Konusunu Oylayın.: Kayınpeder gelin, kayınvalide damat münasebeti nasıl olmalı?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Kayınpeder gelin, kayınvalide damat münasebeti nasıl olmalı?
  1. 28.Mayıs.2011, 06:34
    1
    Misafir

    Kayınpeder gelin, kayınvalide damat münasebeti nasıl olmalı?






    Kayınpeder gelin, kayınvalide damat münasebeti nasıl olmalı? Mumsema Kayınpeder gelin, kayınvalide damat münasebeti nasıl olmalı? Damat kaynasına imamlık yapabilir mi, yani ikisi tek bir odada cemaatle namaz kılabilirler mi?


  2. 28.Mayıs.2011, 06:34
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



    Kayınpeder gelin, kayınvalide damat münasebeti nasıl olmalı? Damat kaynasına imamlık yapabilir mi, yani ikisi tek bir odada cemaatle namaz kılabilirler mi?


    Benzer Konular

    - Damat kayınvalide ilişkisi

    - Çocuklara kayınvalide ve kayınpeder ismi koymak

    - Kayınpeder ile gelinin mesafesi nasıl olmalı ?

    - Gelin ve Kayınvalide İlişkilerinde kayınvalide ile eşler arasında zaman zaman sorun yaşanır mı ?

    - Kayınpeder ve gelin ilşkisi nasıl olmalıdır?

  3. 28.Mayıs.2011, 06:51
    2
    Muhasibi
    Editör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 22.Ağustos.2007
    Üye No: 12
    Mesaj Sayısı: 15,810
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 160
    Bulunduğu yer: Gönlümün Mürekkep Lekeleri'de Fikir İşçisi

    Cevap: Kayınpeder gelin, kayınvalide damat münasebeti nasıl olmalı? Damat kaynasına imamlık yapabilir mi, yani ikisi tek




    Nur sûresi 31. âyette geçen "kocalarının babaları" ifadesi ile Nisa sûresinde geçen "hanımlarınızın anneleri" ifadeleri bu meselenin aslını teşkil ediyor. Yani bir hanım için kayınpederi, bir erkek için de kayınvalidesi gerçek baba ve annesi gibidir, aralarında ebedî mahremiyet vardır. Hiçbir şekilde oğlu ölse veya hanımını boşasa da kayınpeder geliniyle, damat da kayınvalidesi ile evlenemez.
    Fıkıh dilinde "hurmet-i müsahare" şeklinde bir tabir vardır ki, "akrabalığa benzeyen bir yakınlık" demektir. Yani kişi, bu insanlarla evlilik yoluyla akraba olmuştur.
    Hanefi mezhebine göre, bir damat kayınvalidesinin, bir gelin de kayınpederinin elini öper veya tenine dokunursa, her iki taraftan birinde cinsel haz ortaya çıkarsa gelin-damat diğer bir ifade ile karı-koca birbirlerine haram olurlar. Yani esas itibariyle damat kayınvalidesinin, gelin de kayınpederinin elini öpebilir, tokalaşabilir; ancak yukarıda sözü edilen mahzur ortaya çıkmaması için bir tedbir olarak taraflar birbirlerinin tenine dokunmaması uygun görülmüştür.
    Ancak bu hüküm Hanefi ve Mâliki mezhebine göredir. Şafiî ve Hanbelî mezhebine göre bu yolla haramlık sabit olmaz. Böyle bir halle karşılaşılmış olsa bile Şafiî mezhebini taklid etmek mümkündür. Onun için bu konularda müsamahalı olmak en güzelidir. Çünkü bazı bölge ve ailelerde erkeğin kayınvalidesinin, hanımın da kayınpederinin elini öpmemesi çok yanlış anlaşılmakta ve aile bağlarını koparacak tartışma ve münakaşalara kadar varmaktadır.
    Bir kimse annesine imamlık yapabildiği gibi, kayın validesinede imamlık yapabilir.


  4. 28.Mayıs.2011, 06:51
    2
    Editör



    Nur sûresi 31. âyette geçen "kocalarının babaları" ifadesi ile Nisa sûresinde geçen "hanımlarınızın anneleri" ifadeleri bu meselenin aslını teşkil ediyor. Yani bir hanım için kayınpederi, bir erkek için de kayınvalidesi gerçek baba ve annesi gibidir, aralarında ebedî mahremiyet vardır. Hiçbir şekilde oğlu ölse veya hanımını boşasa da kayınpeder geliniyle, damat da kayınvalidesi ile evlenemez.
    Fıkıh dilinde "hurmet-i müsahare" şeklinde bir tabir vardır ki, "akrabalığa benzeyen bir yakınlık" demektir. Yani kişi, bu insanlarla evlilik yoluyla akraba olmuştur.
    Hanefi mezhebine göre, bir damat kayınvalidesinin, bir gelin de kayınpederinin elini öper veya tenine dokunursa, her iki taraftan birinde cinsel haz ortaya çıkarsa gelin-damat diğer bir ifade ile karı-koca birbirlerine haram olurlar. Yani esas itibariyle damat kayınvalidesinin, gelin de kayınpederinin elini öpebilir, tokalaşabilir; ancak yukarıda sözü edilen mahzur ortaya çıkmaması için bir tedbir olarak taraflar birbirlerinin tenine dokunmaması uygun görülmüştür.
    Ancak bu hüküm Hanefi ve Mâliki mezhebine göredir. Şafiî ve Hanbelî mezhebine göre bu yolla haramlık sabit olmaz. Böyle bir halle karşılaşılmış olsa bile Şafiî mezhebini taklid etmek mümkündür. Onun için bu konularda müsamahalı olmak en güzelidir. Çünkü bazı bölge ve ailelerde erkeğin kayınvalidesinin, hanımın da kayınpederinin elini öpmemesi çok yanlış anlaşılmakta ve aile bağlarını koparacak tartışma ve münakaşalara kadar varmaktadır.
    Bir kimse annesine imamlık yapabildiği gibi, kayın validesinede imamlık yapabilir.





+ Yorum Gönder