Konusunu Oylayın.: Her ümmetin mecusisi vardır. Benim ümmetimin Mecusileri “kader yoktur” diyenlerdir, anlamındaki hadis sahih midir?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Her ümmetin mecusisi vardır. Benim ümmetimin Mecusileri “kader yoktur” diyenlerdir, anlamındaki hadis sahih midir?
  1. 18.Mart.2011, 14:04
    1
    Misafir

    Her ümmetin mecusisi vardır. Benim ümmetimin Mecusileri “kader yoktur” diyenlerdir, anlamındaki hadis sahih midir?






    Her ümmetin mecusisi vardır. Benim ümmetimin Mecusileri “kader yoktur” diyenlerdir, anlamındaki hadis sahih midir? Mumsema Her ümmetin mecusisi vardır. Benim ümmetimin Mecusileri “kader yoktur” diyenlerdir, anlamındaki hadis sahih midir?


  2. 18.Mart.2011, 19:30
    2
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,685
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 227
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    Cevap: Her ümmetin mecusisi vardır. Benim ümmetimin Mecusileri “kader yoktur” diyenlerdir, anlamındaki hadis sahih midir




    Ebu Davud’un Hz. Huzeyfe’den naklettiğine göre, peygamberimiz şöyle buyurdu:”Her ümmetin mecusisi vardır. Benim ümmetimin mecusileri ise “kader yoktur” diyenlerdir. Onlardan biri ölürse, cenazesine katılmayın, hasta olursa ziyaretine gitmeyin. Onlar deccal taifesidir. Allah’ın onları deccal´e ilhak ettirmesi (ona katılmış bir grup olarak değerlendirmesi) hakkıdır” (Ebu Davud, Sünnet; 17).

    Hattabî’nin belirttiğine göre, Kaderiyecilerin Mecusîlere benzetilmesinin sebebi düalist inançlardır: Mecusilere göre, bütün işlerin iki temel kaynağı vardır; Nur ve karanlık. Bütün hayırların kaynağı Nur/ışık, bütün şerlerin kaynağı ise karanlıktır. Kaderiyecilere göre de, bütün işlerin iki kaynağı vardır: Hayırların hepsi Allah’tandır, şerlerin faili ise insanlardır.

    Halbuki Kur’an ve sünnete dayanan ehl-i sünnetin itikadına göre, Allah hem hayrın hem de şerrin yaratıcısıdır. İnsan ise, kendi çapında yapacağı kesp/kazancın sahibidir. İsteyen insandır, yaratan Allah’tır. (bk. a.g.y-ilgili hadisin şerhi)

    el-Muziriî gibi hadis otoritelerine göre bu hadis zayıftır; ravilerinden birinin rivayeti alimler tarafından delil olarak kabul edilmez(a.g.y)

    Bu konuda İbn Ömer’den de -daha kısa- bir rivayet söz konusudur. Ancak onun da zayıf (munkatı’) olduğu ifade edilmiştir(bk. Hattabî, ilgili hadisin şerhi).
    SİE


  3. 18.Mart.2011, 19:30
    2
    Silent and lonely rains



    Ebu Davud’un Hz. Huzeyfe’den naklettiğine göre, peygamberimiz şöyle buyurdu:”Her ümmetin mecusisi vardır. Benim ümmetimin mecusileri ise “kader yoktur” diyenlerdir. Onlardan biri ölürse, cenazesine katılmayın, hasta olursa ziyaretine gitmeyin. Onlar deccal taifesidir. Allah’ın onları deccal´e ilhak ettirmesi (ona katılmış bir grup olarak değerlendirmesi) hakkıdır” (Ebu Davud, Sünnet; 17).

    Hattabî’nin belirttiğine göre, Kaderiyecilerin Mecusîlere benzetilmesinin sebebi düalist inançlardır: Mecusilere göre, bütün işlerin iki temel kaynağı vardır; Nur ve karanlık. Bütün hayırların kaynağı Nur/ışık, bütün şerlerin kaynağı ise karanlıktır. Kaderiyecilere göre de, bütün işlerin iki kaynağı vardır: Hayırların hepsi Allah’tandır, şerlerin faili ise insanlardır.

    Halbuki Kur’an ve sünnete dayanan ehl-i sünnetin itikadına göre, Allah hem hayrın hem de şerrin yaratıcısıdır. İnsan ise, kendi çapında yapacağı kesp/kazancın sahibidir. İsteyen insandır, yaratan Allah’tır. (bk. a.g.y-ilgili hadisin şerhi)

    el-Muziriî gibi hadis otoritelerine göre bu hadis zayıftır; ravilerinden birinin rivayeti alimler tarafından delil olarak kabul edilmez(a.g.y)

    Bu konuda İbn Ömer’den de -daha kısa- bir rivayet söz konusudur. Ancak onun da zayıf (munkatı’) olduğu ifade edilmiştir(bk. Hattabî, ilgili hadisin şerhi).
    SİE





+ Yorum Gönder