+ Yorum Gönder
Soru ve Cevaplar ve Misafir Soruları Kategorisinden Meni nasıl çıkar? Konusununa Bakıyorsunuz..
  1. Misafir

    Meni nasıl çıkar?





    Sual: Hocam ben 17 yaşındayım bazen düşünme gibi şeylerden dolayı haz sona erdikten sonra bir-iki damlalık ve sızma şeklinde beyaz sıvı geliyor.bu sıvının meni veya mezi olduğunu ayırt edemiyorum ancak hemen peşinden gelen sıvınin renksiz olduğu için mezi olduğunu anlayabiliyorum.ve böylece ilk çıkan sıvının da mezi olduğuna kanaat getiriyorum bu durumda benim koyduğum hüküm geçerli midir? Bir de Okuduğum her yerde meninin fışkırarak geldiği söyleniyor kısacası meninin fişkirmadan gelme gibi bir durumu var midir yada bu akan ilk sıvı hemen peşinden gelen sıvı gibi mezi olabilir mi.böyle bir durumda gusul gerekir mi? teşekkürler. ?







  2. kanarya
    Devamlı Üye

    Cevap: Meni nasıl çıkar?


    Reklam



    Cevap: Meni, mezi, vedi nedir? Guslü gerektirir mi?
    Meni, mezi, vedi ve guslü gerektiren durumlar hakkında bilgi verir misiniz?


    Buluğ çağma ermiş kimsenin dört çeşit suyu vardır

    1- İdrar, 2- Meni, 3- Mezî, 4- Vedî

    Bunlardan guslü gerektiren yalnız menidir Meninin üç özelliği vardır:

    1- Sıçrayarak çıkması,

    2- Hazzın hasıl olması

    3- Yaş iken hamur kokusunu, kuru iken yumurtanın beyaz kısmının kokusunu vermesidir

    Vedî idrardan sonra çıkan katı ve beyaz bir sudur Mezî de beyaz ve ince bir su olup şehvet hissi galebe çaldığı anlarda meydana gelen bir sudur Binâenaleyh söz konusu “vedi” ve “mezi”den dolayı gusül gerekmez

    Şehvetten dolayı kadından gelen ıslaklığa ise "kazi" denilmektedir Bundan dolayı sadece abdest bozulur ancak orucu bozmaz ve gusül gerekmez

    Guslü Gerektiren Haller:


    1 Cinsel ilişkide bulunmak:Meni gelmese bile erkekle kadının cinsel organları birbirine kavuşursa gusül gerekir

    Resulullah (sav) bu konuda şöyle buyurmaktadır: "Kadının ve erkeğin sünnet mahalleri birbirine dokunur da kertik kaybolursa gusül, lazım gelir "(1)

    2 İhtilam olmak: Erkek veya kadından uyku ya da uyanıklık halindeyken şehvetle meninin çıkması da guslü gerektirir Resulullah (sav)'a: "Bir kimse elbisesinde ıslaklık bulsa, ancak ihtilam olduğunu hatırlamasa yıkanması gerekir mi?" diye soruldu Resulullah (sav): "Evet gerekir" diye cevapladı Sonra ihtilam olduğunu görüp de yaşlık göremeyen kimseden soruldu Resulullah (sav): "Ona gusül gerekmez" dedi"(2)

    (1) Buhârî, Gusl 28; Müslim, Hayz 87; Ebu Dâvud, Taharet 84; Nesâî, Taharet 129; Ibn Ma'ce, Taharet 111; Muvatta, Taharet 71

  3. Misafir
    meni nasıl gelir

    İdrardan sonra çıkan sıvı genelde mezi olur. Meziyi temizleriz ve tuvaletten çıkarız.

  4. Misafir
    iyi günler zekerimiz büyürse küçük büyük abdest bu gelen sıvı meni olsa sıkıntı olurmu fışkırmasımı gerekir.

  5. Misafir
    MENİ NEDiR?
    SPERM NASIL ÇIAKR


    Yazar: İslam Ansiklopedisi

    Erlik suyu, döl suyu, atmık, sperma. Menî kelimesinin çoğulu "münyün"dür. Cenab-ı Hak, pek çok canlı çeşitlerinin üremesini çiftleşme esasına bağlamıştır. Erkekle dişinin çiftleşme sırasında, orgazmı halinde oluşan erkek sperması dişide döllenme meydana getirir ve doğum olayı bunu izler. Ancak erkek veya dişiden spermama gelişi, normal çiftleşme olmaksızın da kendiliğinden veya bir dış etkenle olabilir. Karşı cinsi düşünme, ona bakma, rüyada uyarılma veya el ile oynama bu etkenler arasında sayılabilir.

