Konusunu Oylayın.: Müzik Aleti Çalmanın Ve Dinlemenin Dini hükmü Nedir?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Müzik Aleti Çalmanın Ve Dinlemenin Dini hükmü Nedir?
  1. 02.Mayıs.2011, 22:47
    1
    Misafir

    Müzik Aleti Çalmanın Ve Dinlemenin Dini hükmü Nedir?






    Müzik Aleti Çalmanın Ve Dinlemenin Dini hükmü Nedir? Mumsema Sizlerden rica ediyorum benim sorumu cevaplandırın .islam dinine göre müzik dinlemek ve ya müzik aletinde çalmak günahmıdır.Günahsa delil olarak Kur'andan bir Ayet veya bir Hadis göstermisiniz.


  2. 02.Mayıs.2011, 22:47
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



    Sizlerden rica ediyorum benim sorumu cevaplandırın .islam dinine göre müzik dinlemek ve ya müzik aletinde çalmak günahmıdır.Günahsa delil olarak Kur'andan bir Ayet veya bir Hadis göstermisiniz.


    Benzer Konular

    - Müzik aleti çalmak günah mı?

    - Müzik dinlemenin hükmü nedir?

    - Def çalmanın hükmü nedir? Def çalmak caiz mi?

    - Dinimizde teggani yapmanın ve müzik dinlemenin hükmü nedir?

    - Dini sorular: Müzik dinlemek, istimna ve herhangi bir günahtan tövbe ettik ama bozduk hükmü nedir?

  3. 02.Mayıs.2011, 23:02
    2
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,685
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 227
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    Cevap: Müzik Aleti Çalmanın Ve Dinlemenin Dini hükmü Nedir?




    Biliyorsunuz ki müzik hayatımızın içinde olmazsa olmazlardan olmuş artık hatta kanımıza kadar işlemiş buna çalgılı ilahilerde dahil aşağıya müziğin ve müzikli ilahilerin haram olduğunu açıklayıcı kaynaklar yazdım bunları özet olarak yazdım eğer kaynaklar yeterli gelmezse söyleyin diğer kaynaklarıda yazarım inşallah ama bu sahih kaynakları görüpte muhalefet eden olmaz inşallah selametle….

    Şeytan (ondan Allah’a sığınırız.) ve askerlerinin, kullarını saptırmak ve beldeleri fesada uğratmak için en büyük araçlardan biri şarkı ve müziktir. Bu Şeytan onlarla, ALLAH IN kullarını saptırdığı ve doğru yolundan çıkardığı vasıtaların en büyüğüdür.

    1- MÜBAH OLAN ŞARKI
    Bu sadece sesi yükselterek ve eğlence ve müzik aletleri olmaksızın şarkı söylemektir. Ancak şu şartların yerine getirilmesi gerekir. İçerisinde ALLAH a ortak koşma (şirk), ahlaksızlık Müslümanları yerme, yabancı kadınlara övgü, ve kur yapma, içkilerden bahsetme olmamalıdır.

    2- HARAM OLAN ŞARKI
    Bu yukarıdaki şartlar kendisine uymayan her şeydir.

    YÜCE ALLAH’IN KİTABINDAN ŞARKI VE MÜZİĞİN HARAM OLDUĞUNU BİLDİREN DELİLLER

    “İnsanlardan kimi var ki, bilgisizce (insanları) Allah’ın yolundan saptırmak ve onunla alay etmek için laf eğlencesi satın alır. İşte onlara küçük düşürücü bir azap vardır.”
    (Lokman-6)

    Fakih sahabi Abdullah b.Mesud’a (R.A) ayetteki “ lehve’l-hadisin (laf eğlencesinin)”ne olduğu sorulduğunda şöyle cevap vermiştir.
    “Kendisinden başka ilah olmayana yemin ederim ki bu şarkıdır.” Bu sözünü 3 defa söylemiştir. (Tefsiru’t –Taberi XI/61

    Kur’an’ın tercümanı olan Abdullah b.Abbas radıyallahu anh ise:
    “Ayet şarkı ve benzerleri hakkında indi “demiştir. (Buhari, el-Edebu’l-Mufred No:1265)

    “Onlardan gücünün yettiğini sesinle oynat; atlılarınla ve yayalarınla onların üzerine yaygarayı bas;mallarda ve evlatlarda onlara ortak ol (bunları haram yoldan kazanmaya sevket); Onlara çeşitli vaadler yap, gerçi şeytan onlara aldatmadan başka bir şey vaat etmez.”
    (İsra-64)

