Konusunu Oylayın.: İt (köpek) necis midir?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
İt (köpek) necis midir?
  1. 21.Nisan.2011, 17:21
    1
    Misafir

    İt (köpek) necis midir?

  2. 21.Nisan.2011, 17:49
    2
    sevim yalçın
    Sürgün dünya....

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 28.Ekim.2010
    Üye No: 80045
    Mesaj Sayısı: 217
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 3
    Yaş: 26

    Cevap: İt (köpek) necis midir?




    Hanefilerde esah olan, köpeğin bizatihi necis olmadığıdır, zira korunma ve avlanmada ondan yararlanılmaktadır Domuz ise bizatihi necistir Kurandaki "O pistir" ayetinden kasıt domuzdur Yalnız, köpeğin ağız suyu veya salyası ve tersi necistir Vücudunun diğer yerleri buna kıyas edilmez Ağzını kaba sokarsa kab yedi defa yıkanır Resulullah (as) buyurdu ki: Köpek sizden birinin kabından içerse, onu yedi defa yıkasın Ahmed ve Müslim'de: "Köpeğin ağzını soktuğu sizden birinin kabının temizliği, ilki toprakla olan yedi defa yıkamaktır (Ahmed, Buhari, Müslim)

    Malikilere göre: İster beslenmesine izin verilen bekçi ve çoban köpeği olsun, isterse başka köpek, mutlak olarak temizdir Sadece ağzını soktuğunda meşhur olan görüşe göre taabbüden yedi defa yıkanır Ayağını veya hareket ettirmeden dilini soksa veya salyası düşse yıkamak gerekmez

    Şafii ve Hanbelilere göre: Köpek domuz ve onlardan türeyenler, bunların artığı, teri necistir Bunlarla kirlenen eşya biri toprakla olmak üzere yedi defa yıkanır Önceki hadise binaen ağzının necaseti sabit olursa, geri kalan kısım da öncelikle öyledir Zira ağzı fazla soluduğu için en temiz yeridir


  3. 21.Nisan.2011, 17:49
    2
    Sürgün dünya....



    Hanefilerde esah olan, köpeğin bizatihi necis olmadığıdır, zira korunma ve avlanmada ondan yararlanılmaktadır Domuz ise bizatihi necistir Kurandaki "O pistir" ayetinden kasıt domuzdur Yalnız, köpeğin ağız suyu veya salyası ve tersi necistir Vücudunun diğer yerleri buna kıyas edilmez Ağzını kaba sokarsa kab yedi defa yıkanır Resulullah (as) buyurdu ki: Köpek sizden birinin kabından içerse, onu yedi defa yıkasın Ahmed ve Müslim'de: "Köpeğin ağzını soktuğu sizden birinin kabının temizliği, ilki toprakla olan yedi defa yıkamaktır (Ahmed, Buhari, Müslim)

    Malikilere göre: İster beslenmesine izin verilen bekçi ve çoban köpeği olsun, isterse başka köpek, mutlak olarak temizdir Sadece ağzını soktuğunda meşhur olan görüşe göre taabbüden yedi defa yıkanır Ayağını veya hareket ettirmeden dilini soksa veya salyası düşse yıkamak gerekmez

    Şafii ve Hanbelilere göre: Köpek domuz ve onlardan türeyenler, bunların artığı, teri necistir Bunlarla kirlenen eşya biri toprakla olmak üzere yedi defa yıkanır Önceki hadise binaen ağzının necaseti sabit olursa, geri kalan kısım da öncelikle öyledir Zira ağzı fazla soluduğu için en temiz yeridir


  4. 21.Nisan.2011, 18:03
    3
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,685
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 227
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    Cevap: İt (köpek) necis midir?


    Denilebilir ki köpeği necis gören Şafii alimlerine göre domuzun etini yasaklayan Allah köpeği de necis sayar. Bunların bizce bilinmeyen bazı hikmetleri olabilir. Bu durum bir imtihan konusu olabilir. Yahudilere Cumartesi günü balık avlama yasağını koyan Allah köpekle de bizi imtihan edebilir. Bununla beraber Şafii mezhebinde av köpeği çoban köpeği beslenebilir. Ancak köpeğin hiçbir faydası olmayacak şekilde sadece bir süs olarak kullanılması uygun değildir.

