Konusunu Oylayın.: Cemaat ile ilgili hadisler

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Cemaat ile ilgili hadisler
  1. 25.Mart.2011, 08:37
    1
    Misafir

    Cemaat ile ilgili hadisler

  2. 25.Mart.2011, 08:57
    2
    Muhasibi
    Editör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 22.Ağustos.2007
    Üye No: 12
    Mesaj Sayısı: 15,810
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 160
    Bulunduğu yer: Gönlümün Mürekkep Lekeleri'de Fikir İşçisi

    Cevap: cemaat ile ilgili hadisler




    Beş vakit namazı cemaatle kılan, Sırat köprüsünü şimşek gibi geçer.)
    [Taberani]*

    (Bir kimse, kırk gün sabah namazının ilk tekbirine yetişirse, kendisine iki berat yazılır: Cehennemden kurtuluş beratı ile münafıklıktan eminlik beratı.) [Ebuşşeyh]*

    (Peygamberin sünnetini [önem vermeyip] terk eden kâfir olur.) [Ebu Davud]

    (Geceleri ibadet eden, gündüzleri oruç tutan, cemaate gelmezse Cehenneme gider.) [Tirmizi]

    (İmam, namazı tamamlayıp cemaate yüzünü döndürünceye kadar onunla bulunan, gece ibadet etmiş gibi sevaba kavuşurlar.) [Tirmizi]

    (Namazlarını cemaatle kılanları Allahü teâlâ sever.) [Taberani]

    (Ezanı işitip de, cemaate gitmemek, münafıklık alametidir.) [İmad-ül-islam]

    Yatsı ile sabah namazını cemaatle kılmamak münafıklık alametidir. Nasıl ki, yalan söylemek münafıklık alameti ise, cemaate gelmemek de münafıklık alametidir. Bu, cemaate gelmeyen münafık demek değildir. Kendisinde münafıklık alametinden bir alamet var demektir. Verdiği sözde durmamak da münafıklık alametidir. Sözünde durmayana münafık denmez. Fakat münafıklık alametinden birini işlemiş olur.

    (Yatsı ile sabah namazını cemaatle kılmak, münafıklara çok ağır gelir. Eğer bundaki ecri bilselerdi, sürünerek de olsa, cemaate gelirlerdi. Namaza gelmeyenlerin evlerini yakmak istedim.) [Buhari]

    (Cemaati terk edip, evde namaz kılan, sünneti terk etmiş ve sapıtmış olur.) [Müslim]

    (Sabahı cemaatle kılmak, yatsıdan iki misli daha faziletlidir.) [İbni Huzeyme]

    (Emekleyerek de olsa, yatsı ve sabahı cemaatle kılmaya gidin!) [Taberani]

    (Camiye gidip gelen, Allah yolunda cihaddadır.) [Taberani]

    (Allahü teâlânın en çok sevdiği yerler camilerdir.) [Müslim]

    (Camiler Allah’ın evidir. Camiye devam edenin, huzura kavuşmasına ve Sırattan geçip Cennete girmesine Allahü teâlâ kefildir.) [Beyheki]

    (Güzel abdest alıp camiye giren Allah’ın misafiri olur. Allahü teâlâ da misafirine mutlaka ikram eder.) [Beyheki]

    (Her namaz vakti camiye giden, ya Allah yolunda istifade edeceği bir ahiret kardeşi bulur, ya güzel bir ilme, ya hidayetini artıracak veya onu sapıklığa düşmekten muhafaza edecek bir kelimeye yahut rahmet-i İlahiyyeye mazhar olur.) [Taberani]

    (Şeytan, insanın kurdudur. Sürüden ayrılan koyunu kurt kaptığı gibi, şeytan da cemaatten ayrılanı kapar. Sakın cemaatten ayrılmayın! Cami ve cemaatte bulunun.) [Tirmizi]

    (Hak teâlâ, bir cemaate rahmet edince [kötü olan] birini affetmemekten hayâ eder.) [Ebuşşeyh]

    (Şehirde, köyde, bir yerde, üç kişi beraberken namazı cemaatle kılmazlarsa, onlara şeytan hakim olur. O halde cemaat olun!) [Nesai]

