Konusunu Oylayın.: Bekarlığı teşvik hadisleri doğrultusunda evlenmemek daha mantılı değil mi?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Bekarlığı teşvik hadisleri doğrultusunda evlenmemek daha mantılı değil mi?
  1. 07.Nisan.2011, 15:34
    1
    Misafir

    Bekarlığı teşvik hadisleri doğrultusunda evlenmemek daha mantılı değil mi?






    Bekarlığı teşvik hadisleri doğrultusunda evlenmemek daha mantılı değil mi? Mumsema '200 den sonra sizin en hayırlınız afiful haz(hanımı.çocuğuolmayan) olanlarınızdır' 'geçimin isyansız sağlanamayacağı o günde bekarlık helal olur' 'Allah bir kulu sevdi mi ona bela ve sıkntı verir daha da fazla severse onu istifna eder istifna nedir Allah ona ne çocuk verir ne mal' hadisleri doğrultusunda evlenmemek daha mantılı değil mi?


  2. 07.Nisan.2011, 15:34
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



    '200 den sonra sizin en hayırlınız afiful haz(hanımı.çocuğuolmayan) olanlarınızdır' 'geçimin isyansız sağlanamayacağı o günde bekarlık helal olur' 'Allah bir kulu sevdi mi ona bela ve sıkntı verir daha da fazla severse onu istifna eder istifna nedir Allah ona ne çocuk verir ne mal' hadisleri doğrultusunda evlenmemek daha mantılı değil mi?


    Benzer Konular

    - Mantılı Çorba

    - İnsanları daha çok ibadete teşvik etmek için hadis uydurmak caiz midir?

    - Peygamber Efendimizin ilime teşvik Hadisleri

    - Kur an niçin hz.muhammed (sa.v)zamanında değil de daha sonra kitap haline getirilmiştir.

    - Hadisleri Peygamberimiz den bizzat kendi işitipte değil ikinci ağızdan nakilcilere ne ad verilir?

  3. 08.Nisan.2011, 10:23
    2
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,685
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 227
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    Cevap: Bekarlığı teşvik hadisleri doğrultusunda evlenmemek daha mantılı değil mi?




    --Peygamber Efendimiz:

    (Ennikâhu sünnetî) "Nikâh benim sünnetimdir." buyuruyor. Bu ne demek?.. "Evlenmek benim koyduğum adettir, benim yolumdur." demek... Kesin yapılması gereken değil de, benim seçtiğim, tercih ettiğim, gittiğim yoldur demek...

    Ama evlenmenin hükmü, kişinin özelliklerine göre değişir. Fıkıh kitapları böyle yazar. Adam çok kuvvetli duygulara sahip, evlenmediği zaman kendisine hakim olamayacak, günaha dalacaksa; öyle bir insana evlenmek farzdır. Neden?.. Evlenmediği takdirde günahkâr olacak!.. Öyle bir aciz adam ki, evlendiği zaman karısına bakamayacak, kocalık vazifesini yapamayacak; böyle bir kimsenin de evlenmesi gerekmez.

    Normal olarak, bir insanın evlenmesi uygundur. Çünkü, Efendimiz'in tavsiye ettiği bir şeydir. Bekârlıkta tehlikeler çoktur, evlilikte sevaplar çoktur, faydalar çoktur.


    Sahabe-i kirâmdan bir zat, hanımı öldüğü zaman... İkisi de bulaşıcı hastalığa, vebaya tutulmuşlar. Hanımı biraz önce ölüyor. Kendisine haber gelince diyor ki:

    "--Aman beni evlendirin!.."

    Diyorlar ki:

    "--Efendim! İşte iyi olun inşaallah, kalkın da düğün yapalım, güzel bir hanım bulalım, evlenin!.."

    Diyor ki:

    "--Ben öleceğimi biliyorum. Amansız hastalığa, vebaya yakalandım; kendimin öleceğimi biliyorum. Ama, Rabbimin huzuruna bekâr gitmeğe utanıyorum!" diyor.

    Sahabe-i kiram bu, aşere-i mübeşşereden bir zât-ı muhterem... Onların nikâha bakışları böyle... Sevap bu, ibadet bu diye meseleye yaklaşıyorlar. Efendimiz'in hadis-i şeriflerinden anladıkları mânâ bu...

    Ama bu mânâ, kişinin özel durumuna göre değişiyor. Çünkü karşısında, aldığı kadının da hakları var... Onun da hayatını zehir etmeğe hakkı yok... O zaman evlilik bazan haram oluyor, mekruh oluyor; bazan farz oluyor. Ama normal şartlarda Efendimiz'in yoludur, yapılması gerekir.



  4. 08.Nisan.2011, 10:23
    2
    Silent and lonely rains



    --Peygamber Efendimiz:

    (Ennikâhu sünnetî) "Nikâh benim sünnetimdir." buyuruyor. Bu ne demek?.. "Evlenmek benim koyduğum adettir, benim yolumdur." demek... Kesin yapılması gereken değil de, benim seçtiğim, tercih ettiğim, gittiğim yoldur demek...

    Ama evlenmenin hükmü, kişinin özelliklerine göre değişir. Fıkıh kitapları böyle yazar. Adam çok kuvvetli duygulara sahip, evlenmediği zaman kendisine hakim olamayacak, günaha dalacaksa; öyle bir insana evlenmek farzdır. Neden?.. Evlenmediği takdirde günahkâr olacak!.. Öyle bir aciz adam ki, evlendiği zaman karısına bakamayacak, kocalık vazifesini yapamayacak; böyle bir kimsenin de evlenmesi gerekmez.

    Normal olarak, bir insanın evlenmesi uygundur. Çünkü, Efendimiz'in tavsiye ettiği bir şeydir. Bekârlıkta tehlikeler çoktur, evlilikte sevaplar çoktur, faydalar çoktur.


    Sahabe-i kirâmdan bir zat, hanımı öldüğü zaman... İkisi de bulaşıcı hastalığa, vebaya tutulmuşlar. Hanımı biraz önce ölüyor. Kendisine haber gelince diyor ki:

    "--Aman beni evlendirin!.."

    Diyorlar ki:

    "--Efendim! İşte iyi olun inşaallah, kalkın da düğün yapalım, güzel bir hanım bulalım, evlenin!.."

    Diyor ki:

    "--Ben öleceğimi biliyorum. Amansız hastalığa, vebaya yakalandım; kendimin öleceğimi biliyorum. Ama, Rabbimin huzuruna bekâr gitmeğe utanıyorum!" diyor.

    Sahabe-i kiram bu, aşere-i mübeşşereden bir zât-ı muhterem... Onların nikâha bakışları böyle... Sevap bu, ibadet bu diye meseleye yaklaşıyorlar. Efendimiz'in hadis-i şeriflerinden anladıkları mânâ bu...

    Ama bu mânâ, kişinin özel durumuna göre değişiyor. Çünkü karşısında, aldığı kadının da hakları var... Onun da hayatını zehir etmeğe hakkı yok... O zaman evlilik bazan haram oluyor, mekruh oluyor; bazan farz oluyor. Ama normal şartlarda Efendimiz'in yoludur, yapılması gerekir.






+ Yorum Gönder