Konusunu Oylayın.: Beni Saide Çardağında Yaşananlar Hz. Ebubekir'in Halife seçilmesi İmamsız toplumun olmayacağı gerçeği Peygamberli toplum

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Beni Saide Çardağında Yaşananlar Hz. Ebubekir'in Halife seçilmesi İmamsız toplumun olmayacağı gerçeği Peygamberli toplum
  1. 05.Nisan.2011, 07:13
    1
    Misafir

    Beni Saide Çardağında Yaşananlar Hz. Ebubekir'in Halife seçilmesi İmamsız toplumun olmayacağı gerçeği Peygamberli toplum






    Beni Saide Çardağında Yaşananlar Hz. Ebubekir'in Halife seçilmesi İmamsız toplumun olmayacağı gerçeği Peygamberli toplum Mumsema Beni Saide Çardağında Yaşananlar
    Hz. Ebubekir'in Halife seçilmesi
    İmamsız toplumun olmayacağı gerçeği
    Peygamberli toplumdan, peygambersiz topluma geçiş ve Hz. Ebubekir'in eşsiz dirayeti


  2. 05.Nisan.2011, 07:13
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



    Beni Saide Çardağında Yaşananlar
    Hz. Ebubekir'in Halife seçilmesi
    İmamsız toplumun olmayacağı gerçeği
    Peygamberli toplumdan, peygambersiz topluma geçiş ve Hz. Ebubekir'in eşsiz dirayeti


    Benzer Konular

    - Hz. Ebubekir Ne Zaman ve Nasıl Halife Seçildi?

    - Kuranın toplum toplum hayatında yeri ve önemi ile ilgili bilgi

    - Hz. Ebubekir'in Halife Seçimi...

    - Hz.Ebubekir,Hz.Ömeri Halife Tayin Etmişmidir?

    - İlk Halife'ye biatta yaşananlar

  3. 05.Nisan.2011, 09:50
    2
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,685
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 227
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    Cevap: Beni Saide Çardağında Yaşananlar Hz. Ebubekir'in Halife seçilmesi İmamsız toplumun olmayacağı gerçeği Peygamberli




