Konusunu Oylayın.: Yatsı ve sabah namazlarını cemaatle kılmanın fazileti nedir?

5 üzerinden 5.00 | Toplam : 2 kişi
Yatsı ve sabah namazlarını cemaatle kılmanın fazileti nedir?
  1. 11.Mart.2011, 20:05
    1
    Misafir

    Yatsı ve sabah namazlarını cemaatle kılmanın fazileti nedir?






    Yatsı ve sabah namazlarını cemaatle kılmanın fazileti nedir? Mumsema Yatsı ve sabah namazlarını cemaatle kılmanın fazileti nedir?


  2. 11.Mart.2011, 20:14
    2
    Ecrinim
    Hüvel Baki..

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 15.Aralık.2009
    Üye No: 69122
    Mesaj Sayısı: 8,422
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 141
    Bulunduğu yer: Akdeniz

    Cevap: Yatsı ve sabah namazlarını cemaatle kılmanın fazileti nedir?




    Cemâat Namaz Kılmanın Fazileti
    Peygamber´imiz (S.A.S.) buyuruyor ki:

    «? Cemâatle kilinan namaz, tek basina kilinan namazdan yirmi yedi derece daha faziletlidir.»

    Ebû Hureyre rivayet ediyor. «Bir keresinde bazilari cemâatle namaz kilmaya gelmemislerdi, bunun üzerine Peygamber´imiz buyurdu ki

    «Bir ara, namazi kildirsin dîye birini yerime birakayim gidip cemâatten geri kalanlarin evlerini yakayim, diye düsündüm.»

    Diger bir rivayete göre, hadisin sonu söyledir. "... Sonra cemâatten geri kalanlara varip mes´âle ile evlerinin yakilmasini emredeyim, diye dü-sündüm."
    Bunlardan biri eger yagli bir kemik veya iki hayvan tirnagi bulacagini bilse ona (yatsi namazina) gelirdi.»

    Hz. Osman (R.A.) der ki: «Yatsi namazini cemaatla kilan kimse, gecenin yarisini, sabah namazini cemâatle kilan kimse tamâmini ibadetle geçirmis gibidir.»

    Peygamber´imiz (S.A.S.) buyuruyor ki:

    «? Vakit namazlarindan birini cemâatle kilan kimse, girtlagina kadar Ibadetle dolu hale gelir.»

    SAid Ibni Müseyyeb (R.A.) buyurdu kî; «Yirmi seneden beri müezzin her ezan okurken ben camide olurum.»

    Muhammed Ibni Vasi buyurur ki: «Dünyada yalniz üc sey istiyorum:

    1) Egrilige sapinca beni dogrultacak bir din kardesi.

    2) Kimseye muhtaç olmaksizin ve helâl yollardan elde edilen zarurî geçim kaynagi.

    3) Yanlisligi benden afvedilen ve sevabi üzerime yazilan cemâat namazi.

    Bildirildigine göre. Ubeyde Ibni Cerrah bir keresinde bir guruba imam olmus, onlara namaz kildirmisti. Namazdan sonra söyle dedi; «Az öncesine kadar seytan beni etki altinda tutarak kendimi baskalarindan üstün görmeme yol açti. Bundan sonra hic imamlik yapmayacagim.»

    Hasan-ül Basrî buyurdu ki; «Âlimler ile düsüp kalkmayanin pesinde namaz kilmayin.»

    Nehaî buyurur ki; "Bilmeden imam olan kimse, azini çogundan ayirdetmeksizin denizde su ölçen gibidir."

    Hatem-ul Esam buyurur ki; «Bir vakit namazinda cemâatten geri kaldim, sâdece Ebû Ishak´ul Buhari teziyetime geldi. Oysa ki, eger bir çocugum ölseydi, on binden fazla kisi beni taziye etmeye gelirdi. Cünki din konusunda karsilasilan musibet, insanlarin gözünde dünya ile ilgili olan musibetten daha az önemlidir.»

    Ibni Abbas buyurur ki; "Ezan sesini isittigi halde ona icabet etmeyen kimsenin hem kendisi hayri dilememistir ve hem de hayir kendisini istememistir."

    Ebû Hureyre buyurur ki; «Insanlarin ezani isitip bu cagriya uymamasindan, kulagina eritilmis kursun dökülmesi daha iyidir.»

