Konusunu Oylayın.: Salavat-ı Şerifeyi dünya menfatine alet etmek yasaktır demiş, böyle bi hadis var mı?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
Salavat-ı Şerifeyi dünya menfatine alet etmek yasaktır demiş, böyle bi hadis var mı?
  1. 30.Nisan.2011, 00:34
    1
    Misafir

    Salavat-ı Şerifeyi dünya menfatine alet etmek yasaktır demiş, böyle bi hadis var mı?






    Salavat-ı Şerifeyi dünya menfatine alet etmek yasaktır demiş, böyle bi hadis var mı? Mumsema Esselamun aleyküm. Ehfiya kardesim Salavati serifeyi dünya menfaatine alet etmek yasaktir demişsin böyle bi hadis var mi acaba. Çünkü ben bi ara duymustum ki ve kitaplardanda okudum 4444 defa salati tefriciye okursan ve bu okudugun salavatlari isteginin gerceklesmesi icin okursan ve okuduklarinin hürmetine ALLAH'tan istersen istegin ALLAH'ın izniyle gerceklesir diye okudum. Salati tefriciyede salavattır diye biliyorum, manasınıda biliyorum salavattir yani. Ayrica dilegim icin bende tefriciye okudum ALLAH 'in izniylede gerceklesti. Ben böyle yaparak günaha mi girdim.
    Ayrica salavat getirip onun hürmetine ALLAH'tan istersen istegin gerceklesir ALLAH'ın izniyle, diye duydum ve denenmis ve hepside olmus. Günaha mi giriyoruz bilmeden acaba. Bu konu hakkinda hadis var mi acaba. Bilgilendirir misiniz beni mumsema hocalarım


  2. 30.Nisan.2011, 00:34
    1
    ismisakli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    ismisakli
    Misafir



    Esselamun aleyküm. Ehfiya kardesim Salavati serifeyi dünya menfaatine alet etmek yasaktir demişsin böyle bi hadis var mi acaba. Çünkü ben bi ara duymustum ki ve kitaplardanda okudum 4444 defa salati tefriciye okursan ve bu okudugun salavatlari isteginin gerceklesmesi icin okursan ve okuduklarinin hürmetine ALLAH'tan istersen istegin ALLAH'ın izniyle gerceklesir diye okudum. Salati tefriciyede salavattır diye biliyorum, manasınıda biliyorum salavattir yani. Ayrica dilegim icin bende tefriciye okudum ALLAH 'in izniylede gerceklesti. Ben böyle yaparak günaha mi girdim.
    Ayrica salavat getirip onun hürmetine ALLAH'tan istersen istegin gerceklesir ALLAH'ın izniyle, diye duydum ve denenmis ve hepside olmus. Günaha mi giriyoruz bilmeden acaba. Bu konu hakkinda hadis var mi acaba. Bilgilendirir misiniz beni mumsema hocalarım


    Benzer Konular

    - Hz. Osman, “Bakıyorum biriniz yanıma geliyor, zinanın izleri gözlerinden okunuyor.” demiş midir? Dem

    - Böyle demiş Hz, Mevlana

    - Aşrın sonunda, "el-Fatiha" denildiğinde sâlâvat-ı şerifeyi önce mi, yoksa Fatih'dan sonra

    - Geçmişte böyle bir söz demiş miyimdir düşüncesi ?

    - İlim sihrde olsa öğrenin, anlamında bir hadis olduğunu duydum, böyle bir hadis var mıdır?

  3. 07.Ağustos.2013, 03:32
    2
    Muhammed
    الله اكبر

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 16.Haziran.2010
    Üye No: 76755
    Mesaj Sayısı: 7,671
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Yaş: 27
    Bulunduğu yer: Türkiye

    Cevap: Salavat-ı Şerifeyi dünya menfatine alet etmek yasaktır demiş, böyle bi hadis var mı?




    Tembih: Resûl-i Ekrem Efendimizin ism-i şerifi anıldığı zaman salavât-ı şerife getirmemeyi büyük günahlardan saymak, yukardaki hadîslerin sarahatinden anlaşılmaktadır. Zira Resûl-i Ekrem, ism-i şerifi anıldığı halde salavât getirmeyenlere şiddetli veîdlerde bulun*muş ve cehenneme gireceklerini haber vermiştir. Ayrıca bunların Allah'ın rahmetinden uzaklaşması hakkında Cebrail aleyhisselâmın bedduası ve Peygamberimizin de “Âmîn” demesi, bunun büyük gü*nahlardan olduğuna delildir. Üstelik Resûl-i Ekrem'in onun için “Burnu sürtülsün, zillet ve hakarete uğrasın” demesi, cimrilikle ve hatta insanların en cimrisi olmakla vasıflandırması, cidden şiddetli korkutmalardır. Bütün bunlardan salavât-ı şerifeyi terketmenin ke*bire olduğu anlaşılır. Fakat bu, Şafii, Mâliki, Hanefî ve Hanbelilerden, peygamberimizin her ism-i şerifi anıldıkça salavât-ı şerife ge*tirmenin vacip olduğunu söyleyenlerin görüşüne uygundur ve za*ten hadîslerin sarahati de bunu ifade etmektedir. Her ne kadar bun*dan önce, namazın dışında Resûl-i Ekrem Efendimize salavât-ı şerife getirmek vacip değildir icmaına muhalif ise de hadislerin zahiri bu*nu ifade eder. “Salavât-ı şerife getirmek vaciptir- diyenlere göre, peygamberimizin ism-i şerifi anıldığı vakit salavât-i şerife getirme*menin kebâirden olduğunu söylemek mümkündür. Fakat çoğunlu*ğun, salavâtın vacip olmadığı görüşü ile salavât hakkındaki bu ha*dîsler karşısında hüküm vermek cidden zordur. Ancak burada şöyle diyebiliriz: Hadislerdeki korkutma, salavât-ı şerifenin terki, Resûl-i Ekrem'e saygısızlık gösterilen hallerdedir. Meselâ, adamın yanında Resûl-i Ekrem'in ism-i şerifi anılmış, fakat kendisi yasak olan oyun ve eğlence ile meşgul olarak ona salavât getirmemiştir. Bu ise bü*yük günahlardandır. Yoksa her vakitte salavât-ı şerifi getirmemek*ten bir şey lâzım gelmez. İşte böylece hem imamların “Salavât ge*tirmek farz değil” sözü yerine gelmiş ve hçm de veide hakkı veril*miş olur.[9]