    İmam İbnu’l-Kayyim ALLAH ona rahmet etsin bu ayet hakkında şunları söylemiştir.
    “ Şeytanın sesi Ademoğullarını rahatsız eder. O Allah’a itaat dışındaki her türlü sestir. Onu emrettiği ve onu beğendiği için, şeytana nisbet edilmiştir.yok sa bizzat şeytanın sesi değildir. Şarkı Sesi, Ölü için feryat etme, üflemeli, telli ve başka bütün çalgıların sesleri,Ademoğullarının canını sıkan, onları basitleştiren ve rahatsız eden şeytanın seslerindendir.

    ŞARKI VE MÜZİĞİN HARAM OLDUĞUNU BİLDİREN SÜNNETTEKİ DELİLLER

    Hadis 1

    Peygamber Sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyudu;
    “Ümmetim arasında, zina yapmayı, ipekli elbiseler giymeyi, şarap içmeyi, çalgı aletlerini çalmayı helal sayan kimseler olacak”
    (Buhari, Kitabu’l-Eşribe, babu ma cae fimen yestehıllu’l-hamr.)

    Bu Hadis, şarkı ve müziğin haram kılındığı konusunda delaleti kesin açık bir nastır.

    Hadis 2
    Peygamber Sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyudu;

    “Yüce rabbim bana, içki, kumar, davul ve gitarı haram kıldı.”
    (İbn Hacer El-Askalani, Fethu’l-Bari, X/55) Hadis Sahihtir. İmam Ahmed, Müsned , I/127. el-Elbani, “Tahrimu alati’t Tarab’ta Sahih olduğunu Söylemiştir)

    Hadis 3
    Peygamber Sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyudu;
    “Bu ümmet içinde, yere batırılma, hayvana çevrilme ve gökten taş yağmasıolacak”
    Müslümanlardan birisi Allah ‘ın Rasulü Bu ne zaman olacak diye sordu Rasulullah Sallallahu aleyhi ve selem şu cevabı verdi;
    “Şarkıcı kadınlar ve çalgı aletleri yaygınlaşıp içkiler içildiğinde”
    (“En-Nihaye”,I/122. Bakınız: “Tahrimu alati’t-tarab” s.78

    ŞARKININ VE ŞARKI İLE UĞRAŞANLARIN YERİLDİĞİNE DAİR SAHABE, TABİİN VE DÖRT İMAMDAN NAKLEDİLENLER

    1- Osman B.Affan (R.A.) Yüce Allah’ın kendisine olan lütfunu zikretmek üzere şöyle
    demişti;
    “Ben ne şarkı söyledim. Nede böyle bişeyi yapmak istedim)

    2- Abdullah B.Mesud (R.A.) ; Şarkı Suyun bitkiyi büyütüp yaşerttiği gibi, kalpte münafıklığı yeşertir.

    3- Abdullah B. Ömer (R.A.); Şarkı söyleyen küçük bir cariyeye rastladı ve şöyle dedi;
    “ Şeytan birisini bırakacak olsaydı bunu bırakırdı”

    Veki b. El Cerrah Allah ona rahmet etsin şöyle dedi;
    Tamburu Al sahibinin kafasında kır. Nitekim İbn Ömer – Allah ondan razı olsun böyle yapmıştır.

    İmam Ebu Hanife Allah ona rahmet etsin Şarkının haram olduğunu sert bir ifadeyle söylemiş ve onu dinlemeyi günah saymıştır.

    İmam Şafi Allah ona rahmet etsin şöyle dedi;
    “Şarkı batıl ve muhale (imkansıza) benzeyen, mekruh eğlencedir. Onunla Çok meşgul olan şahitliği kabul edilmeyen sefih (kişiliği zayıf veya aklı noksandır.)

    İmam Malik’e Allah ona rahmet etsin – Şarkı Hakkında soruldu O da şu cevabı verdi;
    “ Bize göre bunu ancak fasıklar yapar”

    İmam Ahmed b. Hanbel Allah ona rahmet etsin Şöyle Dedi;
    “ Şarkı münafıklık doğrur. O benim hoşuma gitmiyor”

    İmam Ahmed b. Hanbel Allah ona rahmet etsin Şöyle Dedi;
    “ Flüt, Ney, zurna, tambur, ut, rebap (kemençe) ve benzerleri haramdır.

