Konusunu Oylayın.: Salavatın hükmü nedir,en kısa salavat nasıl getirilir?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 11 kişi
Salavatın hükmü nedir,en kısa salavat nasıl getirilir?
  1. 29.Nisan.2011, 10:28
    1
    Misafir

    Salavatın hükmü nedir,en kısa salavat nasıl getirilir?






    Salavatın hükmü nedir,en kısa salavat nasıl getirilir? Mumsema Salavat ile ilgili bilgi verirmisiniz?
    Örneğin Salavatın hükmü nedir,
    en kısa salavat nasıl getirilir gibi.
    Allah c.c razı olsun şimdiden...


  2. 29.Nisan.2011, 10:28
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



    Salavat ile ilgili bilgi verirmisiniz?
    Örneğin Salavatın hükmü nedir,
    en kısa salavat nasıl getirilir gibi.
    Allah c.c razı olsun şimdiden...


    Benzer Konular

    - Salavat nasıl getirilir?

    - Salavat nasıl getirilir ? örnek bir salavat yazar mısınız?

    - Namazda salavat nasıl getirilmeli, salavatın sözleri nasıl olmalı ve sözlerin türkçede anlamı ne?

    - Salavat nasıl getirilir? Yazılı

    - Salavat nasıl getirilir anlamı nedir

  3. 29.Nisan.2011, 14:51
    2
    Ehfiya
    عُضْو

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 27.Ocak.2007
    Üye No: 8
    Mesaj Sayısı: 674
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 28

    Cevap: Salavatın hükmü nedir,en kısa salavat nasıl getirilir?




    Değerli Kardeşimiz ;
    Şüphesiz ki Allah (c.c) bir ayet-i Kerime'de :

    ''Şüphesiz, Allah ve melekleri Peygambere salat ederler. Ey iman edenler, siz de ona salat edin ve tam bir teslimiyetle ona selam verin.'' (33/56)

    Burada dikkati çeken bir husus vardır: Müellif, salavâtla ilgili Ayetlere temas etmemiştir. Halbuki Kur'an-ı Kerim'de “Ey mü’minler, siz de ona (Muhammed'e) salât ve selâm edin.” el-Ahzâb: 33/56, buyurulmuştur. Buradaki “Salat edin” emri vücut) içindir. Buna göre ömürde bir defa Re­sûl-i Ekrem'e salavâtı şerife getirmek farzdır. Çoğunluk da bu görüştedir. Ayrıca herhangi bir mecliste ism-i şerifi anıldığı vakit, birinci defasında salavât getirmek, Hanefilerde vaciptir. Sonraları için ve namazların sonun­da salavât sünnettir. Salavat-i şerifeyi dünya menfaatine âlet etmek ise yasaktır. Ömürde bir defa salavât getirmeyen elbette büyük günah işlemiş olur.
    Konuyla alakalı Salavatla İlgili Hadis-i Şerifler :

    Tirmizi’nin, hasen ve gariptir, dediği rivayeti şöyledir: Cebrail aleyhisselâm Resül-i Ekrem'e gelerek,

    “Yanında ism-i şerifin anıldığı halde üzerine salavât-i şerife ge­tirmeyen kimsenin burnu sürtülsün. Ramazan ayı girip çıktığı halde (gerekli ibadeti yapmadığı için) mağfiret olmayan kimsenin burnu sürtülsün. Anne babasından (birinin veya her ikisinin) ihtiyarlık ça­ğına yetişip de (rızalarını kazanmak suretiyle) cennete giremeyen kimsenin de burnu sürtülsün.” buyurdu.”



    Ayrıca Taberanfnin Hüseyin b. Ali (r.a.) den rivayetinde Resûl-i Ekrem:

    “Kimin yanında ismim anılır da şaşırıp bana salavât-ı şerife ge­tirmezse, cennetin yolunu şaşırmış olur.” buyurmuştiur.

    Muhammed b. Hanefi'den mürsel olarak gelen bir rivayette Re­sûl-i Ekrem:

    “Kimin yanında ismim anılır da üzerime salavat-ı şerife getirme­yi unutursa, cennetin yolunu şaşırmış olur.” buyurmuştur.

    İbn Mâce ve Taberâni'nin -senedinde ihtilâf olan- rivayet­lerinde Resûl-i Ekrem:

    “Bana salavât-ı şerife getirmeyi unutan kimse, cennetin yolunu şaşırmış olur.” buyurmuştur. (Sünenü İbn Mâce, 1/294)

    Nesei, “Sahih” inde İbn Hibbân, Sahih olduğunu Söyleyen Hâkim Hüseyin b. Ali (r.a.) den, aynca Tirmizi’de -râvileri arasına Hz. Ali'yi katarak- hasen, Sahih ve garip olduğunu söylediği, rivayet­lerinde Resûl-i Ekrem şöyle buyurmuştur:

    “(Gerçek) cimri, yanında ismim anıldığı halde bana salavât-ı şe­rife getirmeyendir.” (Sünenü't-Tirmizi)

    Başka bir hadiste ;

    “Cuma günü bana çokça salavât-ı şerife ge­tirin. Zira ümmetimin salavâtı, cuma günü bana arzolunur. Kimin getirdiği salavât daha çok ise o kimse bana daha çok yakın olur.” (et-Tergîb ve't-Terhib)

    Salavatın en kısası ''Allahumme Salli Ala Muhammed''tir

    Selam ve Dua ile...




