Konusunu Oylayın.: Arafta bulunanlar kimler oluyorlar?

5 üzerinden 3.80 | Toplam : 5 kişi
Arafta bulunanlar kimler oluyorlar?
  1. 16.Nisan.2011, 12:23
    1
    Misafir

    Arafta bulunanlar kimler oluyorlar?






    Arafta bulunanlar kimler oluyorlar? Mumsema herkes hakkını helal etsin tam olarak bi bilgim olmadığı için soruyorumda. arafta bulunanlar kimler oluyorlar. bunu anlatabilirseniz gerçekten çok mutlu olucam ve aklımdaki sorulardan kurtulmuş olucam. şimdiden teşekkür ederim...


  2. 16.Nisan.2011, 12:23
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



    herkes hakkını helal etsin tam olarak bi bilgim olmadığı için soruyorumda. arafta bulunanlar kimler oluyorlar. bunu anlatabilirseniz gerçekten çok mutlu olucam ve aklımdaki sorulardan kurtulmuş olucam. şimdiden teşekkür ederim...


    Benzer Konular

    - Kimler geldi kimler gitti bu yerden İlahi Metni

    - Arafta ne var?

    - Kimler oruç tutabilir,kimler tutamaz bilgi verirmisiniz?

    - Arafta kalan ruhlar hasan basri

    - Enbiya suresi 19. ayet: Göklerde ve yerde kimler varsa O'na aittir. O'nun huzurunda bulunanlar, O'na

  3. 16.Nisan.2011, 12:26
    2
    Muhasibi
    Editör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 22.Ağustos.2007
    Üye No: 12
    Mesaj Sayısı: 15,810
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 160
    Bulunduğu yer: Gönlümün Mürekkep Lekeleri'de Fikir İşçisi

    Cevap: arafta bulunanlar kimler oluyorlar?




    A'raf, arfın çoğulu ve yüksek bir yer demektir. A'raf, tefsirlerde Cennet ile Cehennem arasında kurulu olan sur olarak zikredilmektedir. Zaten bu kelime bir sûreye de ad olmuştur. A'raf suresi, A'raftan bahsettiği için bu ismi almıştır.

    Araf, esasen orta menzil, orta yer demektir. Âyetten anlaşılan manâsıyla Cennetle Cehennem arasındadır; fakat keyfiyeti hakkında hiç bir malumata sahip değiliz.

    Burada bulunan şahıslar kimlerdir? Bu soruya verilen birçok cevap vardır. Fakat verilen cevapların hepsi de dirayetle alâkalıdır. Zira hem Araf hem de Araf'ta bulunanlar hakkında Kurân'da zikri geçen hususun dışında herhangi bir rivayet bilmiyoruz. Kurân-ı Kerim'de ise üç ayrı tablo sergilenmekte ve bu arada Araf'taki insanlardan bahsedilmektedir.

    Birinci bölümde, Cennet ehlinin Cehennem ehline sorusu yer alıyor. Cennet ehli soruyor: "Biz Rabb'imizin bize vadettiğini gerçek olarak bulduk; siz de Rabb'inizin size vaadettiğini gerçek olarak buldunuz mu?" Bu soruya Cehennem ehli "Evet" diye cevap veriyor.

    Tam bu esnada aralarından bir münâdi şöyle seslenir: "Allah'ın (cc) laneti zalimlerin üzerine olsun!." (A'raf/44)

    İkinci tabloda devreye A'raf ehli giriyor. Cennet ehline bakıp "Selam size" diyorlar. Cehennem ehlini gördüklerinde de "Ey Rabbimiz! Bizi zalimler topluluğu ile beraber bulundurma!" diyorlar.

    Daha sonrada tanıdıkları Cehennem ehlinin ileri gelenlerine dünyadaki sözlerini hatırlatıyor ve onlara ne mallarının ne de çocuklarının hiç bir fayda vermediğini yüzlerine vuruyorlar. Bu sahne değişir gibi oluyor ve son olarak Araf ehlinin Cennet ehline şu sözleri duyuluyor: "Girin Cennete artık size korku yoktur ve siz üzülecek de değilsiniz" (A'raf/49).