    DİNİ VE MİLLİ ŞARKILARLA ÇOCUK VE DOĞUM GÜNÜ ŞARKILARININ HÜKMÜ

    “el-Lecnetu’d Daime Li’l Buhusi’l ilmiye ve’l-ifta” ilim heyeti aşağıdaki soruyu şöyle cevaplandırdı:

    Soru: Daha önce şarkı dinlemenin hükmünü sorduk. Biz müstehcen şarkıları dinlemenin haram olduğu cevabını verdiniz. Öyle olunca bildiğiniz gibi radyo veya televizyonda devamlı çalgı eşliğinde söylenen dini, milli şarkılarla çocuk ve doğum günü şarkılarının hükmü nedir?
    Cevap: “Çalgı kesinlikle haramdır. Dini ve milli şarkıları çalgı eşliğinde olduğundan haramdır. Doğum günleri ise bid’attir. Onlarda bulunmak ve onlara katılmak haramdır.

    ŞARKI VE MÜZİK HAKKINDA SÖZÜN ÖZÜ
    1- Şarkı Dinde 2 Çeşittir. Mübah olan şarkı ve haram olan şarkı .
    2- Mübah olan şarkı : Def dışındsa müzik aleti olmaksızın sadece sesi yükseltmek ve uzatmaktır. Def de ancak kadınlar için caizdir. Bu şarkı bayram günlerinde düğünde, bir yolculuktan döndüğünde vb. olur ancak İslam’ın kurallarındanm çıkmaması gerekir.
    3- Haram Olan şarkı: Çalgı türlerinden herhangi birini, dine aykırı bir sözü, dinin belirlediği yer ve zamanın dışında olanı içine alan her türlü şarkıdır.
    4- Müzik aletiyle birlikte şarkı dinlemek icma ile haramdır.
    5- Müzik aletlerine sahip olmak her yerde ve her zaman haramdır.
    6- Müzik aletini dinlemek icmai ile haramdır.
    7- Dini ve milli şarkılar çocuk şarkıları ve doğum günü şarkıları çalgı eşliğinde söylendiğinde ve söz dine aykırı olduğunda haramdır.
    8- Dini ilahiler, davullar ve dine aykırı sözler eşliğinde söylendiğinde haramdır.
    9- Müzik aletlerinin ticaretini yapmak bütün çeşitleriyle haramdır.
    10- Müzikle uğraşmak ve onu kazanç meselesi yapmak haramdır.
    11- Şarkı aletleri ve kasetlerinin satılması için dükkanları kiraya vermek haramdır.
    12- Erkek ve kadın şarkıcıları kiralamak ve onlara para vermek haramdır

    arşivden...


  4. 02.Mayıs.2011, 23:02
    2
    Silent and lonely rains



    Biliyorsunuz ki müzik hayatımızın içinde olmazsa olmazlardan olmuş artık hatta kanımıza kadar işlemiş buna çalgılı ilahilerde dahil aşağıya müziğin ve müzikli ilahilerin haram olduğunu açıklayıcı kaynaklar yazdım bunları özet olarak yazdım eğer kaynaklar yeterli gelmezse söyleyin diğer kaynaklarıda yazarım inşallah ama bu sahih kaynakları görüpte muhalefet eden olmaz inşallah selametle….

    Şeytan (ondan Allah’a sığınırız.) ve askerlerinin, kullarını saptırmak ve beldeleri fesada uğratmak için en büyük araçlardan biri şarkı ve müziktir. Bu Şeytan onlarla, ALLAH IN kullarını saptırdığı ve doğru yolundan çıkardığı vasıtaların en büyüğüdür.

    1- MÜBAH OLAN ŞARKI
    Bu sadece sesi yükselterek ve eğlence ve müzik aletleri olmaksızın şarkı söylemektir. Ancak şu şartların yerine getirilmesi gerekir. İçerisinde ALLAH a ortak koşma (şirk), ahlaksızlık Müslümanları yerme, yabancı kadınlara övgü, ve kur yapma, içkilerden bahsetme olmamalıdır.

    2- HARAM OLAN ŞARKI
    Bu yukarıdaki şartlar kendisine uymayan her şeydir.

