Konusunu Oylayın.: Kabirleri ziyaret etmenin hükmü nedir? (Erkek ve Kadınlar açısından)

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Kabirleri ziyaret etmenin hükmü nedir? (Erkek ve Kadınlar açısından)
  1. 09.Nisan.2011, 23:54
    1
    Misafir

    Kabirleri ziyaret etmenin hükmü nedir? (Erkek ve Kadınlar açısından)






    Kabirleri ziyaret etmenin hükmü nedir? (Erkek ve Kadınlar açısından) Mumsema Genel olarak kabirleri ziyaret etmek erkekler için müstehab olup, kadınlar için caizdir
    Doğrumu?


  2. 10.Nisan.2011, 16:11
    2
    Muhasibi
    Editör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 22.Ağustos.2007
    Üye No: 12
    Mesaj Sayısı: 15,810
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 160
    Bulunduğu yer: Gönlümün Mürekkep Lekeleri'de Fikir İşçisi

    Cevap: Kabirleri ziyaret etmenin hükmü nedir? (Erkek ve Kadınlar açısından)




    Kabirleri Ziyaret Etmenin ve Onlarla Tevessül Etmenin Hükmü:
    Soru: Kabirleri ziyaret etmenin, kabirdeki ile tevessül etmenin, mesela Seyyid Bedevi, el-Huseyn ve Seyide Zeyneb’in kabrinin ziyareti gibi, onunla eşya ve mal istemenin hükmü nedir? Bize faydalı olunuz, Allah da sizleri faydalandırsın.
    Cevap: Kabir ziyaretle
    ri iki çeşittir. Birincisi: meşru ve matlup olanıdır ki, ölülere dua etmek, onlara merhamet etmek, ahiret hazırlığı için ölümü hatırlamak gibi sebeplerle yapılır. Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem:
    “Kabirleri ziyaret ediniz zira bu size ahireti hatırlatır.” Buyurmuş, kendisi ve ashabı da ziyaret etmişlerdir. Bu kadınlara değil erkeklere özeldir. Kadınlara ise kabir ziyaretle
    ri meşru değildir. Bilakis bundan yasaklanmaları gerekir. Zira Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem’in kabirleri ziyaret eden kadınlara lanet ettiği sabit olmuştur. Onların kabirleri ziyaret etmeleri, sabırları az olduğu ve genelde feryat etmelerinden dolayı kendileri için fitne olmaktadır. Yine cenaze kabre götürülünceye kadar eşlik etmeleri de meşru değildir. Sahih’te Ümmü Atiye radıyallahu anha hadisinde sabit olmuştur ki:
    “Cenazeler
    i takip etmekten yasaklandık fakat bize ısrar edilmedi.” Demiştir. Bu kadınların fitneye düşmeleri ve kendileri sebebiyle fitneye düşülmesi korkusundan dolayı ve sabırlarının azlığı sebebiyle kabre kadar cenazeyi takip etmekten yasaklandıklarını göstermektedir. Yasakta asıl olan haramlıktır. Zira Allah Azze ve Celle:
    “Rasul size neyi verdiyse onu alınız, neden sakındırdı ise derhal ona son veriniz.”(Haşr 7) buyurmuştur. Cenaze namazı erkekler için de kadınlar için de meşrudur. Bu konuda Rasululla
    h sallallahu aleyhi ve sellem’den ve sahabelerden sahih hadisler gelmiştir. Ümmü Atiye hadisindeki; “Fakat bize ısrar edilmedi” ifadesi, kadınların cenazeyi etmesinin caiz olduğunu göstermez. Zira Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem’den yasak sadır olmuş, men etmiştir. “Bize ısrar edilmedi” sözü ise kendisinin sünnete aykırı içtihadı veya zannıdır.
    Kabir ziyaretin
    in ikinci çeşidi ise bidat olanıdır: Bu, kabir ehline dua etmek ve onlardan yardım istemek yahut kurban veya adak için ziyaret etmektir. Bu münkerdir, büyük şirktir. Allah’tan afiyet dileriz. Aynı şekilde orada dua etmek için, Kuran okumak veya namaz kılmak için ziyaret etmek de bidattir, meşru değildir, şirk vesilesidir. Bu hususta üç çeşit hakikat vardır:
    1- Kabirdeki
    ler için dua etmek ve ahireti hatırlamak için ziyaret meşrudur.
    2- Orada Kuran okumak, namaz kılmak, kurban kesmek için ziyaret etmek bidat olup şirk vesilesid
    ir.
    3- Ölüye yakınlık sağlamak için kurban kesme kastıyla ziyaret etmek yahut Allah dışında veya onunla birlikte ölüye seslenere
    k medet istemek, yardım istemek büyük şirktir.
    Allah’tan afiyet isteriz. Bu bidat ziyaretle
    rden sakınmak gerekir. Bir peygambere veya salih bir zata dua ederek sesleniyor olması da fark etmez. Bazı cahiller bunu Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem’in kabri yanında yapıyor, ona dua edip ondan yardım istiyorlar. Veya el-Huseyn’in, el-Bedevî’nin yahut Şeyh Abdulkadir el-Geylanî’nin kabirlerinde bunu yapıyorlar. Allah yardımcımız olsun.



