Konusunu Oylayın.: Abdestli bir insan yabancı bir kadına dokunsa ne olur?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Abdestli bir insan yabancı bir kadına dokunsa ne olur?
  1. 26.Mayıs.2011, 17:33
    1
    Misafir

    Abdestli bir insan yabancı bir kadına dokunsa ne olur?






    Abdestli bir insan yabancı bir kadına dokunsa ne olur? Mumsema Abdestli bir insan yabancı bir kadına dokunsa ne olur?


  2. 26.Mayıs.2011, 17:33
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
  3. 26.Mayıs.2011, 17:47
    2
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,685
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 227
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    Cevap: Abdestli bir insan yabancı bir kadına dokunsa ne olur?




    Bu mes'elede İslâm fikıhcıları arasında görüş ayrılığı var­dır. Önce görüş ayrılığının nasıl olduğunu görelim, ardından da bu gö­rüşlerin arasının nasıl buluacağını gösterelim.

    Evvelâ mes'elemizdeki "yabancı kadın" sözünden, kişinin "mah­remi" olmayan bir kadın olduğunu anlamalıyız. Buna göre "yabancı kadın" ifadesi kişinin eşini de içine alır.

    Şimdi mesele hakkındaki görüşlere bakalım:

    Bazı fıkıhçılar, abdestli kimse yabancı bir kadının herhangi bir ye­rine dokunsa, o kimsenin abdestinin bozulacağı görüşündedir. Bu du­rumda böyle bir kimse abdest almayı gerektiren -namaz gibi- bir iba­det için yeniden abdest almalıdır.

    Bir grup fıkıhcı ise kadın-erkek arasında vuku bulacak dokunma­nın abdesti bozmadığı görüşündedir. Bu grubun görüşü tercih edilen görüştür. Çünkü bu görüşü destekleyen deliller daha çoktur.

    Buharî'nin rivayet ettiği sahih bir hadiste Hz. Aişe şunları anlatıyor:

    Hz. Peygamber namaz kılarken, ben de ön tarafında uyuyordum. Ayaklarım Peygamber'in kıblesi yönünde idi. Hz. Peygamber secde edeceği sırada beni (ayaklarımı) dürttü, ben ayaklarımı topladım.

    Bir başka rivayette aynı olay şöyle ifade ediliyor:

    Ben Peygamber'in ön tarafında -o namaz kılarken- uyur vaziyet­te idim. Peygamber secde etmek istediğinde ayağıma vurur, ben ayaklarımı toplardım o da secde ederdi. (Ebu Dâvud)

    Bu hadis gösteriyor ki, Hz. Peygamber'in namaz kıldığı yer dar bir mekân idi. Yer darlığından aynı yerde uyuyan eşi Hz. Aişe'nin ayaklarının secde yerinde oluşu sebebiyle, Hz. Peygamber eşinin aya­ğına dokunuyor, o da ayaklarını toplayarak Peygamber'e secde edecek yer açıyor.

    Müslim'in rivayet ettiği bir diğer hadiste de benzer bir durum var­dır. Hz Aişe şöyle anlatıyor:

    Hz. Peygamber'in (s.a) bir gece yataka olmadığını farkedince, elimle sağı-solu yokladım Bu sırada elimi Rasûlullah'ın ayağının altına koymuşum. Resülullah'ın, secdeye kapanmış ayakları dikili vaziyette şöyle dua ettiğini gördüm: Allahım! Gazabından nzana, azabından afiyetine, senden yine sana sığınırım. Seni gereği gibi övemem. Sen kendini övdüğün gibisin. (Müslim)

    Bu hadis de gösteriyor ki, Peygamber'le eşi arasında dokunma meydana gelmiştir. Gerçi dokunan Hz. Âişe'dir. Fakat Hz. Âişe olayı anlatırken Peygamber'in namazı, dokunmaktan dolayı kestiğini bildir­miyor. Şayet eşinin dokunmasından dolayı abdesti bozulsaydı namazı bırakır, abdest alarak tekrar namaza dönerdi.

    Bir başka hadiste Hz. Peygamber'in eşlerinden bazısını Öptüğü halde abdest almadan namaz kıldığı bildirilmektedir.

    Kadına dokunmakla abdestin bozulacağı görüşünü ileri sürenler İbn Ömer'in "Bir kadını (eşini veya mahremi olmayan kadını) öpen ve­ya ona eli ile dokunan kimseye abdest alması gerekir" sözü ile, İbn Mes'ûd'un "Öpmek dokunmaktır. Bu durumda abdest gerekir. Dokun­mak cinsel ilişkiden daha hafif olan şeylerdir" sözüne dayanıp, bunla­rı delil olarak ileri sürmektedirler.

