Konusunu Oylayın.: Allah, sevdiği kulunu mescidde kayyum eder, sevmediği kulunu hamamda hizmetçi eder, anlamındaki hadisi asil anlamalıyız?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Allah, sevdiği kulunu mescidde kayyum eder, sevmediği kulunu hamamda hizmetçi eder, anlamındaki hadisi asil anlamalıyız?
  1. 13.Mart.2011, 01:26
    1
    Misafir

    Allah, sevdiği kulunu mescidde kayyum eder, sevmediği kulunu hamamda hizmetçi eder, anlamındaki hadisi asil anlamalıyız?






    Allah, sevdiği kulunu mescidde kayyum eder, sevmediği kulunu hamamda hizmetçi eder, anlamındaki hadisi asil anlamalıyız? Mumsema Allah, sevdiği kulunu mescidde kayyum eder, sevmediği kulunu hamamda hizmetçi eder, anlamındaki hadisi asil anlamalıyız? Buna göre, hamamda çalışanlar Allah’ın sevgili kulları değil midir?


  2. 13.Mart.2011, 01:26
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir



    Allah, sevdiği kulunu mescidde kayyum eder, sevmediği kulunu hamamda hizmetçi eder, anlamındaki hadisi asil anlamalıyız? Buna göre, hamamda çalışanlar Allah’ın sevgili kulları değil midir?


    Benzer Konular

    - Allah kulunu sevdiğiyle imtihan eder

    - Asil insan idare eder, Aciz insan şikayet eder, Basit insan ihanet eder

    - Allah'ın Kulunu Sevip Sevmediği Nasıl Anlaşılır?

    - Allah kulunu, mahlukatı sevmiş de yaratmış ne demektir? Nasıl anlamalıyız?

    - Allah Kulunu Severse

  3. 13.Mart.2011, 06:48
    2
    mumsema
    Administrator

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 19.Ocak.2007
    Üye No: 1
    Mesaj Sayısı: 10,075
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Bulunduğu yer: Türkiye

    Cevap: Allah, sevdiği kulunu mescidde kayyum eder, sevmediği kulunu hamamda hizmetçi eder, anlamındaki hadisi asil anlam




    İbn Abbas’tan nakledilen “Allah bir kulu sevdiğinde, mescide kayyum eder. Sevmezse hamama hizmetçi eder” anlamındaki rivayet Ramuzu’l-ehâdis adlı eserde geçmektedir.

    Bilindiği üzere bu kaynakta sahih olanların yanında zayıf ve mevzu hadisler de yer almaktadır.

    Bunun manası şudur: insanların günahlardan en uzak kaldıkları mekânlar camilerdir. Bu sebeple, Allah bir kulunu sevdiği zaman, onu hayatının çoğunu camilerde geçirecek şekilde istihdam eder. Bir yandan haramlardan uzak olduğu gibi, bir yandan da cami gibi bir ibadethaneyi temizleyerek, orada ibadet ederek namazlarını hep cemaatle kılarak büyük sevap kazanır.

    Buna mukabil, insanların günahlara en fazla maruz kalacak yerlerden biri hamamlardır. Başkaları tarafından görülmesi haram olan yerlerin örtülmesi gerekir. Ancak özellikle hamamlarda, sahillerde, havuzlarda bunarla dikkat edilmediği için ister istemez haram olan yerlere bakmak söz konusu olmaktadır.

    Ayrıca, açık saçıklığın bulunduğu yerlerde genellikle müstehcen şeylerin konuşulması ihtimali vardır. Bunlar bir fikir kirlenmesine de yol açar.

    Şimdi böyle bir ortamda sürekli duran bir genci düşünelim. Erkek-kadın olarak gelen insanların avret mahalline bakma imkânı olduğu zaman bakmaması ve bunlardan etkilenmemesi çok zordur. Bu sebepledir ki başka hadis rivayetlerinde de genel olarak hamamlara ve günümüzde bunların değişik yönlerini yansıtan sahillere, denizlere, havuzlara gitmenin pek hoş bir şey olmadığı anlatılmaktadır.

    Bu açıdan günahların işlendiği yerlerden sakınmak gerekir. Eğer gidilecekse mutlaka kadın erkek karışımı olmayan yerlere gidilmelidir. Ayrıca sadece erkeklere veya sadece kadınlara ait olsa bile, mutlaka tesettüre, konuşmalara, bakışlara.. dikkat edilmelidir.

    Özetle diyebiliriz ki, -bu rivayet sahih olmak kaydıyla- camiye gitmeyi ve camiye hizmeti teşvik etmekte, hamam, sahil, deniz, havuz gibi yerlerden de sakındırmaktadır.
    Selam ve dua ile...Sorularla İslamiyet


  4. 13.Mart.2011, 06:48
    2
    Administrator



    İbn Abbas’tan nakledilen “Allah bir kulu sevdiğinde, mescide kayyum eder. Sevmezse hamama hizmetçi eder” anlamındaki rivayet Ramuzu’l-ehâdis adlı eserde geçmektedir.

    Bilindiği üzere bu kaynakta sahih olanların yanında zayıf ve mevzu hadisler de yer almaktadır.

    Bunun manası şudur: insanların günahlardan en uzak kaldıkları mekânlar camilerdir. Bu sebeple, Allah bir kulunu sevdiği zaman, onu hayatının çoğunu camilerde geçirecek şekilde istihdam eder. Bir yandan haramlardan uzak olduğu gibi, bir yandan da cami gibi bir ibadethaneyi temizleyerek, orada ibadet ederek namazlarını hep cemaatle kılarak büyük sevap kazanır.

    Buna mukabil, insanların günahlara en fazla maruz kalacak yerlerden biri hamamlardır. Başkaları tarafından görülmesi haram olan yerlerin örtülmesi gerekir. Ancak özellikle hamamlarda, sahillerde, havuzlarda bunarla dikkat edilmediği için ister istemez haram olan yerlere bakmak söz konusu olmaktadır.

    Ayrıca, açık saçıklığın bulunduğu yerlerde genellikle müstehcen şeylerin konuşulması ihtimali vardır. Bunlar bir fikir kirlenmesine de yol açar.

    Şimdi böyle bir ortamda sürekli duran bir genci düşünelim. Erkek-kadın olarak gelen insanların avret mahalline bakma imkânı olduğu zaman bakmaması ve bunlardan etkilenmemesi çok zordur. Bu sebepledir ki başka hadis rivayetlerinde de genel olarak hamamlara ve günümüzde bunların değişik yönlerini yansıtan sahillere, denizlere, havuzlara gitmenin pek hoş bir şey olmadığı anlatılmaktadır.

    Bu açıdan günahların işlendiği yerlerden sakınmak gerekir. Eğer gidilecekse mutlaka kadın erkek karışımı olmayan yerlere gidilmelidir. Ayrıca sadece erkeklere veya sadece kadınlara ait olsa bile, mutlaka tesettüre, konuşmalara, bakışlara.. dikkat edilmelidir.

    Özetle diyebiliriz ki, -bu rivayet sahih olmak kaydıyla- camiye gitmeyi ve camiye hizmeti teşvik etmekte, hamam, sahil, deniz, havuz gibi yerlerden de sakındırmaktadır.
    Selam ve dua ile...Sorularla İslamiyet





+ Yorum Gönder