    Spermanın asıl yapı taşını su teşkil ettiği için, menî "bir damla su" olarak algılanmıştır. Kur'an-ı Kerimde Biz her canlıyı sudan yaratmışızdır" (el-Enbiyâ, 21/30) buyurulur. Meni sözcüğü bir âyette şöyle yer alır: "O, rahme dökülen meniden bir damlacık su değil miydi... Sonra o damla bir kan pıhtısı olmuş, derken Allah onu yaratıp güzel bir şekle koymuş, ondan erkek ve dişi iki cins yaratmıştır" (el-Kıyâme, 75/37-39).

    İslâm fıkhında erkek veya kadında herhangi bir etkenle meninin şehvetle yerinden ayrılması gusül abdestini gerektirir (bk. "Gusül" mad.). Şehvetle yerinden ayrılıp, şehvet kesildikten sonra dışarıya atılan meniden dolayı da Ebû Hanîfe ve İmam Muhammed'e göre gusül lâzım gelir. Ebû Yûsuf'a göre lazım gelmez. Bu duruma göre, rüyada veya bir kadına bakma sonucunda, şehvetle yerinden ayrılan menî, cinsiyet uzvu tutulup şehvet sükün bulduktan sonra dışarıya akıtılsa ilk iki imama göre gusül abdesti gerekirken, Ebû Yûsuf'a göre ise, menî şehvet kesildikten sonra dışarı aktığı için guslü gerektirmez. Bu sonuncu görüş yolculuk halinde veya kış mevsiminde kolaylık sağlar. Bu yüzden, bu görüşün fetvaya esas olan görüş olduğunu söyleyenler vardır (el-Fetâvâl-Hindiyye, Beyrut 1400/1980, I, 14).

    Cünüplük üç yolla sabit olur:
    a) Menînin, dışarıya atılarak çıkması,
    b) Cinsiyet uzvu girmeksizin dokunma, bakma, ihtilâm olma veya el ile oynama sonucunda, menînin şehvetle çıkması,
    c) Menî gelmese de mücerred çiftleşme ile. Çiftleşmekte cinsiyet uzuvlarının, sünnet mahalli kaybolacak kadar, birbirine teması guslü gerektirir.

    Ebû Hureyre (r.a) şöyle demiştir:

    "Rasûlüllah (s.a.s); erkek kadının dört dolu arasına oturup da mübaşerette bulunduğu zaman menî gelsin gelmesin gusül vacip olur" (Nesaî, Tahâre, 128; Ahmed b. Hanbel, Müsned Tahâre, III). Diğer yandan başka bir hadiste "Yıkanmak ancak menîden dolayı lâzım gelir" (Müslim, Hayz, 81; Ebû Dâvud, Tahâre, 83; Tirmizi, Tahare, 81; Nesaî, Tahâre 131; İbn Mâce, Tahâre, 110; Ahmed. b. Hanbel, III, 29, 36, V, 115, 116, 416, 421) buyurulur. Bununla, cünüplüğün aslı, menînin inmesine bağlanmıştır. Bu duruma göre sünnet mahallinin girmesini de menînin inmesi hükmünde saymak gerekir. Böylece, ilk hadisi mensuh saymak yerine iki hadisin arası bulunmuş olur.

    Erkeğin menîsi beyaz, kadının menîsi sarıdır. Cünüp olan erkek idrarını yapmadan veya uyumadan önce yıkansa ve namaz kılsa, daha sonra kendisinden menî kalıntısı gelse Ebu Yusuf'un aksine, Ebû Hanife ve Muhammed'e göre yeniden yıkanması gerekir. Fakat ittifakla, kıldığı namazı iade etmesi gerekmez. Ancak idrarını yaptıktan veya biraz yürüdükten veya uyuduktan sonra şehvetsiz olarak gelecek menî guslü gerektirmez. Çünkü bu durumda, o menî yerinden şehvet olmaksızın ayrılmış bulunur. Yine bir kadın, yıkandıktan sonra, kocasının menisi çıkacak olsa yeniden yıkanması gerekmez (el-Fetâvâl-Hindiyye, I, 14; İbn Âbidin, Reddü'l Muhtar, İstanbul 1984, I, 159 vd.).

    Bir erkek veya kadın rüyasında ihtilâm olduğu halde, meni dışarıya çıkmış bulunmazsa yıkanması gerekmez. İmam Muhammed'e göre, bu durumda kadının ihtiyaten yıkanması icap eder. Çünkü kadından çıkacak sıvının yine kendisine dönmesi mümkündür.

    Bir erkek idrarını yaptıktan sonra, cinsiyet uzvundan meni gelse, eğer uzvu sertleşmiş durumda ise, gusül abdesti gerekir. Uzvu sertleşmiş değilse gusül değil yalnız abdest alması yeterlidir (el-Fetâvâl-Hindiyye, I,14,15).

