+ Yorum Gönder
2. Sayfa BirinciBirinci 1235 ... SonuncuSonuncu
Soru ve Cevaplar ve Misafir Soruları Kategorisinden Allaha verilen sözde durmamanın hükmü ve kefareti nedir? Konusununa Bakıyorsunuz..
  1. Misafir

    Cevap: Allaha verilen sözde durmamanın hükmü ve kefareti nedir?





    Cevap: Allaha verilen sözde durmamanın hükmü ve kefareti nedir? isimli yazı www.Mumsema.com

    Selamunaleyküm hocam ben kızım olursa zeynep koyacağım diye söz verdim başka hayırlı bir isim koyup kefaret versem günaha girermiyim

  2. imam
    Üye

    Cevap: Allaha verilen sözde durmamanın hükmü ve kefareti nedir?


    Reklam



    başka hayırlı bir isim koyup kefaret versem günaha girermiyim
    Allah adına söz vermişsen başka bir isim koy ve yemin kefareti ver.

  3. Misafir
    Selamün aleyküm ben çok sakin efendi kimsenin kötülüğünü ismeyen kimseyi kıskanmayan kimin derdi varsa çözmek istediğim herkese dua eden biriyim ama çevremde çok değilde en çok kocamın ailesi tarafından hep tehlike görülüyorum beni çok kıskanıyorlar kaynanam görümcelerim eltilerim babam tarafımda bir kaçı beni çok kıskanıyorlar çocuklarımı kocamı kıskanıyorlar en çokda kaynanam görümcelerim beddua ediyorlar gizli gizli adeta düşmanlık ediyorlar bende konuşmayı çok sevmeyen kendimi anlatamayan biriyim ne kendimi nede çocuklarımı iyi koruyamıyorum kaynanam seksen yaşında ben bakıyorum ona çok değişik bir insan sizi seviyorum diyor ama hiç belli olmuyor hep art niyetli kendi nasıl planlar yapıyor yalan söylüyor bizide öyle görüyor bize güvenmiyor hep bir tetikte sadece kendi menfaatini kızlarının menfaatini kızların çocuklarının düşünüyor erkek çocuklarına eşlerine onların çocuklarına alttan alttan düşmanlık ediyorlar hani karda yürür izini belli etmez aynen öyle ben ilkkez içmi bu kadar burda döktüm yalvarırım bana yardım edin Birde rüyamda hep yılan görüyorum bikere kaynanamı kocaman sürüngen bir böcek gördüm

  4. arifselim
    Yönetici
    Ben üç dört kere söz verdim ne sözü verdim çoğunu unuttum sözümü yerine getirmedim sıkıntılarım oluyor acaba yerine getirmedim diye mi oluyor ne olur yardım edin
    Yerine getirmediğin için olup olmadığını ancak Allah bilir. Sen tahminen kaç tane varsa onların kefaretini ödemelisin başka bir yolu yoktur.

  5. Misafir
    Selamün aleyküm hocam benim bir sorunum var. Ben bir yurtta güvenlik görevlisiyim. Bu yurtta önceden konuşmuş olduğum birkaç öğrenci ile zamanla konuşmak görüşmek istemediğimin ve ne kadar konuşursam konuşayım zamanımın boşa akıp gittiğini hissettiğim için Allah'a söz verdim bu insanlarla konuşmamaya ama ben bu sözümü bana yazıklar olsun ki tutamıyorum kendimi bu durumdan sizin dediğiniz gibi 3gün oruç tutsam ve tövbe etsem bu durumdan Allah'ın izniyle kurtulurmuyum şimdiden teşekkürler

  6. arifselim
    Yönetici
    Aleykum selam. Sözünü bozarsan sana ilk önce 115 tl yemin kefareti gerekir eğer bunu vermeye gücün olmazsa o zaman peş peşe 3 gün oruç tutarsın.

  7. Misafir
    Sa Hocam bir sorum olacak.Ben yakın zamanda babamı kaybettim.Dua ederken Allah tan bir erkek evlat istedim ve babamın ismini vereceğim diye dilemiştim.Şu an ismin çok anlamlı olmadığını düşünüp o ismi koymamayı düşünüyorum.Yemin kefareti verip başka anlamlı bir isim koyarsam üzerimde bir sorumluluk kalır mı.Açıkçası tutmazsam bir olumsuzlukla karşılaşmaktan korkuyorum.

  8. arifselim
    Yönetici
    Aleykum selam. Bu ismi koyacağım diye eğer bir yemin etmişsen ve yapmazsan o zaman sana yemin kefareti gerekir. Eğer bir yemin etmemiş ve sonra da vazgeçersen sana hiç bir şey gerekmez bir sakıncası da olmaz için rahat olsun.

  9. Misafir
    Allah'a söz verdim fakat tutamadım 3 gün oruç tutacağım nasıl niyet etmem gerekir ve ya niyet etmem gerekli midir

  10. arifselim
    Yönetici
    Yeminini bozduysan ilk önce 150 tl kefaret çıkarman gerekir. Eğer buna gücün yetmezse o zaman peş peşe 3 gün oruç tutmalısın. Niyet ettim Allah rızası için yemin kefareti orucunu tutmaya diyerek niyet edilir.

  11. Misafir
    Ben bi arkadaşımın olayı vardı işden çıkartılmak ile ilgili işden çıkartılmaması için Allah'a Ramazan'da oruç lu geçireceğime söz verdim fakat sözümü tutamadım ve arkadaşlar arasında para toplayıp kurban kesecektik bu da olmadı işim rast gitmiyo o kişi de beni sonradan çok kırdı üzdü işden çıkartılacak kişi ne yapmalıyım

  12. klav
    Özel Üye
    Ramazanı oruçlu geçirmek için zaten İslamı kabul etmekle Allah'a söz verilmiyor mu? Bu İslamın beş şartlarından biridir. Her Müslümanın olmazsa olmaz görevidir. Buna rağmen ikinci sözü veriyorsun olmadı kurman adıyorsun bir adakta borcunda olmuş oldu. Bir pişmanlıkta gözükmüyor. sen zaten Allah'ı üzmüşsün senin üzülmenin ne kadar önemi olabilir ki

+ Yorum Gönder
2. Sayfa BirinciBirinci 1235 ... SonuncuSonuncu
allaha verilen sözü tutmamanın kefareti,  allaha söz verip yerine getirmemek,  allaha verilen sözü yerine getirmemek,  allaha verilen sözü tutmamak,  allaha söz verip tutmamak,  allah'a söz verip yerine getirmemek,  sözünde durmamanın günahı