    Üçüncü tabloda ise, Cehennemdekilerin Cennet ehline verilen nimetlerden kendilerine de vermelerini talep ederek "Suyunuzdan veya Allah'ın (cc) size verdiği nimetlerden bizim üzerimize de dökün" diye seslenişleri yer alıyor. Cennet ehlinin verdiği cevap ise şu oluyor: "Allah (cc) bunları kafirlere haram kılmıştır.." (A'raf/50).

    Demek oluyor ki Araf ehli, bir yönüyle Cennet ehliyle diğer yönüyle de Cehennem ehliyle münasebet içindeler. Her iki tarafı da yakından tanımakta ve bilmekteler.

    Bu arada bazı sahabeden Araf'ın sıratın şerefeleri ve Araf'takiler de günahı, sevabı müsavi olanlar.. diğer bazılarından da, bunlar peygamberler, şehitler, âlimler ve âdeta melekleşmiş yüksek ruhlu insanlar olup, ötelerden bakar her iki menzilde olup bitenleri görür ve yukarda bahsi geçen muhavereye iştirak ederler, şeklinde rivayetler var ise de tahkik ehlince şayan-ı kabul görülmemiştir.

    İsrailiyat'ta bunlar, günah ve sevapları eşit olan insanlar şeklinde yer almaktadır. Bazıları da bunların insan suretinde melekler olduğunu söylemektedir. Bu son kısım doğru kabul edilecek olursa âyette geçen "Ve hüm yatmeûn" (Onlar Cennet'e girmeyi umuyorlar) ifadesi Cennet ehline râci olur. Yani Cennet ehli Cennetlik olduklarını bildikleri halde daha henüz girmedikleri bir anda.. demek olur.

    Bazılarına göre de, Cennet'e bakıp ümitle dolan, Cehennem'e bakıp korkudan ürperen bu insanlar orada Cennet'e tam ehil hâle gelebilmeleri için bir müddet böyle bir sıkıntı ve iç geçirmeyi tatmaları gereken kimselerdir.

    Evet günahkârların bazılarına dünyada çektikleri sıkıntılar keffaret olurken, bazılarına da kabir azabı keffaret olmakta ve onları günahlardan temizlemektedir. Ancak bunlarla temizlenmeyecek durumda olanlar ise ahirette böyle bir temizlenme ameliyesinden geçeceklerdir.

    İşte bunlardan bir grup da Cennet ehli Cennet'e girdikten sonra bir müddet kalacak ve Cennet umudu ve Cehennem endişesiyle Araf'ta ömür süreceklerdir. Bu hayat şekli de onlar için bir keffaret ve günahlardan arınma olacaktır. Ve daha sonra da Cenâb-ı Hakk'ın (cc) rahmet ve inayetiyle Cennet'e gireceklerdir.

    Her şeyin hakikat ve içyüzünü Allah (cc) bildiği gibi, Araf'ı ve Araf'takilerini de ancak Allah bilir...



  4. 16.Nisan.2011, 12:26
    2
    Editör



    A'raf, arfın çoğulu ve yüksek bir yer demektir. A'raf, tefsirlerde Cennet ile Cehennem arasında kurulu olan sur olarak zikredilmektedir. Zaten bu kelime bir sûreye de ad olmuştur. A'raf suresi, A'raftan bahsettiği için bu ismi almıştır.

    Araf, esasen orta menzil, orta yer demektir. Âyetten anlaşılan manâsıyla Cennetle Cehennem arasındadır; fakat keyfiyeti hakkında hiç bir malumata sahip değiliz.

    Burada bulunan şahıslar kimlerdir? Bu soruya verilen birçok cevap vardır. Fakat verilen cevapların hepsi de dirayetle alâkalıdır. Zira hem Araf hem de Araf'ta bulunanlar hakkında Kurân'da zikri geçen hususun dışında herhangi bir rivayet bilmiyoruz. Kurân-ı Kerim'de ise üç ayrı tablo sergilenmekte ve bu arada Araf'taki insanlardan bahsedilmektedir.

    Birinci bölümde, Cennet ehlinin Cehennem ehline sorusu yer alıyor. Cennet ehli soruyor: "Biz Rabb'imizin bize vadettiğini gerçek olarak bulduk; siz de Rabb'inizin size vaadettiğini gerçek olarak buldunuz mu?" Bu soruya Cehennem ehli "Evet" diye cevap veriyor.