    Cinsiyet uzvundan meni dışında gelebilen iki çeşit sıvı daha vardır. Meziy ve vediy. Meziy; şehvetlenen erkekten gelen, meniden başka yapışkan ince ve beyazımsı bir sıvı olup, eşiyle cinsel temastan önceki devrede ortaya çıkabilir. Meziy, gusül gerektirmez, ancak abdesti bozduğu için, namaz abdesti almakla yetinilir. Vediy ise; idrar yaptıktan sonra, cinsiyet uzvundan gelen ve sidiğe göre, biraz daha koyu renkte olan bir sıvıdır. Vediy, küçük abdest bozduktan sonra ortaya çıkabildiğine göre, abdesti bozduğunda şüphe yoktur.

    Hanefilere göre meni pis sayılır, bedene veya elbiseye bulaşması halinde suyla yıkanması gerekir. Eğer kurumuşsa ovalamak suretiyle de temizlenmiş sayılır. Ancak Ebû Hanife'ye göre, kuru menîye, yeniden su isabet eder ve ıslanırsa pisliği geri döner.

    İmam Şafiî ve Ahmed b. Hanbel'e göre, menî temizdir. Diğer yandan İmam Mâlik ve Züfer meniyi pis kabul etmekle birlikte, kuru meninin ovmak yoluyla temizlenemeyeceği görüşünü savunurlar.

    Yatağından uyanıp kalkan kimseler, ihtilâm olduğunu hatırladığı halde yatağında veya elbisesinde yaşlık görse, bunun menî mi yoksa meziy'mi olduğunu bilmese, gusül abdesti gerekli olur. Vediy olduğuna kanaat getirirse gusül gerekmez. Ayakta veya oturduğu yerde uyuyan kimse uyandığı zaman uzvunda böyle bir yaşlık görse, eğer bu yaşlığın meni olduğuna kanaati var ise veya uyumadan önce bu uzvu hareketsiz bir halde bulunmuş ise gusül abdesti gerekir. Fakat bu ıslaklığın meni olduğu kanaati bulunmaz da, cinsiyet uzvu daha önceden sertleşmiş durumda ise gusül abdesti lazım gelmez. Bu yaşlığın meziy olduğuna hükmedilir. Çünkü uzvun sertleşmiş durumda bulunması, mezinin çıkma belirtisidir. Küçük abdestini bozan kimseden cinsiyet uzvu sertleşmiş olduğu halde meni gelse, yıkanması gerekir. Sertleşme olmayınca yıkanma gerekmez. Çünkü sertleşme, şehvetin varlığını gösterir (el-Fetâvâl-Hindiyye, I, 14 15; İbn Âbidin, a.g.e, I,162,163 vd.; Mehmed Zihni, Ni'met-i İslâm, İstanbul, ty, s. 68 vd.; Kâmus Tercemesi,

    "Menî, Meziy ve Vediy" maddeleri Ö. Nasuhi Bilmen, Büyük İslâm İlmihali, İstanbul 1985, s. 89 vd.).

    Hamdi DÖNDÜREN

  6. Misafir
    1 - Aşırı derece porno izliyorum ve ne kadar istemesemde mastürbasyon yapıyorum hergun yapıyorum rahaszm artik kendime hakim olamiyorum hocam yardim edin

    2 - Oruçluyken periscope yayınlarına baktım ( canlı yayında soyunma gibi) azdim ve bir sıvı geldi . Orucun bozuldu mu

  7. mum
    Administrator
    1. Tek çare Allaha yönelmek ve evlenmektir.
    2. Bu büyük günahlardandır fakat gelen sıvı mezi olduğu için gusül gerekmez ve oruç bozulmaz.

  8. Misafir
    Erkek kadınla seviştikten sonra erkeğin spermini kadın nasıl dışarı atar ve nasıl bi ses çıkarır ve seviştikten nekadar bir zamanda dışarı atar

  9. Misafir
    Şehvetle kopan ama çıkmayan meniyi neerden anlayacam ve şehvetle kopu çıkmadığı halde çıkmış haldeki gibi rahtlamamı hissederiz

  10. Misafir
    Hocam ben sabah kalktığımda böyle bir sıvı çıktı ama sıçrayarak çıkmadı kokusuna bakamadım beyaz değildi şeffaf gibiydi hassı çok değildi cinsel organım her kasılıp gevşediğinde çıktı kontrolüm altında değildi bu mezi midir meni midir?

+ Yorum Gönder
sperm nasıl çıkar,  meni nasıl gelir,  sperm nasıl akıtılır,  döl nasıl akıtılır,  sperm lekesi nasıl çıkar,  sperm nasıl gelir,  meni nasil gelir