Konusunu Oylayın.: Nefs karanlıktır ama çift yönlüdür

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Nefs karanlıktır ama çift yönlüdür
  1. 17.Mart.2011, 14:26
    1
    Misafir

    Nefs karanlıktır ama çift yönlüdür






    Nefs karanlıktır ama çift yönlüdür Mumsema Nefs karanlıktır ama çift yönlüdür - Mutluluğun Sırrı, Mutluluk ..


  2. 17.Mart.2011, 14:26
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
  3. 17.Mart.2011, 16:41
    2
    Desert Rose
    Silent and lonely rains

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 21.Ocak.2007
    Üye No: 5
    Mesaj Sayısı: 17,685
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 227
    Bulunduğu yer: the silent deserts in my soul

    Cevap: Nefs karanlıktır ama çift yönlüdür




    Nefs karanlıktır ama çift yönlüdür

    Nefisimiz yaratılış itibari ile başlangıçta karanlıktır ve talepleri hep negatiftir. Ancak nesf çift yönlü yaratılışı sebebiyle nurlandırılabilmekte, adeta ruh hüviyetine döndürülebilmektedir.
    Eğer nefs tezkiye, terbiye ve tasfiye edilebilirse Ahsen-i Takvim'e dönüşerek, ruhun halleriyle hallenir.
    95/ TİN-4: lekad halaknel’ insâne fiy ahseni takviymin.
    Andolsunki, biz insanı (insanın nefsini) en güzele (ahsene) ulaşabilecek bir takvim içinde yarattık.
    95/ TİN-5: sümme redednâhü esfele sâfiliyn.
    Sonra onu esfeli sâfiline reddettik.
    Âyet-i Kerîme'nin ikinci kısmında sözü edilen Esfel-i Sâfilîn, Ahiret hayatında, Cehennemle cezalandırılan nefsin bulunduğu yerdir. Nefs burada rehinedir. Yeryüzünde ikame edilen Adem oğlunun, nefsini, Rabbimize verdiği tezkiye yeminine uygun bir şekilde tezkiye, terbiye etmediği sürece iblise tâbî olup, Cehennem'in en alt katıyla cezalanacağını, Rabbimiz açıklıyor.
    İnsana verilen bu dünya hayatı, rehine olan nefsini kurtarmak içindir. Eğer rehine kurtulursa, insandaki emanet olarak bulunan ruh da Allah’a verdiği misakini yerine getirebilecek, Allah’a ulaşabilecektir.
    Âyet-i Kerîme'nin birinci kısmında ise, dünya hayatını yaşarken insanın Elestü Birabbiküm günü Rabbimize verdiği misaka uygun olarak nefsini evvela 7 kademede tezkiye, sonra terbiye ve tasfiye etmek suretiyle en güzel biçime dönüştürebilecek şekilde yaratıldığı beyan ediliyor.
    Demek ki, nefs başıboş bırakılıp, tezkiye, terbiye ve tasfiye için, dünya hayatını yaşarken bir şey yapılamazsa, şeytanın insan vücudundaki melcei (sığınağı) olan nefs, şeytanın negatif telkinleriyle, Cehennem'in en alt katı olan Esfel-i Safilin'e gidecektir.
    Nefsin Özellikleri:
    74/ MÜDESSİR-30-: aleyhâ tis’ate aşer
    19 üzerinizedir.
    1- Cehalet
    2- Cimrilik
    3- Dedikodu, Gıybet
    4- Fitne, Fesat
    5- Gurur, Kibir
    6- Haset ve Düşmanlık
    7- Hırs, Şehvet
    8- İsyan
    9- İptila
    10- Kin ve Nefret
    11- Küfür
    12- Mürailik
    13- Nankörlük
    14- Öfke, Gayz
    15- Sabırsızlık
    16- Vefasızlık
    17- Yalan
    18- Zulüm
    19- Zan
    Nefste mevcut olan bu 19 afet sebebiyle Melekler Rabblerine karşı çöyle diyorlar;
    2/ BAKARA -30: Ve iz kale rabbüke, lilmelaiketi inni ca’ılün fil ardı halifeh. Kalu etec’alü fiha men yüfsidu fiha ve yesfiküddimae, ve nahnü nüsebbihu bihamdike ve nukaddısü lek. Kale inni e’lemü ma lâ tâ’lemun.
    (Hani) o zaman Rabb’in meleklere: “Ben muhakkak ki yeryüzünde bir halife yaratacağım” demişti. (Melekler de): “Orada fesat çıkaracak ve kan dökecek birisini mi yaratacaksın? Oysa biz Seni hamdinle tesbih ve takdis ediyoruz” demişlerdi. (Rabb’in de) “Ben sizin bilmediklerinizi bilirim…” buyurdu.
    Burada nefsimizin zulmâni yönüne işaret edilmektedir. Melekler nefsin iki yönlü yaratıldığını bilmemektedir. Meleklerde nefs yoktur. Nurdan yaratılmışlardır.


