Konusunu Oylayın.: İmamların fıkhi ihtilaflarında hadislerin rolü muhammed avvame

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 1 kişi
İmamların fıkhi ihtilaflarında hadislerin rolü muhammed avvame
  1. 21.Mart.2011, 17:57
    1
    Misafir

    İmamların fıkhi ihtilaflarında hadislerin rolü muhammed avvame

  2. 23.Mart.2011, 11:41
    2
    Yuzarsif
    YAKIŞIKLI

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 11.Ocak.2011
    Üye No: 83096
    Mesaj Sayısı: 137
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 2
    Yaş: 27

    Cevap: İmamların fıkhi ihtilaflarında hadislerin rolü muhammed avvame




    Muhammed Avvame
    İmamların Fıkhi İhtilaflarında Hadislerin Rolü

    Fıkhî konularla bir ihtilaf meydana gelmiş ise; Bu gibi durumlarda Kur'an-ı Kerimden sonra devreye Hadis-i Şerif'ler girer.
    Bu eserin hazırlanmasındaki ana sebepler de bununla ilgilidir.

    Konulara ihtilaf noktasından bakılacağı için şu yöntemler takip edilmiştir.
    İmamların nazarında Hadislerin değeri nedir?
    Hadislerle amel etmek ne zaman caiz olur?
    İmamların Hadisleri anlamadaki ihtilafları nelerdir?
    Görünüşte birbiriyle çelişen hadisler karşısında takip edilecek yöntem nedir?
    Hadislere olan bağlılıkların farklı seviyelerde olmasından doğan ihtilaflar nelerdir?
    Mezhep İmamlarının, Sünnet'e olan bağlılıklarının farklı olmasından doğan ihtilâflarının açıklanması nasıldır?
    Bir de pek çok kimsenin, anlama ve îzah etmede güçlük çektiği bazı şüpheler de ele alınmıştı.


    Şu ana kadar çıkan kitaplarınızdan bahsedebilir misiniz?

    Muhammed Avvâme Hoca: Yayımladığım ilk kitap üçüncü asır ulemâsından Bâğendî'nin Musnedü Ömer b. Abdilaziz'idir. Bununla birlike Eseru'l-Hadîsi'ş-Şerî'fi neşrettim. Bu iki kitap neredeyse eş zamanlı yayımlandı. Bunlarla birlikte ayrıca es-Sem‘ânî'nin el-Ensâb'ından, şîn harfinden kaf harfinin bir bölümüne kadar olan kısmı yayımladım.
    Bundan sonra Allah Teâlâ lütfetti ve Medine-i Münevvere'ye geldik. İslam üniversitesinin İlmî Araştırma Merkezi’nde çalışmaya başladım. Bu merkezin kuruluşundan kurumsallaşmasına kadar olan dönemde ve İbn Hacer’in İthâfu’l-Mehera isimli eserinin ilk hazırlık çalışmaları esnasında burada bulundum. Daha sonra kendi çalışmalarımı başlattım. Bu dönemde çıkardığım ilk kitap, Hâfız İbn Hacer'in Takrîbu't-Tehzîb adlı eseridir. Bu çalışma birçok defa basıldı. Son baskısı, İmam Abdullah b. Sâlim el-Basrî ve talebesi Muhammed Emîn el-Mîrğenî'ye ait iki haşiye ile birlikte yapıldı. Daha sonra birçok kitap neşrettim. Zehebî'nin el-Kâşif'i, İmam Sıbt b. el-Acemî haşiyesiyle birlikte basıldı. Allah'ın muvaffak kılması sonucu hem et-Takrîb hem de el-Kâşif'in haşiyeleriyle birlikte tahkiki, müellif nüshalarından yapıldı. Sehâvî'nin el-Kavlu'l-Bedî‘ ve İbn Nâsıruddîn ed-Dımaşkî'nin Mecâlis adlı kitapları da müellif nüshalarından yapıldı.
    Sonra Hafız İbn Hacer'in kendi el yazısıyla yazdığı nüsha ve diğer nüshalardan istifadeyle Sünen-i Ebî Davud’u neşrettim.
    Daha sonra Eseru'l-Hadîsi'ş-Şerîf fî İhtilâfi’l-Eimme el-Fukahâ [bu kitap Türkçeye çevrilmiş ve “İmamların Fıkhî İhtilaflarında Hadislerin Rolü” adıyla yayımlanmıştır. Çev.] kitabını ve Safahât fî Edebi'r-Re’y: Edebu'l-İhtilâf fî Mesâili'l-İlmi ve'd-Dîn kitabını yazıp yayımladım. İkinci baskısında kitabın adının ilk bölümünü çıkardım: Edebu'l-İhtilâf fî Mesâili'l-İlmi ve'd-Dîn adıyla basıldı. Bu iki kitap birbirini tamamlayan kitaplardır.