  4. 29.Nisan.2011, 14:51
    2
    عُضْو



    Değerli Kardeşimiz ;
    Şüphesiz ki Allah (c.c) bir ayet-i Kerime'de :

    ''Şüphesiz, Allah ve melekleri Peygambere salat ederler. Ey iman edenler, siz de ona salat edin ve tam bir teslimiyetle ona selam verin.'' (33/56)

    Burada dikkati çeken bir husus vardır: Müellif, salavâtla ilgili Ayetlere temas etmemiştir. Halbuki Kur'an-ı Kerim'de “Ey mü’minler, siz de ona (Muhammed'e) salât ve selâm edin.” el-Ahzâb: 33/56, buyurulmuştur. Buradaki “Salat edin” emri vücut) içindir. Buna göre ömürde bir defa Re­sûl-i Ekrem'e salavâtı şerife getirmek farzdır. Çoğunluk da bu görüştedir. Ayrıca herhangi bir mecliste ism-i şerifi anıldığı vakit, birinci defasında salavât getirmek, Hanefilerde vaciptir. Sonraları için ve namazların sonun­da salavât sünnettir. Salavat-i şerifeyi dünya menfaatine âlet etmek ise yasaktır. Ömürde bir defa salavât getirmeyen elbette büyük günah işlemiş olur.
    Konuyla alakalı Salavatla İlgili Hadis-i Şerifler :

    Tirmizi’nin, hasen ve gariptir, dediği rivayeti şöyledir: Cebrail aleyhisselâm Resül-i Ekrem'e gelerek,

    “Yanında ism-i şerifin anıldığı halde üzerine salavât-i şerife ge­tirmeyen kimsenin burnu sürtülsün. Ramazan ayı girip çıktığı halde (gerekli ibadeti yapmadığı için) mağfiret olmayan kimsenin burnu sürtülsün. Anne babasından (birinin veya her ikisinin) ihtiyarlık ça­ğına yetişip de (rızalarını kazanmak suretiyle) cennete giremeyen kimsenin de burnu sürtülsün.” buyurdu.”



    Ayrıca Taberanfnin Hüseyin b. Ali (r.a.) den rivayetinde Resûl-i Ekrem:

    “Kimin yanında ismim anılır da şaşırıp bana salavât-ı şerife ge­tirmezse, cennetin yolunu şaşırmış olur.” buyurmuştiur.

    Muhammed b. Hanefi'den mürsel olarak gelen bir rivayette Re­sûl-i Ekrem:

    “Kimin yanında ismim anılır da üzerime salavat-ı şerife getirme­yi unutursa, cennetin yolunu şaşırmış olur.” buyurmuştur.

    İbn Mâce ve Taberâni'nin -senedinde ihtilâf olan- rivayet­lerinde Resûl-i Ekrem:

    “Bana salavât-ı şerife getirmeyi unutan kimse, cennetin yolunu şaşırmış olur.” buyurmuştur. (Sünenü İbn Mâce, 1/294)

    Nesei, “Sahih” inde İbn Hibbân, Sahih olduğunu Söyleyen Hâkim Hüseyin b. Ali (r.a.) den, aynca Tirmizi’de -râvileri arasına Hz. Ali'yi katarak- hasen, Sahih ve garip olduğunu söylediği, rivayet­lerinde Resûl-i Ekrem şöyle buyurmuştur:

    “(Gerçek) cimri, yanında ismim anıldığı halde bana salavât-ı şe­rife getirmeyendir.” (Sünenü't-Tirmizi)

    Başka bir hadiste ;

    “Cuma günü bana çokça salavât-ı şerife ge­tirin. Zira ümmetimin salavâtı, cuma günü bana arzolunur. Kimin getirdiği salavât daha çok ise o kimse bana daha çok yakın olur.” (et-Tergîb ve't-Terhib)

    Salavatın en kısası ''Allahumme Salli Ala Muhammed''tir

    Selam ve Dua ile...




  5. 19.Şubat.2013, 19:24
    3
    Misafir

    Cevap: Salavatın hükmü nedir,en kısa salavat nasıl getirilir?

    tebrikler müthiş olmuş vallahi bravo


  6. 19.Şubat.2013, 19:24
    3
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    tebrikler müthiş olmuş vallahi bravo





+ Yorum Gönder