    Beni Saide Çardağında Yaşananlar Hz. Ebubekir'in Halife seçilmesi

    Hz. peygamber vefatından önce herhangi bir kimseyi yerine halife olarak tayin etmemiştir. Bu nedenle Hz. peygamberin vefatına müteakip İslam devletini yönetecek bir devlet başkanını seçilmesi lüzumu doğmuştur.
    “Hz. peygamberin vefat haberi duyulur duyulmaz, onun hastalığı sırasında değişik gruplarca hazırlandığını sandığımız, siyasi iktidarı ele geçirmeye yönelik projeler fiiliyata döküldü. İlk hareket ev sahibi ensar da başladı. Beni Saide çardağında toplanarak Müslüman devletinin başına geçecek kişinin kendilerinden olması için fiili bir durum yarattılar. Ensar, bu konuda muhacirlere danışma gereğini bile duymamıştı. Ancak ensarın iki büyük kabilesi arasında cahiliye döneminden kalma rekabet, başkanın Ensar’dan seçilmesini zorlaştırmaktaydı. Ensar’ın devlet başkanı seçmek için toplandığı haberini alan Muhacirlerin ileri gelenlerinden Hz. Ebu Bekir, Ömer ve Ebu Ubeyde, Beni Saide sofasına geldiler. Muhacirlerin temsilcileri geldikten sonra tartışmanın şekli değişti. Muhacirler adına katılan ekip, hilafet konusunda asıl söz sahiplerinin kendilerinin olması gerektiğini iddia ederek konuya yeni bir boyut kazandırdılar. Ensar’ın iki büyük kabilesine mensup Müslümanların toplantıda hazır bulunması, devlet başkanının Ensar’dan olmasını engellemekteydi. Aralarındaki rekabetten dolayı Evs, Kureyş’ten olacak bir başkanı, Hazreç’ten olacak bir başkana tercih etmişti. [65]Muhacirler hilafet Kuryeşte’dir hadisine ve Hz. Peygamber’in hastalığında Hz. Ebu Bekir’e namaz kıldırtmasına dayanarak hilafetin Hz. Ebu Bekir’in hakkı olduğunu savundular. Ensar, bir emir sizden bir emir bizden olsun teklifinde bulundular fakat bu da kabul görmedi. Neticede Hz. Ebu Bekir’e biat ettiler.
    “Hz. Ebu Bekir’in tercih edilme sebeplerinden birisi, Medine’nin iki büyük kabilesi Evs ve Hazreç’in, bu işi kendi aralarında paylaşamamalarıdır. Diğer önemli bir sebep ise Ebu Bekir’in Müslümanların üzerinde birleşebileceği bir isim olmasıdır. Halife seçimi esnasında Haşim Oğulları, Hz. Peygamber’in teçhiz ve tekvin işleri ile ilgilenmektedirler. Ümeyye Oğulları ise, yeni Müslüman oldukları için, bu konuda söz sahibi olmadıklarını düşünmektedirler. Nitekim diğer Müslümanlar, uzunca bir süre Ümeyye Oğullarına “Kılıç zoruyla Müslüman olanlar” gözüyle bakmışlardır. [66]
    Beni Saide’de Ensar’ın çoğunluğunun da desteğini alarak halife seçilen Hz. Ebu Bekir’e karşı ilk itiraz, Haşimilerden geldi. Beni Saide toplantısında Muhacirlerin temsilcilerinin, Ensara karşı ileri sürdükleri; nimet-külfet ve Kureyş-Nübüvvet ilişkisi; Haşim Oğulları tarafından nübüvvet-külfet ve Kureyş-Nübüvvet ilişkisi şeklinde değerlendirilmekteydi. Mademki, Hz. Peygamber Beni Haşim’dendir, halife de onlardan olmalıdır, tarzında düşünüyorlardı. Beni Haşim’in dışındaki Kureyş’liler de bunun tersini, yani mademki Hz. Peygamber, Beni Haşim’dendir, bu onlara yeter, halife Beni Haşim’den olmamalıdır, şeklinde düşünmekteydiler. [67]
    Hz. Ebu Bekir’in hilafet makamına gelişi ile ilgili tartışmalardan çıkartılabilecek sonuçlardan birisi, bu meselenin, daha çok Arap geleneği doğrultusunda ve kabileler arası denge politikası gözetilerek çözümlenmiş olduğudur. Diğer önemli sonuç, ilk Müslümanlar, hilafet işinin kendilerine “insana” bırakılmış bir iş olduğunun bilincinde olduklarıdır.[68]
    Hz. Ebu Bekir’in hilafetinden sonra yerine Hz. Ömer geçti. Hz. Ebu Bekir hayattayken Ömer’i kendinden sonra yerine halife tayin etmişti. Böylece Hz. Peygamber’in dahi kullanmadığı bir yetkiyi kullanmış oldu. Akbulut bu meseleyi şöyle açıklıyor:”Hz. Ebu Bekir’in kendinden sonra yerine Hz. Ömer’i tayin etmesi . Hz. Ömer’in kendinden sonra ümmetin halifesini seçmek için seçtiği altı kişilik komitede, Kureyşli’nin dışında birinin bulunmaması da bu tespiti doğrulamaktadır. Daha sonra bu Kureyş asabiyeti, Kureyşin dışındaki Müslümanların siyasi idare ile ilgilenmemelerine yol açmıştır.[69]
    Hz. Ebu Bekir ve Ömer’in hilafetleri kendi zamanlarında kargaşaya sebebiyet vermemekle birlikte, sonraki zamanlarda önemli tartışmalara yol açmıştır.


