Konusunu Oylayın.: Oyuncaklar heykel sayılırmı

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Oyuncaklar heykel sayılırmı
  1. 01.Mayıs.2011, 01:49
    1
    Misafir

    Oyuncaklar heykel sayılırmı






    Oyuncaklar heykel sayılırmı Mumsema evimde buzdolabımın üzerinde çeşitli hayvan şekillerinde süsler var.heykel olan eve melek girmezmiş.buzdolabı süsleri çocuklarımın hayvan şeklindeki oyuncakları heykel sayılırmı melekler girsin diye bunları atmalımıyım.oyuncak bebeklerde heykel sınıfına girermi.merak ediyorum allah rızası için yardımcı olun.


  2. 01.Mayıs.2011, 01:49
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



    evimde buzdolabımın üzerinde çeşitli hayvan şekillerinde süsler var.heykel olan eve melek girmezmiş.buzdolabı süsleri çocuklarımın hayvan şeklindeki oyuncakları heykel sayılırmı melekler girsin diye bunları atmalımıyım.oyuncak bebeklerde heykel sınıfına girermi.merak ediyorum allah rızası için yardımcı olun.


    Benzer Konular

    - Eğitici oyuncaklar nasıl yapılır

    - Heykel alım satımı haram peki oyuncaklar caiz midir?

    - Çocuklar için örgü oyuncaklar

    - En popüler giyilebilir oyuncaklar

    - Örgü oyuncaklar

  3. 01.Mayıs.2011, 10:56
    2
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,685
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 227
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    Cevap: oyuncaklar heykel sayılırmı




    Çocuklar için yapılan oyuncaklar genellikle câiz görülmüştür.(bk. Ibn Âbidin,V/226 (Terc. XI /285 vd.)) Çünkü bunların gayesi çocuğun egitimi ve yetiştirilmesidir.(el-Cezîri, N/40) Yani kötü maksatlarla kullanılma özellikleri yoktur. Âişe validemizden gelen bir rivâyete göre o (ilk zamanlarda) Rasûlüllah’ın (s.a.s.) yanında kızlarla oynarmış. Âişe şöyle demiş: Arkadaşlarım bana gelir; fakat Rasûlüllah’tan (s.a.s.) utanarak saklanırlardı. Rasulüllah’da (s.a.s.) onları bana gönderirdi.” Aynı hadîsin başka bir rivâyetinde: “Ben onun evinde kızlarla oynardım, bunlar oyuncaklardı.” demiştir.
    ( Müslim, fedâiüls-sahâbe 81; Ayrıca bk. Buhâri, edep 81) Bu hadîs-i şerife dayanarak meselâ Kâdî Iyâd, hâram kılınan suretlerden (resim, heykel) kızçocuğu oyuncaklarının istisna edildiğini kesin ifade ile söyler ve bunun cumhurun (âlimler çoğunluğunun) görüşü olduğunu zikreder. Aynı şekilde cumhur oyuncak alım satımının câiz olduğuna da bu hadîsi delîl getirmişlerdir.(Aynî XXN/170; Davudoğlu X/296; Bu iki kaynakta bu hadisin neshedildiğine, bu ruhsatın sadece Hz. Aişe ye âit olduğuna ve onun oynadığı kızların oyuncak değil, canlı kız çocukları olmasının da muhtemel olduğuna dair de görüşler zikredilir. Ancak Buhârîde ki rivâyet son görüşünün doğru olamayacağın açıkça gösterir.) Gaye eğitim olduktan sonra, erkek çocuklarını da bu ruhsattan ayıracak bir delil (Allahu a’lem) yoktur

    Not Çocuk oyuncakları haricindeki
    diğer süs amaçlı kullanılan biblolar
    bulundurmak caiz görülmemeiştir.


  4. 01.Mayıs.2011, 10:56
    2
    Silent and lonely rains



    Çocuklar için yapılan oyuncaklar genellikle câiz görülmüştür.(bk. Ibn Âbidin,V/226 (Terc. XI /285 vd.)) Çünkü bunların gayesi çocuğun egitimi ve yetiştirilmesidir.(el-Cezîri, N/40) Yani kötü maksatlarla kullanılma özellikleri yoktur. Âişe validemizden gelen bir rivâyete göre o (ilk zamanlarda) Rasûlüllah’ın (s.a.s.) yanında kızlarla oynarmış. Âişe şöyle demiş: Arkadaşlarım bana gelir; fakat Rasûlüllah’tan (s.a.s.) utanarak saklanırlardı. Rasulüllah’da (s.a.s.) onları bana gönderirdi.” Aynı hadîsin başka bir rivâyetinde: “Ben onun evinde kızlarla oynardım, bunlar oyuncaklardı.” demiştir.
    ( Müslim, fedâiüls-sahâbe 81; Ayrıca bk. Buhâri, edep 81) Bu hadîs-i şerife dayanarak meselâ Kâdî Iyâd, hâram kılınan suretlerden (resim, heykel) kızçocuğu oyuncaklarının istisna edildiğini kesin ifade ile söyler ve bunun cumhurun (âlimler çoğunluğunun) görüşü olduğunu zikreder. Aynı şekilde cumhur oyuncak alım satımının câiz olduğuna da bu hadîsi delîl getirmişlerdir.(Aynî XXN/170; Davudoğlu X/296; Bu iki kaynakta bu hadisin neshedildiğine, bu ruhsatın sadece Hz. Aişe ye âit olduğuna ve onun oynadığı kızların oyuncak değil, canlı kız çocukları olmasının da muhtemel olduğuna dair de görüşler zikredilir. Ancak Buhârîde ki rivâyet son görüşünün doğru olamayacağın açıkça gösterir.) Gaye eğitim olduktan sonra, erkek çocuklarını da bu ruhsattan ayıracak bir delil (Allahu a’lem) yoktur

    Not Çocuk oyuncakları haricindeki
    diğer süs amaçlı kullanılan biblolar
    bulundurmak caiz görülmemeiştir.





+ Yorum Gönder