Konusunu Oylayın.: Cinler zeka ve mantık olarak insanlardan üstün müdür?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Cinler zeka ve mantık olarak insanlardan üstün müdür?
  1. 14.Mayıs.2011, 14:04
    1
    Misafir

    Cinler zeka ve mantık olarak insanlardan üstün müdür?

  2. 14.Mayıs.2011, 14:09
    2
    Muhasibi
    Editör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 22.Ağustos.2007
    Üye No: 12
    Mesaj Sayısı: 15,810
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 160
    Bulunduğu yer: Gönlümün Mürekkep Lekeleri'de Fikir İşçisi

    Cevap: Cinler zeka ve mantık olarak insanlardan üstün müdür?




    Cinler, insanlardan daha zeki ve algılama kabiliyeti daha yüksek değildir.
    Şeytanın isyan etmesinin sebebi, insanın üstünlüğünün kabul etmemesi ve ateş ile toprağı kıyas edip kendisinin ateşten ve insanların ise topraktan yaratıldığını, öyle ise kendisinin daha üstün olduğunu iddia edip Allah'ın emrine uymamış ve bunun neticesinde kaybedenlerden olmuştur.
    “Şeytan beş şey yüzünden ebedi kaybedenlerden oldu:
    1. Günahını kabul etmediği için,
    2. Pişmanlık duymadığı için,
    3. Kendini isyan ettiren nefs-i emmaresini kınamadığı için,
    4. Tövbeye yanaşmadığı için,
    5. Rahmeti İlahiden umudunu kestiği için.”(İbn-i Hacer, Münebbihat, 73.)

    Bu yüzden bir müminin, işlediği günahı kabul etmesi; yaptığı hata ve günahlardan ötürü pişmanlık duyması; nefsini hesaba çekip onu kınaması, sık sık tövbe-istiğfar etmesi ve Rahmet-i İlahiden hiçbir zaman ümit kesmemesi gerekmektedir.


  3. 14.Mayıs.2011, 14:09
    2
    Editör



    Cinler, insanlardan daha zeki ve algılama kabiliyeti daha yüksek değildir.
    Şeytanın isyan etmesinin sebebi, insanın üstünlüğünün kabul etmemesi ve ateş ile toprağı kıyas edip kendisinin ateşten ve insanların ise topraktan yaratıldığını, öyle ise kendisinin daha üstün olduğunu iddia edip Allah'ın emrine uymamış ve bunun neticesinde kaybedenlerden olmuştur.
    “Şeytan beş şey yüzünden ebedi kaybedenlerden oldu:
    1. Günahını kabul etmediği için,
    2. Pişmanlık duymadığı için,
    3. Kendini isyan ettiren nefs-i emmaresini kınamadığı için,
    4. Tövbeye yanaşmadığı için,
    5. Rahmeti İlahiden umudunu kestiği için.”(İbn-i Hacer, Münebbihat, 73.)

    Bu yüzden bir müminin, işlediği günahı kabul etmesi; yaptığı hata ve günahlardan ötürü pişmanlık duyması; nefsini hesaba çekip onu kınaması, sık sık tövbe-istiğfar etmesi ve Rahmet-i İlahiden hiçbir zaman ümit kesmemesi gerekmektedir.





+ Yorum Gönder