine dokunur da kertik kaybolursa gusül, lazım gelir. "(1)

    2. İhtilam olmak: Erkek veya kadından uyku ya da uyanıklık halindeyken şehvetle meninin çıkması da guslü gerektirir. Resulullah (s.a.v.)'a: "Bir kimse elbisesinde ıslaklık bulsa, ancak ihtilam olduğunu hatırlamasa yıkanması gerekir mi?" diye soruldu. Resulullah (s.a.v.): "Evet gerekir" diye cevapladı. Sonra ihtilam olduğunu görüp de yaşlık göremeyen kimseden soruldu. Resulullah (s.a.v.): "Ona gusül gerekmez" dedi.."(2)

    (1) Buhârî, Gusl 28; Müslim, Hayz 87; Ebu Dâvud, Taharet 84; Nesâî, Taharet 129; Ibn Ma'ce, Taharet 111; Muvatta, Taharet 71
    (2) Ebu Dâvud, Taharet 95; Tirmizî, Taharet 82

    VEDÎ

    İslâm fıkhının taharetle ilgili bir tabiri. Küçük abdestten sonra gelen biraz kalınca yapışkan sıvıdır. Bu sıvı guslü gerektirmez. Çünkü insandan şehvetle gelen meni değildir. Fakat abdesti gerektirir. Yani kişi küçük abdest bozsa ve abdest alsa hemen akabinden de öyle bir sıvı gelse o kimsenin yeniden abdest alması gerekir (el-Merğınanî, el-Hidâye, I, 17; İbnü'l-Hümam, Şerhu Fethu'l-Kadîr I, 60; Ayn el-Binâye Şerhu'l-Kidâye, I, 290).

    Hüseyin KAYAPINAR



    MEZİ

    Erkeğin hanımı ile oynaşırken, idrar yolundan gelen berrak su. Kadınlarda erkeklerden daha çok görülür. Bu kelime "mezy" ve "meziy" şeklinde de okunabilir. Hatta bazıları "meziyy" şeklinde şeddeli okunmasını daha uygun görmüşlerdir (el-Abâdî, Avnul-Ma'bûd Şerh'u Sünen'i Ebi Dâvud, Medine 1968, I, 354).

    Mezi, meni gibi şehvetle akmaz. Aktığı zaman, insan tarafından hissedilmez. Mezinin akması ile şehvet kesilmez (Ahmed b. Muhammed b. İsmail et-Tahtâvî, Haşiye ula Merakil-Felâh Şerhu Nuril-İzâh, Mısır 1970, s. 80).

    Kur'ân-ı Kerim'de mezi hakkında herhangi bir bilgiye tesadüf edilememesine karşılık ilgili bazı hadisler bu konu ile ilgili açıklayıcı bilgiler verir.

    Mikdâd b. el-Esved'den nakledildiğine göre, Hz. Ali ona şöyle buyurmuş: Ben Hz. Peygamber (s.a.s)'ın damadıyım. Onun için O'ndan utanıyorum. Sen O'ndan sor. Bir adam hanımı ile şakalaşırken idrar yolundan mezi gelirse, ne yapmak gerekir Hz. Mikdâd: bu durumu Hz. Muharnmed (s.a.s)'e sordum, aşağıdaki cevâbı verdi, demiş:

    "Herhangi birinizin idrâr yolundan bu şekilde mezi gelirse, avret yerini (zekerini) yıkasın ve namazı için abdest alsın " (İmâm Malik, el-Muvaıta, Tahare, 53; Buharî, Gusl, 13; Müslim, hayz, 4; Ebu Davut, Tahare, 82).

    Rivâyet edildiğine göre, Sehl b. Huzeyf; "benden çok mezi geliyordu ve ben her seferinde gusledip yıkanıyordum" demiş ve bu durumu Hz. Peygamber (s.a.s)'e sorduğunu söylemiş Hz. Peygamber (s.a.s) ona, mezinin guslü gerektirmediğini, yalnız abdesti bozduğunu buyurmuş. Tekrar: "Yâ Resûlâllah, elbiseden mezinin bulaştığı yeri ne yapmak gerekir?" diye sorunca, Rasûlullah (s.a.s), mezinin bulaştığına kanaat getirilen yerlerin su ile silinmesinin yeterli olduğunu açıklamıştır (Ebu Davud, Tahare, 82; Tirmizî, Tahare, 84).