    Bu konudaki birbirine zıt iki görüşün şu şekilde bağdaştırılması mümkündür: "Kadına dokunmak şehvetli, lezzet alacak şekilde olursa abdesti bozar. Dokunma şehvetli olmazsa bozmaz" denildiğinde, do­kunma sebebiyle abdestin bozulacağını söyleyenlerin de, bozulmaya­cağını söyleyenlerin de gerekçesi anlaşılmış olur.

    Bu meselede şunu da bilmek yerinde olur ki, Şafiî mezhebine gö­re, erkeğin mahremi olmayan bir kadına -arada derinin deriye dokun­masına- engel olan birşey olmadan dokunması abdesti bozar.

    Mahremi olmayan ifadesi erkeğin karısını da içine alır. Çünkü in­sanın hanımı mahremi (yakın akrabası) değildir. Abdest bozulma hük­mü dokunana aittir.

    Şafiî'nin bu meseledeki delili, abdestle ilgili ayette su bulunmadı­ğı zaman teyemmüm edilmesini bildiren hükümde hangi hallerde abdest ve teyemmümün gerektiği anlatılırken "...yahut kadınlara dokun­muş iseniz..." şeklindeki ifadedir. Şâfiîlere göre bu ayetteki dokun­maktan maksat cildin cilde dokunmasıdır.

    Bununla beraber aynı meselede Şafii mezhebinde detayda farklı­lık gösteren iki görüş daha vardır:

    a- Abdestin bozulması hem dokunan hem de dokunulan içindir.

    b- Erkeğin dokunduğu kadın yaşlı veya küçük kız çocuğu olursa, veya kadının cildine değil de saçma yahut tırnağına dokunursa veya kendi saçı yahut tırnağı ile kadına dokunmuş ise abdesti bozulmaz.

    Yukarıda ifade edildiği üzere kadına dokunmanın abdesti bozma­dığı görüşünde olanlar vardır. İbn Abbas ve Ebu Hanife bunlardandır.

    Dâvud-u Zâhiri'ye göre dokunmak, abdesti bozan kasıt olmaksı­zın abdesti bozmaz.

    Mâliki ve Hanbelî mezheplerine ve Süfyan-ı Sevrî'ye göre dokun­mak şehvetli olursa abdest bozulur. Şehvetli olmazsa bozulmaz.




  4. 26.Mayıs.2011, 17:47
    2
    Silent and lonely rains



    Bu mes'elede İslâm fikıhcıları arasında görüş ayrılığı var­dır. Önce görüş ayrılığının nasıl olduğunu görelim, ardından da bu gö­rüşlerin arasının nasıl buluacağını gösterelim.

    Evvelâ mes'elemizdeki "yabancı kadın" sözünden, kişinin "mah­remi" olmayan bir kadın olduğunu anlamalıyız. Buna göre "yabancı kadın" ifadesi kişinin eşini de içine alır.

    Şimdi mesele hakkındaki görüşlere bakalım:

    Bazı fıkıhçılar, abdestli kimse yabancı bir kadının herhangi bir ye­rine dokunsa, o kimsenin abdestinin bozulacağı görüşündedir. Bu du­rumda böyle bir kimse abdest almayı gerektiren -namaz gibi- bir iba­det için yeniden abdest almalıdır.

    Bir grup fıkıhcı ise kadın-erkek arasında vuku bulacak dokunma­nın abdesti bozmadığı görüşündedir. Bu grubun görüşü tercih edilen görüştür. Çünkü bu görüşü destekleyen deliller daha çoktur.

    Buharî'nin rivayet ettiği sahih bir hadiste Hz. Aişe şunları anlatıyor:

    Hz. Peygamber namaz kılarken, ben de ön tarafında uyuyordum. Ayaklarım Peygamber'in kıblesi yönünde idi. Hz. Peygamber secde edeceği sırada beni (ayaklarımı) dürttü, ben ayaklarımı topladım.

    Bir başka rivayette aynı olay şöyle ifade ediliyor:

    Ben Peygamber'in ön tarafında -o namaz kılarken- uyur vaziyet­te idim. Peygamber secde etmek istediğinde ayağıma vurur, ben ayaklarımı toplardım o da secde ederdi. (Ebu Dâvud)

    Bu hadis gösteriyor ki, Hz. Peygamber'in namaz kıldığı yer dar bir mekân idi. Yer darlığından aynı yerde uyuyan eşi Hz. Aişe'nin ayaklarının secde yerinde oluşu sebebiyle, Hz. Peygamber eşinin aya­ğına dokunuyor, o da ayaklarını toplayarak Peygamber'e secde edecek yer açıyor.