    _______________________________

    [9] Burada dikkati çeken bir husus vardır: Müellif, salavâtla ilgili Ayetlere temas etmemiştir. Halbuki Kur'an-ı Kerim'de “Ey mü’minler, siz de ona (Muhammed'e) salât ve selâm edin.” el-Ahzâb: 33/56, buyurulmuştur. Buradaki “Salat edin” emri vücut) içindir. Buna göre ömürde bir defa Re*sûl-i Ekrem'e salavâtı şerife getirmek farzdır. Çoğunluk da bu görüştedir. Ayrıca herhangi bir mecliste ism-i şerifi anıldığı vakit, birinci defasında salavât getirmek, Hanefilerde vaciptir. Sonraları için ve namazların sonun*da salavât sünnettir. Salavat-i şerifeyi dünya menfaatine âlet etmek ise yasaktır. Ömürde bir defa salavât getirmeyen elbette büyük günah işlemiş olur.



  4. 07.Ağustos.2013, 03:32
    2
    Muhammed - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    الله اكبر



    Tembih: Resûl-i Ekrem Efendimizin ism-i şerifi anıldığı zaman salavât-ı şerife getirmemeyi büyük günahlardan saymak, yukardaki hadîslerin sarahatinden anlaşılmaktadır. Zira Resûl-i Ekrem, ism-i şerifi anıldığı halde salavât getirmeyenlere şiddetli veîdlerde bulun*muş ve cehenneme gireceklerini haber vermiştir. Ayrıca bunların Allah'ın rahmetinden uzaklaşması hakkında Cebrail aleyhisselâmın bedduası ve Peygamberimizin de “Âmîn” demesi, bunun büyük gü*nahlardan olduğuna delildir. Üstelik Resûl-i Ekrem'in onun için “Burnu sürtülsün, zillet ve hakarete uğrasın” demesi, cimrilikle ve hatta insanların en cimrisi olmakla vasıflandırması, cidden şiddetli korkutmalardır. Bütün bunlardan salavât-ı şerifeyi terketmenin ke*bire olduğu anlaşılır. Fakat bu, Şafii, Mâliki, Hanefî ve Hanbelilerden, peygamberimizin her ism-i şerifi anıldıkça salavât-ı şerife ge*tirmenin vacip olduğunu söyleyenlerin görüşüne uygundur ve za*ten hadîslerin sarahati de bunu ifade etmektedir. Her ne kadar bun*dan önce, namazın dışında Resûl-i Ekrem Efendimize salavât-ı şerife getirmek vacip değildir icmaına muhalif ise de hadislerin zahiri bu*nu ifade eder. “Salavât-ı şerife getirmek vaciptir- diyenlere göre, peygamberimizin ism-i şerifi anıldığı vakit salavât-i şerife getirme*menin kebâirden olduğunu söylemek mümkündür. Fakat çoğunlu*ğun, salavâtın vacip olmadığı görüşü ile salavât hakkındaki bu ha*dîsler karşısında hüküm vermek cidden zordur. Ancak burada şöyle diyebiliriz: Hadislerdeki korkutma, salavât-ı şerifenin terki, Resûl-i Ekrem'e saygısızlık gösterilen hallerdedir. Meselâ, adamın yanında Resûl-i Ekrem'in ism-i şerifi anılmış, fakat kendisi yasak olan oyun ve eğlence ile meşgul olarak ona salavât getirmemiştir. Bu ise bü*yük günahlardandır. Yoksa her vakitte salavât-ı şerifi getirmemek*ten bir şey lâzım gelmez. İşte böylece hem imamların “Salavât ge*tirmek farz değil” sözü yerine gelmiş ve hçm de veide hakkı veril*miş olur.[9]






    _______________________________

    [9] Burada dikkati çeken bir husus vardır: Müellif, salavâtla ilgili Ayetlere temas etmemiştir. Halbuki Kur'an-ı Kerim'de “Ey mü’minler, siz de ona (Muhammed'e) salât ve selâm edin.” el-Ahzâb: 33/56, buyurulmuştur. Buradaki “Salat edin” emri vücut) içindir. Buna göre ömürde bir defa Re*sûl-i Ekrem'e salavâtı şerife getirmek farzdır. Çoğunluk da bu görüştedir. Ayrıca herhangi bir mecliste ism-i şerifi anıldığı vakit, birinci defasında salavât getirmek, Hanefilerde vaciptir. Sonraları için ve namazların sonun*da salavât sünnettir. Salavat-i şerifeyi dünya menfaatine âlet etmek ise yasaktır. Ömürde bir defa salavât getirmeyen elbette büyük günah işlemiş olur.






+ Yorum Gönder