    Hz. Ali, Rasûlullah (s.a.s)'den mezi ile ilgili soru sormuş. O da; "Mezi abdesti ve meni guslü gerektirir" diye buyurmuştur (Tirmizi, Tahare, 83).

    Meziden dolayı gusül yapmak, yıkanmak gerekmez. Ancak mezi abdesti bozar. Bunun için abdesti yenilemek gerekir.

    Hadislerde de işâret edildiği gibi, mezinin bulaştığı yerleri yıkamak icâb eder. Çünkü mezi necistir (İbnul-Humâm, Şerhu Fethil-Kadir, Mısır 1315, I, 46; Vehbe ez-Zuheylî, el Fıkhul-İslâmî ve Edilletuhu, Dımaşk 1989, I, 368).

    Nureddin TURGAY


    MENİ

    Erlik suyu, döl suyu, atmık, sperma. Menî kelimesinin çoğulu "münyün"dür. Cenab-ı Hak, pek çok canlı çeşitlerinin üremesini çiftleşme esasına bağlamıştır. Erkekle dişinin çiftleşme sırasında, orgazmı halinde oluşan erkek sperması dişide döllenme meydana getirir ve doğum olayı bunu izler. Ancak erkek veya dişiden spermama gelişi, normal çiftleşme olmaksızın da kendiliğinden veya bir dış etkenle olabilir. Karşı cinsi düşünme, ona bakma, rüyada uyarılma veya el ile oynama bu etkenler arasında sayılabilir.

    Spermanın asıl yapı taşını su teşkil ettiği için, menî "bir damla su" olarak algılanmıştır. Kur'an-ı Kerimde Biz her canlıyı sudan yaratmışızdır" (el-Enbiyâ, 21/30) buyurulur. Meni sözcüğü bir âyette şöyle yer alır: "O, rahme dökülen meniden bir damlacık su değil miydi... Sonra o damla bir kan pıhtısı olmuş, derken Allah onu yaratıp güzel bir şekle koymuş, ondan erkek ve dişi iki cins yaratmıştır" (el-Kıyâme, 75/37-39).

    İslâm fıkhında erkek veya kadında herhangi bir etkenle meninin şehvetle yerinden ayrılması gusül abdestini gerektirir (bk. "Gusül" mad.). Şehvetle yerinden ayrılıp, şehvet kesildikten sonra dışarıya atılan meniden dolayı da Ebû Hanîfe ve İmam Muhammed'e göre gusül lâzım gelir. Ebû Yûsuf'a göre lazım gelmez. Bu duruma göre, rüyada veya bir kadına bakma sonucunda, şehvetle yerinden ayrılan menî, cinsiyet uzvu tutulup şehvet sükün bulduktan sonra dışarıya akıtılsa ilk iki imama göre gusül abdesti gerekirken, Ebû Yûsuf'a göre ise, menî şehvet kesildikten sonra dışarı aktığı için guslü gerektirmez. Bu sonuncu görüş yolculuk halinde veya kış mevsiminde kolaylık sağlar. Bu yüzden, bu görüşün fetvaya esas olan görüş olduğunu söyleyenler vardır (el-Fetâvâl-Hindiyye, Beyrut 1400/1980, I, 14).

    Cünüplük üç yolla sabit olur:
    a) Menînin, dışarıya atılarak çıkması,
    b) Cinsiyet uzvu girmeksizin dokunma, bakma, ihtilâm olma veya el ile oynama sonucunda, menînin şehvetle çıkması,
    c) Menî gelmese de mücerred çiftleşme ile. Çiftleşmekte cinsiyet uzuvlarının, sünnet mahalli kaybolacak kadar, birbirine teması guslü gerektirir.

    Ebû Hureyre (r.a) şöyle demiştir:

    "Rasûlüllah (s.a.s); erkek kadının dört dolu arasına oturup da mübaşerette bulunduğu zaman menî gelsin gelmesin gusül vacip olur" (Nesaî, Tahâre, 128; Ahmed b. Hanbel, Müsned Tahâre, III). Diğer yandan başka bir hadiste "Yıkanmak ancak menîden dolayı lâzım gelir" (Müslim, Hayz, 81; Ebû Dâvud, Tahâre, 83; Tirmizi, Tahare, 81; Nesaî, Tahâre 131; İbn Mâce, Tahâre, 110; Ahmed. b. Hanbel, III, 29, 36, V, 115, 116, 416, 421) buyurulur. Bununla, cünüplüğün aslı, menînin inmesine bağlanmıştır. Bu duruma göre sünnet mahallinin girmesini de menînin inmesi hükmünde saymak gerekir. Böylece, ilk hadisi mensuh saymak yerine iki hadisin arası bulunmuş olur.

