Konusunu Oylayın.: Kur'an-ı Kerim dinlemenin hükmü nedir? Farz olduğu söyleniyor bu doğrumu?

5 üzerinden 4.00 | Toplam : 5 kişi
Kur'an-ı Kerim dinlemenin hükmü nedir? Farz olduğu söyleniyor bu doğrumu?
  1. 18.Nisan.2011, 10:27
    1
    Misafir

    Kur'an-ı Kerim dinlemenin hükmü nedir? Farz olduğu söyleniyor bu doğrumu?






    Kur'an-ı Kerim dinlemenin hükmü nedir? Farz olduğu söyleniyor bu doğrumu? Mumsema Kur'an-ı Kerim dinlemenin hükmü nedir?
    Farz olduğu söyleniyor bu doğrumu?


  2. 18.Nisan.2011, 10:47
    2
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,685
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 227
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    Cevap: Kur'an-ı Kerim dinlemenin hükmü nedir? Farz olduğu söyleniyor bu doğrumu?




    Araf suresinin 204. ayetini değerlendiren Hanefî alimleri, buradaki emrin hem namazda ve hutbede hem de namaz dışında geçerli olduğu görüşündedir. Bu görüşü savunan Hanefî mezhebi alimlerine göre, Kur’an’ı dinlemek vaciptir. Eğer bir yerde fıkıh yazan (ilimle meşgul olan) bir kimse olduğu halde, birisi orada Kur’an okur da o kimse de meşguliyetinden ötürü dinleyemezse okuyan günahkâr olur. (el-Bahru’r-râik- şamile- 3/372)

    Ancak Hanefî mezhebinde bu dinlemenin (vacip olarak) farz-ı ayın mı yahut farz-ı kifâye mi olduğu konusunda farklı görüşler vardır. En sahih olan görüşe göre bunun farz-ı kifâye olmasıdır. Yani Kur’an okuyanı dinleyen bazı kimseler varsa, vacibin yerine gelmesi için bu yeterli olur.

    Ayrıca canlı yayın olmaksızın bilgisayar, teyp, radyo gibi aletlerden okunan Kur'an'ı dinlemek de farz değildir. Fakat dinlenirse sevap alınır. (bk. Elmalılı Hamdi, Hak Dini, Araf Suresi 204. ayetin tefsiri)

    Şafiiler dahil, Hanefîlerin dışında kalan mezheplerin hapsi okunan Kur’an’ı dinlemenin sünnet olduğu görüşündedir. Onlara göre Araf suresinin ilgili ayeti, namazın dışında kalan kıraat için değildir.

    Bu alimlerin (cumhurun) dayanağı söz konusu ayetin, namaz içinde ve hutbe esnasında olduğuna dair gelen sahih bazı hadis rivayetleridir. (bk. Taberî, Razî, İbn Kesir, ilgili ayetin tefsiri)

    Bununla beraber, Kur’an’ın okunduğu yerde bulunup da -lüzumlu bir işle meşgul olmadığı sürece- onu dinlemek bir saygıyı gösterme bakımından çok önem arz eder.
    SİE


  3. 18.Nisan.2011, 10:47
    2
    Silent and lonely rains



    Araf suresinin 204. ayetini değerlendiren Hanefî alimleri, buradaki emrin hem namazda ve hutbede hem de namaz dışında geçerli olduğu görüşündedir. Bu görüşü savunan Hanefî mezhebi alimlerine göre, Kur’an’ı dinlemek vaciptir. Eğer bir yerde fıkıh yazan (ilimle meşgul olan) bir kimse olduğu halde, birisi orada Kur’an okur da o kimse de meşguliyetinden ötürü dinleyemezse okuyan günahkâr olur. (el-Bahru’r-râik- şamile- 3/372)

    Ancak Hanefî mezhebinde bu dinlemenin (vacip olarak) farz-ı ayın mı yahut farz-ı kifâye mi olduğu konusunda farklı görüşler vardır. En sahih olan görüşe göre bunun farz-ı kifâye olmasıdır. Yani Kur’an okuyanı dinleyen bazı kimseler varsa, vacibin yerine gelmesi için bu yeterli olur.