    YÜCE ALLAH’IN KİTABINDAN ŞARKI VE MÜZİĞİN HARAM OLDUĞUNU BİLDİREN DELİLLER

    “İnsanlardan kimi var ki, bilgisizce (insanları) Allah’ın yolundan saptırmak ve onunla alay etmek için laf eğlencesi satın alır. İşte onlara küçük düşürücü bir azap vardır.”
    (Lokman-6)

    Fakih sahabi Abdullah b.Mesud’a (R.A) ayetteki “ lehve’l-hadisin (laf eğlencesinin)”ne olduğu sorulduğunda şöyle cevap vermiştir.
    “Kendisinden başka ilah olmayana yemin ederim ki bu şarkıdır.” Bu sözünü 3 defa söylemiştir. (Tefsiru’t –Taberi XI/61

    Kur’an’ın tercümanı olan Abdullah b.Abbas radıyallahu anh ise:
    “Ayet şarkı ve benzerleri hakkında indi “demiştir. (Buhari, el-Edebu’l-Mufred No:1265)

    “Onlardan gücünün yettiğini sesinle oynat; atlılarınla ve yayalarınla onların üzerine yaygarayı bas;mallarda ve evlatlarda onlara ortak ol (bunları haram yoldan kazanmaya sevket); Onlara çeşitli vaadler yap, gerçi şeytan onlara aldatmadan başka bir şey vaat etmez.”
    (İsra-64)

    İmam İbnu’l-Kayyim ALLAH ona rahmet etsin bu ayet hakkında şunları söylemiştir.
    “ Şeytanın sesi Ademoğullarını rahatsız eder. O Allah’a itaat dışındaki her türlü sestir. Onu emrettiği ve onu beğendiği için, şeytana nisbet edilmiştir.yok sa bizzat şeytanın sesi değildir. Şarkı Sesi, Ölü için feryat etme, üflemeli, telli ve başka bütün çalgıların sesleri,Ademoğullarının canını sıkan, onları basitleştiren ve rahatsız eden şeytanın seslerindendir.

    ŞARKI VE MÜZİĞİN HARAM OLDUĞUNU BİLDİREN SÜNNETTEKİ DELİLLER

    Hadis 1

    Peygamber Sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyudu;
    “Ümmetim arasında, zina yapmayı, ipekli elbiseler giymeyi, şarap içmeyi, çalgı aletlerini çalmayı helal sayan kimseler olacak”
    (Buhari, Kitabu’l-Eşribe, babu ma cae fimen yestehıllu’l-hamr.)

    Bu Hadis, şarkı ve müziğin haram kılındığı konusunda delaleti kesin açık bir nastır.

    Hadis 2
    Peygamber Sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyudu;

    “Yüce rabbim bana, içki, kumar, davul ve gitarı haram kıldı.”
    (İbn Hacer El-Askalani, Fethu’l-Bari, X/55) Hadis Sahihtir. İmam Ahmed, Müsned , I/127. el-Elbani, “Tahrimu alati’t Tarab’ta Sahih olduğunu Söylemiştir)

    Hadis 3
    Peygamber Sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyudu;
    “Bu ümmet içinde, yere batırılma, hayvana çevrilme ve gökten taş yağmasıolacak”
    Müslümanlardan birisi Allah ‘ın Rasulü Bu ne zaman olacak diye sordu Rasulullah Sallallahu aleyhi ve selem şu cevabı verdi;
    “Şarkıcı kadınlar ve çalgı aletleri yaygınlaşıp içkiler içildiğinde”
    (“En-Nihaye”,I/122. Bakınız: “Tahrimu alati’t-tarab” s.78

    ŞARKININ VE ŞARKI İLE UĞRAŞANLARIN YERİLDİĞİNE DAİR SAHABE, TABİİN VE DÖRT İMAMDAN NAKLEDİLENLER

    1- Osman B.Affan (R.A.) Yüce Allah’ın kendisine olan lütfunu zikretmek üzere şöyle
    demişti;
    “Ben ne şarkı söyledim. Nede böyle bişeyi yapmak istedim)

    2- Abdullah B.Mesud (R.A.) ; Şarkı Suyun bitkiyi büyütüp yaşerttiği gibi, kalpte münafıklığı yeşertir.

    3- Abdullah B. Ömer (R.A.); Şarkı söyleyen küçük bir cariyeye rastladı ve şöyle dedi;
    “ Şeytan birisini bırakacak olsaydı bunu bırakırdı”

    Veki b. El Cerrah Allah ona rahmet etsin şöyle dedi;
    Tamburu Al sahibinin kafasında kır. Nitekim İbn Ömer – Allah ondan razı olsun böyle yapmıştır.

