Konusunu Oylayın.: Geline altın takılması âdetinin, İslâm'da yeri var mıdır? Bu âdet, nereden çıkmıştır?

5 üzerinden 5.00 | Toplam: 1 kişi oyladı.

  1. 08.Mayıs.2011, 05:52
    1
    Misafir

    Geline altın takılması âdetinin, İslâm'da yeri var mıdır? Bu âdet, nereden çıkmıştır?






    Geline altın takılması âdetinin, İslâm'da yeri var mıdır? Bu âdet, nereden çıkmıştır? Mumsema Geline altın takılması âdetinin, İslâm'da yeri var mıdır? Bu âdet, nereden çıkmıştır?
    Mehir ve yüzgörümlüğüne "evet", başlık parasına "hayır" deyip uygulasak evlenmeler kolaylaşır mı?


  2. 08.Mayıs.2011, 05:52
    1
    Muallim Fatih - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Muallim Fatih
    Misafir



  3. 09.Mayıs.2011, 06:39
    2
    Ehfiya
    عُضْو

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 27.Ocak.2007
    Üye No: 8
    Mesaj Sayısı: 685
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 28

    Cevap: Geline altın takılması âdetinin, İslâm'da yeri var mıdır? Bu âdet, nereden çıkmıştır?




    Alıntı
    Geline altın takılması âdetinin, İslâm'da yeri var mıdır? Bu âdet, nereden çıkmıştır?
    Mehir ve yüzgörümlüğüne "evet", başlık parasına "hayır" deyip uygulasak evlenmeler kolaylaşır mı?
    Değerli Kardeşimiz ;

    Düğünlerde, nişan merasimlerinde veya sünnet törenlerinde vs. altın veya para takmak günümüzde adet haline gelmiş bir gelenektir. İnsanların özellikle bu tür merasimlerde altın takmalarının sebebi ise Allah (c.c)'ın altını dünya hayatının süsü ve meta' sı, insanların gözünde de çekici ve değerli yapmasındandır.

    Şüphesiz Yüce Allah Kur'an-ı Kerim'de şöyle buyurmaktadır:
    ''Kadınlara, oğullara, kantar kantar yığılmış altın ve gümüşe, salma güzel atlara, hayvanlara ve ekinlere duyulan tutkulu şehvet insanlara 'süslü ve çekici' kılındı. Bunlar, dünya hayatının metaıdır. Asıl varılacak güzel yer Allah katında olandır.'' (3/14)

    Hayırla Kal...



  4. 09.Mayıs.2011, 06:39
    2
    عُضْو



    Alıntı
    Geline altın takılması âdetinin, İslâm'da yeri var mıdır? Bu âdet, nereden çıkmıştır?
    Mehir ve yüzgörümlüğüne "evet", başlık parasına "hayır" deyip uygulasak evlenmeler kolaylaşır mı?
    Değerli Kardeşimiz ;

    Düğünlerde, nişan merasimlerinde veya sünnet törenlerinde vs. altın veya para takmak günümüzde adet haline gelmiş bir gelenektir. İnsanların özellikle bu tür merasimlerde altın takmalarının sebebi ise Allah (c.c)'ın altını dünya hayatının süsü ve meta' sı, insanların gözünde de çekici ve değerli yapmasındandır.

    Şüphesiz Yüce Allah Kur'an-ı Kerim'de şöyle buyurmaktadır:
    ''Kadınlara, oğullara, kantar kantar yığılmış altın ve gümüşe, salma güzel atlara, hayvanlara ve ekinlere duyulan tutkulu şehvet insanlara 'süslü ve çekici' kılındı. Bunlar, dünya hayatının metaıdır. Asıl varılacak güzel yer Allah katında olandır.'' (3/14)

    Hayırla Kal...