    Tam bu esnada aralarından bir münâdi şöyle seslenir: "Allah'ın (cc) laneti zalimlerin üzerine olsun!." (A'raf/44)

    İkinci tabloda devreye A'raf ehli giriyor. Cennet ehline bakıp "Selam size" diyorlar. Cehennem ehlini gördüklerinde de "Ey Rabbimiz! Bizi zalimler topluluğu ile beraber bulundurma!" diyorlar.

    Daha sonrada tanıdıkları Cehennem ehlinin ileri gelenlerine dünyadaki sözlerini hatırlatıyor ve onlara ne mallarının ne de çocuklarının hiç bir fayda vermediğini yüzlerine vuruyorlar. Bu sahne değişir gibi oluyor ve son olarak Araf ehlinin Cennet ehline şu sözleri duyuluyor: "Girin Cennete artık size korku yoktur ve siz üzülecek de değilsiniz" (A'raf/49).

    Üçüncü tabloda ise, Cehennemdekilerin Cennet ehline verilen nimetlerden kendilerine de vermelerini talep ederek "Suyunuzdan veya Allah'ın (cc) size verdiği nimetlerden bizim üzerimize de dökün" diye seslenişleri yer alıyor. Cennet ehlinin verdiği cevap ise şu oluyor: "Allah (cc) bunları kafirlere haram kılmıştır.." (A'raf/50).

    Demek oluyor ki Araf ehli, bir yönüyle Cennet ehliyle diğer yönüyle de Cehennem ehliyle münasebet içindeler. Her iki tarafı da yakından tanımakta ve bilmekteler.

    Bu arada bazı sahabeden Araf'ın sıratın şerefeleri ve Araf'takiler de günahı, sevabı müsavi olanlar.. diğer bazılarından da, bunlar peygamberler, şehitler, âlimler ve âdeta melekleşmiş yüksek ruhlu insanlar olup, ötelerden bakar her iki menzilde olup bitenleri görür ve yukarda bahsi geçen muhavereye iştirak ederler, şeklinde rivayetler var ise de tahkik ehlince şayan-ı kabul görülmemiştir.

    İsrailiyat'ta bunlar, günah ve sevapları eşit olan insanlar şeklinde yer almaktadır. Bazıları da bunların insan suretinde melekler olduğunu söylemektedir. Bu son kısım doğru kabul edilecek olursa âyette geçen "Ve hüm yatmeûn" (Onlar Cennet'e girmeyi umuyorlar) ifadesi Cennet ehline râci olur. Yani Cennet ehli Cennetlik olduklarını bildikleri halde daha henüz girmedikleri bir anda.. demek olur.

    Bazılarına göre de, Cennet'e bakıp ümitle dolan, Cehennem'e bakıp korkudan ürperen bu insanlar orada Cennet'e tam ehil hâle gelebilmeleri için bir müddet böyle bir sıkıntı ve iç geçirmeyi tatmaları gereken kimselerdir.

    Evet günahkârların bazılarına dünyada çektikleri sıkıntılar keffaret olurken, bazılarına da kabir azabı keffaret olmakta ve onları günahlardan temizlemektedir. Ancak bunlarla temizlenmeyecek durumda olanlar ise ahirette böyle bir temizlenme ameliyesinden geçeceklerdir.

    İşte bunlardan bir grup da Cennet ehli Cennet'e girdikten sonra bir müddet kalacak ve Cennet umudu ve Cehennem endişesiyle Araf'ta ömür süreceklerdir. Bu hayat şekli de onlar için bir keffaret ve günahlardan arınma olacaktır. Ve daha sonra da Cenâb-ı Hakk'ın (cc) rahmet ve inayetiyle Cennet'e gireceklerdir.

    Her şeyin hakikat ve içyüzünü Allah (cc) bildiği gibi, Araf'ı ve Araf'takilerini de ancak Allah bilir...



  5. 07.Aralık.2016, 12:30
    3
    Misafir

    Yorum: Arafta bulunanlar kimler oluyorlar?

    Ahmet bin Habelin Müsnedinde arasatta kalanların ateş ile imtihan edileceğine dair hadis varmı varsa bu hadisin sıhhati hakkında bilgi veririmisiniz


  6. 07.Aralık.2016, 12:30
    3
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
    Ahmet bin Habelin Müsnedinde arasatta kalanların ateş ile imtihan edileceğine dair hadis varmı varsa bu hadisin sıhhati hakkında bilgi veririmisiniz





+ Yorum Gönder