    Müslim'in rivayet ettiği bir diğer hadiste de benzer bir durum var­dır. Hz Aişe şöyle anlatıyor:

    Hz. Peygamber'in (s.a) bir gece yataka olmadığını farkedince, elimle sağı-solu yokladım Bu sırada elimi Rasûlullah'ın ayağının altına koymuşum. Resülullah'ın, secdeye kapanmış ayakları dikili vaziyette şöyle dua ettiğini gördüm: Allahım! Gazabından nzana, azabından afiyetine, senden yine sana sığınırım. Seni gereği gibi övemem. Sen kendini övdüğün gibisin. (Müslim)

    Bu hadis de gösteriyor ki, Peygamber'le eşi arasında dokunma meydana gelmiştir. Gerçi dokunan Hz. Âişe'dir. Fakat Hz. Âişe olayı anlatırken Peygamber'in namazı, dokunmaktan dolayı kestiğini bildir­miyor. Şayet eşinin dokunmasından dolayı abdesti bozulsaydı namazı bırakır, abdest alarak tekrar namaza dönerdi.

    Bir başka hadiste Hz. Peygamber'in eşlerinden bazısını Öptüğü halde abdest almadan namaz kıldığı bildirilmektedir.

    Kadına dokunmakla abdestin bozulacağı görüşünü ileri sürenler İbn Ömer'in "Bir kadını (eşini veya mahremi olmayan kadını) öpen ve­ya ona eli ile dokunan kimseye abdest alması gerekir" sözü ile, İbn Mes'ûd'un "Öpmek dokunmaktır. Bu durumda abdest gerekir. Dokun­mak cinsel ilişkiden daha hafif olan şeylerdir" sözüne dayanıp, bunla­rı delil olarak ileri sürmektedirler.

    Bu konudaki birbirine zıt iki görüşün şu şekilde bağdaştırılması mümkündür: "Kadına dokunmak şehvetli, lezzet alacak şekilde olursa abdesti bozar. Dokunma şehvetli olmazsa bozmaz" denildiğinde, do­kunma sebebiyle abdestin bozulacağını söyleyenlerin de, bozulmaya­cağını söyleyenlerin de gerekçesi anlaşılmış olur.

    Bu meselede şunu da bilmek yerinde olur ki, Şafiî mezhebine gö­re, erkeğin mahremi olmayan bir kadına -arada derinin deriye dokun­masına- engel olan birşey olmadan dokunması abdesti bozar.

    Mahremi olmayan ifadesi erkeğin karısını da içine alır. Çünkü in­sanın hanımı mahremi (yakın akrabası) değildir. Abdest bozulma hük­mü dokunana aittir.

    Şafiî'nin bu meseledeki delili, abdestle ilgili ayette su bulunmadı­ğı zaman teyemmüm edilmesini bildiren hükümde hangi hallerde abdest ve teyemmümün gerektiği anlatılırken "...yahut kadınlara dokun­muş iseniz..." şeklindeki ifadedir. Şâfiîlere göre bu ayetteki dokun­maktan maksat cildin cilde dokunmasıdır.

    Bununla beraber aynı meselede Şafii mezhebinde detayda farklı­lık gösteren iki görüş daha vardır:

    a- Abdestin bozulması hem dokunan hem de dokunulan içindir.

    b- Erkeğin dokunduğu kadın yaşlı veya küçük kız çocuğu olursa, veya kadının cildine değil de saçma yahut tırnağına dokunursa veya kendi saçı yahut tırnağı ile kadına dokunmuş ise abdesti bozulmaz.

    Yukarıda ifade edildiği üzere kadına dokunmanın abdesti bozma­dığı görüşünde olanlar vardır. İbn Abbas ve Ebu Hanife bunlardandır.

    Dâvud-u Zâhiri'ye göre dokunmak, abdesti bozan kasıt olmaksı­zın abdesti bozmaz.

    Mâliki ve Hanbelî mezheplerine ve Süfyan-ı Sevrî'ye göre dokun­mak şehvetli olursa abdest bozulur. Şehvetli olmazsa bozulmaz.




  5. 26.Mayıs.2011, 17:51
    3
    muvahhidim
    herşey O'nun için..!

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 17.Eylül.2010
    Üye No: 78968
    Mesaj Sayısı: 1,235
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 14
    Bulunduğu yer: جَنُوبُ تُرْكيا

    Cevap: Abdestli bir insan yabancı bir kadına dokunsa ne olur?

    Kardeş;
    Tüm mezheplere göre abdestli biri yabancı bir kadına şehvetle dokunacak olursa abdesti bozulur.
    Şafii mezhebinde her iki durumda
    (şehvetli olsun olmasın) abdesti bozulur..

    O'nunla Kal ..
    celle celeluh



  6. 26.Mayıs.2011, 17:51
    3
    herşey O'nun için..!
    Kardeş;
    Tüm mezheplere göre abdestli biri yabancı bir kadına şehvetle dokunacak olursa abdesti bozulur.
    Şafii mezhebinde her iki durumda
    (şehvetli olsun olmasın) abdesti bozulur..

    O'nunla Kal ..
    celle celeluh






+ Yorum Gönder