Konusunu Oylayın.: Eşlerin aynı mezarda defnedilmesinin hükmü nedir caizmidir?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Eşlerin aynı mezarda defnedilmesinin hükmü nedir caizmidir?
  1. 18.Mayıs.2011, 11:34
    1
    Misafir

    Eşlerin aynı mezarda defnedilmesinin hükmü nedir caizmidir?






    Eşlerin aynı mezarda defnedilmesinin hükmü nedir caizmidir? Mumsema S. A.
    amcamın ilk hanımı yıllar önce vefat etmiş. daha sonra ikinci hanımı ile evlenmiş. amcam vefat edince ilk hanımı ile defnedilebileceğini ifade ediyor. bu caiz midir ? ilk hanım öldükten sonra ikinci hanımı ile evleniyor ama ilk hanımının üzerine defnedilebileceğini söylüyor. dinen bir sakınca var mıdır ?


  2. 18.Mayıs.2011, 11:34
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



    S. A.
    amcamın ilk hanımı yıllar önce vefat etmiş. daha sonra ikinci hanımı ile evlenmiş. amcam vefat edince ilk hanımı ile defnedilebileceğini ifade ediyor. bu caiz midir ? ilk hanım öldükten sonra ikinci hanımı ile evleniyor ama ilk hanımının üzerine defnedilebileceğini söylüyor. dinen bir sakınca var mıdır ?


    Benzer Konular

    - Kadınların erkeklerle aynı safta namaz kılmasının hükmü nedir?

    - Hanbeli Mezhebinde Ezan ve Kametin Aynı Yerde Okunmasının Hükmü Nedir?

    - Ölen bir kişinin müzik eşliğinde defnedilmesinin hükmü nedir?

    - Babaya hakkı haram etmek hükmü nedir dini açıdan caizmidir?

    - Hac ve umre için Mekke ve Medine’de bulunan eşlerin cinsel ilişkide bulunmalarının hükmü nedir?

  3. 18.Mayıs.2011, 11:40
    2
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,685
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 227
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    Cevap: Eşlerin aynı mezarda defnedilmesinin hükmü nedir caizmidir?




    Bir kabre birden fazla ölü koymak mekruhtur. Ancak salgın hastalık, savaş, deprem, sel felâketi gibi durumlarda ölü sayısı fazla olur da her biri için ayrı bir kabir hazırlamak güçleşirse, o takdirde iki üç kişiyi bir kabre defnetmekte kerahet yoktur. Karışık şekilde bir defin yapılıyorsa, o takdirde önce erkek yüzü kıbleye gelecek şekilde konur, onun arkasına erkek çocuğu onun arkasını da kadın konulur. Aralarında da fasıla bulunsun diye toprak yetiştirilir. (1)

    Bir kabre konulan bir kaç erkek ise, takva yönünden daha çok bilinenine öncelik tanınır. Bunda eşit olurlarsa, en faziletlisi önce defnedilir. (2) Birkaç kadın ise yine aynı ölçülere göre defnedilir.

    Kabirdeki Ölü Çürüyüp Toprak Haline Geldiğinde : Bu durumda başka birini o kabre defnetmek caizdir. Kemikleri duruyorsa, toplanıp bir köşeye yerleştirilir, ara yere fasıla olsun diye toprak konulur. Ölünün çürüyüp çürümediği toprağın durumuna göre tesbit edilir. Bir de tecrübeyle sabit olabilir. (3)

    Kaynaklar:

    (1) El-Muhit - Radıyüddin Serahsî - Fetâvâ-yi Hindiyye.
    (2) El-Muhit - Radıyüddin Serahsî.
    (3) Et-Tebyin – Zeylaî

    Celal Yıldırım, İslam Fıkhı, 2. Cilt, s. 615.Uysal Kitabevi, Konya



  4. 18.Mayıs.2011, 11:40
    2
    Silent and lonely rains



    Bir kabre birden fazla ölü koymak mekruhtur. Ancak salgın hastalık, savaş, deprem, sel felâketi gibi durumlarda ölü sayısı fazla olur da her biri için ayrı bir kabir hazırlamak güçleşirse, o takdirde iki üç kişiyi bir kabre defnetmekte kerahet yoktur. Karışık şekilde bir defin yapılıyorsa, o takdirde önce erkek yüzü kıbleye gelecek şekilde konur, onun arkasına erkek çocuğu onun arkasını da kadın konulur. Aralarında da fasıla bulunsun diye toprak yetiştirilir. (1)

    Bir kabre konulan bir kaç erkek ise, takva yönünden daha çok bilinenine öncelik tanınır. Bunda eşit olurlarsa, en faziletlisi önce defnedilir. (2) Birkaç kadın ise yine aynı ölçülere göre defnedilir.

    Kabirdeki Ölü Çürüyüp Toprak Haline Geldiğinde : Bu durumda başka birini o kabre defnetmek caizdir. Kemikleri duruyorsa, toplanıp bir köşeye yerleştirilir, ara yere fasıla olsun diye toprak konulur. Ölünün çürüyüp çürümediği toprağın durumuna göre tesbit edilir. Bir de tecrübeyle sabit olabilir. (3)

    Kaynaklar:

    (1) El-Muhit - Radıyüddin Serahsî - Fetâvâ-yi Hindiyye.
    (2) El-Muhit - Radıyüddin Serahsî.
    (3) Et-Tebyin – Zeylaî

    Celal Yıldırım, İslam Fıkhı, 2. Cilt, s. 615.Uysal Kitabevi, Konya






+ Yorum Gönder