    Soru: Köpek niye pis ve neden eve giremez abdesti neden bozar?
    Cevap: Önce bazı bilgiler verelim:
    Resûl-i Ekrem (s.a.v.) şöyle buyuruyor: "Av, tarla, bahçe, sürü köpekleri müstesna olmak üzere köpek besleyen kimsenin sevabından her gün bir miktar (kıyrât) eksilir."(Buhârî, K. ez-Zebâih, 6; Müslim, K. el-Müsâkat, 46, 50, 56-58)
    Köpek bulunan eve meleğin girmediğini bildiren hadisler de (Ebû Dâvûd, K. et-Tahârah, 89; Buhârî Bed'u'l-halk, 7, 17, el-Libâs, 77; Müslim, K. el-Libâs, 81) yukarıdaki hadise eklenince çıkan netice şudur: Korunma ve avlanma gibi bir ihtiyaç bulunmadan evlerde köpek beslemek İslâm'da menedilmiştir; çünkü:
    a) Köpek besleyecek kadar imkânı olanların bakım ve harcamalarına yoksul, kimsesiz insanlar daha lâyıktır.
    b) Tıbbın kesin açıklamalarına göre köpeklerden insanlara geçen birçok tehlikeli hastalık mevcuttur.
    c) Köpek yoldan gelip geçeni, misafiri ve bir şey istemek için geleni korkutur, rahatsız eder.
    Bununla beraber zararı olmayan köpekler yok edilmez; her canlıya merhamet edilir, yardım edilir ve ecir alınır. Bir kuyunun başında susuzluktan ölmek üzere olan bir köpeğe su veren günahkârın ilâhi afva mazhar olduğunu Resûlullah haber vermiştir (Buhârî, K. eş-Şürb, 9; El-Edeb, 27; Müslim, K. es-Selâm, 153)
    Dinimizin bu tür emirlerinde bize düşen şu şekilde inanmak ve hareket etmektir: Dinimin yasakladığı bu şeyde benim bildiğim bilemediğim binlerce hikmet vardır. Bu hikmetleri ben şu an bilemiyorsam bu bana ait bir husus. Zira benim aklım, idrak ufkum, bilgim her şeyi bilebilecek bir konumda değil, sınırlı. Dolayısıyla ben dinimin bildirdiği bu hususa inanır ona göre davranırım. Hikmetlerini de bulmaya çalışırım. Ayrıca bu türlü emirler bir imtihan vesilesi de olabilir. Zira sırf Allah emrettiği için yapılan dinin emir ve yasaklarına dinimizde "taabbudilik"denir. Yani, bir emre, emir verenin emri olduğundan dolayı itaat edilir. Onda fayda ve zarar sorulmaz, sadece hükme teslim olunup, anlaşılabildiği kadar hikmetleri araştırılır. Önceki kavimlerde de bu böyle olmuştur. Kimileri deveyle imtihan edilmişler, kimileri bir yudum suyla Bizde de domuzun ve domuz kadar olmasa da köpeğin böyle bir yönü vardır. Bununla beraber, köpeğin taşıdığı mikroplar, hastalıklar da hesaba katılabilir. Onun yemek yediği kap yedi defa yıkanmadıkça temiz kabul edilmemiştir. Demek ki, yaydığı bir hastalık var. Buna karşılık kedi temiz kabul edilmiş ve beslenmesine müsaade edilmiştir. Bunların tıbbî yönü bugün daha iyi ortaya çıkmaktadır. Dindar doktorlardan bilgi alınabilir. Köpeğe dokunmak, hanefilere ve malikilere göre abdesti bozmaz. Abdestin bozulduğunu söyleyenler Şafi mezhebinden olanlardır. Bunun da sebebi, köpeğin pis olarak kabul edilmesidir.



