Konusunu Oylayın.: Evli bir eşin ikinci bir eş ile nikahlanması

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Evli bir eşin ikinci bir eş ile nikahlanması
  1. 18.Mart.2011, 14:32
    1
    Misafir

    Evli bir eşin ikinci bir eş ile nikahlanması






    Evli bir eşin ikinci bir eş ile nikahlanması Mumsema Evli bir eşin ikinci bir eş ile nikahlanması
    islam dininde 4 eşe kadar dini nikah var
    Fakat ülkemizde tek eşle nikah kabul
    evli iken hanımı razı göstermese de başka bir hanım ile dini nikah kıyabilir mi.
    bu konu hakkında geniş bir bilgi istiyorum..
    Vereceğiniz bilgiler için şimdiden Teşekkür edrim.


  2. 18.Mart.2011, 14:32
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



    Evli bir eşin ikinci bir eş ile nikahlanması
    islam dininde 4 eşe kadar dini nikah var
    Fakat ülkemizde tek eşle nikah kabul
    evli iken hanımı razı göstermese de başka bir hanım ile dini nikah kıyabilir mi.
    bu konu hakkında geniş bir bilgi istiyorum..
    Vereceğiniz bilgiler için şimdiden Teşekkür edrim.


    Benzer Konular

    - Evli bir erkeğin ikinci bir imam nikahı kıyabilmesi için gereken şartlar nedir önceki eşin rızası şa

    - Birden fazla evlenmek isteyen kişi eşinden izin almalı mı? Evli ve iki çocuk babasıyım, ama ikinci b

    - İslamda ikinci eşin şartları nelerdir bilgilendirebilirmisiniz?

    - İki erkek bir kız ve ikinci eşin miras paylaşımı nasıl olur?

    - Halen borcu devam etmekte olan bir evin ürezine ikinci bir ev satın alındığında bu ikinci eve zekat

  3. 18.Mart.2011, 16:13
    2
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,685
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 227
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    Cevap: evli bir eşin ikinci bir eş ile nikahlanması




    İslam dininde ikinci bir evlilik yapmak için herhangi bir kimseden izin alma zorunluluğu yoktur. Peygamberimizin (a.s.m) Hz. Ali (r.a)’ın ikinci evliliğine karşı çıkması, hususî bir tavırdır, bir hukuk prensibi değildir.

    İlk eşin veya yakınlarının ikinci evliliğe tepki göstermeleri normaldir, fakat bu tepki hukukî değil, hissîdir.

    Dört mezhebin içinde bulunduğu İslam hukukunda, çok eşliliğin caiz olmasının iki şartı vardır:

    1. Eşler arasında -nafaka/geçimi temin, mesken, güzel muamele, yanlarında kalmak gibi maddî yönden arzulanan- adaleti temin etmek.

    Bu konuda Kur’an’ın mesajı açıktır; eşler arasında gereken adaleti sağlamak;

    “Himayeniz altındaki yetim kızlarla evlenince haklarını gözetemeyeceğinizden, adaleti sağlayamayacağınızdan endişe ederseniz, onlarla değil, size helâl olup arzu ettiğiniz diğer kadınlarla iki, üç veya dört hanım olmak üzere evlenin. Eğer bu takdirde de aralarında adaleti gerçekleştirmekten endişe ederseniz, bir kadınla veya elinizin altında olan cariyelerle yetinin. Bu durum, adaletten ayrılmamanız için en uygun olanıdır”(Nisa, 4/3).

    Burada, insanın iradesi dışında olan gönül bağlarına bağlı olarak gelişen sevgi paylaşımında adalet yapma zorunluluğu yoktur. Aşağıdaki ayette bu hususa işaret edilmiştir:

    “Ey kocalar! bütün benliğinizle isteseniz dahi eşleriniz arasında (yapacağınız sevgi dağıtımında) tam adaleti sağlayamazsınız. Öyleyse bir tarafa büsbütün gönlünüzü kaptırıp da öbürünü kocasızmış gibi bir vaziyette bırakmayın.”(Nisa, 4/129).

    2. İkinci şart, onların geçimlerini temin etme gücüne sahip olmak. Peygamberimiz (a.s.m)

    “Ey gençler topluluğu! Sizden kim -ailenin- geçimini temin edebilecek maddî imkânlara sahip ise evlensin.”(Mecmau’z-Zevaid, 4/252) buyurmakla bu ikinci şarta işaret etmiştir.

    Bu sebeple, aile geçimini temin etmekten âciz olan kimsenin -birden çok değil-, bir kadınla da evlenmesi caiz değildir.(bk. V. Zuhaylî, el-Fıkhu’l-İslamî, 7/168).
    SİE


  4. 18.Mart.2011, 16:13
    2
    Silent and lonely rains



    İslam dininde ikinci bir evlilik yapmak için herhangi bir kimseden izin alma zorunluluğu yoktur. Peygamberimizin (a.s.m) Hz. Ali (r.a)’ın ikinci evliliğine karşı çıkması, hususî bir tavırdır, bir hukuk prensibi değildir.

    İlk eşin veya yakınlarının ikinci evliliğe tepki göstermeleri normaldir, fakat bu tepki hukukî değil, hissîdir.

    Dört mezhebin içinde bulunduğu İslam hukukunda, çok eşliliğin caiz olmasının iki şartı vardır:

    1. Eşler arasında -nafaka/geçimi temin, mesken, güzel muamele, yanlarında kalmak gibi maddî yönden arzulanan- adaleti temin etmek.

    Bu konuda Kur’an’ın mesajı açıktır; eşler arasında gereken adaleti sağlamak;

    “Himayeniz altındaki yetim kızlarla evlenince haklarını gözetemeyeceğinizden, adaleti sağlayamayacağınızdan endişe ederseniz, onlarla değil, size helâl olup arzu ettiğiniz diğer kadınlarla iki, üç veya dört hanım olmak üzere evlenin. Eğer bu takdirde de aralarında adaleti gerçekleştirmekten endişe ederseniz, bir kadınla veya elinizin altında olan cariyelerle yetinin. Bu durum, adaletten ayrılmamanız için en uygun olanıdır”(Nisa, 4/3).

    Burada, insanın iradesi dışında olan gönül bağlarına bağlı olarak gelişen sevgi paylaşımında adalet yapma zorunluluğu yoktur. Aşağıdaki ayette bu hususa işaret edilmiştir:

    “Ey kocalar! bütün benliğinizle isteseniz dahi eşleriniz arasında (yapacağınız sevgi dağıtımında) tam adaleti sağlayamazsınız. Öyleyse bir tarafa büsbütün gönlünüzü kaptırıp da öbürünü kocasızmış gibi bir vaziyette bırakmayın.”(Nisa, 4/129).

    2. İkinci şart, onların geçimlerini temin etme gücüne sahip olmak. Peygamberimiz (a.s.m)

    “Ey gençler topluluğu! Sizden kim -ailenin- geçimini temin edebilecek maddî imkânlara sahip ise evlensin.”(Mecmau’z-Zevaid, 4/252) buyurmakla bu ikinci şarta işaret etmiştir.

    Bu sebeple, aile geçimini temin etmekten âciz olan kimsenin -birden çok değil-, bir kadınla da evlenmesi caiz değildir.(bk. V. Zuhaylî, el-Fıkhu’l-İslamî, 7/168).
    SİE





+ Yorum Gönder