Konusunu Oylayın.: Allah´in adaleti sadece müslümanlar için mi geçerli yoksa müslüman olmayanlar için de mi geçerlidir?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Allah´in adaleti sadece müslümanlar için mi geçerli yoksa müslüman olmayanlar için de mi geçerlidir?
  1. 28.Mayıs.2011, 06:36
    1
    Misafir

    Allah´in adaleti sadece müslümanlar için mi geçerli yoksa müslüman olmayanlar için de mi geçerlidir?






    Allah´in adaleti sadece müslümanlar için mi geçerli yoksa müslüman olmayanlar için de mi geçerlidir? Mumsema Allah´in adaleti sadece müslümanlar için mi geçerli yoksa müslüman olmayanlar için de mi geçerlidir?


  2. 28.Mayıs.2011, 06:53
    2
    Muhasibi
    Editör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 22.Ağustos.2007
    Üye No: 12
    Mesaj Sayısı: 15,810
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 160
    Bulunduğu yer: Gönlümün Mürekkep Lekeleri'de Fikir İşçisi

    Cevap: Allah´in adaleti sadece müslümanlar için mi geçerli yoksa müslüman olmayanlar için de mi geçerlidir?




    Allah’ın adaleti müslüman olsun olmasın herkes için geçerlidir. Allah -dinine bakmadan- herkes için geçerli olmak üzere insanlara haksızlık ve zulüm yapmayı haram kılmıştır. İnsanlara zulmü haram kılan Allah’ın bizzat kendisi -adaletten ayrılıp- zulüm yapar mı?

    “Kim makbul ve güzel işler yaparsa kendi lehine, kim kötülük yaparsa kendi aleyhinedir. Rabbin kullarına asla zulmetmez”(Fussilet, 41/46) mealindeki ayette yer alan “Rabbin kullarına asla zulmetmez” mealindeki cümlede, din ayırımı yapılmadan, hiç bir kula zulmün yapılamayacağına, dolayısıyla herkese adaletli davranılacağına vurgu yapılmıştır.

    Bu konuda pek çok ayet vardır. Özellikle, doğrudan kâfirlere hitap eden bir ayetin meali şöyledir:

    “Allah yolundan saptırmak için kibirle kabararak tartışmasını sürdürür. Onun hakkı dünyada bir rüsvaylık olduğu gibi, kıyamet günü de ona can yakıcı azap tattıracağız.

    O vakit kendisine: “İşte bu, dünyada işlediklerinin cezasıdır. Yoksa Allah kullarına en ufak bir haksızlık bile yapmaz.” denilir”(Hac, 9-10).

    “Kim zerre kadar bir iyilik yapmışsa onu görür. Kim zerre kadar bir kötülük yapmışsa, o da onu görür.” (Zilzal, 99/7-8) mealindeki ayet ise küçük-büyük hiçbir iyilik veya kötülüğün boşa gitmeyeceğini, mutlaka karşılığının verileceğini bildirir.

    "Zerre", görünür görünmez derecede gayet küçük karınca, güneş ışınında sezilebilen zerrecikler demektir. Burada maksat, beşer duyusunun ilgilenebileceği en küçük şeyle, sorumluluğun asgarisini bildirmektir. Asıl maksat, en küçük bir hayır veya şerrin Allah nezdinde kaybolmayacağını açıklamaktır.



    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiyet




  3. 28.Mayıs.2011, 06:53
    2
    Editör



    Allah’ın adaleti müslüman olsun olmasın herkes için geçerlidir. Allah -dinine bakmadan- herkes için geçerli olmak üzere insanlara haksızlık ve zulüm yapmayı haram kılmıştır. İnsanlara zulmü haram kılan Allah’ın bizzat kendisi -adaletten ayrılıp- zulüm yapar mı?

    “Kim makbul ve güzel işler yaparsa kendi lehine, kim kötülük yaparsa kendi aleyhinedir. Rabbin kullarına asla zulmetmez”(Fussilet, 41/46) mealindeki ayette yer alan “Rabbin kullarına asla zulmetmez” mealindeki cümlede, din ayırımı yapılmadan, hiç bir kula zulmün yapılamayacağına, dolayısıyla herkese adaletli davranılacağına vurgu yapılmıştır.

    Bu konuda pek çok ayet vardır. Özellikle, doğrudan kâfirlere hitap eden bir ayetin meali şöyledir:

    “Allah yolundan saptırmak için kibirle kabararak tartışmasını sürdürür. Onun hakkı dünyada bir rüsvaylık olduğu gibi, kıyamet günü de ona can yakıcı azap tattıracağız.

    O vakit kendisine: “İşte bu, dünyada işlediklerinin cezasıdır. Yoksa Allah kullarına en ufak bir haksızlık bile yapmaz.” denilir”(Hac, 9-10).

    “Kim zerre kadar bir iyilik yapmışsa onu görür. Kim zerre kadar bir kötülük yapmışsa, o da onu görür.” (Zilzal, 99/7-8) mealindeki ayet ise küçük-büyük hiçbir iyilik veya kötülüğün boşa gitmeyeceğini, mutlaka karşılığının verileceğini bildirir.

    "Zerre", görünür görünmez derecede gayet küçük karınca, güneş ışınında sezilebilen zerrecikler demektir. Burada maksat, beşer duyusunun ilgilenebileceği en küçük şeyle, sorumluluğun asgarisini bildirmektir. Asıl maksat, en küçük bir hayır veya şerrin Allah nezdinde kaybolmayacağını açıklamaktır.



    Selam ve dua ile...
    Sorularla İslamiyet







+ Yorum Gönder