    (Cemaatten bir karış ayrılan İslam halkasını boynundan çıkarmış olur.) [Ebu Davud]

    (Cemaatten ayrılan yüzüstü Cehenneme düşer.) [Taberani]

    (Cemaati terk eden, dört kitapta da lanetliktir) buyurulmuştur. (Hidaye, İmad-ül-islam)

    (En kıymetli yer mescitlerdir. Cami ehlinin en efdali, ilk girip son çıkandır. Cemaate ilk gelen ilk Müslüman olan gibi kıymetlidir.) [İ.Râfi’i]

    (Hastalar, çocuklar ve kadınlar olmasaydı, sabah namazı için, mazeretsiz cemaate gelmeyenlerin evlerini yakardım.) [İ.Ahmed, İbni Mace] (Bu hadis-i şerif, sabah namazı için camiye gelmenin önemini bildiriyor. Ev yakmak tabiri, bir deyimdir, işin önemini gösterir. Yoksa evin yakılması gerektiğini göstermez.)

    (Camiye gidip gelen, Allah yolunda cihaddadır.) [Taberani]

    (Her namaz vakti camiye giden, ya Allah yolunda istifade edeceği bir ahiret kardeşi bulur, ya güzel bir ilme, ya hidayetini artıracak veya onu sapıklığa düşmekten muhafaza edecek bir kelimeye yahut rahmet-i İlahiyyeye mazhar olur.) [Taberani]

    (Topluluk, birlik beraberlik rahmet, ayrılık ise azaptır.) [Hadika]

    (Bir topluluğu seven, onların arasında haşrolur.) [Hadika]

    (Evde kılınan namaza bir sevab, mahalle mescidinde yirmi beş sevab, Cuma namazı kılınan büyük camide beş yüz sevab, Mescid-i Aksa’da beş bin sevab, Medine’deki bu mescidimde elli bin sevab, Mescid-i haramda [Kâbe’de] yüz bin sevab vardır.) [İbni Mace]


    Kalbinde zerre miktar kibir bulunan kimse asla cennete girmeyecektir
    Beş vakit namazı cemaatle kılan,Sırat köprüsünü şimşek gibi geçer
    Peygamberin sünnetini (önemsemeyip) terk eden kâfir olur!
    Kişi mahşerde sevdiğiyle beraberdir!
    HZ. MUHAMMED (S.A.V)


  3. 25.Mart.2011, 08:57
    2
    Editör



    Beş vakit namazı cemaatle kılan, Sırat köprüsünü şimşek gibi geçer.)
    [Taberani]*

    (Bir kimse, kırk gün sabah namazının ilk tekbirine yetişirse, kendisine iki berat yazılır: Cehennemden kurtuluş beratı ile münafıklıktan eminlik beratı.) [Ebuşşeyh]*

    (Peygamberin sünnetini [önem vermeyip] terk eden kâfir olur.) [Ebu Davud]

    (Geceleri ibadet eden, gündüzleri oruç tutan, cemaate gelmezse Cehenneme gider.) [Tirmizi]

    (İmam, namazı tamamlayıp cemaate yüzünü döndürünceye kadar onunla bulunan, gece ibadet etmiş gibi sevaba kavuşurlar.) [Tirmizi]

    (Namazlarını cemaatle kılanları Allahü teâlâ sever.) [Taberani]

    (Ezanı işitip de, cemaate gitmemek, münafıklık alametidir.) [İmad-ül-islam]

    Yatsı ile sabah namazını cemaatle kılmamak münafıklık alametidir. Nasıl ki, yalan söylemek münafıklık alameti ise, cemaate gelmemek de münafıklık alametidir. Bu, cemaate gelmeyen münafık demek değildir. Kendisinde münafıklık alametinden bir alamet var demektir. Verdiği sözde durmamak da münafıklık alametidir. Sözünde durmayana münafık denmez. Fakat münafıklık alametinden birini işlemiş olur.