  4. 05.Nisan.2011, 09:50
    2
    Silent and lonely rains



    Beni Saide Çardağında Yaşananlar Hz. Ebubekir'in Halife seçilmesi

    Hz. peygamber vefatından önce herhangi bir kimseyi yerine halife olarak tayin etmemiştir. Bu nedenle Hz. peygamberin vefatına müteakip İslam devletini yönetecek bir devlet başkanını seçilmesi lüzumu doğmuştur.
    “Hz. peygamberin vefat haberi duyulur duyulmaz, onun hastalığı sırasında değişik gruplarca hazırlandığını sandığımız, siyasi iktidarı ele geçirmeye yönelik projeler fiiliyata döküldü. İlk hareket ev sahibi ensar da başladı. Beni Saide çardağında toplanarak Müslüman devletinin başına geçecek kişinin kendilerinden olması için fiili bir durum yarattılar. Ensar, bu konuda muhacirlere danışma gereğini bile duymamıştı. Ancak ensarın iki büyük kabilesi arasında cahiliye döneminden kalma rekabet, başkanın Ensar’dan seçilmesini zorlaştırmaktaydı. Ensar’ın devlet başkanı seçmek için toplandığı haberini alan Muhacirlerin ileri gelenlerinden Hz. Ebu Bekir, Ömer ve Ebu Ubeyde, Beni Saide sofasına geldiler. Muhacirlerin temsilcileri geldikten sonra tartışmanın şekli değişti. Muhacirler adına katılan ekip, hilafet konusunda asıl söz sahiplerinin kendilerinin olması gerektiğini iddia ederek konuya yeni bir boyut kazandırdılar. Ensar’ın iki büyük kabilesine mensup Müslümanların toplantıda hazır bulunması, devlet başkanının Ensar’dan olmasını engellemekteydi. Aralarındaki rekabetten dolayı Evs, Kureyş’ten olacak bir başkanı, Hazreç’ten olacak bir başkana tercih etmişti. [65]Muhacirler hilafet Kuryeşte’dir hadisine ve Hz. Peygamber’in hastalığında Hz. Ebu Bekir’e namaz kıldırtmasına dayanarak hilafetin Hz. Ebu Bekir’in hakkı olduğunu savundular. Ensar, bir emir sizden bir emir bizden olsun teklifinde bulundular fakat bu da kabul görmedi. Neticede Hz. Ebu Bekir’e biat ettiler.
    “Hz. Ebu Bekir’in tercih edilme sebeplerinden birisi, Medine’nin iki büyük kabilesi Evs ve Hazreç’in, bu işi kendi aralarında paylaşamamalarıdır. Diğer önemli bir sebep ise Ebu Bekir’in Müslümanların üzerinde birleşebileceği bir isim olmasıdır. Halife seçimi esnasında Haşim Oğulları, Hz. Peygamber’in teçhiz ve tekvin işleri ile ilgilenmektedirler. Ümeyye Oğulları ise, yeni Müslüman oldukları için, bu konuda söz sahibi olmadıklarını düşünmektedirler. Nitekim diğer Müslümanlar, uzunca bir süre Ümeyye Oğullarına “Kılıç zoruyla Müslüman olanlar” gözüyle bakmışlardır. [66]
    Beni Saide’de Ensar’ın çoğunluğunun da desteğini alarak halife seçilen Hz. Ebu Bekir’e karşı ilk itiraz, Haşimilerden geldi. Beni Saide toplantısında Muhacirlerin temsilcilerinin, Ensara karşı ileri sürdükleri; nimet-külfet ve Kureyş-Nübüvvet ilişkisi; Haşim Oğulları tarafından nübüvvet-külfet ve Kureyş-Nübüvvet ilişkisi şeklinde değerlendirilmekteydi. Mademki, Hz. Peygamber Beni Haşim’dendir, halife de onlardan olmalıdır, tarzında düşünüyorlardı. Beni Haşim’in dışındaki Kureyş’liler de bunun tersini, yani mademki Hz. Peygamber, Beni Haşim’dendir, bu onlara yeter, halife Beni Haşim’den olmamalıdır, şeklinde düşünmekteydiler. [67]
    Hz. Ebu Bekir’in hilafet makamına gelişi ile ilgili tartışmalardan çıkartılabilecek sonuçlardan birisi, bu meselenin, daha çok Arap geleneği doğrultusunda ve kabileler arası denge politikası gözetilerek çözümlenmiş olduğudur. Diğer önemli sonuç, ilk Müslümanlar, hilafet işinin kendilerine “insana” bırakılmış bir iş olduğunun bilincinde olduklarıdır.[68]
    Hz. Ebu Bekir’in hilafetinden sonra yerine Hz. Ömer geçti. Hz. Ebu Bekir hayattayken Ömer’i kendinden sonra yerine halife tayin etmişti. Böylece Hz. Peygamber’in dahi kullanmadığı bir yetkiyi kullanmış oldu. Akbulut bu meseleyi şöyle açıklıyor:”Hz. Ebu Bekir’in kendinden sonra yerine Hz. Ömer’i tayin etmesi . Hz. Ömer’in kendinden sonra ümmetin halifesini seçmek için seçtiği altı kişilik komitede, Kureyşli’nin dışında birinin bulunmaması da bu tespiti doğrulamaktadır. Daha sonra bu Kureyş asabiyeti, Kureyşin dışındaki Müslümanların siyasi idare ile ilgilenmemelerine yol açmıştır.[69]
    Hz. Ebu Bekir ve Ömer’in hilafetleri kendi zamanlarında kargaşaya sebebiyet vermemekle birlikte, sonraki zamanlarda önemli tartışmalara yol açmıştır.





+ Yorum Gönder