    Erkeğin menîsi beyaz, kadının menîsi sarıdır. Cünüp olan erkek idrarını yapmadan veya uyumadan önce yıkansa ve namaz kılsa, daha sonra kendisinden menî kalıntısı gelse Ebu Yusuf'un aksine, Ebû Hanife ve Muhammed'e göre yeniden yıkanması gerekir. Fakat ittifakla, kıldığı namazı iade etmesi gerekmez. Ancak idrarını yaptıktan veya biraz yürüdükten veya uyuduktan sonra şehvetsiz olarak gelecek menî guslü gerektirmez. Çünkü bu durumda, o menî yerinden şehvet olmaksızın ayrılmış bulunur. Yine bir kadın, yıkandıktan sonra, kocasının menisi çıkacak olsa yeniden yıkanması gerekmez (el-Fetâvâl-Hindiyye, I, 14; İbn Âbidin, Reddü'l Muhtar, İstanbul 1984, I, 159 vd.).

    Bir erkek veya kadın rüyasında ihtilâm olduğu halde, meni dışarıya çıkmış bulunmazsa yıkanması gerekmez. İmam Muhammed'e göre, bu durumda kadının ihtiyaten yıkanması icap eder. Çünkü kadından çıkacak sıvının yine kendisine dönmesi mümkündür.

    Bir erkek idrarını yaptıktan sonra, cinsiyet uzvundan meni gelse, eğer uzvu sertleşmiş durumda ise, gusül abdesti gerekir. Uzvu sertleşmiş değilse gusül değil yalnız abdest alması yeterlidir (el-Fetâvâl-Hindiyye, I,14,15).

    Cinsiyet uzvundan meni dışında gelebilen iki çeşit sıvı daha vardır. Meziy ve vediy. Meziy; şehvetlenen erkekten gelen, meniden başka yapışkan ince ve beyazımsı bir sıvı olup, eşiyle cinsel temastan önceki devrede ortaya çıkabilir. Meziy, gusül gerektirmez, ancak abdesti bozduğu için, namaz abdesti almakla yetinilir. Vediy ise; idrar yaptıktan sonra, cinsiyet uzvundan gelen ve sidiğe göre, biraz daha koyu renkte olan bir sıvıdır. Vediy, küçük abdest bozduktan sonra ortaya çıkabildiğine göre, abdesti bozduğunda şüphe yoktur.

    Hanefilere göre meni pis sayılır, bedene veya elbiseye bulaşması halinde suyla yıkanması gerekir. Eğer kurumuşsa ovalamak suretiyle de temizlenmiş sayılır. Ancak Ebû Hanife'ye göre, kuru menîye, yeniden su isabet eder ve ıslanırsa pisliği geri döner.

    İmam Şafiî ve Ahmed b. Hanbel'e göre, menî temizdir. Diğer yandan İmam Mâlik ve Züfer meniyi pis kabul etmekle birlikte, kuru meninin ovmak yoluyla temizlenemeyeceği görüşünü savunurlar.

    Yatağından uyanıp kalkan kimseler, ihtilâm olduğunu hatırladığı halde yatağında veya elbisesinde yaşlık görse, bunun menî mi yoksa meziy'mi olduğunu bilmese, gusül abdesti gerekli olur. Vediy olduğuna kanaat getirirse gusül gerekmez. Ayakta veya oturduğu yerde uyuyan kimse uyandığı zaman uzvunda böyle bir yaşlık görse, eğer bu yaşlığın meni olduğuna kanaati var ise veya uyumadan önce bu uzvu hareketsiz bir halde bulunmuş ise gusül abdesti gerekir. Fakat bu ıslaklığın meni olduğu kanaati bulunmaz da, cinsiyet uzvu daha önceden sertleşmiş durumda ise gusül abdesti lazım gelmez. Bu yaşlığın meziy olduğuna hükmedilir. Çünkü uzvun sertleşmiş durumda bulunması, mezinin çıkma belirtisidir. Küçük abdestini bozan kimseden cinsiyet uzvu sertleşmiş olduğu halde meni gelse, yıkanması gerekir. Sertleşme olmayınca yıkanma gerekmez. Çünkü sertleşme, şehvetin varlığını gösterir (el-Fetâvâl-Hindiyye, I, 14 15; İbn Âbidin, a.g.e, I,162,163 vd.; Mehmed Zihni, Ni'met-i İslâm, İstanbul, ty, s. 68 vd.; Kâmus Tercemesi,

    "Menî, Meziy ve Vediy" maddeleri Ö. Nasuhi Bilmen, Büyük İslâm İlmihali, İstanbul 1985, s. 89 vd.).