  4. 17.Mart.2011, 16:41
    2
    Silent and lonely rains



    Nefs karanlıktır ama çift yönlüdür

    Nefisimiz yaratılış itibari ile başlangıçta karanlıktır ve talepleri hep negatiftir. Ancak nesf çift yönlü yaratılışı sebebiyle nurlandırılabilmekte, adeta ruh hüviyetine döndürülebilmektedir.
    Eğer nefs tezkiye, terbiye ve tasfiye edilebilirse Ahsen-i Takvim'e dönüşerek, ruhun halleriyle hallenir.
    95/ TİN-4: lekad halaknel’ insâne fiy ahseni takviymin.
    Andolsunki, biz insanı (insanın nefsini) en güzele (ahsene) ulaşabilecek bir takvim içinde yarattık.
    95/ TİN-5: sümme redednâhü esfele sâfiliyn.
    Sonra onu esfeli sâfiline reddettik.
    Âyet-i Kerîme'nin ikinci kısmında sözü edilen Esfel-i Sâfilîn, Ahiret hayatında, Cehennemle cezalandırılan nefsin bulunduğu yerdir. Nefs burada rehinedir. Yeryüzünde ikame edilen Adem oğlunun, nefsini, Rabbimize verdiği tezkiye yeminine uygun bir şekilde tezkiye, terbiye etmediği sürece iblise tâbî olup, Cehennem'in en alt katıyla cezalanacağını, Rabbimiz açıklıyor.
    İnsana verilen bu dünya hayatı, rehine olan nefsini kurtarmak içindir. Eğer rehine kurtulursa, insandaki emanet olarak bulunan ruh da Allah’a verdiği misakini yerine getirebilecek, Allah’a ulaşabilecektir.
    Âyet-i Kerîme'nin birinci kısmında ise, dünya hayatını yaşarken insanın Elestü Birabbiküm günü Rabbimize verdiği misaka uygun olarak nefsini evvela 7 kademede tezkiye, sonra terbiye ve tasfiye etmek suretiyle en güzel biçime dönüştürebilecek şekilde yaratıldığı beyan ediliyor.
    Demek ki, nefs başıboş bırakılıp, tezkiye, terbiye ve tasfiye için, dünya hayatını yaşarken bir şey yapılamazsa, şeytanın insan vücudundaki melcei (sığınağı) olan nefs, şeytanın negatif telkinleriyle, Cehennem'in en alt katı olan Esfel-i Safilin'e gidecektir.
    Nefsin Özellikleri:
    74/ MÜDESSİR-30-: aleyhâ tis’ate aşer
    19 üzerinizedir.
    1- Cehalet
    2- Cimrilik
    3- Dedikodu, Gıybet
    4- Fitne, Fesat
    5- Gurur, Kibir
    6- Haset ve Düşmanlık
    7- Hırs, Şehvet
    8- İsyan
    9- İptila
    10- Kin ve Nefret
    11- Küfür
    12- Mürailik
    13- Nankörlük
    14- Öfke, Gayz
    15- Sabırsızlık
    16- Vefasızlık
    17- Yalan
    18- Zulüm
    19- Zan
    Nefste mevcut olan bu 19 afet sebebiyle Melekler Rabblerine karşı çöyle diyorlar;
    2/ BAKARA -30: Ve iz kale rabbüke, lilmelaiketi inni ca’ılün fil ardı halifeh. Kalu etec’alü fiha men yüfsidu fiha ve yesfiküddimae, ve nahnü nüsebbihu bihamdike ve nukaddısü lek. Kale inni e’lemü ma lâ tâ’lemun.
    (Hani) o zaman Rabb’in meleklere: “Ben muhakkak ki yeryüzünde bir halife yaratacağım” demişti. (Melekler de): “Orada fesat çıkaracak ve kan dökecek birisini mi yaratacaksın? Oysa biz Seni hamdinle tesbih ve takdis ediyoruz” demişlerdi. (Rabb’in de) “Ben sizin bilmediklerinizi bilirim…” buyurdu.
    Burada nefsimizin zulmâni yönüne işaret edilmektedir. Melekler nefsin iki yönlü yaratıldığını bilmemektedir. Meleklerde nefs yoktur. Nurdan yaratılmışlardır.





+ Yorum Gönder