Konusunu Oylayın.: Sorum algınlanmıyor galiba,net bir cevap verirmisiniz?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Sorum algınlanmıyor galiba,net bir cevap verirmisiniz?
  1. 18.Mayıs.2011, 13:41
    1
    Misafir

    Sorum algınlanmıyor galiba,net bir cevap verirmisiniz?






    Sorum algınlanmıyor galiba,net bir cevap verirmisiniz? Mumsema Buyur
    mum hocamızın bu konuda görüşüne bakabilirsin kardeşim


    tıkla>>>

    http://wwwmumsemaorg/misafir-sorular...ulebilirmihtml

    ___________

    değerli kardeşim öncelikle ilginiz için teşekkür ederim ALLAH RAZI OLSUN.
    yüz yüze olmayınca yazarken anlam eksiklikleri oluyor.

    ben sorumu şu şekilde değiştiriyorum. bu beraber gömülmenin cevabı.
    ben ise şunu sormaktayım 1. eş 45 yıl önce ölmüş amsam sağ amcam öldükten sonra nikahı düşmüş ilk eşinin üzerine aynı kabre üst üste konulabilir mi ?
    işte sorum bu ?


  2. 18.Mayıs.2011, 13:41
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



    Buyur
    mum hocamızın bu konuda görüşüne bakabilirsin kardeşim


    tıkla>>>

    http://wwwmumsemaorg/misafir-sorular...ulebilirmihtml

    ___________

    değerli kardeşim öncelikle ilginiz için teşekkür ederim ALLAH RAZI OLSUN.
    yüz yüze olmayınca yazarken anlam eksiklikleri oluyor.

    ben sorumu şu şekilde değiştiriyorum. bu beraber gömülmenin cevabı.
    ben ise şunu sormaktayım 1. eş 45 yıl önce ölmüş amsam sağ amcam öldükten sonra nikahı düşmüş ilk eşinin üzerine aynı kabre üst üste konulabilir mi ?
    işte sorum bu ?


    Benzer Konular

    - Birkaç islami sorum var (11 dini soru ve cevap)

    - Kul hakkıyla ilgili ne yapmam gerekli cevap verirmisiniz?

    - Süt yoluyla akrabalıkta nikah hakkında bir sorum var cevap verirmisiniz?

    - Minare nedir cevap verirmisiniz

  3. 18.Mayıs.2011, 15:46
    2
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,685
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 227
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    Cevap: Sorum algınlanmıyor galiba,net bir cevap verirmisiniz?




    Alıntı
    değerli kardeşim öncelikle ilginiz için teşekkür ederim ALLAH RAZI OLSUN.
    yüz yüze olmayınca yazarken anlam eksiklikleri oluyor.

    ben sorumu şu şekilde değiştiriyorum. bu beraber gömülmenin cevabı.
    ben ise şunu sormaktayım 1. eş 45 yıl önce ölmüş amsam sağ amcam öldükten sonra nikahı düşmüş ilk eşinin üzerine aynı kabre üst üste konulabilir mi ?
    işte sorum bu ?


    Kardeşim cevabımız yine önceki cevaplarla aynı olacak
    mesele ölümle eşlerin birbirine olan yakınlığın,bağın kalıp
    kalmaması değildir,Esasa alınması gereken bir zaruret yokken
    örneğin (gömülecek yer olmaması gibi) birden fazla ölünün
    aynı kabre konulmasının uygun olup olmamasıdır.
    Dinimiz bu uygulamaya olumlu bakmıyor
    mekruh görülmüştür,he herşeye rağmen vasiyettir
    biz öyle yapmak istiyoruz derseniz kendiniz bilirsiniz.
    amcanızla ölen eşinin arasındaki hüküm değişmez diğer
    insanlarla aynıdır.Konu hakkında eklenen yazıyı inceleyebilirsin kardeşim.
    Hayırlarla kalın...

    _____________

    Soru:Ölünün gömülmesi, cenazenin defnedilmesi nasıl olur? İnsan öldükten sonra eşinin kabrine gömülebilir mi, dinen hükmü nedir, açıklar mısınız?


    Cevap:Öncelikle böyle bir istek nereden geliyor, bunun anlaşılması gerekir. Şayet kadın kocasına yakın olmak için böyle bir şey yapmak istiyorsa, bu mantıksız olur.
    Kabir alemini dünya alemi gibi görmek yanlış olur. Kabir aleminde bir insan dünyanın öbür ucunda dahi olsa, yine birbirinin yanında gibi olabilir. Yeterki cennetlik olabilsin. İmanla ölmemişse aynı kabre de koysanız, kabir azabından kalkıp da biribirini göremezler.
    Aynı kabre konulmakla yakınlık kazanacağını zannetmek batıldır. Bu sebeple aynı kabre konulması doğru değildir. Yan tarafına defnedilebilir.



    Bir kabre birden fazla ölü koymak mekruhtur. Ancak salgın hastalık, savaş, deprem, sel felâketi gibi durumlarda, ölü sayısı fazla olur da her biri için ayrı bir kabir hazırlamak güçleşirse, o takdirde iki üç kişiyi bir kabre defnetmekte kerahet yoktur.
    Karışık şekilde bir defin yapılıyorsa, o takdirde önce erkek yüzü kıbleye gelecek şekilde konur, onun arkasına erkek çocuğu onun arkasını da kadın konulur. Aralarında da fasıla bulunsun diye toprak konulur.(1)
    Bir kabre konulan bir kaç erkek ise, takva yönünden daha çok bilinenine öncelik tanınır. Bunda eşit olurlarsa, en faziletlisi önce defnedilir.(2) Birkaç kadın ise yine aynı ölçülere göre defnedilir.