    Hamdi DÖNDÜREN


  5. 16.Şubat.2016, 17:18
    3
    Misafir

    Cevap: Mezi ve meni sıvılarını birbirinden nasıl ayırt edebiliriz?

    Ben birisine bakıyorum sonra sehvetlenip çıkar diye korkuyorum karnim agriyir sonra küçük bir sıvı yapışkan aynı yumurtanın beyazı gibi kokuyor ben Yoruldum her gün banyo yapmaktan lütfen yardım edin


  6. 16.Şubat.2016, 17:18
    3
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Ben birisine bakıyorum sonra sehvetlenip çıkar diye korkuyorum karnim agriyir sonra küçük bir sıvı yapışkan aynı yumurtanın beyazı gibi kokuyor ben Yoruldum her gün banyo yapmaktan lütfen yardım edin


  7. 16.Şubat.2016, 23:18
    4
    Şema
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 20.Mart.2007
    Üye No: 123
    Mesaj Sayısı: 9,337
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 103

    Cevap: Mezi ve meni sıvılarını birbirinden nasıl ayırt edebiliriz?

    Bakmaktan dolayı mezi çıkar, o çıkan meni değildir yıkanman gerekmez.


  8. 16.Şubat.2016, 23:18
    4
    Moderatör
    Bakmaktan dolayı mezi çıkar, o çıkan meni değildir yıkanman gerekmez.


  9. 11.Nisan.2016, 23:10
    5
    Misafir

    Cevap: Mezi ve meni sıvılarını birbirinden nasıl ayırt edebiliriz?

    Artık cidden yoruldum.Yazmayada utanıyorum ama başka çarem kalmadı.Ayni diger arkadas gibi birine bakiyorum ama aklima pis pis seyler geliyor ben istemeden sonra bakiyorum hafif sari bi leke var boyle belli belirsiz beyaz isikta anca belli olan bi turlu ayirt edemiyorum


  10. 11.Nisan.2016, 23:10
    5
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Artık cidden yoruldum.Yazmayada utanıyorum ama başka çarem kalmadı.Ayni diger arkadas gibi birine bakiyorum ama aklima pis pis seyler geliyor ben istemeden sonra bakiyorum hafif sari bi leke var boyle belli belirsiz beyaz isikta anca belli olan bi turlu ayirt edemiyorum


  11. 06.Ağustos.2016, 16:12
    6
    Misafir

    Yorum: Mezi ve meni sıvılarını birbirinden nasıl ayırt edebiliriz?

    sürekli kamışım yaşlık hissi ve sızıntı hissi var bir bayan gördügümde kamışta akıntı hissine kapılıyorum buda beni tedirgin ediyor hep aklıma gusül abdestim bozuldu vesvesesi geliyor her gün böyle oluyor buda beni kahrediyor ilginize teşekkür ederim slmlr


  12. 06.Ağustos.2016, 16:12
    6
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    sürekli kamışım yaşlık hissi ve sızıntı hissi var bir bayan gördügümde kamışta akıntı hissine kapılıyorum buda beni tedirgin ediyor hep aklıma gusül abdestim bozuldu vesvesesi geliyor her gün böyle oluyor buda beni kahrediyor ilginize teşekkür ederim slmlr


  13. 06.Ağustos.2016, 23:14
    7
    klav
    Özel Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 18.Ağustos.2008
    Üye No: 28817
    Mesaj Sayısı: 623
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 7

    Yorum: Mezi ve meni sıvılarını birbirinden nasıl ayırt edebiliriz?

    Mezi gusül gerektirmez. Mezinin değdiği yerler yıkanacak. Gusül gerektiren sıvı menidir.


  14. 06.Ağustos.2016, 23:14
    7
    Özel Üye
    Mezi gusül gerektirmez. Mezinin değdiği yerler yıkanacak. Gusül gerektiren sıvı menidir.