    Anlatildigina göre. Meymun Ibni Mihran bir gün camiye gelince kendisine cemâatin dagildigi bildirilir, o zaman o söyle der; «Hiç süphesiz, biz Allah içiniz ve O´na dönecegiz. Bu namazin fazileti benim için Irak valiliginden daha sevimlidir.»

    Peygamber´imiz (S.A.S.) buyuruyor ki:

    «? Kim hiç bir iftitâh tekbirini kaçirmamak üzere kirk gün boyunca namazini cemâatle kilarsa, Allah ona biri münafiklikdan ve digeri de cehennemden olmak üzere, iki kurtulus berati yazar.»

    Anlatildigina göre. Kiyamet Günü olunca bazi kimseler, parlak yildiz gibi bir yüzle Mahser toplantisina gelirler, melekler onlara «Dünyada ne amel islerdiniz» diye sorarlar, onlar da «Ezani duyunca baska bir seyle oyalanmaksizin hemen abdest almaya kalkardik» diye cevap verirler. Arkasindan bir takim baska kimseler ay gibi yüzler ile Mahser toplantisina gelirler, onlar da meleklerin ayni sorusuna «namaz vakti girmeden önce abdest alirdik» diye cevap verirler.

    Daha sonra yüzleri günes gibi parlayan bir gurup toplanti yerine gelir, bunlar da meleklerin ayni sorusuna «Her zaman ezani camide dinlerdik» diye cevap verirler.

    Anlatildigina göre, ilk müslümanlar giris (iftitah) tekbirini kaçirinca üç gün ve cemâati kaçirinca yedi gün yas tutarlardi.


  3. 11.Mart.2011, 20:14
    2
    Hüvel Baki..



    Cemâat Namaz Kılmanın Fazileti
    Peygamber´imiz (S.A.S.) buyuruyor ki:

    «? Cemâatle kilinan namaz, tek basina kilinan namazdan yirmi yedi derece daha faziletlidir.»

    Ebû Hureyre rivayet ediyor. «Bir keresinde bazilari cemâatle namaz kilmaya gelmemislerdi, bunun üzerine Peygamber´imiz buyurdu ki

    «Bir ara, namazi kildirsin dîye birini yerime birakayim gidip cemâatten geri kalanlarin evlerini yakayim, diye düsündüm.»

    Diger bir rivayete göre, hadisin sonu söyledir. "... Sonra cemâatten geri kalanlara varip mes´âle ile evlerinin yakilmasini emredeyim, diye dü-sündüm."
    Bunlardan biri eger yagli bir kemik veya iki hayvan tirnagi bulacagini bilse ona (yatsi namazina) gelirdi.»

    Hz. Osman (R.A.) der ki: «Yatsi namazini cemaatla kilan kimse, gecenin yarisini, sabah namazini cemâatle kilan kimse tamâmini ibadetle geçirmis gibidir.»

    Peygamber´imiz (S.A.S.) buyuruyor ki:

    «? Vakit namazlarindan birini cemâatle kilan kimse, girtlagina kadar Ibadetle dolu hale gelir.»

    SAid Ibni Müseyyeb (R.A.) buyurdu kî; «Yirmi seneden beri müezzin her ezan okurken ben camide olurum.»

    Muhammed Ibni Vasi buyurur ki: «Dünyada yalniz üc sey istiyorum:

    1) Egrilige sapinca beni dogrultacak bir din kardesi.

    2) Kimseye muhtaç olmaksizin ve helâl yollardan elde edilen zarurî geçim kaynagi.

    3) Yanlisligi benden afvedilen ve sevabi üzerime yazilan cemâat namazi.

    Bildirildigine göre. Ubeyde Ibni Cerrah bir keresinde bir guruba imam olmus, onlara namaz kildirmisti. Namazdan sonra söyle dedi; «Az öncesine kadar seytan beni etki altinda tutarak kendimi baskalarindan üstün görmeme yol açti. Bundan sonra hic imamlik yapmayacagim.»

    Hasan-ül Basrî buyurdu ki; «Âlimler ile düsüp kalkmayanin pesinde namaz kilmayin.»

    Nehaî buyurur ki; "Bilmeden imam olan kimse, azini çogundan ayirdetmeksizin denizde su ölçen gibidir."