    İmam Ebu Hanife Allah ona rahmet etsin Şarkının haram olduğunu sert bir ifadeyle söylemiş ve onu dinlemeyi günah saymıştır.

    İmam Şafi Allah ona rahmet etsin şöyle dedi;
    “Şarkı batıl ve muhale (imkansıza) benzeyen, mekruh eğlencedir. Onunla Çok meşgul olan şahitliği kabul edilmeyen sefih (kişiliği zayıf veya aklı noksandır.)

    İmam Malik’e Allah ona rahmet etsin – Şarkı Hakkında soruldu O da şu cevabı verdi;
    “ Bize göre bunu ancak fasıklar yapar”

    İmam Ahmed b. Hanbel Allah ona rahmet etsin Şöyle Dedi;
    “ Şarkı münafıklık doğrur. O benim hoşuma gitmiyor”

    İmam Ahmed b. Hanbel Allah ona rahmet etsin Şöyle Dedi;
    “ Flüt, Ney, zurna, tambur, ut, rebap (kemençe) ve benzerleri haramdır.

    DİNİ VE MİLLİ ŞARKILARLA ÇOCUK VE DOĞUM GÜNÜ ŞARKILARININ HÜKMÜ

    “el-Lecnetu’d Daime Li’l Buhusi’l ilmiye ve’l-ifta” ilim heyeti aşağıdaki soruyu şöyle cevaplandırdı:

    Soru: Daha önce şarkı dinlemenin hükmünü sorduk. Biz müstehcen şarkıları dinlemenin haram olduğu cevabını verdiniz. Öyle olunca bildiğiniz gibi radyo veya televizyonda devamlı çalgı eşliğinde söylenen dini, milli şarkılarla çocuk ve doğum günü şarkılarının hükmü nedir?
    Cevap: “Çalgı kesinlikle haramdır. Dini ve milli şarkıları çalgı eşliğinde olduğundan haramdır. Doğum günleri ise bid’attir. Onlarda bulunmak ve onlara katılmak haramdır.

    ŞARKI VE MÜZİK HAKKINDA SÖZÜN ÖZÜ
    1- Şarkı Dinde 2 Çeşittir. Mübah olan şarkı ve haram olan şarkı .
    2- Mübah olan şarkı : Def dışındsa müzik aleti olmaksızın sadece sesi yükseltmek ve uzatmaktır. Def de ancak kadınlar için caizdir. Bu şarkı bayram günlerinde düğünde, bir yolculuktan döndüğünde vb. olur ancak İslam’ın kurallarındanm çıkmaması gerekir.
    3- Haram Olan şarkı: Çalgı türlerinden herhangi birini, dine aykırı bir sözü, dinin belirlediği yer ve zamanın dışında olanı içine alan her türlü şarkıdır.
    4- Müzik aletiyle birlikte şarkı dinlemek icma ile haramdır.
    5- Müzik aletlerine sahip olmak her yerde ve her zaman haramdır.
    6- Müzik aletini dinlemek icmai ile haramdır.
    7- Dini ve milli şarkılar çocuk şarkıları ve doğum günü şarkıları çalgı eşliğinde söylendiğinde ve söz dine aykırı olduğunda haramdır.
    8- Dini ilahiler, davullar ve dine aykırı sözler eşliğinde söylendiğinde haramdır.
    9- Müzik aletlerinin ticaretini yapmak bütün çeşitleriyle haramdır.
    10- Müzikle uğraşmak ve onu kazanç meselesi yapmak haramdır.
    11- Şarkı aletleri ve kasetlerinin satılması için dükkanları kiraya vermek haramdır.
    12- Erkek ve kadın şarkıcıları kiralamak ve onlara para vermek haramdır

    arşivden...


  5. 21.Temmuz.2014, 16:20
    3
    Misafir

    Cevap: Müzik Aleti Çalmanın Ve Dinlemenin Dini hükmü Nedir?

    Allah razı olsun beni bu konuda verdiğiniz bilgilerle aydınlattınız.


  6. 21.Temmuz.2014, 16:20
    3
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Allah razı olsun beni bu konuda verdiğiniz bilgilerle aydınlattınız.





+ Yorum Gönder