  3. 23.Mart.2011, 11:41
    2
    YAKIŞIKLI



    Muhammed Avvame
    İmamların Fıkhi İhtilaflarında Hadislerin Rolü

    Fıkhî konularla bir ihtilaf meydana gelmiş ise; Bu gibi durumlarda Kur'an-ı Kerimden sonra devreye Hadis-i Şerif'ler girer.
    Bu eserin hazırlanmasındaki ana sebepler de bununla ilgilidir.

    Konulara ihtilaf noktasından bakılacağı için şu yöntemler takip edilmiştir.
    İmamların nazarında Hadislerin değeri nedir?
    Hadislerle amel etmek ne zaman caiz olur?
    İmamların Hadisleri anlamadaki ihtilafları nelerdir?
    Görünüşte birbiriyle çelişen hadisler karşısında takip edilecek yöntem nedir?
    Hadislere olan bağlılıkların farklı seviyelerde olmasından doğan ihtilaflar nelerdir?
    Mezhep İmamlarının, Sünnet'e olan bağlılıklarının farklı olmasından doğan ihtilâflarının açıklanması nasıldır?
    Bir de pek çok kimsenin, anlama ve îzah etmede güçlük çektiği bazı şüpheler de ele alınmıştı.


    Şu ana kadar çıkan kitaplarınızdan bahsedebilir misiniz?

    Muhammed Avvâme Hoca: Yayımladığım ilk kitap üçüncü asır ulemâsından Bâğendî'nin Musnedü Ömer b. Abdilaziz'idir. Bununla birlike Eseru'l-Hadîsi'ş-Şerî'fi neşrettim. Bu iki kitap neredeyse eş zamanlı yayımlandı. Bunlarla birlikte ayrıca es-Sem‘ânî'nin el-Ensâb'ından, şîn harfinden kaf harfinin bir bölümüne kadar olan kısmı yayımladım.
    Bundan sonra Allah Teâlâ lütfetti ve Medine-i Münevvere'ye geldik. İslam üniversitesinin İlmî Araştırma Merkezi’nde çalışmaya başladım. Bu merkezin kuruluşundan kurumsallaşmasına kadar olan dönemde ve İbn Hacer’in İthâfu’l-Mehera isimli eserinin ilk hazırlık çalışmaları esnasında burada bulundum. Daha sonra kendi çalışmalarımı başlattım. Bu dönemde çıkardığım ilk kitap, Hâfız İbn Hacer'in Takrîbu't-Tehzîb adlı eseridir. Bu çalışma birçok defa basıldı. Son baskısı, İmam Abdullah b. Sâlim el-Basrî ve talebesi Muhammed Emîn el-Mîrğenî'ye ait iki haşiye ile birlikte yapıldı. Daha sonra birçok kitap neşrettim. Zehebî'nin el-Kâşif'i, İmam Sıbt b. el-Acemî haşiyesiyle birlikte basıldı. Allah'ın muvaffak kılması sonucu hem et-Takrîb hem de el-Kâşif'in haşiyeleriyle birlikte tahkiki, müellif nüshalarından yapıldı. Sehâvî'nin el-Kavlu'l-Bedî‘ ve İbn Nâsıruddîn ed-Dımaşkî'nin Mecâlis adlı kitapları da müellif nüshalarından yapıldı.
    Sonra Hafız İbn Hacer'in kendi el yazısıyla yazdığı nüsha ve diğer nüshalardan istifadeyle Sünen-i Ebî Davud’u neşrettim.
    Daha sonra Eseru'l-Hadîsi'ş-Şerîf fî İhtilâfi’l-Eimme el-Fukahâ [bu kitap Türkçeye çevrilmiş ve “İmamların Fıkhî İhtilaflarında Hadislerin Rolü” adıyla yayımlanmıştır. Çev.] kitabını ve Safahât fî Edebi'r-Re’y: Edebu'l-İhtilâf fî Mesâili'l-İlmi ve'd-Dîn kitabını yazıp yayımladım. İkinci baskısında kitabın adının ilk bölümünü çıkardım: Edebu'l-İhtilâf fî Mesâili'l-İlmi ve'd-Dîn adıyla basıldı. Bu iki kitap birbirini tamamlayan kitaplardır.





+ Yorum Gönder