    Ayrıca canlı yayın olmaksızın bilgisayar, teyp, radyo gibi aletlerden okunan Kur'an'ı dinlemek de farz değildir. Fakat dinlenirse sevap alınır. (bk. Elmalılı Hamdi, Hak Dini, Araf Suresi 204. ayetin tefsiri)

    Şafiiler dahil, Hanefîlerin dışında kalan mezheplerin hapsi okunan Kur’an’ı dinlemenin sünnet olduğu görüşündedir. Onlara göre Araf suresinin ilgili ayeti, namazın dışında kalan kıraat için değildir.

    Bu alimlerin (cumhurun) dayanağı söz konusu ayetin, namaz içinde ve hutbe esnasında olduğuna dair gelen sahih bazı hadis rivayetleridir. (bk. Taberî, Razî, İbn Kesir, ilgili ayetin tefsiri)

    Bununla beraber, Kur’an’ın okunduğu yerde bulunup da -lüzumlu bir işle meşgul olmadığı sürece- onu dinlemek bir saygıyı gösterme bakımından çok önem arz eder.
    SİE


  4. 14.Haziran.2012, 14:39
    3
    ebediyyetyolcusu
    Emekli

    Üyelik Tarihi: 27.Mayıs.2012
    Üye No: 96330
    Mesaj Sayısı: 661
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 0
    Yaş: 41
    Bulunduğu yer: imtihan dünyası

    Cevap: Kur'an-ı Kerim dinlemenin hükmü nedir? Farz olduğu söyleniyor bu doğrumu?

    Selamün Aleyküm

    İşte ayet !

    Kuran okunduğu zaman, hemen onu dinleyin ve susun. Umulur ki esirgenmiş olursunuz. (Araf Suresi, 204)


  5. 14.Haziran.2012, 14:39
    3
    Selamün Aleyküm

    İşte ayet !

    Kuran okunduğu zaman, hemen onu dinleyin ve susun. Umulur ki esirgenmiş olursunuz. (Araf Suresi, 204)


  6. 11.Aralık.2012, 16:49
    4
    Fetva Meclisi
    Moderatör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 23.Ocak.2007
    Üye No: 6
    Mesaj Sayısı: 9,482
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 102

    Cevap: Kur'an-ı Kerim dinlemenin hükmü nedir? Farz olduğu söyleniyor bu doğrumu?

    kur'an dinlemenin hükmü

    Kur’an-ı Kerimi okumak ibadet olduğu kadar, onu dinlemek de farz-ı kifaye olarak nitelenen bir ibadettir (İbn Âbidîn, II, 268). Zira bir âyet-i kerîmede: “Kur’an okunduğu zaman ona kulak verip dinleyin ve susun ki size merhamet edilsin.” (A’raf, 7/204) buyrularak tilavet olunan Kur’an-ı Kerîm’in dinlenmesi emredilmektedir. Şu kadar var ki, dinlemek için ortamın müsait olmadığı durumlarda, açıktan okunması uygun olmaz.


  7. 11.Aralık.2012, 16:49
    4
    Moderatör
    kur'an dinlemenin hükmü

    Kur’an-ı Kerimi okumak ibadet olduğu kadar, onu dinlemek de farz-ı kifaye olarak nitelenen bir ibadettir (İbn Âbidîn, II, 268). Zira bir âyet-i kerîmede: “Kur’an okunduğu zaman ona kulak verip dinleyin ve susun ki size merhamet edilsin.” (A’raf, 7/204) buyrularak tilavet olunan Kur’an-ı Kerîm’in dinlenmesi emredilmektedir. Şu kadar var ki, dinlemek için ortamın müsait olmadığı durumlarda, açıktan okunması uygun olmaz.





+ Yorum Gönder