  5. 23.Ağustos.2016, 11:41
    3
    Misafir

    Bu bir bid'attir

    Verilmiş cevap, soru için tatminkâr bir cevap değildir. Sorunun cevabı, sorulanın Peygamberimiz'in düğünle ilgili sünnetinde olup olmadığına göre verilmeliydi; çünkü bizim asıl rehberimiz odur.
    Düğün, peygamberimizin sünnetinde, düğün sahibinin (o damadın babası veya yakınıdır) davetlilere "velime" adı verilen "düğün yemeği" vermesiyle icra edilir. Peygamberimiz "Velev bir koyun (kesmek) suretiyle dahi olsa, 'velime' veriniz" demiştir. Davetlilere "Velev çeyrek altın da olsa, geline takı takınız" şeklinde ve benzeri Peygamberimizin hiçbir hadisi olmadığından, düğünde geline altın takı takmanın Peygamberimizin sünnetinde yeri yoktur ve dolayısiyle bu bir bid'attır (İslâm'da yeri yoktur).
    Çok yerde, "velime" denilen "düğün yemeği" bile hiç vermeden, nikah salonlarında ayaküstü 5 dakikalık bir nikah kıyma işlemi sonrasında davetliler takı salonuna alınmakta, orada video çekimiyle davetlilerden kimlerin geline altın takı taktığı, kimlerin ise takmadığı belgelenerek takı takmayan davetlilere düğün sahibinin ondan sonra daha soğuk tavırlar içine girmesinin yolu açılmaktadır. Bazı davetliler de bu sebeble düğün (ve nikah) davetlerine gitmemekte, "düğün yemeği" veriliyorsa ona katılmamakla bir vacibi terk etmektedirler.
    Bu düğünde geline takı takmak bid'atı savunulmamalı ve Müslüman düğün sahipleri, düğün davetlerini en az masrafla en fazla altın takı toplamanın bir yolu gibi kullanmaya çalışıp bu davetlerini "servet arttırmak vesilesi" yapmaya çalışmamalı; Peygamberimizin bu mevzudaki sünnetine tabi olup onun şefaatine mazhar olmaya ve o daveti davetlilerin dualarını almak vesilesi yapmaya çalışmalıdırlar.


  6. 23.Ağustos.2016, 11:41
    3
    nutku - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    nutku
    Misafir
    Verilmiş cevap, soru için tatminkâr bir cevap değildir. Sorunun cevabı, sorulanın Peygamberimiz'in düğünle ilgili sünnetinde olup olmadığına göre verilmeliydi; çünkü bizim asıl rehberimiz odur.
    Düğün, peygamberimizin sünnetinde, düğün sahibinin (o damadın babası veya yakınıdır) davetlilere "velime" adı verilen "düğün yemeği" vermesiyle icra edilir. Peygamberimiz "Velev bir koyun (kesmek) suretiyle dahi olsa, 'velime' veriniz" demiştir. Davetlilere "Velev çeyrek altın da olsa, geline takı takınız" şeklinde ve benzeri Peygamberimizin hiçbir hadisi olmadığından, düğünde geline altın takı takmanın Peygamberimizin sünnetinde yeri yoktur ve dolayısiyle bu bir bid'attır (İslâm'da yeri yoktur).
    Çok yerde, "velime" denilen "düğün yemeği" bile hiç vermeden, nikah salonlarında ayaküstü 5 dakikalık bir nikah kıyma işlemi sonrasında davetliler takı salonuna alınmakta, orada video çekimiyle davetlilerden kimlerin geline altın takı taktığı, kimlerin ise takmadığı belgelenerek takı takmayan davetlilere düğün sahibinin ondan sonra daha soğuk tavırlar içine girmesinin yolu açılmaktadır. Bazı davetliler de bu sebeble düğün (ve nikah) davetlerine gitmemekte, "düğün yemeği" veriliyorsa ona katılmamakla bir vacibi terk etmektedirler.
    Bu düğünde geline takı takmak bid'atı savunulmamalı ve Müslüman düğün sahipleri, düğün davetlerini en az masrafla en fazla altın takı toplamanın bir yolu gibi kullanmaya çalışıp bu davetlerini "servet arttırmak vesilesi" yapmaya çalışmamalı; Peygamberimizin bu mevzudaki sünnetine tabi olup onun şefaatine mazhar olmaya ve o daveti davetlilerin dualarını almak vesilesi yapmaya çalışmalıdırlar.


  7. 23.Ağustos.2016, 14:50
    4
    Misafir

    Yorum: Geline davetlilerin altın taki takmasının, İslâm'da yeri var mıdır?