    Hatem-ul Esam buyurur ki; «Bir vakit namazinda cemâatten geri kaldim, sâdece Ebû Ishak´ul Buhari teziyetime geldi. Oysa ki, eger bir çocugum ölseydi, on binden fazla kisi beni taziye etmeye gelirdi. Cünki din konusunda karsilasilan musibet, insanlarin gözünde dünya ile ilgili olan musibetten daha az önemlidir.»

    Ibni Abbas buyurur ki; "Ezan sesini isittigi halde ona icabet etmeyen kimsenin hem kendisi hayri dilememistir ve hem de hayir kendisini istememistir."

    Ebû Hureyre buyurur ki; «Insanlarin ezani isitip bu cagriya uymamasindan, kulagina eritilmis kursun dökülmesi daha iyidir.»

    Anlatildigina göre. Meymun Ibni Mihran bir gün camiye gelince kendisine cemâatin dagildigi bildirilir, o zaman o söyle der; «Hiç süphesiz, biz Allah içiniz ve O´na dönecegiz. Bu namazin fazileti benim için Irak valiliginden daha sevimlidir.»

    Peygamber´imiz (S.A.S.) buyuruyor ki:

    «? Kim hiç bir iftitâh tekbirini kaçirmamak üzere kirk gün boyunca namazini cemâatle kilarsa, Allah ona biri münafiklikdan ve digeri de cehennemden olmak üzere, iki kurtulus berati yazar.»

    Anlatildigina göre. Kiyamet Günü olunca bazi kimseler, parlak yildiz gibi bir yüzle Mahser toplantisina gelirler, melekler onlara «Dünyada ne amel islerdiniz» diye sorarlar, onlar da «Ezani duyunca baska bir seyle oyalanmaksizin hemen abdest almaya kalkardik» diye cevap verirler. Arkasindan bir takim baska kimseler ay gibi yüzler ile Mahser toplantisina gelirler, onlar da meleklerin ayni sorusuna «namaz vakti girmeden önce abdest alirdik» diye cevap verirler.

    Daha sonra yüzleri günes gibi parlayan bir gurup toplanti yerine gelir, bunlar da meleklerin ayni sorusuna «Her zaman ezani camide dinlerdik» diye cevap verirler.

    Anlatildigina göre, ilk müslümanlar giris (iftitah) tekbirini kaçirinca üç gün ve cemâati kaçirinca yedi gün yas tutarlardi.


  4. 20.Mayıs.2011, 20:18
    3
    mumsema
    Administrator

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 19.Ocak.2007
    Üye No: 1
    Mesaj Sayısı: 10,075
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Bulunduğu yer: Türkiye

    Cevap: Yatsı ve sabah namazlarını cemaatle kılmanın fazileti nedir?

    "Kim sabah akşam camiye gider gelirse, her gidip gelişinde Allah-u Teala o kimseye cennetteki ikramını hazırlar " (Buhari, Ezan 37; Müslim, Mesacid 285)


    Ebû Mûsâ radıyallahu anh'den rivayet edildiğine göre, Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu:
    "İki serinlik namazını, sabah ve ikindiyi kılan kimse cennete girer"
    Buhârî, Mevâkît 26; Müslim, Mesâcid 215

    221- Osman b Afvân (r a )’den rivâyete göre, Rasûlullah (s a v ) şöyle buyurdu: “Yatsı namazını cemaatle kılan kimse gece yarısını ibadetle geçirmiş gibi sevap kazanır Yatsı ve sabah namazını cemaatle kılan kimse ise tüm geceyi ibadetle geçirmiş gibi sevap kazanır ” (Müslim, Mesacid: 46)
    � Bu konuda İbn Ömer, Ebû Hüreyre, Enes, Umare b Ruveybe, Cündüp b Abdullah b Sûfyân el Becelî, Übey b Ka’b, Ebû Musa ve Büreyde’den de bir hadis aktarılmıştır
    Tirmîzî: Bu Osman (r a ) hadisi hasen sahihtir
    Bu hadis Abdurrahman b ebî Amre yoluyla Osman’dan mevkuf olarak aktarılmıştır Aynı zamanda bu hadis merfu olarak ta pek çok yollarla rivâyet edilmiştir
    222- Cündüp b Sûfyân (r a )’den rivâyete göre, Rasûlullah (s a v ) şöyle buyurdular: “Her kim sabah namazını cemaatle kılarsa Allah’ın koruması altına girmiş demektir Öyle ise Allah’ın korumasını bozmayın ” (Müslim, Mesacid: 46)
    �Tirmîzî: Bu hadis hasen sahihtir
    223- Büreyde el Eslemî (r a )’den rivâyete göre, Rasûlullah (s a v ) şöyle buyurmuştur: “Karanlıklarda mescidlere yürüyenleri kıyamet gününde tam bir nur ile müjdele ” (Ebû Dâvûd, Salat: 49)
    �Tirmîzî: Bu hadis bu yolla merfu sahihtir Yani Peygamber (s a v )’e kadar ulaştırmıştır Fakat Peygamber (s a v )’e ulaştırmaksızın “sahabe sözü” şeklinde mevkuf olarak da rivâyet edilmiştir