  5. 21.Nisan.2011, 18:03
    3
    Silent and lonely rains

    Denilebilir ki köpeği necis gören Şafii alimlerine göre domuzun etini yasaklayan Allah köpeği de necis sayar. Bunların bizce bilinmeyen bazı hikmetleri olabilir. Bu durum bir imtihan konusu olabilir. Yahudilere Cumartesi günü balık avlama yasağını koyan Allah köpekle de bizi imtihan edebilir. Bununla beraber Şafii mezhebinde av köpeği çoban köpeği beslenebilir. Ancak köpeğin hiçbir faydası olmayacak şekilde sadece bir süs olarak kullanılması uygun değildir.

    Soru: Köpek niye pis ve neden eve giremez abdesti neden bozar?
    Cevap: Önce bazı bilgiler verelim:
    Resûl-i Ekrem (s.a.v.) şöyle buyuruyor: "Av, tarla, bahçe, sürü köpekleri müstesna olmak üzere köpek besleyen kimsenin sevabından her gün bir miktar (kıyrât) eksilir."(Buhârî, K. ez-Zebâih, 6; Müslim, K. el-Müsâkat, 46, 50, 56-58)
    Köpek bulunan eve meleğin girmediğini bildiren hadisler de (Ebû Dâvûd, K. et-Tahârah, 89; Buhârî Bed'u'l-halk, 7, 17, el-Libâs, 77; Müslim, K. el-Libâs, 81) yukarıdaki hadise eklenince çıkan netice şudur: Korunma ve avlanma gibi bir ihtiyaç bulunmadan evlerde köpek beslemek İslâm'da menedilmiştir; çünkü:
    a) Köpek besleyecek kadar imkânı olanların bakım ve harcamalarına yoksul, kimsesiz insanlar daha lâyıktır.
    b) Tıbbın kesin açıklamalarına göre köpeklerden insanlara geçen birçok tehlikeli hastalık mevcuttur.
    c) Köpek yoldan gelip geçeni, misafiri ve bir şey istemek için geleni korkutur, rahatsız eder.
    Bununla beraber zararı olmayan köpekler yok edilmez; her canlıya merhamet edilir, yardım edilir ve ecir alınır. Bir kuyunun başında susuzluktan ölmek üzere olan bir köpeğe su veren günahkârın ilâhi afva mazhar olduğunu Resûlullah haber vermiştir (Buhârî, K. eş-Şürb, 9; El-Edeb, 27; Müslim, K. es-Selâm, 153)
    Dinimizin bu tür emirlerinde bize düşen şu şekilde inanmak ve hareket etmektir: Dinimin yasakladığı bu şeyde benim bildiğim bilemediğim binlerce hikmet vardır. Bu hikmetleri ben şu an bilemiyorsam bu bana ait bir husus. Zira benim aklım, idrak ufkum, bilgim her şeyi bilebilecek bir konumda değil, sınırlı. Dolayısıyla ben dinimin bildirdiği bu hususa inanır ona göre davranırım. Hikmetlerini de bulmaya çalışırım. Ayrıca bu türlü emirler bir imtihan vesilesi de olabilir. Zira sırf Allah emrettiği için yapılan dinin emir ve yasaklarına dinimizde "taabbudilik"denir. Yani, bir emre, emir verenin emri olduğundan dolayı itaat edilir. Onda fayda ve zarar sorulmaz, sadece hükme teslim olunup, anlaşılabildiği kadar hikmetleri araştırılır. Önceki kavimlerde de bu böyle olmuştur. Kimileri deveyle imtihan edilmişler, kimileri bir yudum suyla Bizde de domuzun ve domuz kadar olmasa da köpeğin böyle bir yönü vardır. Bununla beraber, köpeğin taşıdığı mikroplar, hastalıklar da hesaba katılabilir. Onun yemek yediği kap yedi defa yıkanmadıkça temiz kabul edilmemiştir. Demek ki, yaydığı bir hastalık var. Buna karşılık kedi temiz kabul edilmiş ve beslenmesine müsaade edilmiştir. Bunların tıbbî yönü bugün daha iyi ortaya çıkmaktadır. Dindar doktorlardan bilgi alınabilir. Köpeğe dokunmak, hanefilere ve malikilere göre abdesti bozmaz. Abdestin bozulduğunu söyleyenler Şafi mezhebinden olanlardır. Bunun da sebebi, köpeğin pis olarak kabul edilmesidir.






+ Yorum Gönder