Konusunu Oylayın.: Giyindiği halde açık olan yani ince ve şeffaf elbise ile dolaşan kadınlar cennet kokusunu alamayacakları anlamındaki

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Giyindiği halde açık olan yani ince ve şeffaf elbise ile dolaşan kadınlar cennet kokusunu alamayacakları anlamındaki
  1. 12.Mart.2011, 20:48
    1
    Misafir

    Giyindiği halde açık olan yani ince ve şeffaf elbise ile dolaşan kadınlar cennet kokusunu alamayacakları anlamındaki






    Giyindiği halde açık olan yani ince ve şeffaf elbise ile dolaşan kadınlar cennet kokusunu alamayacakları anlamındaki Mumsema "Giyindiği halde açık olan, yani ince ve şeffaf elbise ile dolaşan kadınlar cennet kokusunu alamayacakları" anlamındaki hadiste, Peygamberimiz (asv) neyi kastetmiştir?


  2. 12.Mart.2011, 20:48
    1
    Kayıtsız Üye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Kayıtsız Üye
    Misafir
  3. 12.Mart.2011, 21:20
    2
    Muhasibi
    Editör

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 22.Ağustos.2007
    Üye No: 12
    Mesaj Sayısı: 15,810
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 160
    Bulunduğu yer: Gönlümün Mürekkep Lekeleri'de Fikir İşçisi

    "Giyindiği halde açık olan, yani ince ve şeffaf elbise ile dolaşan kadınlar cennet kokusunu alamayacakları" anlamındaki




    "Giyindiği halde açık olan, yani ince ve şeffaf elbise ile dolaşan kadınlar cennet kokusunu alamayacakları" anlamındaki hadiste, Peygamberimiz (asv) neyi kastetmiştir?

    Hadisin tam metni şöyledir:
    Hz. Ebu Hureyre anlatıyor: Allah’ın Resulü şöyle buyurdu:
    “Ateş ehlinden / cehennem halkından iki sınıf var ki henüz görmedim: Biri; yanlarında inek / sığır kuyruğuna benzeyen sopalar / joplar bulunan, onlarla insanları döven bir topluluk. Diğeri ise; giyindiği halde açık olan (teni gösteren ince elbise giyinen veya bedenlerinin bir tarafı tamamen açık olan), erkeklere olan meyillerini yansıtan / veya omuzlarını sallayarak, çalımlı (kötü kadınların yürüyüşüyle) yürüyen, başları bir tarafa meyleden develerin hörgücü gibi olan kadınlar. Bu kadınlar cennete giremez ve -kokusu şu kadar / çok uzak mesafeden alınabilen- cennetin kokusunu dahi koklayamazlar.”(Müslim, Libas, 125).
    Bu iki sınıf insanın “cennete giremeyeceği” hükmünün açıklaması hususunda iki yorum yapılmıştır:
    a. Hadiste geçen iki sınıf insan, yaptıklarında bir sakınca olmadığını söyleyip bilerek bu haram fiilleri helal sayarlarsa, kâfir olup ebedi olarak cehennemde kalacaklardır. Çünkü haramı helal kılan dinden çıkar.
    b. Bu günahları işleyenler kâfir olmamakla beraber, Allah’ın yasakladığı büyük günahları ve zulümleri işledikleri için, ilk önce cennete giden kurtuluş ehli kimselerle birlikte cennete giremeyecekler, ancak bir miktar azap çektikten sonra –mümin oldukları için- yine cennete gireceklerdir. (bk. Nevevî, ilgili hadisin şerhi).
    Öyle anlaşılıyor ki, bu Nebevî üslubun seçilmesinde Allah’a isyan edenlere ciddi bir uyarı vardır. Başkasına zulmedenlerden -devletin âli menfaatleri için- işkence yapmaktan hoşlananlar ile, kendi şahsına zulmedenlerden -nefsanî arzularının süfli hatırı için- fuhşa önayak olanlar birer misal olarak zikredilmiştir.


  4. 12.Mart.2011, 21:20
    2
    Editör



    "Giyindiği halde açık olan, yani ince ve şeffaf elbise ile dolaşan kadınlar cennet kokusunu alamayacakları" anlamındaki hadiste, Peygamberimiz (asv) neyi kastetmiştir?

    Hadisin tam metni şöyledir:
    Hz. Ebu Hureyre anlatıyor: Allah’ın Resulü şöyle buyurdu:
    “Ateş ehlinden / cehennem halkından iki sınıf var ki henüz görmedim: Biri; yanlarında inek / sığır kuyruğuna benzeyen sopalar / joplar bulunan, onlarla insanları döven bir topluluk. Diğeri ise; giyindiği halde açık olan (teni gösteren ince elbise giyinen veya bedenlerinin bir tarafı tamamen açık olan), erkeklere olan meyillerini yansıtan / veya omuzlarını sallayarak, çalımlı (kötü kadınların yürüyüşüyle) yürüyen, başları bir tarafa meyleden develerin hörgücü gibi olan kadınlar. Bu kadınlar cennete giremez ve -kokusu şu kadar / çok uzak mesafeden alınabilen- cennetin kokusunu dahi koklayamazlar.”(Müslim, Libas, 125).
    Bu iki sınıf insanın “cennete giremeyeceği” hükmünün açıklaması hususunda iki yorum yapılmıştır:
    a. Hadiste geçen iki sınıf insan, yaptıklarında bir sakınca olmadığını söyleyip bilerek bu haram fiilleri helal sayarlarsa, kâfir olup ebedi olarak cehennemde kalacaklardır. Çünkü haramı helal kılan dinden çıkar.
    b. Bu günahları işleyenler kâfir olmamakla beraber, Allah’ın yasakladığı büyük günahları ve zulümleri işledikleri için, ilk önce cennete giden kurtuluş ehli kimselerle birlikte cennete giremeyecekler, ancak bir miktar azap çektikten sonra –mümin oldukları için- yine cennete gireceklerdir. (bk. Nevevî, ilgili hadisin şerhi).
    Öyle anlaşılıyor ki, bu Nebevî üslubun seçilmesinde Allah’a isyan edenlere ciddi bir uyarı vardır. Başkasına zulmedenlerden -devletin âli menfaatleri için- işkence yapmaktan hoşlananlar ile, kendi şahsına zulmedenlerden -nefsanî arzularının süfli hatırı için- fuhşa önayak olanlar birer misal olarak zikredilmiştir.





+ Yorum Gönder