    "Gelinlere düğünlerde altın takılmasının İslâmda yeri var mıdır? Bu âdet nereden çıkmıştır?" sorusuna verilmiş olan cevap, o soru için tatminkâr bir cevap değildir. O sorunun cevabı, sorulanın Peygamberimiz'in düğünle ilgili sünnetinde olup olmadığına göre verilmeliydi; çünkü bizim asıl rehberimiz odur.
    Düğün, peygamberimizin sünnetinde, düğün sahibinin (o damadın babası veya yakınıdır) davetlilere "velime" adı verilen "düğün yemeği" vermesiyle icra edilir. Peygamberimiz "Velev bir koyun (kesmek ve ikram etmek) suretiyle dahi olsa, 'velime' veriniz" demiştir. Davetlilere "Velev çeyrek altın da olsa, geline takı takınız" (?) şeklinde ve benzeri, Peygamberimizin hiçbir hadisi olmadığından, düğünlerde geline altın takı takmanın Peygamberimizin sünnetinde yeri yoktur ve dolayısıyla da bu bir bid'attır (İslâm'da yeri yoktur).
    Çok yerde, "velime" denilen "düğün yemeği" bile hiç vermeden, nikah salonlarında ayak üstü 5 dakikalık bir resmî nikah kıyma işlemi sonrasında davetliler takı salonuna alınmakta, orada video çekimiyle davetlilerden kimlerin geline altın takı taktığı, kimlerin ise takmadığı belgelenerek, takı takmayan davetlilere düğün sahibinin ondan sonra daha soğuk tavırlar içine girmesinin yolu açılmaktadır (!). Bazı davetliler de bu sebeble düğün (veya nikah) davetlerine gitmemekte, "düğün yemeği" veriliyorsa, ona katılmamakla da bir vacibi terk etmektedirler.
    Bu sebeblerle, “düğünlerde geline takı takmak” bid'atı savunulmamalı ve Müslüman düğün sahipleri, düğün davetlerini “en az masrafla en fazla altın takı toplamanın bir yolu” (!) gibi kullanmaya çalışıp, bu davetlerini "servet arttırmak vesilesi" yapmaya çalışmamalı; Peygamberimizin bu mevzudaki sünnetine tabi olup onun şefaatine mazhar olmaya ve o davetlerini, davetlilerin dualarını almak vesilesi yapmaya çalışmalıdırlar.


  8. 23.Ağustos.2016, 14:50
    4
    Nutku - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Nutku
    Misafir
    "Gelinlere düğünlerde altın takılmasının İslâmda yeri var mıdır? Bu âdet nereden çıkmıştır?" sorusuna verilmiş olan cevap, o soru için tatminkâr bir cevap değildir. O sorunun cevabı, sorulanın Peygamberimiz'in düğünle ilgili sünnetinde olup olmadığına göre verilmeliydi; çünkü bizim asıl rehberimiz odur.
    Düğün, peygamberimizin sünnetinde, düğün sahibinin (o damadın babası veya yakınıdır) davetlilere "velime" adı verilen "düğün yemeği" vermesiyle icra edilir. Peygamberimiz "Velev bir koyun (kesmek ve ikram etmek) suretiyle dahi olsa, 'velime' veriniz" demiştir. Davetlilere "Velev çeyrek altın da olsa, geline takı takınız" (?) şeklinde ve benzeri, Peygamberimizin hiçbir hadisi olmadığından, düğünlerde geline altın takı takmanın Peygamberimizin sünnetinde yeri yoktur ve dolayısıyla da bu bir bid'attır (İslâm'da yeri yoktur).
    Çok yerde, "velime" denilen "düğün yemeği" bile hiç vermeden, nikah salonlarında ayak üstü 5 dakikalık bir resmî nikah kıyma işlemi sonrasında davetliler takı salonuna alınmakta, orada video çekimiyle davetlilerden kimlerin geline altın takı taktığı, kimlerin ise takmadığı belgelenerek, takı takmayan davetlilere düğün sahibinin ondan sonra daha soğuk tavırlar içine girmesinin yolu açılmaktadır (!). Bazı davetliler de bu sebeble düğün (veya nikah) davetlerine gitmemekte, "düğün yemeği" veriliyorsa, ona katılmamakla da bir vacibi terk etmektedirler.
    Bu sebeblerle, “düğünlerde geline takı takmak” bid'atı savunulmamalı ve Müslüman düğün sahipleri, düğün davetlerini “en az masrafla en fazla altın takı toplamanın bir yolu” (!) gibi kullanmaya çalışıp, bu davetlerini "servet arttırmak vesilesi" yapmaya çalışmamalı; Peygamberimizin bu mevzudaki sünnetine tabi olup onun şefaatine mazhar olmaya ve o davetlerini, davetlilerin dualarını almak vesilesi yapmaya çalışmalıdırlar.