Konusunu Oylayın.: Hz.Mehdi'yi görüp müjdeleyecek 7 zatın ismini veriyor bu 7 veli kimdir?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Hz.Mehdi'yi görüp müjdeleyecek 7 zatın ismini veriyor bu 7 veli kimdir?
  1. 06.Nisan.2011, 19:43
    1
    Misafir

    Hz.Mehdi'yi görüp müjdeleyecek 7 zatın ismini veriyor bu 7 veli kimdir?






    Hz.Mehdi'yi görüp müjdeleyecek 7 zatın ismini veriyor bu 7 veli kimdir? Mumsema mehdiyi 7 tane veli müjdeleyecek denmekte.kimisi İMAM RABBANİden alıp günümüze kadar bediüzzaman da dahil 7 veliden bahs ediyor.kimisi de şu an hayatta olup MEHDİyi görüp müjdeleyecek 7 zatın ismini veriyor.bu 7 veli kimdir?


  2. 06.Nisan.2011, 19:43
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



    mehdiyi 7 tane veli müjdeleyecek denmekte.kimisi İMAM RABBANİden alıp günümüze kadar bediüzzaman da dahil 7 veliden bahs ediyor.kimisi de şu an hayatta olup MEHDİyi görüp müjdeleyecek 7 zatın ismini veriyor.bu 7 veli kimdir?


    Benzer Konular

    - Mehdi kimdir ? Kavram olarak "Mehdi" ne demektir ?

    - Mehdiyi müjdeleyecek zatın Mahmud Efendi olduğu söyleniyor bu doğrumu?

    - Veli/Evliya kimdir, nasıl bilinir? En başta veli kendisinin veli olduğunu bilebilir mi? Bize onların

    - Hazreti Mehdiyi insanlara müjdeleyecek,insanların akın akın Mehdi (a.s)'a koşacağı bir zat olacak mı

    - Allah’ın 99 ismini zikretmek insana huzur veriyor

  3. 16.Nisan.2011, 07:32
    2
    imam
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 20.Ağustos.2007
    Üye No: 2034
    Mesaj Sayısı: 7,511
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Bulunduğu yer: minallah-ilelllah

    Cevap: Hz.Mehdi'yi görüp müjdeleyecek 7 zatın ismini veriyor bu 7 veli kimdir?




    Mehdi (alehisselam) hakkında bilgiler

    Sözlükte "hidâyete eren, hidâyete vesile olan, doğru yolu bulan, hak yola giren, yol göstermek veya tarif etmek" gibi anlamlara gelen mehdî, din ıstılahında, kendisinden önce zulüm ve haksızlıkların alıp yürüdüğü yeryüzünü adaletle dolduracak kimse demektir. Mehdî kelimesi Kur'ân'da geçmediği gibi, Buhârî ve Müslim'de de geçmez. Diğer hadis kaynaklarında mehdî ile ilgili bazı rivâyetler vardır. Ancak bu hadislerin sıhhat derecesi tartışmalı olup genel kanaat, bunların itikadî ve amelî yönden delil kabul edilmeyeceği şeklindedir. Yaygın olarak mehdi inancının ortaya çıkması iki sebebe bağlanmıştır. Birincisi Yahûdî ve Hristiyanlıkta var olan inançlardır. Bu iki dinin mensupları mehdî ve mesih gibi iki şahsiyeti gelecekte insanlığın kurtuluşunu sağlayacak bir müjde ve hakikat olarak gündemde tutmaya çalışmışlardır. İkincisi de Müslüman topluluğun kendi içindeki siyasî kavga ve çekişmelerdir. Özellikle Sıffin Savaşı'ndan sonra İslâm aleminde resmen ortaya çıkan fırkalarda Şia bu husustaki iddiasını ifrat noktasına vardırmıştır. "Masum İmam, Gaybî İmam ya da İmamu'l-Muntazar" düşüncesi son kurtarıcı olarak kabul edilmiştir. Bu inanç tasavvuf alanında da destek görmüş ve böylece ehl-i sünnet âlimlerinin de ilgi alanına girmiştir. Ancak mehdî inancı İslâm itikadının konuları arasında yoktur. Çünkü Hz.Peygamber ile birlikte nübüvvet kapısı kapanmıştır. Fakat bu husus, Müslümanların çalışmasına, ictihad yapmalarına en üst düzeyde İslâm'ı tebliğ etmelerine ve insanların hidâyetine imkân hazırlamalarına engel değildir.


  4. 16.Nisan.2011, 07:32
    2
    Üye



    Mehdi (alehisselam) hakkında bilgiler

    Sözlükte "hidâyete eren, hidâyete vesile olan, doğru yolu bulan, hak yola giren, yol göstermek veya tarif etmek" gibi anlamlara gelen mehdî, din ıstılahında, kendisinden önce zulüm ve haksızlıkların alıp yürüdüğü yeryüzünü adaletle dolduracak kimse demektir. Mehdî kelimesi Kur'ân'da geçmediği gibi, Buhârî ve Müslim'de de geçmez. Diğer hadis kaynaklarında mehdî ile ilgili bazı rivâyetler vardır. Ancak bu hadislerin sıhhat derecesi tartışmalı olup genel kanaat, bunların itikadî ve amelî yönden delil kabul edilmeyeceği şeklindedir. Yaygın olarak mehdi inancının ortaya çıkması iki sebebe bağlanmıştır. Birincisi Yahûdî ve Hristiyanlıkta var olan inançlardır. Bu iki dinin mensupları mehdî ve mesih gibi iki şahsiyeti gelecekte insanlığın kurtuluşunu sağlayacak bir müjde ve hakikat olarak gündemde tutmaya çalışmışlardır. İkincisi de Müslüman topluluğun kendi içindeki siyasî kavga ve çekişmelerdir. Özellikle Sıffin Savaşı'ndan sonra İslâm aleminde resmen ortaya çıkan fırkalarda Şia bu husustaki iddiasını ifrat noktasına vardırmıştır. "Masum İmam, Gaybî İmam ya da İmamu'l-Muntazar" düşüncesi son kurtarıcı olarak kabul edilmiştir. Bu inanç tasavvuf alanında da destek görmüş ve böylece ehl-i sünnet âlimlerinin de ilgi alanına girmiştir. Ancak mehdî inancı İslâm itikadının konuları arasında yoktur. Çünkü Hz.Peygamber ile birlikte nübüvvet kapısı kapanmıştır. Fakat bu husus, Müslümanların çalışmasına, ictihad yapmalarına en üst düzeyde İslâm'ı tebliğ etmelerine ve insanların hidâyetine imkân hazırlamalarına engel değildir.





+ Yorum Gönder