  3. 10.Nisan.2011, 16:11
    2
    Editör



    Kabirleri Ziyaret Etmenin ve Onlarla Tevessül Etmenin Hükmü:
    Soru: Kabirleri ziyaret etmenin, kabirdeki ile tevessül etmenin, mesela Seyyid Bedevi, el-Huseyn ve Seyide Zeyneb’in kabrinin ziyareti gibi, onunla eşya ve mal istemenin hükmü nedir? Bize faydalı olunuz, Allah da sizleri faydalandırsın.
    Cevap: Kabir ziyaretle
    ri iki çeşittir. Birincisi: meşru ve matlup olanıdır ki, ölülere dua etmek, onlara merhamet etmek, ahiret hazırlığı için ölümü hatırlamak gibi sebeplerle yapılır. Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem:
    “Kabirleri ziyaret ediniz zira bu size ahireti hatırlatır.” Buyurmuş, kendisi ve ashabı da ziyaret etmişlerdir. Bu kadınlara değil erkeklere özeldir. Kadınlara ise kabir ziyaretle
    ri meşru değildir. Bilakis bundan yasaklanmaları gerekir. Zira Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem’in kabirleri ziyaret eden kadınlara lanet ettiği sabit olmuştur. Onların kabirleri ziyaret etmeleri, sabırları az olduğu ve genelde feryat etmelerinden dolayı kendileri için fitne olmaktadır. Yine cenaze kabre götürülünceye kadar eşlik etmeleri de meşru değildir. Sahih’te Ümmü Atiye radıyallahu anha hadisinde sabit olmuştur ki:
    “Cenazeler
    i takip etmekten yasaklandık fakat bize ısrar edilmedi.” Demiştir. Bu kadınların fitneye düşmeleri ve kendileri sebebiyle fitneye düşülmesi korkusundan dolayı ve sabırlarının azlığı sebebiyle kabre kadar cenazeyi takip etmekten yasaklandıklarını göstermektedir. Yasakta asıl olan haramlıktır. Zira Allah Azze ve Celle:
    “Rasul size neyi verdiyse onu alınız, neden sakındırdı ise derhal ona son veriniz.”(Haşr 7) buyurmuştur. Cenaze namazı erkekler için de kadınlar için de meşrudur. Bu konuda Rasululla
    h sallallahu aleyhi ve sellem’den ve sahabelerden sahih hadisler gelmiştir. Ümmü Atiye hadisindeki; “Fakat bize ısrar edilmedi” ifadesi, kadınların cenazeyi etmesinin caiz olduğunu göstermez. Zira Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem’den yasak sadır olmuş, men etmiştir. “Bize ısrar edilmedi” sözü ise kendisinin sünnete aykırı içtihadı veya zannıdır.
    Kabir ziyaretin
    in ikinci çeşidi ise bidat olanıdır: Bu, kabir ehline dua etmek ve onlardan yardım istemek yahut kurban veya adak için ziyaret etmektir. Bu münkerdir, büyük şirktir. Allah’tan afiyet dileriz. Aynı şekilde orada dua etmek için, Kuran okumak veya namaz kılmak için ziyaret etmek de bidattir, meşru değildir, şirk vesilesidir. Bu hususta üç çeşit hakikat vardır:
    1- Kabirdeki
    ler için dua etmek ve ahireti hatırlamak için ziyaret meşrudur.
    2- Orada Kuran okumak, namaz kılmak, kurban kesmek için ziyaret etmek bidat olup şirk vesilesid
    ir.
    3- Ölüye yakınlık sağlamak için kurban kesme kastıyla ziyaret etmek yahut Allah dışında veya onunla birlikte ölüye seslenere
    k medet istemek, yardım istemek büyük şirktir.
    Allah’tan afiyet isteriz. Bu bidat ziyaretle
    rden sakınmak gerekir. Bir peygambere veya salih bir zata dua ederek sesleniyor olması da fark etmez. Bazı cahiller bunu Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem’in kabri yanında yapıyor, ona dua edip ondan yardım istiyorlar. Veya el-Huseyn’in, el-Bedevî’nin yahut Şeyh Abdulkadir el-Geylanî’nin kabirlerinde bunu yapıyorlar. Allah yardımcımız olsun.






+ Yorum Gönder