    (Yatsı ile sabah namazını cemaatle kılmak, münafıklara çok ağır gelir. Eğer bundaki ecri bilselerdi, sürünerek de olsa, cemaate gelirlerdi. Namaza gelmeyenlerin evlerini yakmak istedim.) [Buhari]

    (Cemaati terk edip, evde namaz kılan, sünneti terk etmiş ve sapıtmış olur.) [Müslim]

    (Sabahı cemaatle kılmak, yatsıdan iki misli daha faziletlidir.) [İbni Huzeyme]

    (Emekleyerek de olsa, yatsı ve sabahı cemaatle kılmaya gidin!) [Taberani]

    (Camiye gidip gelen, Allah yolunda cihaddadır.) [Taberani]

    (Allahü teâlânın en çok sevdiği yerler camilerdir.) [Müslim]

    (Camiler Allah’ın evidir. Camiye devam edenin, huzura kavuşmasına ve Sırattan geçip Cennete girmesine Allahü teâlâ kefildir.) [Beyheki]

    (Güzel abdest alıp camiye giren Allah’ın misafiri olur. Allahü teâlâ da misafirine mutlaka ikram eder.) [Beyheki]

    (Her namaz vakti camiye giden, ya Allah yolunda istifade edeceği bir ahiret kardeşi bulur, ya güzel bir ilme, ya hidayetini artıracak veya onu sapıklığa düşmekten muhafaza edecek bir kelimeye yahut rahmet-i İlahiyyeye mazhar olur.) [Taberani]

    (Şeytan, insanın kurdudur. Sürüden ayrılan koyunu kurt kaptığı gibi, şeytan da cemaatten ayrılanı kapar. Sakın cemaatten ayrılmayın! Cami ve cemaatte bulunun.) [Tirmizi]

    (Hak teâlâ, bir cemaate rahmet edince [kötü olan] birini affetmemekten hayâ eder.) [Ebuşşeyh]

    (Şehirde, köyde, bir yerde, üç kişi beraberken namazı cemaatle kılmazlarsa, onlara şeytan hakim olur. O halde cemaat olun!) [Nesai]

    (Cemaatten bir karış ayrılan İslam halkasını boynundan çıkarmış olur.) [Ebu Davud]

    (Cemaatten ayrılan yüzüstü Cehenneme düşer.) [Taberani]

    (Cemaati terk eden, dört kitapta da lanetliktir) buyurulmuştur. (Hidaye, İmad-ül-islam)

    (En kıymetli yer mescitlerdir. Cami ehlinin en efdali, ilk girip son çıkandır. Cemaate ilk gelen ilk Müslüman olan gibi kıymetlidir.) [İ.Râfi’i]

    (Hastalar, çocuklar ve kadınlar olmasaydı, sabah namazı için, mazeretsiz cemaate gelmeyenlerin evlerini yakardım.) [İ.Ahmed, İbni Mace] (Bu hadis-i şerif, sabah namazı için camiye gelmenin önemini bildiriyor. Ev yakmak tabiri, bir deyimdir, işin önemini gösterir. Yoksa evin yakılması gerektiğini göstermez.)

    (Camiye gidip gelen, Allah yolunda cihaddadır.) [Taberani]

    (Her namaz vakti camiye giden, ya Allah yolunda istifade edeceği bir ahiret kardeşi bulur, ya güzel bir ilme, ya hidayetini artıracak veya onu sapıklığa düşmekten muhafaza edecek bir kelimeye yahut rahmet-i İlahiyyeye mazhar olur.) [Taberani]

    (Topluluk, birlik beraberlik rahmet, ayrılık ise azaptır.) [Hadika]

    (Bir topluluğu seven, onların arasında haşrolur.) [Hadika]

    (Evde kılınan namaza bir sevab, mahalle mescidinde yirmi beş sevab, Cuma namazı kılınan büyük camide beş yüz sevab, Mescid-i Aksa’da beş bin sevab, Medine’deki bu mescidimde elli bin sevab, Mescid-i haramda [Kâbe’de] yüz bin sevab vardır.) [İbni Mace]


    Kalbinde zerre miktar kibir bulunan kimse asla cennete girmeyecektir
    Beş vakit namazı cemaatle kılan,Sırat köprüsünü şimşek gibi geçer
    Peygamberin sünnetini (önemsemeyip) terk eden kâfir olur!
    Kişi mahşerde sevdiğiyle beraberdir!
    HZ. MUHAMMED (S.A.V)





+ Yorum Gönder