    Kabirdeki Ölü Çürüyüp Toprak Haline Geldiğinde:
    Bu durumda başka birini o kabre defnetmek caizdir. Kemikleri duruyorsa, toplanıp bir köşeye yerleştirilir, ara yere fasıla olsun diye toprak konulur. Ölünün çürüyüp çürümediği toprağın durumuna göre tesbit edilir. Bir de tecrübeyle sabit olabilir.(3)
    Annenizi illa da babanızın olduğu kabre defnetmeniz gerekmez. Yakın bir yere de defnedilebilir. Bu konuda belirtilen şartlara ve hükümlere göre hareket edebilirsiniz.
    Kaynaklar:

    (1) El-Muhit - Radıyüddin Serahsî - Fetâvâ-yi Hindiyye.
    (2) El-Muhit - Radıyüddin Serahsî.
    (3) Et-Tebyin – Zeylaî
    (Celal Yıldırım, İslam Fıkhı, 2. Cilt, s. 615.Uysal Kitabevi, Konya)


  4. 18.Mayıs.2011, 15:46
    2
    Silent and lonely rains



    Alıntı
    değerli kardeşim öncelikle ilginiz için teşekkür ederim ALLAH RAZI OLSUN.
    yüz yüze olmayınca yazarken anlam eksiklikleri oluyor.

    ben sorumu şu şekilde değiştiriyorum. bu beraber gömülmenin cevabı.
    ben ise şunu sormaktayım 1. eş 45 yıl önce ölmüş amsam sağ amcam öldükten sonra nikahı düşmüş ilk eşinin üzerine aynı kabre üst üste konulabilir mi ?
    işte sorum bu ?


    Kardeşim cevabımız yine önceki cevaplarla aynı olacak
    mesele ölümle eşlerin birbirine olan yakınlığın,bağın kalıp
    kalmaması değildir,Esasa alınması gereken bir zaruret yokken
    örneğin (gömülecek yer olmaması gibi) birden fazla ölünün
    aynı kabre konulmasının uygun olup olmamasıdır.
    Dinimiz bu uygulamaya olumlu bakmıyor
    mekruh görülmüştür,he herşeye rağmen vasiyettir
    biz öyle yapmak istiyoruz derseniz kendiniz bilirsiniz.
    amcanızla ölen eşinin arasındaki hüküm değişmez diğer
    insanlarla aynıdır.Konu hakkında eklenen yazıyı inceleyebilirsin kardeşim.
    Hayırlarla kalın...

    _____________

    Soru:Ölünün gömülmesi, cenazenin defnedilmesi nasıl olur? İnsan öldükten sonra eşinin kabrine gömülebilir mi, dinen hükmü nedir, açıklar mısınız?


    Cevap:Öncelikle böyle bir istek nereden geliyor, bunun anlaşılması gerekir. Şayet kadın kocasına yakın olmak için böyle bir şey yapmak istiyorsa, bu mantıksız olur.
    Kabir alemini dünya alemi gibi görmek yanlış olur. Kabir aleminde bir insan dünyanın öbür ucunda dahi olsa, yine birbirinin yanında gibi olabilir. Yeterki cennetlik olabilsin. İmanla ölmemişse aynı kabre de koysanız, kabir azabından kalkıp da biribirini göremezler.
    Aynı kabre konulmakla yakınlık kazanacağını zannetmek batıldır. Bu sebeple aynı kabre konulması doğru değildir. Yan tarafına defnedilebilir.



    Bir kabre birden fazla ölü koymak mekruhtur. Ancak salgın hastalık, savaş, deprem, sel felâketi gibi durumlarda, ölü sayısı fazla olur da her biri için ayrı bir kabir hazırlamak güçleşirse, o takdirde iki üç kişiyi bir kabre defnetmekte kerahet yoktur.
    Karışık şekilde bir defin yapılıyorsa, o takdirde önce erkek yüzü kıbleye gelecek şekilde konur, onun arkasına erkek çocuğu onun arkasını da kadın konulur. Aralarında da fasıla bulunsun diye toprak konulur.(1)
    Bir kabre konulan bir kaç erkek ise, takva yönünden daha çok bilinenine öncelik tanınır. Bunda eşit olurlarsa, en faziletlisi önce defnedilir.(2) Birkaç kadın ise yine aynı ölçülere göre defnedilir.

    Kabirdeki Ölü Çürüyüp Toprak Haline Geldiğinde:
    Bu durumda başka birini o kabre defnetmek caizdir. Kemikleri duruyorsa, toplanıp bir köşeye yerleştirilir, ara yere fasıla olsun diye toprak konulur. Ölünün çürüyüp çürümediği toprağın durumuna göre tesbit edilir. Bir de tecrübeyle sabit olabilir.(3)
    Annenizi illa da babanızın olduğu kabre defnetmeniz gerekmez. Yakın bir yere de defnedilebilir. Bu konuda belirtilen şartlara ve hükümlere göre hareket edebilirsiniz.
    Kaynaklar:

    (1) El-Muhit - Radıyüddin Serahsî - Fetâvâ-yi Hindiyye.
    (2) El-Muhit - Radıyüddin Serahsî.
    (3) Et-Tebyin – Zeylaî
    (Celal Yıldırım, İslam Fıkhı, 2. Cilt, s. 615.Uysal Kitabevi, Konya)





+ Yorum Gönder