  15. 07.Ağustos.2016, 12:11
    8
    Misafir

    Selamunaleykum

    Her sabah yani abartısız her sabah uyaninca siyah ic camasirinda bazi lekeler görüyorum kucuk ve beyaz arastirdigima göre mezi ise abdest gerekmez ve bende bakiyorum koku yok menideki gibi ne yapmaliyim nasil ayirt edebilirim?Allah razi olsun


  16. 07.Ağustos.2016, 12:11
    8
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Her sabah yani abartısız her sabah uyaninca siyah ic camasirinda bazi lekeler görüyorum kucuk ve beyaz arastirdigima göre mezi ise abdest gerekmez ve bende bakiyorum koku yok menideki gibi ne yapmaliyim nasil ayirt edebilirim?Allah razi olsun


  17. 07.Ağustos.2016, 20:40
    9
    mum
    Administrator

    Profili:
    mum
    Üyelik Tarihi: 20.Ocak.2007
    Üye No: 2
    Mesaj Sayısı: 6,083
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10

    mezi ile meniyi ayırt edemiyorum

    mezi nasıl bir sıvıdır
    Alıntı
    ic camasirinda bazi lekeler görüyorum kucuk ve beyaz

    Leklerin tümü bir avuç içi kadar değilse bu meni deildir.



  18. 07.Ağustos.2016, 20:40
    9
    mum
    Administrator
    mezi nasıl bir sıvıdır
    Alıntı
    ic camasirinda bazi lekeler görüyorum kucuk ve beyaz

    Leklerin tümü bir avuç içi kadar değilse bu meni deildir.



  19. 02.Eylül.2016, 08:02
    10
    Misafir

    Yorum: Mezi ve meni sıvılarını birbirinden nasıl ayırt edebiliriz?

    Eğer koku yoksa bu mezidir ve buda abdest gerekmez ben doktara gittim üroloji bölümüne her sabah bilmeden abdest alırdım bu akıntı neden olur diye buda prostat pezlerin kaçırıyor dedi ve bu önemli bişi değil dedi bana zamanla geçer takma kafana dedi takarsa n alışırsın ddi mezi beyaz meni sarı gibi


  20. 02.Eylül.2016, 08:02
    10
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Eğer koku yoksa bu mezidir ve buda abdest gerekmez ben doktara gittim üroloji bölümüne her sabah bilmeden abdest alırdım bu akıntı neden olur diye buda prostat pezlerin kaçırıyor dedi ve bu önemli bişi değil dedi bana zamanla geçer takma kafana dedi takarsa n alışırsın ddi mezi beyaz meni sarı gibi


  21. 05.Eylül.2016, 13:10
    11
    Misafir

    Meni mi? mezi mi?

    Selamunaleyküm arkadaşlar. Boxerımda gördüğüm leke aklıma takıldı. zaten vesvesesi olan biriyim. çok çok dikkatli bakınca iz oldugu görülüyor ilk bakışta görülmüyor. Sarımtrak hafif. koku yok tırnağımla kazıdım hafif geçti. Bir veya iki damlacık kadar büyüklüğü. Meni bol bol gelir diyorlar fikri olan var mı -_- ?


  22. 05.Eylül.2016, 13:10
    11
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Selamunaleyküm arkadaşlar. Boxerımda gördüğüm leke aklıma takıldı. zaten vesvesesi olan biriyim. çok çok dikkatli bakınca iz oldugu görülüyor ilk bakışta görülmüyor. Sarımtrak hafif. koku yok tırnağımla kazıdım hafif geçti. Bir veya iki damlacık kadar büyüklüğü. Meni bol bol gelir diyorlar fikri olan var mı -_- ?


  23. 06.Eylül.2016, 01:48
    12
    Selam2
    Devamlı Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 09.Şubat.2016
    Üye No: 107794
    Mesaj Sayısı: 163
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2

    Yorum: Mezi ve meni sıvılarını birbirinden nasıl ayırt edebiliriz?

    A.selam öyle ufak bir leke varsa sadece çamaşırını değiştirmen yeterli.


  24. 06.Eylül.2016, 01:48
    12
    Selam2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Devamlı Üye
    A.selam öyle ufak bir leke varsa sadece çamaşırını değiştirmen yeterli.





+ Yorum Gönder
Git 124 Son