  5. 20.Mayıs.2011, 20:18
    3
    Administrator
    "Kim sabah akşam camiye gider gelirse, her gidip gelişinde Allah-u Teala o kimseye cennetteki ikramını hazırlar " (Buhari, Ezan 37; Müslim, Mesacid 285)


    Ebû Mûsâ radıyallahu anh'den rivayet edildiğine göre, Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu:
    "İki serinlik namazını, sabah ve ikindiyi kılan kimse cennete girer"
    Buhârî, Mevâkît 26; Müslim, Mesâcid 215

    221- Osman b Afvân (r a )’den rivâyete göre, Rasûlullah (s a v ) şöyle buyurdu: “Yatsı namazını cemaatle kılan kimse gece yarısını ibadetle geçirmiş gibi sevap kazanır Yatsı ve sabah namazını cemaatle kılan kimse ise tüm geceyi ibadetle geçirmiş gibi sevap kazanır ” (Müslim, Mesacid: 46)
    � Bu konuda İbn Ömer, Ebû Hüreyre, Enes, Umare b Ruveybe, Cündüp b Abdullah b Sûfyân el Becelî, Übey b Ka’b, Ebû Musa ve Büreyde’den de bir hadis aktarılmıştır
    Tirmîzî: Bu Osman (r a ) hadisi hasen sahihtir
    Bu hadis Abdurrahman b ebî Amre yoluyla Osman’dan mevkuf olarak aktarılmıştır Aynı zamanda bu hadis merfu olarak ta pek çok yollarla rivâyet edilmiştir
    222- Cündüp b Sûfyân (r a )’den rivâyete göre, Rasûlullah (s a v ) şöyle buyurdular: “Her kim sabah namazını cemaatle kılarsa Allah’ın koruması altına girmiş demektir Öyle ise Allah’ın korumasını bozmayın ” (Müslim, Mesacid: 46)
    �Tirmîzî: Bu hadis hasen sahihtir
    223- Büreyde el Eslemî (r a )’den rivâyete göre, Rasûlullah (s a v ) şöyle buyurmuştur: “Karanlıklarda mescidlere yürüyenleri kıyamet gününde tam bir nur ile müjdele ” (Ebû Dâvûd, Salat: 49)
    �Tirmîzî: Bu hadis bu yolla merfu sahihtir Yani Peygamber (s a v )’e kadar ulaştırmıştır Fakat Peygamber (s a v )’e ulaştırmaksızın “sahabe sözü” şeklinde mevkuf olarak da rivâyet edilmiştir


  6. 01.Aralık.2011, 06:29
    4
    imam
    Üye

    Profili:
    Üyelik Tarihi: 20.Ağustos.2007
    Üye No: 2034
    Mesaj Sayısı: 7,511
    Rep Derecesi:
    Tecrübe Puanı: 10
    Bulunduğu yer: minallah-ilelllah

    Cevap: Yatsı ve sabah namazlarını cemaatle kılmanın fazileti nedir?

    Hz Osman (RA) der ki: «Yatsi namazini cemaatla kilan kimse, gecenin yarisini, sabah namazini cemâatle kilan kimse tamâmini ibadetle geçirmis gibidir»


  7. 01.Aralık.2011, 06:29
    4
    Üye
    Hz Osman (RA) der ki: «Yatsi namazini cemaatla kilan kimse, gecenin yarisini, sabah namazini cemâatle kilan kimse tamâmini ibadetle geçirmis gibidir»





+ Yorum Gönder